Nova tragèdia en les Filipines amb almenys sis morts per un fort terratrèmol de 6,6

Imatge del rastre de destrucció del terratrèmol a les Filipines

Imatge del rastre de destrucció del terratrèmol en les Filipines | Twitter

 

Almenys sis persones han mort, entre ells alguns menors, i vora 300 estan ferides en les Filipines per un fort terratrèmol de 6,6 graus en l’escalda de Richter que ha sacsejat el sud del país poc després de les nou del matí d’este dimarts (hora espanyola). L’epicentre ha tingut lloc en l’illa de Mindanao, concretament a uns 60 quilòmetres de la gran ciutat de Davao, i a uns 7 quilòmetres de profunditat.

 

Segons informa l’Institut de Vulcanologia i Sismologia de Filipines, la localitat més afectada pel fort terratrèmol és Tulunan, en la província de Cotabato, ja que és la que més prop es troba de l’epicentre. El moviment de terres s’ha deixat sentit en tota l’illa de Mindanao i ara es tem que les rèpliques provoquen més desperfectes. Estes són algunes de les imàtgens que ha deixat el sisme: 

 

 

Menors entre les víctimes

Les primeres sis víctimes confirmades per este fort sisme ja han començat a ser identificades. Una d’elles és un estudiant de 15 anys que ha perdut la vida en l’enfonsament d’una escola en Magsaysay (província de Davao del Sud), mentres que un home de 33 anys ha mort per un despreniment en la localitat de Bala Superior.

 

Les autoritats també han confirmat la mort d’un pare i el seu fill de 5 anys per un despreniment de terra en la localitat d’Arakan. A més, un home de 66 anys també ha perdut la vida per la caiguda de part d’una església en obres en la ciutat de Koronadal.

 

El terratrèmol ha deixat nombrosos ferits

El terratrèmol ha deixat numerosos ferits | EFE

 

Molts talls de subministrament

El sisme ha provocat talls de llum en moltes zones i l’enfonsament de cases i altres edificis en numeroses localitats. També s’ha ordenat el tancament d’escoles i oficines governamentals per a que els enginyers comproven l’estabilitat de les estructures.

 

«Ha sigut el terratrèmol més fort que ha passat recentment», ha afirmat l’alcalde de Tulunan, Reuel Limbungan, en declaracions a DZMM. El 16 d’octubre, almenys set persones van morir i unes 215 van resultar ferides per un sisme de magnitud 6,3 en pràcticament la mateixa zona. «Estem aterrats», ha explicat una mare de tres fills des de la província de Sultan Kadarat. «Els meus fills encara tenien por de dormir en la seua habitació pel terratrèmol anterior. Ara, no voldran entrar en casa», ha lamentat.

 

Les autoritats demanen a la ciutadania que estiga atenta a les informacions oficials i que no entren en pànic per «desinformació». Les Filipines es troben en el denominat Cinturó de Foc del Pacífic amb una gran activitat sísmica que, de tant en tant, provoquen terratrèmols molt destructius com el que s’ha produït este dimarts.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.