Alerten d’una nova estafa piramidal en WhatsApp

Alerten d'una nova estafa a Whatsapp

Alerten d’una nova estafa en Whatsapp | ValènciaDiari

La Guàrdia Civil ha avisat a través del seu compte de Twitter d’una nova estafa piramidal que circula recentment per WhatsApp. Es tracta d’un missatge enviat a través de grups de WhatsApp amb un enllaç a un vídeo en el que es parla d’un «moviment d’economia solidària», que convida a l’usuari a «fer regals» entre uns i altres ii d’esta manera participar en un intercanvi de diners col·lectiu.

 

El vídeo explica que per a entrar en la roda, primer has de posar 33 euros i convidar a dos persones durant els primers dos dies. Una volta fet això, el quart dia recuperes els teus 33 euros, i passats vuit dies, te n’asseguren rebre 1,848. A més, destaquen que arribat el vuitè dia pots eixir si vols i entrar una altra volta per a repetir el procés.

 

 

No reenvieu el missatge

Com detallen des de ‘L’oficina de Seguretat de l’Internauta’ (OSI), el missatge porta un enllaç que et redirigix a una web amb un vídeo en el que una xica explica, intentant generar confiança, que «no es tracta de cap engany ni estafa piramidal sinó d’un sistema solidari en el que uns usuaris fan regals a uns altres, i tots es beneficien». A continuació, explica com és possible aconseguir i fins i tot, adjunten un PDF.

 

Des de l’OSI recalquen que és clarament un cas d’estafa piramidal on «l’esquema de funcionament necessita que hi haja nous integrants que aporten diners i els nous membres dels grups perdran diners, ja que no aconseguiran trobar usuaris disposats a fer-los el ‘regal solidari’».

 

En cas d’haver rebut este  missatge, a través de qualsevol via, el que recomanen és no fer cas i no enviar-ho als teus contactes. Si ja ho has rebut i has realitzat el pagament indicat,es demana denunciar l’estafa davant les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i guardar totes les evidències de les que disposes per a que es puguen demostrar els fets».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.