Anuncios

El Suprem condemna a Junqueras a 13 anys de presó

Presos

El Suprem ha dictat sentència este  dilluns, 14 d’octubre | València Diari

 

El Suprem ja ha fet pública la sentència del ‘Procés’. El tribunal ha condemnat a Oriol Junqueras a 13 anys de presó i a Jordi Cuixart i Jordi Sànchez a 9 anys com a dirigents de la sedició. Els Jordis, com que no estaven acusats de malversació, tenen una pena més xicoteta dels condemnats a presó. Tal com ja avançaven els mitjans este cap de setmana, els set magistrats han decidit de forma unànime descartar el delicte de rebel·lió que demanava la Fiscalia, castigat amb penes més altes.

 

Anuncios

Per davall de Junqueras, estan Jordi Turull, Dolors Bassa i Raül Romeva, que han sigut condemnats a 12 anys de presó, també per sedició i malversació. Joaquim Forn i Josep Rull han sigut condemnats a 10 anys i mig, però sense malversació. Carme Forcadell, l’expresidenta del Parlament, ha sigut condemnada a 11 anys i mig. 

 

Paral·lelament, Meritxell Borràs, Carles Mundó i Santi Vila —que s’enfrontaven a una condemna de set anys— han resultat culpables de desobediència per la seua implicació en l’1-O. Igualment, el Suprem ha dictat per a ells una pena de multa de 10 mesos amb una quota diària de 200 euros; a més, Borràs, Mundó i Vila seran inhabilitats durant 1 any i 8 mesos de qualsevol càrrec públic.

 

Sedició i malversació

  • Oriol Junqueras: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Jordi Turull: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Raül Romeva: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.
  • Dolors Bassa: 12 anys de presó i inhabilitació absoluta per un delicte de sedició en concurs amb un delicte de malversació agreujat per raó de la quantia.

 

Només sedició

  • Carme Forcadell: 11 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Quim Forn: 10 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Josep Rull: 10 anys i sis mesos de presó i el mateix temps d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Jordi Sànchez: 9 anys de presó i 9 d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.
  • Jordi Cuixart: 9 anys de presó i 9 d’inhabilitació absoluta per un delicte de sedició.

 

Desobediència

  • Carles Mundó
  • Mertixell Borràs
  • Santi Vila
Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat al creuer

Una persona a Alacant ha sigut ingressada i aïllada per símptomes compatibles amb hantavirus després d'haver estat en contacte amb la dona morta a Johannesburg vinculada al creuer.

Sarabia subratlla la importància del dol davant l’Alabés però insistix que no serà definitiu

Eder Sarabia recalca que el xoc enfront de l'Esportiu Alabés és un dels més importants en la lluita per la permanència, encara que no decidix encara el futur de l'Elx. El tècnic manté la confiança en l'equip i avisa que eixiran a guanyar, no a especular amb l'empat.

València preveu reobrir al trànsit al setembre les avingudes Giorgeta i Pérez Galdós

L'Ajuntament de València preveu reobrir al trànsit al setembre les avingudes Giorgeta i Pérez Galdós i completar la urbanització i el mobiliari urbà a la fi d'any.

Sindicats i famílies carreguen contra la carta de Ortí i criden a buidar els centres en la vaga indefinida

Sindicats docents i associacions de famílies denuncien la carta enviada per la consellera Carmen Ortí i criden a donar suport a la vaga indefinida i a buidar els centres educatius.

Fam, Carrera i Fiebich queden congelades en la WNBA per a acabar la Lliga i Cazorla és acomiadada

Seattle Storm i Nova York Liberty han congelat els drets de Awa Fam, Raquel Carrera i Leo Fiebich per a permetre'ls acabar la Lliga Femenina, mentres que Maite Cazorla ha sigut tallada per Atlanta Dream després de la pretemporada.

Quatre detinguts a València per estafar més de 13.000 euros com a falsos revisors del gas

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre persones acusades d'estafar més de 13.000 euros a víctimes vulnerables fent-se passar per revisors del gas.

Ortí es diu preocupada per la vaga indefinida de professorat i es mostra disposada a negociar

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, expressa la seua preocupació per la duració i el possible seguiment massiu de la vaga indefinida del professorat i assegura que manté la porta oberta a negociar, malgrat el rebuig sindical a la seua oferta salarial.

Leticia Romero firma 300 partits amb el València Basket i entra en la història del club

La segona capitana del València Basket, Leticia Romero, aconseguix els 300 partits oficials amb el club i es consolida com una de les jugadores més importants de la seua història.
Anuncios