Mastodon
26.2 C
València
Dimarts, 9 setembre, 2025

Juanjo Vidal, pilot valencià, i sis morts més en xocar un helicòpter i una avioneta en ple vol en Mallorca

 

ACTUALITZAT 19.00 hores. Un greu accident aeri ha provocat la mort de, com a mínim, 7 persones este diumenge 25 d’agost. Entre elles, el pilot valencià Juanjo Vidal. Una avioneta i un helicòpter han xocat en ple vol entre els municipis d’Inca i Costitx, en l’illa de Mallorca.  El Govern de les Illes Balears, a més, ha confirmat que entre les víctimes hi ha un matrimoni amb els seus dos fills.

 

El tràgic succés s’ha produït cap a les 13.36 hores, quan l’helicòpter i l’avioneta sobrevolaven una zona pròxima a l’hospital d’Inca. Les dos aeronaus han col·lidit per motius que encara es desconeixen. Al punt de les 16.45 hores de la vesprada s’ha confirmat que el número de morts en el tràgic accident s’elevava a set.

 

 

Juanjo Vidal pilotava l’avioneta

Juanjo Vidal era el pilot de l’ultralleuger que ha mort en el xoc amb un helicòpter. Era valencià, estava casat i no tenia fills, segons ha explicat un conegut seu. «Era un xicon genial», ha explicat Juan Carbonell, conegut del pilot aficionat d’ultralleuger. Carbonell ha acudit al lloc a on han caigut les dos aeronaus accidentades, i a on han mort els set tripulants, al costat del Camí Vell de Costitx, entre eixa localitat i Inca.

 

Ha relatat que, quan ha ocorregut l’accident, el pilot volava al costat d’un amic i que s’havien enlairat des de l’aeròdrom de Binissalem, prop d’a on ha passat l’accident. A més, ha assenyalat que la dona de Juanjo li ha contat que ha presenciat els fets des del lloc a on s’havien enlairat: «La seua dona ho ha vist des de l’aeròdrom de Binissalem. Ha vist la fumera i m’ha dit que l’ha vist caure».

 

Segons pareix, l’accident ha passat en el segon vol que realitzava este diumenge el pilot d’ultralleuger. El seu amic ha indicat que desconeix què ha pogut haver passat. Set persones, dos d’elles menors d’edat, han mort este diumenge en Mallorca després del xoc en l’aire. La Guàrdia Civil i Aviació Civil han obert una investigació per a aclarir les causes del succés. 

 

Un soroll com una finca aque s’haguera desplomada

Tal com es pot vore en el vídeo publicat per ‘À Punt’, les naus han quedat destrossades. I és que, tal com ha arreplegat el ‘Diario de Mallorca’ de declaracions de persones que estaven prop de l’accident, «El soroll ha sigut horrible. Pareixia un tro molt fort, com una finca que s’haguera desplomada».

 

 

Tres dies de dol oficial en les Illes Balears

Per la seua banda, la presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, ha anunciat des del seu compte de twitter que decratarà tres dies de dol oficial a causa de l’accident, mentres se l’ha vist en unes fotos en el lloc dels fets.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV demana reprovar a Susana Camarero per la seua actuació el dia de la dana

El PSPV-PSOE impulsarà en Les Corts una reprovació contra la vicepresidenta per desconnectar-se del Cecopi durant l'emergència. El PP la defén i rebutja la iniciativa.

Mazón seguix des de Presidència a Alacant l’episodi de pluges i vent

Mazón coordina des de la seu de Presidència a Alacant el seguiment del temporal en contacte amb diputacions i alcaldes. L'alerta seguix en nivell taronja i es revisarà a les 16.30, amb previsió que l'episodi remeta esta nit.

Les Corts fixen el debat sobre l’estat de la Comunitat per al 23 i 25 de setembre

La Junta de Síndics fixa el debat de política general per al 23 i 25 de setembre i aprova sis plens ordinaris fins a desembre. Queda en l'aire el tràmit de nous pressupostos.

El València Basket, quasi al complet, es mesura al Casademont Zaragoza a Terol

L'equip afronta a Terol el seu segon amistós amb el retorn dels internacionals de l'Eurobasket. Saragossa arriba amb nou tècnic i diversos fitxatges.

El PSOE recupera l’alcaldia de Zucaina després d’una moció de censura al PP

La moció de censura aprovada a Zucaina desallotja al PP i retorna l'alcaldia al socialista José María Ibáñez, amb suport d'edils independents.

Desactivada a Castelló una bomba de la Guerra Civil trobada en obres de l’avinguda Vila-real

TEDAX van desactivar el divendres una bomba d'aviació de la Guerra Civil localitzada en unes obres a Castelló. L'artefacte va ser traslladat i detonat de manera controlada.

Un vaixell d’esbarjo queda encallat enfront de la platja de la Pineda a Castelló

Una embarcació d'uns sis metres va encallar a uns deu metres de la riba enfront de la platja de la Pineda. No s'ha pogut remolcar i el propietari assumirà la retirada mentres s'aclarixen les causes.

Una rebentada humida derroca un mur del camp de futbol de Callosa sense ferits

Una rebentada humida de tot just sis minuts va derrocar un mur de 15 metres del camp de futbol de Callosa i va tombar una torre de llum, sense ferits. El fenomen, amb ratxes de 90-100 km/h, va alçar part de la coberta del centre esportiu i va afectar cables i arbres a la Vega Baixa.