València licitarà un nou contracte de subministrament elèctric que exigirà l’energia 100% renovable

L'Ajuntament de València ha anunciat este passat dijous que licitarà «de forma immediata» un nou contracte per al subministrament d'energia elèctrica del consistori i dos entitats depenents, en el qual eliminá els apartats anul·lats pel Tribunal Administratiu Central de Recursos Contracturales (TACRC), que ha estimat en part els recursos presentats per Gas Natural i Endesa contra eixa licitació. El nou contracte exigirà que siga energia «cent per cent renovable». El TACRC ha anul·lat eixos apartats, alguns referits a clàusules socials contra la pobresa energètica, en considerar que vulneren la legislació, són impropis d'estos concursos o van contra la llibertat d'empresa. El contracte del consistori blindava els drets de les famílies en situació de vulnerabilitat a través d'una clàusula que impedia tallar la llum a un client sense demanar abans un informe social que acreditara una situació de vulnerabilitat.

  

  

 

Últimes notícies

La comissió pel robatori del Tresor de Villena citarà la consellera Ortí, Tébar i comandaments policials

L’Ajuntament de Villena ha convocat 17 persones, entre càrrecs de la Generalitat, responsables municipals i policies, per aclarir el robatori del Tresor de Villena, una de les col·leccions d’or de l’Edat de Bronze més importants d’Europa. La comissió també analitzarà la seguretat del museu i el futur de la seua reobertura amb rèpliques de les peces sostretes.

Minuts de silenci a Les Corts pel crim masclista de Benidorm amb dues pancartes separades

Les Corts Valencianes han guardat uns minuts de silenci pel crim masclista de Benidorm, amb dos blocs de diputats darrere de pancartes distintes.

Benidorm es concentra en silenci per a rebutjar l’assassinat masclista de Meriane

Centenars de veïns de Benidorm s’han concentrat en silenci davant l’ajuntament per a condemnar l’assassinat masclista de Meriane, una dona brasilera de 33 anys, mentre la ciutat continua oficialment de dol.

Compromís reclama al Consell que demane a Mazón que abandone la política arran de la DANA

Compromís ha registrat diverses propostes de resolució en el debat de política general on reclama al Consell que exigisca a l’expresident Carlos Mazón que abandone la política, com li atribuïxen les víctimes de la DANA, i una auditoria de tots els contractes relacionats amb aquella tragèdia.

L’home detingut per matar la seua parella a Benidorm passarà este dimecres a disposició judicial

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm, tots dos brasilers, passarà este dimecres a disposició judicial. El crim es va cometre a punyalades i el cos es va traslladar en maletes fins a una zona agresta entre Benidorm i Finestrat.

Les universitats valencianes oferixen 31 beques de pràctiques per a estudiants amb discapacitat

Les universitats de la Comunitat Valenciana oferixen 31 places de pràctiques remunerades per a estudiants amb discapacitat dins del programa de Beques Fundación ONCE-Crue. El termini per a sol·licitar-les acaba el 30 de novembre de 2026 o quan ho marque cada universitat.

Quatre cares noves en Espanya femenina: sense Aitana Bonmatí i amb Fiamma Benítez

Oihane Hernández, Clara Pinedo, Ainhoa Marín i Ornella Vignola són les novetats en la llista d Espanya femenina per als amistosos d octubre contra els Estats Units, una convocatòria on no entra Aitana Bonmatí i en què repetix la dianenca Fiamma Benítez.

Falla i Ravel protagonitzen el concert de l’Orquestra de València pel 9 d’Octubre

La formació municipal actuarà el 8 d’octubre al Palau de la Música amb Carlos Apellániz com a solista i entrada gratuïta