El Consell aprovarà una declaració institucional en defensa del valencià després de ‘l’acord nefast’ del Congrés

La Generalitat Valenciana aprovarà, en el pròxim Ple del Consell, una declaració institucional en defensa de la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, el valencià, reconeguda a l’article 6 de l’Estatut d’Autonomia i a l’article 3 de la Constitució Espanya.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, que ha pronunciat una declaració institucional al Palau de la Generalitat acompanyada de la consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública, Ruth Merino, la consellera de Justícia i Interior, Elisa Nuñez, i la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas.

A més, el Consell remetrà al president d’Espanya i de torn del Consell de la Unió Europea i a la presidenta del Congrés un requeriment perquè «es respecten les nostres senyes d´identitat, la nostra història, cultura i llengua centenàries», ha detallat Susana Camarero. Igualment, s’instarà el president del Consell Europeu, Charles Michel, que, “davant de qualsevol petició que ens afecte, es respecte el valencià”.

Així mateix, Camarero, ha al·legat que no consentirà ni un atac més” a la llengua, cultura i senyes d’identitat de la Comunitat Valenciana i arribarà «allà on faça falta» en la seua defensa després de l'»acord nefast per a Espanya» aconseguit este dijous al Congrés i en què «s’utilitzen les llengües per dividir i no per unir».

Pel que fa a això, el Consell recorda que “la cambra de representació territorial és el Senat, lloc on les diferents llengües d’Espanya ja poden ser utilitzades”, per la qual cosa “no té sentit” instrumentalitzar “de manera partidista” el Congrés dels Diputats “per cedir davant els que busquen l’enfrontament entre els espanyols”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de ser moneda de canvi als pactes entre Sánchez i els separatistes catalans. L’anterior Consell ho permetia, el de Carlos Mazón no ho tolerarà, sempre amb lleialtat a la Constitució i amb fidelitat a Espanya”, sosté també el Consell en la seua declaració, que demana que es respecte per al valencià “el mateix estatus d’oficialitat” que per a la resta de llengües oficials de l’Estat.

Últimes notícies

L’exregidor del PP admet que sabia des de juliol que l’edil d’Urbanisme tenia un pis a Les Naus

L’exregidor del PP a Alacant Toni Gallego ha confirmat davant la jutgessa que ja en juliol de 2024 sabia que l’edil d’Urbanisme Rocío Gómez era beneficiària d’un pis de protecció pública a Les Naus, a la platja de Sant Joan. Ha ratificat així la seua versió de la comissió d’investigació en Les Corts Valencianes, on va explicar que Gómez li va demanar substituir-la en un punt del ple sobre estes vivendes.

La Comunitat Valenciana encapçala el deute autonòmic amb un 40 % del PIB

La Comunitat Valenciana continua sent la autonomia més endeutada d'Espanya, amb un deute del 40 % del seu PIB i 64.593 milions d'euros, tot i la lleugera reducció del pes del deute públic sobre el PIB a escala estatal.

Localitzen a la mar un cos sense cap ni extremitats a la costa de Sagunt

La Guàrdia Civil investiga la troballa del cadàver d’un home sense cap ni extremitats, en avançat estat de descomposició, localitzat dilluns davant la costa de Sagunt. Els agents busquen ara identificar-lo mitjançant proves d’ADN i el seu encreuament amb perfils de persones desaparegudes.

Detinguts sis sospitosos per un butró en una nau d’Alcoi amb botí de 200.000 euros

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens i una dona per un robatori mitjançant butró en una nau industrial d’Alcoi, d’on presumptament han furtat material i maquinària valorats en uns 200.000 euros. Part del botí s’ha localitzat en una chatarreria de la mateixa ciutat.

Dos detinguts a Borriana per robar en una empresa amb unes claus furtades d’un cotxe

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana dos hòmens acusats de robar en una empresa després d’aconseguir una còpia de les claus d’un vehicle corporatiu. Al més jove també se li imputen delictes de receptació i contra la salut pública.

Així és Atenea, la intel·ligència artificial pròpia que ja usa Mercadona

Mercadona ha posat en marxa Atenea, una plataforma pròpia d’intel·ligència artificial que ja utilitzen 500 enginyers per a desenvolupar programari amb més rapidesa i qualitat, integrant el coneixement intern de l’empresa.

El Museu Sorolla de Madrid obrirà l’ampliació al públic el 15 d’octubre

El Museu Sorolla de Madrid posarà en marxa el nou edifici annex el 15 d’octubre, mentres continua la rehabilitació integral de la casa històrica.

Tallada una hora la línia 4 de Metrovalencia per l’incendi d’una vivenda pròxima

La línia 4 de Metrovalencia ha estat tallada quasi una hora entre Empalme i Florista per l’incendi d’una vivenda, encara que el servici ja s’ha normalitzat i la línia 6 cap a la zona universitària no s’ha vist afectada.