11.8 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

La FIFA concedeix el Mundial del 2030 a Espanya, Portugal i el Marroc

La Federació Internacional de Futbol (FIFA) ha anunciat este dimecres que concedeix a la candidatura d’Espanya, Portugal i el Marroc el Mundial del 2030, encara que el partit inaugural serà a Montevideo (Uruguai), el primer matx de la selecció argentina es jugarà a Argentina i el primer de la paraguaiana, al Paraguai.

La concessió d’estes tres trobades a la candidatura sud-americana és una picada d’ullet al centenari de la primera Copa del Món celebrada a Uruguai el 1930. Serà una Copa del Món a sis països, que ja estan classificats per a la cita per la seua condició d’amfitrions, i en tres continents.

Pedro Rocha, president de la Comissió Gestora de la Real Federació Espanyola de Futbol, ​​destaca “la il·lusió de poder tornar a portar Espanya, gairebé 50 anys després, l’organització d’un Mundial”. “Estic segur que juntament amb el Marroc i Portugal organitzarem el millor Mundial de la història”, ha declarat.

En un món dividit, la FIFA i el futbol s’estan unint”, va afirmar el President de la FIFA, Gianni Infantino en un comunicat.

Es va acordar per unanimitat celebrar el centenari de la Copa del Món de la FIFA, la primera edició del qual es va jugar a Uruguai el 1930, de la manera més adequada. Com a resultat, hi haurà una celebració a Sud-amèrica i tres països sud-americans (Uruguai, Argentina i Paraguai) organitzaran cadascun un partit de la Copa Mundial de la FIFA 2030. El primer d’estes tres partits, per descomptat, es jugarà a l’estadi on va començar tot, al mític Estadi Centenari de Montevideo, precisament per celebrar l’edició centenària de la Copa Mundial de la FIFA”, va comentar Infantino.

El camí d’Espanya, Portugal i el Marroc es va aclarir després de la decisió d’Aràbia Saudita de retirar la seua candidatura

La inclusió del Marroc en la candidatura ibèrica va provocar una divisió del vot africà. Així, la proposta saudita, que era conjunta com Grècia i Egipte, i hagués estat la primera Copa del Món que es dispute en tres continents a la vegada (Àsia-Europa-Àfrica), es va quedar en un somni.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.