Ábalos diu que les diligències del jutge del Suprem són prospectives: ‘Pretén una revisió general’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre José Luis Ábalos ha recorregut la interlocutòria de l’instructor del ‘cas Koldo’ en el Tribunal Suprem (TS), en la qual encarregava a la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil realitzar un informe patrimonial sobre ell, en entendre que en realitat amb les diligències acordades «es pretén una revisió general de l’actuació de l’investigat».

Al parer de la defensa de qui fóra secretari d’organització del PSOE, es tracta «del que la doctrina i la jurisprudència denominen ‘fishing expedition’ contra l’investigat» i considera que amb el pretext d’esclarir un determinat fet delictiu «el que pretenen és indagar en la vida i obra del seu representat per a veure si, en el curs d’esta indagació, hi ha altres delictes que puguen ser descoberts, partint del convenciment de la força investigadora sobre la criminalitat de l’investigat».

Després d’açò, recorda que el Tribunal Constitucional (TC) ha inclòs dins del dret a un procés amb totes les garanties la prohibició de la ‘inquisitio generalis’, i afig que la jurisprudència del TS també s’ha pronunciat sobre les causes generals «afirmant que sotmetre a una persona a una investigació prospectiva és del tot incompatible amb els principis d’un Estat democràtic de dret».

En concret, explica que en la interlocutòria de l’instructor Leopoldo Puente la investigació prospectiva es reflectix en la «molt àmplia i genèrica» investigació patrimonial que es vol realitzar sobre Ábalos, tenint en compte que «no determina el període de temps que abasta» ni per a ell ni per al seu fill Víctor Ábalos.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.