14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Ábalos diu que les diligències del jutge del Suprem són prospectives: ‘Pretén una revisió general’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre José Luis Ábalos ha recorregut la interlocutòria de l’instructor del ‘cas Koldo’ en el Tribunal Suprem (TS), en la qual encarregava a la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil realitzar un informe patrimonial sobre ell, en entendre que en realitat amb les diligències acordades “es pretén una revisió general de l’actuació de l’investigat”.

Al parer de la defensa de qui fóra secretari d’organització del PSOE, es tracta “del que la doctrina i la jurisprudència denominen ‘fishing expedition’ contra l’investigat” i considera que amb el pretext d’esclarir un determinat fet delictiu “el que pretenen és indagar en la vida i obra del seu representat per a veure si, en el curs d’esta indagació, hi ha altres delictes que puguen ser descoberts, partint del convenciment de la força investigadora sobre la criminalitat de l’investigat”.

Després d’açò, recorda que el Tribunal Constitucional (TC) ha inclòs dins del dret a un procés amb totes les garanties la prohibició de la ‘inquisitio generalis’, i afig que la jurisprudència del TS també s’ha pronunciat sobre les causes generals “afirmant que sotmetre a una persona a una investigació prospectiva és del tot incompatible amb els principis d’un Estat democràtic de dret”.

En concret, explica que en la interlocutòria de l’instructor Leopoldo Puente la investigació prospectiva es reflectix en la “molt àmplia i genèrica” investigació patrimonial que es vol realitzar sobre Ábalos, tenint en compte que “no determina el període de temps que abasta” ni per a ell ni per al seu fill Víctor Ábalos.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.