15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Ábalos diu que les diligències del jutge del Suprem són prospectives: ‘Pretén una revisió general’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre José Luis Ábalos ha recorregut la interlocutòria de l’instructor del ‘cas Koldo’ en el Tribunal Suprem (TS), en la qual encarregava a la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil realitzar un informe patrimonial sobre ell, en entendre que en realitat amb les diligències acordades “es pretén una revisió general de l’actuació de l’investigat”.

Al parer de la defensa de qui fóra secretari d’organització del PSOE, es tracta “del que la doctrina i la jurisprudència denominen ‘fishing expedition’ contra l’investigat” i considera que amb el pretext d’esclarir un determinat fet delictiu “el que pretenen és indagar en la vida i obra del seu representat per a veure si, en el curs d’esta indagació, hi ha altres delictes que puguen ser descoberts, partint del convenciment de la força investigadora sobre la criminalitat de l’investigat”.

Després d’açò, recorda que el Tribunal Constitucional (TC) ha inclòs dins del dret a un procés amb totes les garanties la prohibició de la ‘inquisitio generalis’, i afig que la jurisprudència del TS també s’ha pronunciat sobre les causes generals “afirmant que sotmetre a una persona a una investigació prospectiva és del tot incompatible amb els principis d’un Estat democràtic de dret”.

En concret, explica que en la interlocutòria de l’instructor Leopoldo Puente la investigació prospectiva es reflectix en la “molt àmplia i genèrica” investigació patrimonial que es vol realitzar sobre Ábalos, tenint en compte que “no determina el període de temps que abasta” ni per a ell ni per al seu fill Víctor Ábalos.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.