13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Ábalos diu que les diligències del jutge del Suprem són prospectives: ‘Pretén una revisió general’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre José Luis Ábalos ha recorregut la interlocutòria de l’instructor del ‘cas Koldo’ en el Tribunal Suprem (TS), en la qual encarregava a la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil realitzar un informe patrimonial sobre ell, en entendre que en realitat amb les diligències acordades “es pretén una revisió general de l’actuació de l’investigat”.

Al parer de la defensa de qui fóra secretari d’organització del PSOE, es tracta “del que la doctrina i la jurisprudència denominen ‘fishing expedition’ contra l’investigat” i considera que amb el pretext d’esclarir un determinat fet delictiu “el que pretenen és indagar en la vida i obra del seu representat per a veure si, en el curs d’esta indagació, hi ha altres delictes que puguen ser descoberts, partint del convenciment de la força investigadora sobre la criminalitat de l’investigat”.

Després d’açò, recorda que el Tribunal Constitucional (TC) ha inclòs dins del dret a un procés amb totes les garanties la prohibició de la ‘inquisitio generalis’, i afig que la jurisprudència del TS també s’ha pronunciat sobre les causes generals “afirmant que sotmetre a una persona a una investigació prospectiva és del tot incompatible amb els principis d’un Estat democràtic de dret”.

En concret, explica que en la interlocutòria de l’instructor Leopoldo Puente la investigació prospectiva es reflectix en la “molt àmplia i genèrica” investigació patrimonial que es vol realitzar sobre Ábalos, tenint en compte que “no determina el període de temps que abasta” ni per a ell ni per al seu fill Víctor Ábalos.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.