Ábalos diu que les diligències del jutge del Suprem són prospectives: ‘Pretén una revisió general’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

L’exministre José Luis Ábalos ha recorregut la interlocutòria de l’instructor del ‘cas Koldo’ en el Tribunal Suprem (TS), en la qual encarregava a la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil realitzar un informe patrimonial sobre ell, en entendre que en realitat amb les diligències acordades «es pretén una revisió general de l’actuació de l’investigat».

Al parer de la defensa de qui fóra secretari d’organització del PSOE, es tracta «del que la doctrina i la jurisprudència denominen ‘fishing expedition’ contra l’investigat» i considera que amb el pretext d’esclarir un determinat fet delictiu «el que pretenen és indagar en la vida i obra del seu representat per a veure si, en el curs d’esta indagació, hi ha altres delictes que puguen ser descoberts, partint del convenciment de la força investigadora sobre la criminalitat de l’investigat».

Després d’açò, recorda que el Tribunal Constitucional (TC) ha inclòs dins del dret a un procés amb totes les garanties la prohibició de la ‘inquisitio generalis’, i afig que la jurisprudència del TS també s’ha pronunciat sobre les causes generals «afirmant que sotmetre a una persona a una investigació prospectiva és del tot incompatible amb els principis d’un Estat democràtic de dret».

En concret, explica que en la interlocutòria de l’instructor Leopoldo Puente la investigació prospectiva es reflectix en la «molt àmplia i genèrica» investigació patrimonial que es vol realitzar sobre Ábalos, tenint en compte que «no determina el període de temps que abasta» ni per a ell ni per al seu fill Víctor Ábalos.

Últimes notícies

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.

Propietaris de Les Naus defenen davant la jutgessa que complien els requisits per a comprar els pisos

Huit propietaris investigats del residencial Les Naus, a la platja de Sant Joan dAlacant, asseguren davant la jutgessa que reunien les condicions per a accedir als habitatges. Les declaracions posen el focus en la interpretació de la unitat de convivència i en labast real dels ingressos que shi havien de declarar.

El PSPV presenta una esmena a la totalitat als primers pressupostos de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha registrat una esmena a la totalitat als primers pressupostos de la Generalitat de Pérez Llorca, que considera pensats per a satisfer Vox i amb retallades en vivenda, sanitat i educació.