AstraZeneca interromp els assajos de la vacuna d’Oxford per la «malaltia inexplicable» d’un dels participants

 

AstraZeneca ha interromput temporalment els assajos de la vacuna contra el Covid-19 que ha creat amb la Universitat d’Oxford per la «malaltia potencialment inexplicable» d’un dels participants, segons un comunicat de la companyia difós pel portal ‘Stat’. La farmacèutica, en l’última fase de proves de la vacuna, revisarà les dades de seguretat.

 

En el comunicat, remarca que en grans assajos, es poden crear malalties per casualitat, però això s’ha de revisar molt curosament. «Estem treballant per a agilitzar la revisió de l’acte per a minimitzar qualsevol possible impacte en el calendari de l’assaig», afegix AstraZeneca, que diu que estan compromesos amb la seguretat dels participants i els més «alts estàndards» en els seus assajos.

 

El voluntari que ha patit este potencial efecte secundari, que no s’ha revelat de quina classe, residix en el Regne Unit i s’espera que es recupere.

 

Un fet «bastant habitual»

El catedràtic de Farmacoepidemiologia de la Universitat d’Oxford, Daniel Prieto-Alhambra, ha explicat en RAC 1 que «és un fet bastant habitual», el que és menys habitual, ha dit, és el rebombori mediàtic. En este sentit, ha comentat que «és la segona volta que es para este assaig clínic». Ara, un comitè independent avaluarà les dades sobre l’estudi per a analitzar si «la malaltia potencialment inexplicable» s’ha produït en altres voluntaris que participen en els assajos clínics i prendrà una decisió. 

 

Mentres no hi haja una decisió d’este comitè independent no se sumarà més gent als assajos clínics que des de fa unes setmanes fa la farmacèutica AstraZeneca en diferents punts del món amb milers de persones.

 

Tres milions de dosis de la vacuna per a l’Estat espanyol

La notícia de la interrupció temporal dels assajos clínics de la vacuna d’Oxford arriba dos dies després de què el ministre de Sanitat, Salvador Illa, assegurara que, si no hi havia cap contratemps, Espanya disposaria de tres milions de vacunes contra el Covid-19 el pròxim mes de desembre. Estes vacunes suposen el 10% del total de 30 milions de dosis que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i assajos clínics amb garanties.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.