AstraZeneca interromp els assajos de la vacuna d’Oxford per la «malaltia inexplicable» d’un dels participants

 

AstraZeneca ha interromput temporalment els assajos de la vacuna contra el Covid-19 que ha creat amb la Universitat d’Oxford per la «malaltia potencialment inexplicable» d’un dels participants, segons un comunicat de la companyia difós pel portal ‘Stat’. La farmacèutica, en l’última fase de proves de la vacuna, revisarà les dades de seguretat.

 

En el comunicat, remarca que en grans assajos, es poden crear malalties per casualitat, però això s’ha de revisar molt curosament. «Estem treballant per a agilitzar la revisió de l’acte per a minimitzar qualsevol possible impacte en el calendari de l’assaig», afegix AstraZeneca, que diu que estan compromesos amb la seguretat dels participants i els més «alts estàndards» en els seus assajos.

 

El voluntari que ha patit este potencial efecte secundari, que no s’ha revelat de quina classe, residix en el Regne Unit i s’espera que es recupere.

 

Un fet «bastant habitual»

El catedràtic de Farmacoepidemiologia de la Universitat d’Oxford, Daniel Prieto-Alhambra, ha explicat en RAC 1 que «és un fet bastant habitual», el que és menys habitual, ha dit, és el rebombori mediàtic. En este sentit, ha comentat que «és la segona volta que es para este assaig clínic». Ara, un comitè independent avaluarà les dades sobre l’estudi per a analitzar si «la malaltia potencialment inexplicable» s’ha produït en altres voluntaris que participen en els assajos clínics i prendrà una decisió. 

 

Mentres no hi haja una decisió d’este comitè independent no se sumarà més gent als assajos clínics que des de fa unes setmanes fa la farmacèutica AstraZeneca en diferents punts del món amb milers de persones.

 

Tres milions de dosis de la vacuna per a l’Estat espanyol

La notícia de la interrupció temporal dels assajos clínics de la vacuna d’Oxford arriba dos dies després de què el ministre de Sanitat, Salvador Illa, assegurara que, si no hi havia cap contratemps, Espanya disposaria de tres milions de vacunes contra el Covid-19 el pròxim mes de desembre. Estes vacunes suposen el 10% del total de 30 milions de dosis que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i assajos clínics amb garanties.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.