AstraZeneca interromp els assajos de la vacuna d’Oxford per la «malaltia inexplicable» d’un dels participants

 

AstraZeneca ha interromput temporalment els assajos de la vacuna contra el Covid-19 que ha creat amb la Universitat d’Oxford per la «malaltia potencialment inexplicable» d’un dels participants, segons un comunicat de la companyia difós pel portal ‘Stat’. La farmacèutica, en l’última fase de proves de la vacuna, revisarà les dades de seguretat.

 

En el comunicat, remarca que en grans assajos, es poden crear malalties per casualitat, però això s’ha de revisar molt curosament. «Estem treballant per a agilitzar la revisió de l’acte per a minimitzar qualsevol possible impacte en el calendari de l’assaig», afegix AstraZeneca, que diu que estan compromesos amb la seguretat dels participants i els més «alts estàndards» en els seus assajos.

 

El voluntari que ha patit este potencial efecte secundari, que no s’ha revelat de quina classe, residix en el Regne Unit i s’espera que es recupere.

 

Un fet «bastant habitual»

El catedràtic de Farmacoepidemiologia de la Universitat d’Oxford, Daniel Prieto-Alhambra, ha explicat en RAC 1 que «és un fet bastant habitual», el que és menys habitual, ha dit, és el rebombori mediàtic. En este sentit, ha comentat que «és la segona volta que es para este assaig clínic». Ara, un comitè independent avaluarà les dades sobre l’estudi per a analitzar si «la malaltia potencialment inexplicable» s’ha produït en altres voluntaris que participen en els assajos clínics i prendrà una decisió. 

 

Mentres no hi haja una decisió d’este comitè independent no se sumarà més gent als assajos clínics que des de fa unes setmanes fa la farmacèutica AstraZeneca en diferents punts del món amb milers de persones.

 

Tres milions de dosis de la vacuna per a l’Estat espanyol

La notícia de la interrupció temporal dels assajos clínics de la vacuna d’Oxford arriba dos dies després de què el ministre de Sanitat, Salvador Illa, assegurara que, si no hi havia cap contratemps, Espanya disposaria de tres milions de vacunes contra el Covid-19 el pròxim mes de desembre. Estes vacunes suposen el 10% del total de 30 milions de dosis que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i assajos clínics amb garanties.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.