AstraZeneca interromp els assajos de la vacuna d’Oxford per la «malaltia inexplicable» d’un dels participants

 

AstraZeneca ha interromput temporalment els assajos de la vacuna contra el Covid-19 que ha creat amb la Universitat d’Oxford per la «malaltia potencialment inexplicable» d’un dels participants, segons un comunicat de la companyia difós pel portal ‘Stat’. La farmacèutica, en l’última fase de proves de la vacuna, revisarà les dades de seguretat.

 

En el comunicat, remarca que en grans assajos, es poden crear malalties per casualitat, però això s’ha de revisar molt curosament. «Estem treballant per a agilitzar la revisió de l’acte per a minimitzar qualsevol possible impacte en el calendari de l’assaig», afegix AstraZeneca, que diu que estan compromesos amb la seguretat dels participants i els més «alts estàndards» en els seus assajos.

 

El voluntari que ha patit este potencial efecte secundari, que no s’ha revelat de quina classe, residix en el Regne Unit i s’espera que es recupere.

 

Un fet «bastant habitual»

El catedràtic de Farmacoepidemiologia de la Universitat d’Oxford, Daniel Prieto-Alhambra, ha explicat en RAC 1 que «és un fet bastant habitual», el que és menys habitual, ha dit, és el rebombori mediàtic. En este sentit, ha comentat que «és la segona volta que es para este assaig clínic». Ara, un comitè independent avaluarà les dades sobre l’estudi per a analitzar si «la malaltia potencialment inexplicable» s’ha produït en altres voluntaris que participen en els assajos clínics i prendrà una decisió. 

 

Mentres no hi haja una decisió d’este comitè independent no se sumarà més gent als assajos clínics que des de fa unes setmanes fa la farmacèutica AstraZeneca en diferents punts del món amb milers de persones.

 

Tres milions de dosis de la vacuna per a l’Estat espanyol

La notícia de la interrupció temporal dels assajos clínics de la vacuna d’Oxford arriba dos dies després de què el ministre de Sanitat, Salvador Illa, assegurara que, si no hi havia cap contratemps, Espanya disposaria de tres milions de vacunes contra el Covid-19 el pròxim mes de desembre. Estes vacunes suposen el 10% del total de 30 milions de dosis que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i assajos clínics amb garanties.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.