Els autobusos d’Alacant passen a ser gratuïts, s’entrarà per darrere i reduïxen les seues places

 

L’Ajuntament d’Alacant ha eliminat el pagament del bitllet del transport urbà en l’autobús i obliga a entrar per la porta de darrere per a preservar la seguretat del conductor. A demés, l’ocupació es reduïx en un terç per a evitar l’accés a la part davantera.

 

A demés, es reduïx la prestació del servici en dies laborables a l’horari dels dissabtes per a totes les línies excepte la 01, 03, 04, 11 i circulars que mantindran els seus servicis habituals. I, se suspenen les línies 16, 17 i 39, i les nocturnes 03N i 22N.

 

Tampoc es permetrà l’accés del passatge en la plataforma davantera de l’autobús i es mantindrà buida la fila posterior a la butaca ocupada pel conductor, per a garantir la separació entre conductor i passatgers. Per a garantir la màxima separació entre els viatgers, no podran ser ocupats més d’un terç dels seients disponibles per a l’ocupació màxima del vehicle.

 

Es canvia l’horari

A demés, s’aplicarà l’horari de dissabtes en totes les línies urbanes, excepte les que passen per l’Hospital General: la 01 entre el carrer de Sant Gabriel i el barri de Ciutat Triada, 03 entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer Colònia Requena, 04 entre el barri de Tómbola i el Cementeri, 11 entre carrer de la Verge del Remei i l’avinguda de Dénia i circulars, que mantindran els seus horaris habituals.

 

I també se suspenen les línies 16 -de la plaça de Bous al mercat ambulant del carrer de la Teulada en estar este suspés-, 17 de la zona nord amb el mercat ambulant del carrer de la Teulada i 39 entre L’Esplanada i la Muntanya Tossal al no haver activitat deportiva. També es cancel·len les nocturnes 03N entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer de Colònia Requena i 22N entre la plaça de la Porta de la Mar i platja de Sant Joan.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.