8.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Els autobusos d’Alacant passen a ser gratuïts, s’entrarà per darrere i reduïxen les seues places

 

L’Ajuntament d’Alacant ha eliminat el pagament del bitllet del transport urbà en l’autobús i obliga a entrar per la porta de darrere per a preservar la seguretat del conductor. A demés, l’ocupació es reduïx en un terç per a evitar l’accés a la part davantera.

 

A demés, es reduïx la prestació del servici en dies laborables a l’horari dels dissabtes per a totes les línies excepte la 01, 03, 04, 11 i circulars que mantindran els seus servicis habituals. I, se suspenen les línies 16, 17 i 39, i les nocturnes 03N i 22N.

 

Tampoc es permetrà l’accés del passatge en la plataforma davantera de l’autobús i es mantindrà buida la fila posterior a la butaca ocupada pel conductor, per a garantir la separació entre conductor i passatgers. Per a garantir la màxima separació entre els viatgers, no podran ser ocupats més d’un terç dels seients disponibles per a l’ocupació màxima del vehicle.

 

Es canvia l’horari

A demés, s’aplicarà l’horari de dissabtes en totes les línies urbanes, excepte les que passen per l’Hospital General: la 01 entre el carrer de Sant Gabriel i el barri de Ciutat Triada, 03 entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer Colònia Requena, 04 entre el barri de Tómbola i el Cementeri, 11 entre carrer de la Verge del Remei i l’avinguda de Dénia i circulars, que mantindran els seus horaris habituals.

 

I també se suspenen les línies 16 -de la plaça de Bous al mercat ambulant del carrer de la Teulada en estar este suspés-, 17 de la zona nord amb el mercat ambulant del carrer de la Teulada i 39 entre L’Esplanada i la Muntanya Tossal al no haver activitat deportiva. També es cancel·len les nocturnes 03N entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer de Colònia Requena i 22N entre la plaça de la Porta de la Mar i platja de Sant Joan.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.