15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Els autobusos d’Alacant passen a ser gratuïts, s’entrarà per darrere i reduïxen les seues places

 

L’Ajuntament d’Alacant ha eliminat el pagament del bitllet del transport urbà en l’autobús i obliga a entrar per la porta de darrere per a preservar la seguretat del conductor. A demés, l’ocupació es reduïx en un terç per a evitar l’accés a la part davantera.

 

A demés, es reduïx la prestació del servici en dies laborables a l’horari dels dissabtes per a totes les línies excepte la 01, 03, 04, 11 i circulars que mantindran els seus servicis habituals. I, se suspenen les línies 16, 17 i 39, i les nocturnes 03N i 22N.

 

Tampoc es permetrà l’accés del passatge en la plataforma davantera de l’autobús i es mantindrà buida la fila posterior a la butaca ocupada pel conductor, per a garantir la separació entre conductor i passatgers. Per a garantir la màxima separació entre els viatgers, no podran ser ocupats més d’un terç dels seients disponibles per a l’ocupació màxima del vehicle.

 

Es canvia l’horari

A demés, s’aplicarà l’horari de dissabtes en totes les línies urbanes, excepte les que passen per l’Hospital General: la 01 entre el carrer de Sant Gabriel i el barri de Ciutat Triada, 03 entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer Colònia Requena, 04 entre el barri de Tómbola i el Cementeri, 11 entre carrer de la Verge del Remei i l’avinguda de Dénia i circulars, que mantindran els seus horaris habituals.

 

I també se suspenen les línies 16 -de la plaça de Bous al mercat ambulant del carrer de la Teulada en estar este suspés-, 17 de la zona nord amb el mercat ambulant del carrer de la Teulada i 39 entre L’Esplanada i la Muntanya Tossal al no haver activitat deportiva. També es cancel·len les nocturnes 03N entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer de Colònia Requena i 22N entre la plaça de la Porta de la Mar i platja de Sant Joan.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.