8.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Els autobusos d’Alacant passen a ser gratuïts, s’entrarà per darrere i reduïxen les seues places

 

L’Ajuntament d’Alacant ha eliminat el pagament del bitllet del transport urbà en l’autobús i obliga a entrar per la porta de darrere per a preservar la seguretat del conductor. A demés, l’ocupació es reduïx en un terç per a evitar l’accés a la part davantera.

 

A demés, es reduïx la prestació del servici en dies laborables a l’horari dels dissabtes per a totes les línies excepte la 01, 03, 04, 11 i circulars que mantindran els seus servicis habituals. I, se suspenen les línies 16, 17 i 39, i les nocturnes 03N i 22N.

 

Tampoc es permetrà l’accés del passatge en la plataforma davantera de l’autobús i es mantindrà buida la fila posterior a la butaca ocupada pel conductor, per a garantir la separació entre conductor i passatgers. Per a garantir la màxima separació entre els viatgers, no podran ser ocupats més d’un terç dels seients disponibles per a l’ocupació màxima del vehicle.

 

Es canvia l’horari

A demés, s’aplicarà l’horari de dissabtes en totes les línies urbanes, excepte les que passen per l’Hospital General: la 01 entre el carrer de Sant Gabriel i el barri de Ciutat Triada, 03 entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer Colònia Requena, 04 entre el barri de Tómbola i el Cementeri, 11 entre carrer de la Verge del Remei i l’avinguda de Dénia i circulars, que mantindran els seus horaris habituals.

 

I també se suspenen les línies 16 -de la plaça de Bous al mercat ambulant del carrer de la Teulada en estar este suspés-, 17 de la zona nord amb el mercat ambulant del carrer de la Teulada i 39 entre L’Esplanada i la Muntanya Tossal al no haver activitat deportiva. També es cancel·len les nocturnes 03N entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer de Colònia Requena i 22N entre la plaça de la Porta de la Mar i platja de Sant Joan.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.