Els autobusos d’Alacant passen a ser gratuïts, s’entrarà per darrere i reduïxen les seues places

 

L’Ajuntament d’Alacant ha eliminat el pagament del bitllet del transport urbà en l’autobús i obliga a entrar per la porta de darrere per a preservar la seguretat del conductor. A demés, l’ocupació es reduïx en un terç per a evitar l’accés a la part davantera.

 

A demés, es reduïx la prestació del servici en dies laborables a l’horari dels dissabtes per a totes les línies excepte la 01, 03, 04, 11 i circulars que mantindran els seus servicis habituals. I, se suspenen les línies 16, 17 i 39, i les nocturnes 03N i 22N.

 

Tampoc es permetrà l’accés del passatge en la plataforma davantera de l’autobús i es mantindrà buida la fila posterior a la butaca ocupada pel conductor, per a garantir la separació entre conductor i passatgers. Per a garantir la màxima separació entre els viatgers, no podran ser ocupats més d’un terç dels seients disponibles per a l’ocupació màxima del vehicle.

 

Es canvia l’horari

A demés, s’aplicarà l’horari de dissabtes en totes les línies urbanes, excepte les que passen per l’Hospital General: la 01 entre el carrer de Sant Gabriel i el barri de Ciutat Triada, 03 entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer Colònia Requena, 04 entre el barri de Tómbola i el Cementeri, 11 entre carrer de la Verge del Remei i l’avinguda de Dénia i circulars, que mantindran els seus horaris habituals.

 

I també se suspenen les línies 16 -de la plaça de Bous al mercat ambulant del carrer de la Teulada en estar este suspés-, 17 de la zona nord amb el mercat ambulant del carrer de la Teulada i 39 entre L’Esplanada i la Muntanya Tossal al no haver activitat deportiva. També es cancel·len les nocturnes 03N entre el barri de Ciutat d’Assís i el carrer de Colònia Requena i 22N entre la plaça de la Porta de la Mar i platja de Sant Joan.

Últimes notícies

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.