Ayuso dimitix i convoca eleccions anticipades en Madrid per al 4 de maig

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha decidit dimitir i avançar les eleccions autonòmiques al 4 de maig, segons ha informat el seu vicepresident, Ignacio Aguado, de Cs. Ayuso s’avança d’esta manera a una eventual moció de censura del PSOE i de Cs, en la línia del que ha passat este dimecres en la Regió de Múrcia. Per la seua banda, Ignacio Aguado, ha criticat durament la decisió que segons ha afirmat és «una absoluta irresponsabilitat» perquè «condemna els madilenys per la corrupció del PP de Múrcia». 

 

El temor a un acord en la Comunitat de Madrid, a conseqüència de les males relacions entre els socis de Govern, ha fet que Isabel Díaz Ayuso haja optat per deixar el càrrec i convocar eleccions. La decisió ha sigut sens dubte inesperada, ja que si bé el rumor de l’avançament electoral ha planejat en els últims mesos sobre l’antiga Casa de Correus madrilenya, la situació no havia arribat a límits que feren sospitar la imminència d’un avançament electoral. Finalment, per a evitar una possible moció de censura que pareix que Ayuso veia factible, la presidenta madrilenya ha optat per dimitir del seu càrrec i avançar la cita amb les urnes al pròxim 4 de maig.

 

D’esta manera, la legislatura en la Comunitat de Madrid haurà durat menys de la mitat del que es preveu. Després de les eleccions de maig de 2019, es van iniciar setmanes de negociacions a on, finalment i després de molts esforços —es parlava fins i tot d’una repetició electoral—, Díaz Ayuso va conseguir ser investida gràcies al suport de Vox i va formar Govern amb C’s. L’aliança entre populars i taronges no va tardar en mostrar públicament les primeres discrepàncies, però la irrupció de la pandèmia va conseguir llevar el focus inicialment del debat polític.

 

Les decisions d’Ayuso sobre les mesures de lluita contra el Covid-19 han sigut en l’últim any ha sigut un cavall de batalla entre el PP i C’s, fins a tal extrem que Ayuso temia una moció de censura com les que s’han anunciat hui en Múrcia. Abans d’emportar-se una desagradable sorpresa, ha optat per usar la carta de l’avançament electoral i deixar el seu càrrec: Madrid anirà a les urnes el pròxim 4 de maig.

Últimes notícies

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.

El PP reclama més prevenció després de la dana i critica la falta de resposta del Govern central

El PP conclou en el seu dictamen sobre la dana de 2024 que no n'hi ha prou amb reaccionar davant l'emergència i acusa el Govern central de falta de previsió, coordinació i transparència.

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.

El València Basket estrena un museu en el Roig Arena que repassa tota la seua història

El València Basket inaugura un museu i tour en el Roig Arena que recorre la seua trajectòria des de 1986, amb zones interactives i un enfocament a crear nova afició.

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.