Ayuso dimitix i convoca eleccions anticipades en Madrid per al 4 de maig

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha decidit dimitir i avançar les eleccions autonòmiques al 4 de maig, segons ha informat el seu vicepresident, Ignacio Aguado, de Cs. Ayuso s’avança d’esta manera a una eventual moció de censura del PSOE i de Cs, en la línia del que ha passat este dimecres en la Regió de Múrcia. Per la seua banda, Ignacio Aguado, ha criticat durament la decisió que segons ha afirmat és «una absoluta irresponsabilitat» perquè «condemna els madilenys per la corrupció del PP de Múrcia». 

 

El temor a un acord en la Comunitat de Madrid, a conseqüència de les males relacions entre els socis de Govern, ha fet que Isabel Díaz Ayuso haja optat per deixar el càrrec i convocar eleccions. La decisió ha sigut sens dubte inesperada, ja que si bé el rumor de l’avançament electoral ha planejat en els últims mesos sobre l’antiga Casa de Correus madrilenya, la situació no havia arribat a límits que feren sospitar la imminència d’un avançament electoral. Finalment, per a evitar una possible moció de censura que pareix que Ayuso veia factible, la presidenta madrilenya ha optat per dimitir del seu càrrec i avançar la cita amb les urnes al pròxim 4 de maig.

 

D’esta manera, la legislatura en la Comunitat de Madrid haurà durat menys de la mitat del que es preveu. Després de les eleccions de maig de 2019, es van iniciar setmanes de negociacions a on, finalment i després de molts esforços —es parlava fins i tot d’una repetició electoral—, Díaz Ayuso va conseguir ser investida gràcies al suport de Vox i va formar Govern amb C’s. L’aliança entre populars i taronges no va tardar en mostrar públicament les primeres discrepàncies, però la irrupció de la pandèmia va conseguir llevar el focus inicialment del debat polític.

 

Les decisions d’Ayuso sobre les mesures de lluita contra el Covid-19 han sigut en l’últim any ha sigut un cavall de batalla entre el PP i C’s, fins a tal extrem que Ayuso temia una moció de censura com les que s’han anunciat hui en Múrcia. Abans d’emportar-se una desagradable sorpresa, ha optat per usar la carta de l’avançament electoral i deixar el seu càrrec: Madrid anirà a les urnes el pròxim 4 de maig.

Últimes notícies

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.