Ayuso dimitix i convoca eleccions anticipades en Madrid per al 4 de maig

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha decidit dimitir i avançar les eleccions autonòmiques al 4 de maig, segons ha informat el seu vicepresident, Ignacio Aguado, de Cs. Ayuso s’avança d’esta manera a una eventual moció de censura del PSOE i de Cs, en la línia del que ha passat este dimecres en la Regió de Múrcia. Per la seua banda, Ignacio Aguado, ha criticat durament la decisió que segons ha afirmat és «una absoluta irresponsabilitat» perquè «condemna els madilenys per la corrupció del PP de Múrcia». 

 

El temor a un acord en la Comunitat de Madrid, a conseqüència de les males relacions entre els socis de Govern, ha fet que Isabel Díaz Ayuso haja optat per deixar el càrrec i convocar eleccions. La decisió ha sigut sens dubte inesperada, ja que si bé el rumor de l’avançament electoral ha planejat en els últims mesos sobre l’antiga Casa de Correus madrilenya, la situació no havia arribat a límits que feren sospitar la imminència d’un avançament electoral. Finalment, per a evitar una possible moció de censura que pareix que Ayuso veia factible, la presidenta madrilenya ha optat per dimitir del seu càrrec i avançar la cita amb les urnes al pròxim 4 de maig.

 

D’esta manera, la legislatura en la Comunitat de Madrid haurà durat menys de la mitat del que es preveu. Després de les eleccions de maig de 2019, es van iniciar setmanes de negociacions a on, finalment i després de molts esforços —es parlava fins i tot d’una repetició electoral—, Díaz Ayuso va conseguir ser investida gràcies al suport de Vox i va formar Govern amb C’s. L’aliança entre populars i taronges no va tardar en mostrar públicament les primeres discrepàncies, però la irrupció de la pandèmia va conseguir llevar el focus inicialment del debat polític.

 

Les decisions d’Ayuso sobre les mesures de lluita contra el Covid-19 han sigut en l’últim any ha sigut un cavall de batalla entre el PP i C’s, fins a tal extrem que Ayuso temia una moció de censura com les que s’han anunciat hui en Múrcia. Abans d’emportar-se una desagradable sorpresa, ha optat per usar la carta de l’avançament electoral i deixar el seu càrrec: Madrid anirà a les urnes el pròxim 4 de maig.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.