8.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Ayuso dimitix i convoca eleccions anticipades en Madrid per al 4 de maig

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha decidit dimitir i avançar les eleccions autonòmiques al 4 de maig, segons ha informat el seu vicepresident, Ignacio Aguado, de Cs. Ayuso s’avança d’esta manera a una eventual moció de censura del PSOE i de Cs, en la línia del que ha passat este dimecres en la Regió de Múrcia. Per la seua banda, Ignacio Aguado, ha criticat durament la decisió que segons ha afirmat és «una absoluta irresponsabilitat» perquè «condemna els madilenys per la corrupció del PP de Múrcia». 

 

El temor a un acord en la Comunitat de Madrid, a conseqüència de les males relacions entre els socis de Govern, ha fet que Isabel Díaz Ayuso haja optat per deixar el càrrec i convocar eleccions. La decisió ha sigut sens dubte inesperada, ja que si bé el rumor de l’avançament electoral ha planejat en els últims mesos sobre l’antiga Casa de Correus madrilenya, la situació no havia arribat a límits que feren sospitar la imminència d’un avançament electoral. Finalment, per a evitar una possible moció de censura que pareix que Ayuso veia factible, la presidenta madrilenya ha optat per dimitir del seu càrrec i avançar la cita amb les urnes al pròxim 4 de maig.

 

D’esta manera, la legislatura en la Comunitat de Madrid haurà durat menys de la mitat del que es preveu. Després de les eleccions de maig de 2019, es van iniciar setmanes de negociacions a on, finalment i després de molts esforços —es parlava fins i tot d’una repetició electoral—, Díaz Ayuso va conseguir ser investida gràcies al suport de Vox i va formar Govern amb C’s. L’aliança entre populars i taronges no va tardar en mostrar públicament les primeres discrepàncies, però la irrupció de la pandèmia va conseguir llevar el focus inicialment del debat polític.

 

Les decisions d’Ayuso sobre les mesures de lluita contra el Covid-19 han sigut en l’últim any ha sigut un cavall de batalla entre el PP i C’s, fins a tal extrem que Ayuso temia una moció de censura com les que s’han anunciat hui en Múrcia. Abans d’emportar-se una desagradable sorpresa, ha optat per usar la carta de l’avançament electoral i deixar el seu càrrec: Madrid anirà a les urnes el pròxim 4 de maig.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.