15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Ayuso dimitix i convoca eleccions anticipades en Madrid per al 4 de maig

 

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha decidit dimitir i avançar les eleccions autonòmiques al 4 de maig, segons ha informat el seu vicepresident, Ignacio Aguado, de Cs. Ayuso s’avança d’esta manera a una eventual moció de censura del PSOE i de Cs, en la línia del que ha passat este dimecres en la Regió de Múrcia. Per la seua banda, Ignacio Aguado, ha criticat durament la decisió que segons ha afirmat és «una absoluta irresponsabilitat» perquè «condemna els madilenys per la corrupció del PP de Múrcia». 

 

El temor a un acord en la Comunitat de Madrid, a conseqüència de les males relacions entre els socis de Govern, ha fet que Isabel Díaz Ayuso haja optat per deixar el càrrec i convocar eleccions. La decisió ha sigut sens dubte inesperada, ja que si bé el rumor de l’avançament electoral ha planejat en els últims mesos sobre l’antiga Casa de Correus madrilenya, la situació no havia arribat a límits que feren sospitar la imminència d’un avançament electoral. Finalment, per a evitar una possible moció de censura que pareix que Ayuso veia factible, la presidenta madrilenya ha optat per dimitir del seu càrrec i avançar la cita amb les urnes al pròxim 4 de maig.

 

D’esta manera, la legislatura en la Comunitat de Madrid haurà durat menys de la mitat del que es preveu. Després de les eleccions de maig de 2019, es van iniciar setmanes de negociacions a on, finalment i després de molts esforços —es parlava fins i tot d’una repetició electoral—, Díaz Ayuso va conseguir ser investida gràcies al suport de Vox i va formar Govern amb C’s. L’aliança entre populars i taronges no va tardar en mostrar públicament les primeres discrepàncies, però la irrupció de la pandèmia va conseguir llevar el focus inicialment del debat polític.

 

Les decisions d’Ayuso sobre les mesures de lluita contra el Covid-19 han sigut en l’últim any ha sigut un cavall de batalla entre el PP i C’s, fins a tal extrem que Ayuso temia una moció de censura com les que s’han anunciat hui en Múrcia. Abans d’emportar-se una desagradable sorpresa, ha optat per usar la carta de l’avançament electoral i deixar el seu càrrec: Madrid anirà a les urnes el pròxim 4 de maig.

Últimes notícies

El València s’aferra a Mestalla i a este efecte Sadiq davant un Elx revelació

El València rep a l'Elx en zona de descens i confia en la seua solidesa a Mestalla i en el retorn de Sadiq. L'Elx, revelació, busca el seu primer triomf fora.

Andalusia, Catalunya i Comunitat Valenciana concentrarien el 60% de l’augment de finançament proposat

La proposta del Govern concentraria sis de cada deu euros addicionals a Andalusia, Catalunya i la Comunitat Valenciana. El total per a les autonomies de règim comú ascendiria a 20.975 milions.

El Consell analitza el nou finançament, exigix fons d’anivellament i critica el pacte unilateral

El Govern valencià analitza la proposta d'Hisenda que assigna 3.667 milions a la Comunitat, detecta tres absències #greu i reclama un fons d'anivellament. A més, qualifica d'impresentables les formes i denúncia un pacte unilateral amb ERC.

Bolaños acusa a Feijóo de faltar a la veritat sobre Mazón i la DANA per a atacar al Govern

Bolaños ha retret a Feijóo haver-hi 'va faltar a la veritat' sobre les seues comunicacions amb Mazón en els dies de la DANA, després de rectificar davant la jutgessa. També ha valorat com molt positiva l'alliberament de presos espanyols a Veneçuela, ha emmarcat en 'persecució' la querella de Fes-te Sentir contra Zapatero i ha descartat tancar bases dels EUA.

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central del València va ser intervingut de la musculatura isquiotibial dreta després de lesionar-se davant el Celta. La cirurgia es va realitzar 'amb èxit' i estarà diversos mesos de baixa.

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central va ser operat de l'isquiotibial dret després de lesionar-se davant el Celta. El club no va donar terminis, s'espera una baixa de diversos mesos i la cirurgia va ser 'amb èxit'.

Feijóo ha defés davant la jutgessa que la dana a València va ser una emergència nacional que degué assumir el Govern

Feijóo ha sostingut davant la magistrada que Interior o la vicepresidència de Teresa Ribera degueren coordinar la resposta per l'adscripció de CHJ i Aemet. La jutgessa ha recordat que el pla especial d'inundacions és autonòmic i ha indagat en els missatges amb Mazón i les decisions durant la crisi.

Urtasun tatxa a Feijóo de mentider compulsiu per la seua declaració judicial sobre la DANA

Urtasun ha acusat a Feijóo de 'mentider compulsiu' després de la seua declaració telemàtica per la gestió de la DANA. El líder del PP va admetre que es va confondre amb les dates en parlar del seu contacte amb Carlos Mazón.