Boris Johnson s’enfronta a una moció de censura interna dels seus diputats

El primer ministre britànic, Boris Johnson, serà sotmés aquest mateix dilluns a una moció de censura interna després que el Partit Conservador rebera les suficients cartes per a posar en marxa la votació, va anunciar la formació. Després de diverses amenaces en el que va d’any, la moció de censura es votarà aquesta mateixa vesprada.

El president de l’anomenat Comité 1922 (que agrupa els diputats conservadors sense cartera), Graham Brady, va confirmar que un nombre suficient de parlamentaris han sol·licitat la votació: s’havien enviat almenys 54 cartes, aconseguint el mínim del 15% dels 359 parlamentaris conservadors.

Els esbroncs en la catedral de St. Paul van ser un presagi del qual li esperava a Boris Johnson després dels fastos del Jubileu de Platí. El ‘premier’ s’enfronta la insurrecció creixent entre els diputats ‘tories’, que han forçat una moció de censura contra el seu propi líder, en les seues hores més baixes per la ressaca del ‘Partygate’.

Això desencadena automàticament una votació secreta de tots els parlamentaris conservadors, que generalment es duu a terme dins de les 24 hores. Si Johnson obté el 50% (180 diputats) o més dels vots a favor seu, romandrà com a líder conservador i, per tant, com a primer ministre i estarà a resguard de tal desafiament durant almenys un any sota les regles del partit.

Si no arriba a aqueix marge, serà destituït i començarà una campanya per a instal·lar un nou líder, amb Johnson exclòs.

S’espera que Graham Brady, el president de l’anomenat Comité 1922, anuncie el resultat de la mateixa manera que en 2018, és a dir, amb els diputats conservadors i periodistes convocats en la mateixa sala on s’ha votat durant el dia. Llavors declararà si el primer ministre té la confiança o no del partit i el nombre de vots en tots dos sentits. Si Johnson aconsegueix superar la moció de confiança, no es podrà tornar a convocar una altra fins passat un any.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.