Boris Johnson s’enfronta a una moció de censura interna dels seus diputats

El primer ministre britànic, Boris Johnson, serà sotmés aquest mateix dilluns a una moció de censura interna després que el Partit Conservador rebera les suficients cartes per a posar en marxa la votació, va anunciar la formació. Després de diverses amenaces en el que va d’any, la moció de censura es votarà aquesta mateixa vesprada.

El president de l’anomenat Comité 1922 (que agrupa els diputats conservadors sense cartera), Graham Brady, va confirmar que un nombre suficient de parlamentaris han sol·licitat la votació: s’havien enviat almenys 54 cartes, aconseguint el mínim del 15% dels 359 parlamentaris conservadors.

Els esbroncs en la catedral de St. Paul van ser un presagi del qual li esperava a Boris Johnson després dels fastos del Jubileu de Platí. El ‘premier’ s’enfronta la insurrecció creixent entre els diputats ‘tories’, que han forçat una moció de censura contra el seu propi líder, en les seues hores més baixes per la ressaca del ‘Partygate’.

Això desencadena automàticament una votació secreta de tots els parlamentaris conservadors, que generalment es duu a terme dins de les 24 hores. Si Johnson obté el 50% (180 diputats) o més dels vots a favor seu, romandrà com a líder conservador i, per tant, com a primer ministre i estarà a resguard de tal desafiament durant almenys un any sota les regles del partit.

Si no arriba a aqueix marge, serà destituït i començarà una campanya per a instal·lar un nou líder, amb Johnson exclòs.

S’espera que Graham Brady, el president de l’anomenat Comité 1922, anuncie el resultat de la mateixa manera que en 2018, és a dir, amb els diputats conservadors i periodistes convocats en la mateixa sala on s’ha votat durant el dia. Llavors declararà si el primer ministre té la confiança o no del partit i el nombre de vots en tots dos sentits. Si Johnson aconsegueix superar la moció de confiança, no es podrà tornar a convocar una altra fins passat un any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.

Benidorm pagarà 350 milions per la sentència de Serra Gelada amb un primer abonament de 60

El ple ha aprovat per àmplia majoria el pla per a executar la sentència de l'APR7 de Serra Gelada: 350 milions als propietaris i un primer pagament de 60 abans de cap d'any. Hi haurà carència fins a 2030, possibilitat de pagar amb sòl municipal i un préstec de 55 milions.

El regidor d’Altea denunciat per bufetejar a la seua parella renúncia a l’acta

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís a Altea, ha renunciat a la seua acta després de la seua detenció per presumpta agressió a la seua parella. El cas es tramitarà per juí ràpid a Benidorm i no es va dictar orde de protecció.

El PSPV ha concedit el seu premi Picota a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la seua sàtira amb Bernabé i l’UME

El PSPV de València ha premiat a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la millor escena de crítica local, amb un ninot que mostra a Pilar Bernabé al comandament d'un tanc de la UME. L'edició ha batut el seu rècord de participació amb 33 comissions.

El SOM Festival Castelló confirma a Iván Ferreiro per a l’1 d’agost

El festival confirma l'actuació d'Iván Ferreiro l'1 d'agost dins del seu cicle estiuenc. És la segona confirmació després de Sergio Dalma.

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.