Boris Johnson s’enfronta a una moció de censura interna dels seus diputats

El primer ministre britànic, Boris Johnson, serà sotmés aquest mateix dilluns a una moció de censura interna després que el Partit Conservador rebera les suficients cartes per a posar en marxa la votació, va anunciar la formació. Després de diverses amenaces en el que va d’any, la moció de censura es votarà aquesta mateixa vesprada.

El president de l’anomenat Comité 1922 (que agrupa els diputats conservadors sense cartera), Graham Brady, va confirmar que un nombre suficient de parlamentaris han sol·licitat la votació: s’havien enviat almenys 54 cartes, aconseguint el mínim del 15% dels 359 parlamentaris conservadors.

Els esbroncs en la catedral de St. Paul van ser un presagi del qual li esperava a Boris Johnson després dels fastos del Jubileu de Platí. El ‘premier’ s’enfronta la insurrecció creixent entre els diputats ‘tories’, que han forçat una moció de censura contra el seu propi líder, en les seues hores més baixes per la ressaca del ‘Partygate’.

Això desencadena automàticament una votació secreta de tots els parlamentaris conservadors, que generalment es duu a terme dins de les 24 hores. Si Johnson obté el 50% (180 diputats) o més dels vots a favor seu, romandrà com a líder conservador i, per tant, com a primer ministre i estarà a resguard de tal desafiament durant almenys un any sota les regles del partit.

Si no arriba a aqueix marge, serà destituït i començarà una campanya per a instal·lar un nou líder, amb Johnson exclòs.

S’espera que Graham Brady, el president de l’anomenat Comité 1922, anuncie el resultat de la mateixa manera que en 2018, és a dir, amb els diputats conservadors i periodistes convocats en la mateixa sala on s’ha votat durant el dia. Llavors declararà si el primer ministre té la confiança o no del partit i el nombre de vots en tots dos sentits. Si Johnson aconsegueix superar la moció de confiança, no es podrà tornar a convocar una altra fins passat un any.

Últimes notícies

L’Elx fa efectiva l’opció de compra del lateral il·licità Buba Sangaré

L’Elx ha exercit l’opció de compra pactada amb l’AS Roma i es garanteix en propietat el lateral il·licità Buba Sangaré, que signa fins al juny de 2031 per a cobrir la baixa d’Álvaro Núñez.

L’Estació del Nord de València recupera la seua imatge original amb una inversió de 21 milions

L’Estació del Nord de València està en la fase final d’una restauració integral, finançada amb quasi 20,7 milions d’euros del Pla de Recuperació i del Programa 2 % Cultural, que li tornarà la imatge original dissenyada per Demetrio Ribes.

Sanjuan qualifica de terrorífic que Catalá demane desallotjar per la força el professorat acampat

El portaveu socialista a l'Ajuntament de València, Borja Sanjuan, critica que l'alcaldessa María José Catalá reclame el desallotjament per la força de l'acampada de docents en la plaça de la Verge coincidint amb el Corpus.

L’Elx compra definitivament el lateral il·licità Buba Sangaré fins a 2031

L’Elx ha fet efectiva l’opció de compra pactada amb la AS Roma i incorpora en propietat el lateral il·licità Buba Sangaré, que signa fins a juny de 2031 i cobrirà la baixa d’Álvaro Núñez.

L’Audiència de València permet a Carlos Mazón personar-se en la causa per la DANA

L’Audiència Provincial de València estima el recurs de Carlos Mazón i li permet personar-se en la causa oberta per la DANA per a garantir el seu dret de defensa, en aplicació dels articles 118 i 118 bis de la Lecrim.

Comencen els primers paros en l’ensenyament concertat per la falta d’acords amb Educació

Els sindicats de l’ensenyament concertat han iniciat la primera de tres jornades de paros parcials en la Comunitat Valenciana per a pressionar la Conselleria d’Educació davant la falta d’avanç en la negociació laboral i educativa.

AVA denuncia els danys dels flamencs als arrossars de l’Albufera i reclama ajudes

L’Associació Valenciana d’Agricultors alerta que les bandades de flamencs han provocat pèrdues de fins al 100 % en algunes parcel·les d’arròs de l’Albufera i reclama a la Generalitat compensacions econòmiques i millores en l’assegurança agrària.

A presó provisional un home detingut a Borriol amb més de 45 grams de metanfetamina

Un home de 50 anys ha ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil li localitzara més de 45 grams de metanfetamina ocults al vehicle en el terme municipal de Borriol. La jutgessa li imputa també desobediencia, conducció temerària i conducció sota els efectes de drogues.