Boris Johnson s’enfronta a una moció de censura interna dels seus diputats

El primer ministre britànic, Boris Johnson, serà sotmés aquest mateix dilluns a una moció de censura interna després que el Partit Conservador rebera les suficients cartes per a posar en marxa la votació, va anunciar la formació. Després de diverses amenaces en el que va d’any, la moció de censura es votarà aquesta mateixa vesprada.

El president de l’anomenat Comité 1922 (que agrupa els diputats conservadors sense cartera), Graham Brady, va confirmar que un nombre suficient de parlamentaris han sol·licitat la votació: s’havien enviat almenys 54 cartes, aconseguint el mínim del 15% dels 359 parlamentaris conservadors.

Els esbroncs en la catedral de St. Paul van ser un presagi del qual li esperava a Boris Johnson després dels fastos del Jubileu de Platí. El ‘premier’ s’enfronta la insurrecció creixent entre els diputats ‘tories’, que han forçat una moció de censura contra el seu propi líder, en les seues hores més baixes per la ressaca del ‘Partygate’.

Això desencadena automàticament una votació secreta de tots els parlamentaris conservadors, que generalment es duu a terme dins de les 24 hores. Si Johnson obté el 50% (180 diputats) o més dels vots a favor seu, romandrà com a líder conservador i, per tant, com a primer ministre i estarà a resguard de tal desafiament durant almenys un any sota les regles del partit.

Si no arriba a aqueix marge, serà destituït i començarà una campanya per a instal·lar un nou líder, amb Johnson exclòs.

S’espera que Graham Brady, el president de l’anomenat Comité 1922, anuncie el resultat de la mateixa manera que en 2018, és a dir, amb els diputats conservadors i periodistes convocats en la mateixa sala on s’ha votat durant el dia. Llavors declararà si el primer ministre té la confiança o no del partit i el nombre de vots en tots dos sentits. Si Johnson aconsegueix superar la moció de confiança, no es podrà tornar a convocar una altra fins passat un any.

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.