Boris Johnson s’enfronta a una moció de censura interna dels seus diputats

El primer ministre britànic, Boris Johnson, serà sotmés aquest mateix dilluns a una moció de censura interna després que el Partit Conservador rebera les suficients cartes per a posar en marxa la votació, va anunciar la formació. Després de diverses amenaces en el que va d’any, la moció de censura es votarà aquesta mateixa vesprada.

El president de l’anomenat Comité 1922 (que agrupa els diputats conservadors sense cartera), Graham Brady, va confirmar que un nombre suficient de parlamentaris han sol·licitat la votació: s’havien enviat almenys 54 cartes, aconseguint el mínim del 15% dels 359 parlamentaris conservadors.

Els esbroncs en la catedral de St. Paul van ser un presagi del qual li esperava a Boris Johnson després dels fastos del Jubileu de Platí. El ‘premier’ s’enfronta la insurrecció creixent entre els diputats ‘tories’, que han forçat una moció de censura contra el seu propi líder, en les seues hores més baixes per la ressaca del ‘Partygate’.

Això desencadena automàticament una votació secreta de tots els parlamentaris conservadors, que generalment es duu a terme dins de les 24 hores. Si Johnson obté el 50% (180 diputats) o més dels vots a favor seu, romandrà com a líder conservador i, per tant, com a primer ministre i estarà a resguard de tal desafiament durant almenys un any sota les regles del partit.

Si no arriba a aqueix marge, serà destituït i començarà una campanya per a instal·lar un nou líder, amb Johnson exclòs.

S’espera que Graham Brady, el president de l’anomenat Comité 1922, anuncie el resultat de la mateixa manera que en 2018, és a dir, amb els diputats conservadors i periodistes convocats en la mateixa sala on s’ha votat durant el dia. Llavors declararà si el primer ministre té la confiança o no del partit i el nombre de vots en tots dos sentits. Si Johnson aconsegueix superar la moció de confiança, no es podrà tornar a convocar una altra fins passat un any.

Últimes notícies

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.