Detectat un brot de 22 pelegrins valencians en el Camí de Santiago

 

L’àrea Sanitària de Santiago i Barbanza ha detectat un brot de coronavirus amb 22 peregrins jóvens contagiats en dos albergs en el municipi de O Pino, en A Corunya (Galícia). Fonts d’aquesta àrea sanitària han explicat al mitjà Europa Press que es tracta de 22 positius d’un grup de 28 pelegrins que es trobaven en dos albergs d’aquesta localitat, majoritàriament procedents del territori valencià

 

Segons ha avançat Europa Press, els afectats pel Covid-19, després d’haver estat aïllats se n’han anat als seus domicilis en cotxes particulars i amb el consentiment informat que se n’anaven als seus habitatges. Aquest brot de Covid-19 es va detectar dissabte passat en el terme municipal de O Pino, situat en el tram final del Camí de Santiago, entre un grup de pelegrins d’entre 20 i 21 anys.

 

Detectat segon brot de pelegrins

El lloc on s’ha localitzat el brot es troba a tan sols 22 quilòmetres de Santiago de Compostel·la i en els seus albergs dormen els qui ja han finalitzat la major part del camí i s’enfronten a l’última etapa que els porta directament a la catedral de Santiago.

 

És el segon brot de pelegrins en albergs que s’ha detectat en l’última setmana. Els albergs en els quals s’allotgen aquest tipus de turistes estan formats per grans habitacions en les quals s’acumulen lliteres on comparteixen la nit persones que no sempre es coneixen. Malgrat que l’ocupació d’aquests establiments ha quedat reduïda a la mínima expressió, l’afluència de visitants ha desbordat aquest tipus d’instal·lacions davant la gran demanda que coincideix amb la setmana gran de les Festes de l’Apòstol.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.