Detectat un brot de 22 pelegrins valencians en el Camí de Santiago

 

L’àrea Sanitària de Santiago i Barbanza ha detectat un brot de coronavirus amb 22 peregrins jóvens contagiats en dos albergs en el municipi de O Pino, en A Corunya (Galícia). Fonts d’aquesta àrea sanitària han explicat al mitjà Europa Press que es tracta de 22 positius d’un grup de 28 pelegrins que es trobaven en dos albergs d’aquesta localitat, majoritàriament procedents del territori valencià

 

Segons ha avançat Europa Press, els afectats pel Covid-19, després d’haver estat aïllats se n’han anat als seus domicilis en cotxes particulars i amb el consentiment informat que se n’anaven als seus habitatges. Aquest brot de Covid-19 es va detectar dissabte passat en el terme municipal de O Pino, situat en el tram final del Camí de Santiago, entre un grup de pelegrins d’entre 20 i 21 anys.

 

Detectat segon brot de pelegrins

El lloc on s’ha localitzat el brot es troba a tan sols 22 quilòmetres de Santiago de Compostel·la i en els seus albergs dormen els qui ja han finalitzat la major part del camí i s’enfronten a l’última etapa que els porta directament a la catedral de Santiago.

 

És el segon brot de pelegrins en albergs que s’ha detectat en l’última setmana. Els albergs en els quals s’allotgen aquest tipus de turistes estan formats per grans habitacions en les quals s’acumulen lliteres on comparteixen la nit persones que no sempre es coneixen. Malgrat que l’ocupació d’aquests establiments ha quedat reduïda a la mínima expressió, l’afluència de visitants ha desbordat aquest tipus d’instal·lacions davant la gran demanda que coincideix amb la setmana gran de les Festes de l’Apòstol.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.