13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Detectat un brot de 22 pelegrins valencians en el Camí de Santiago

 

L’àrea Sanitària de Santiago i Barbanza ha detectat un brot de coronavirus amb 22 peregrins jóvens contagiats en dos albergs en el municipi de O Pino, en A Corunya (Galícia). Fonts d’aquesta àrea sanitària han explicat al mitjà Europa Press que es tracta de 22 positius d’un grup de 28 pelegrins que es trobaven en dos albergs d’aquesta localitat, majoritàriament procedents del territori valencià

 

Segons ha avançat Europa Press, els afectats pel Covid-19, després d’haver estat aïllats se n’han anat als seus domicilis en cotxes particulars i amb el consentiment informat que se n’anaven als seus habitatges. Aquest brot de Covid-19 es va detectar dissabte passat en el terme municipal de O Pino, situat en el tram final del Camí de Santiago, entre un grup de pelegrins d’entre 20 i 21 anys.

 

Detectat segon brot de pelegrins

El lloc on s’ha localitzat el brot es troba a tan sols 22 quilòmetres de Santiago de Compostel·la i en els seus albergs dormen els qui ja han finalitzat la major part del camí i s’enfronten a l’última etapa que els porta directament a la catedral de Santiago.

 

És el segon brot de pelegrins en albergs que s’ha detectat en l’última setmana. Els albergs en els quals s’allotgen aquest tipus de turistes estan formats per grans habitacions en les quals s’acumulen lliteres on comparteixen la nit persones que no sempre es coneixen. Malgrat que l’ocupació d’aquests establiments ha quedat reduïda a la mínima expressió, l’afluència de visitants ha desbordat aquest tipus d’instal·lacions davant la gran demanda que coincideix amb la setmana gran de les Festes de l’Apòstol.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.