13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Atents als rellotges: Ja arriba el canvi horari d’estiu: quan i com l’hem de fer

 

El canvi horari que vivim dos voltes cada any genera sempre molta polèmica i, de fet, la Unió Europea té sobre la taula des de fa temps eliminar-lo, sobretot pels canvis que provoca a l’estat anímic de les persones. No obstant això, si hi ha un canvi que agrada més que l’altre a la població és el que vivim al març, ja que significa l’entrada oficial a l’horari d’estiu i, per tant, els dies s’allarguen molt més.

 

Este any 2021, el canvi horari d’estiu el viurem la matinada del proper diumenge, 28 de març. Serà llavors quan a les 02:00h de la nit haurem d’avançar els rellotges una hora, a les 03.00h. Cal recordar que els aparells tecnològics actuals, com ara la majoria dels telèfons mòbils, canvien automàticament l’hora.

 

Pros i contres d’este canvi horari

D’esta manera, diumenge dormirem una hora menys i tindrem una jornada de tan sols 23 hores, cosa que pot generar més cansament a diferents persones, així com la sensació que ens llevem més tard. No obstant, este canvi és molt més benvingut per a la majoria de la població que no el d’hivern, ja que implica un pas ferm cap a l’estiu i, normalment, l’estat anímic és molt més positiu.

 

De fet, a partir de diumenge notarem com els dies s’allarguen més. El fet que la llum solar dure fins ben entrada la vesprada i que la meteorologia també acompanye amb ambient cada volta més agradable, són factors que, normalment, aporten una millora anímica i més optimisme entre la població. En canvi, l’horari d’hivern aporta tot just el contrari a moltes persones, ja que implica més hores de nit, més fred i, en definitiva, sensació de més cansament i menys ganes per fer activitats a l’exterior.

 

L’eterna polèmica del canvi horari

Ja fa anys que la Unió Europea s’ha plantejat seriosament l’eliminació dels canvis horaris. De fet, i segons les previsions establertes fa temps, esta mesura hauria d’haver entrat en vigor ja fa mesos, deixant llibertat a cada estat membre perquè decidisca si es quedava permanentment amb l’horari d’estiu o d’hivern.

 

No obstant això, la falta de consens i l’arribada de la pandèmia del coronavirus han paralitzat completament esta mesura, i encara no hi ha data per a l’eliminació del canvi horari, tot i que la majoria de la ciutadania està a favor d’acabar amb este tràngol que vivim dos voltes a l’any. D’esta manera, este 2021 encara tocarà canviar dos voltes l’hora i la polèmica continuarà.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.