Atents als rellotges: Ja arriba el canvi horari d’estiu: quan i com l’hem de fer

 

El canvi horari que vivim dos voltes cada any genera sempre molta polèmica i, de fet, la Unió Europea té sobre la taula des de fa temps eliminar-lo, sobretot pels canvis que provoca a l’estat anímic de les persones. No obstant això, si hi ha un canvi que agrada més que l’altre a la població és el que vivim al març, ja que significa l’entrada oficial a l’horari d’estiu i, per tant, els dies s’allarguen molt més.

 

Este any 2021, el canvi horari d’estiu el viurem la matinada del proper diumenge, 28 de març. Serà llavors quan a les 02:00h de la nit haurem d’avançar els rellotges una hora, a les 03.00h. Cal recordar que els aparells tecnològics actuals, com ara la majoria dels telèfons mòbils, canvien automàticament l’hora.

 

Pros i contres d’este canvi horari

D’esta manera, diumenge dormirem una hora menys i tindrem una jornada de tan sols 23 hores, cosa que pot generar més cansament a diferents persones, així com la sensació que ens llevem més tard. No obstant, este canvi és molt més benvingut per a la majoria de la població que no el d’hivern, ja que implica un pas ferm cap a l’estiu i, normalment, l’estat anímic és molt més positiu.

 

De fet, a partir de diumenge notarem com els dies s’allarguen més. El fet que la llum solar dure fins ben entrada la vesprada i que la meteorologia també acompanye amb ambient cada volta més agradable, són factors que, normalment, aporten una millora anímica i més optimisme entre la població. En canvi, l’horari d’hivern aporta tot just el contrari a moltes persones, ja que implica més hores de nit, més fred i, en definitiva, sensació de més cansament i menys ganes per fer activitats a l’exterior.

 

L’eterna polèmica del canvi horari

Ja fa anys que la Unió Europea s’ha plantejat seriosament l’eliminació dels canvis horaris. De fet, i segons les previsions establertes fa temps, esta mesura hauria d’haver entrat en vigor ja fa mesos, deixant llibertat a cada estat membre perquè decidisca si es quedava permanentment amb l’horari d’estiu o d’hivern.

 

No obstant això, la falta de consens i l’arribada de la pandèmia del coronavirus han paralitzat completament esta mesura, i encara no hi ha data per a l’eliminació del canvi horari, tot i que la majoria de la ciutadania està a favor d’acabar amb este tràngol que vivim dos voltes a l’any. D’esta manera, este 2021 encara tocarà canviar dos voltes l’hora i la polèmica continuarà.

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.