Atents als rellotges: Ja arriba el canvi horari d’estiu: quan i com l’hem de fer

 

El canvi horari que vivim dos voltes cada any genera sempre molta polèmica i, de fet, la Unió Europea té sobre la taula des de fa temps eliminar-lo, sobretot pels canvis que provoca a l’estat anímic de les persones. No obstant això, si hi ha un canvi que agrada més que l’altre a la població és el que vivim al març, ja que significa l’entrada oficial a l’horari d’estiu i, per tant, els dies s’allarguen molt més.

 

Este any 2021, el canvi horari d’estiu el viurem la matinada del proper diumenge, 28 de març. Serà llavors quan a les 02:00h de la nit haurem d’avançar els rellotges una hora, a les 03.00h. Cal recordar que els aparells tecnològics actuals, com ara la majoria dels telèfons mòbils, canvien automàticament l’hora.

 

Pros i contres d’este canvi horari

D’esta manera, diumenge dormirem una hora menys i tindrem una jornada de tan sols 23 hores, cosa que pot generar més cansament a diferents persones, així com la sensació que ens llevem més tard. No obstant, este canvi és molt més benvingut per a la majoria de la població que no el d’hivern, ja que implica un pas ferm cap a l’estiu i, normalment, l’estat anímic és molt més positiu.

 

De fet, a partir de diumenge notarem com els dies s’allarguen més. El fet que la llum solar dure fins ben entrada la vesprada i que la meteorologia també acompanye amb ambient cada volta més agradable, són factors que, normalment, aporten una millora anímica i més optimisme entre la població. En canvi, l’horari d’hivern aporta tot just el contrari a moltes persones, ja que implica més hores de nit, més fred i, en definitiva, sensació de més cansament i menys ganes per fer activitats a l’exterior.

 

L’eterna polèmica del canvi horari

Ja fa anys que la Unió Europea s’ha plantejat seriosament l’eliminació dels canvis horaris. De fet, i segons les previsions establertes fa temps, esta mesura hauria d’haver entrat en vigor ja fa mesos, deixant llibertat a cada estat membre perquè decidisca si es quedava permanentment amb l’horari d’estiu o d’hivern.

 

No obstant això, la falta de consens i l’arribada de la pandèmia del coronavirus han paralitzat completament esta mesura, i encara no hi ha data per a l’eliminació del canvi horari, tot i que la majoria de la ciutadania està a favor d’acabar amb este tràngol que vivim dos voltes a l’any. D’esta manera, este 2021 encara tocarà canviar dos voltes l’hora i la polèmica continuarà.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.