11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El Govern espanyol estudia canviar la llei per a incloure als pares de fills en quarantena no contagiats

 

El ministre d’Inclusió, José Luis Escrivá, ha assegurat este divendres que el Govern «està disposat» a introduir «canvis normatius» per a que les prestacions de les baixes per incapacitat temporal per contingències professionals donen cobertura als pares que hagen de cuidar als seus fills en quarantena.

 

Durant la roda de premsa posterior a la reunió de diàleg social, que s’ha celebrat este matí en Palma, en les Illes Balears, el titular d’Inclusió ha assegurat que el Govern està «analitzant la situació» i que ha conclòs que el supòsit de pares amb fills que siguen aïllats però que no estiguen contagiats «no està cobert» per la normativa actual. «Per a fer-ho, cal introduir un canvi normatiu», ha dit Escrivá, qui ha demanat per a principis de la setmana que ve que la patronal i els sindicats aporten el seu punt de vista sobre el tema.

 

En els últims dies, i davant la imminent arrancada del curs escolar, s’ha plantejat en el Govern com articular una resposta davant d’eixa situació, amb declaracions en alguns casos creuades de diferents ministres.

 

Els sindicats fa temps que reclamen ampliar la cobertura, que actualment protegix als treballadors que siguen posats en quarantena o aquells que tinguen els fills malalts per coronavirus. Però no passa igual amb els pares de xiquets que, encara que no estiguen infectats ni tinguen símptomes, requerisquen aïllament.

 

Des de la patronal, el president de la CEOE, Antonio Garamendi, ha criticat la falta d‘informació per part del Govern i les versions diferents comunicades per cada un dels ministres, al mateix temps que ha destacat què la figura que es plantege gastar siga la ‘incapacitat temporal per contingències professionals’.

 

I és que si fora una ‘baixa per malaltia professional’, el treballador cobraria la prestació des del primer dia, en una major quantitat i, completament, a càrrec a l’Administració. Per contra, amb la ‘incapacitat temporal per malaltia comuna’, l’empleat percep una menor quantia, a partir del quart dia de baixa i l’empresa ha de fer-se càrrec de l’abonament de part de la prestació.

Últimes notícies

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.