Anuncios

El Govern espanyol estudia canviar la llei per a incloure als pares de fills en quarantena no contagiats

 

El ministre d’Inclusió, José Luis Escrivá, ha assegurat este divendres que el Govern «està disposat» a introduir «canvis normatius» per a que les prestacions de les baixes per incapacitat temporal per contingències professionals donen cobertura als pares que hagen de cuidar als seus fills en quarantena.

 

Durant la roda de premsa posterior a la reunió de diàleg social, que s’ha celebrat este matí en Palma, en les Illes Balears, el titular d’Inclusió ha assegurat que el Govern està «analitzant la situació» i que ha conclòs que el supòsit de pares amb fills que siguen aïllats però que no estiguen contagiats «no està cobert» per la normativa actual. «Per a fer-ho, cal introduir un canvi normatiu», ha dit Escrivá, qui ha demanat per a principis de la setmana que ve que la patronal i els sindicats aporten el seu punt de vista sobre el tema.

Anuncios

 

En els últims dies, i davant la imminent arrancada del curs escolar, s’ha plantejat en el Govern com articular una resposta davant d’eixa situació, amb declaracions en alguns casos creuades de diferents ministres.

 

Els sindicats fa temps que reclamen ampliar la cobertura, que actualment protegix als treballadors que siguen posats en quarantena o aquells que tinguen els fills malalts per coronavirus. Però no passa igual amb els pares de xiquets que, encara que no estiguen infectats ni tinguen símptomes, requerisquen aïllament.

 

Des de la patronal, el president de la CEOE, Antonio Garamendi, ha criticat la falta d‘informació per part del Govern i les versions diferents comunicades per cada un dels ministres, al mateix temps que ha destacat què la figura que es plantege gastar siga la ‘incapacitat temporal per contingències professionals’.

 

I és que si fora una ‘baixa per malaltia professional’, el treballador cobraria la prestació des del primer dia, en una major quantitat i, completament, a càrrec a l’Administració. Per contra, amb la ‘incapacitat temporal per malaltia comuna’, l’empleat percep una menor quantia, a partir del quart dia de baixa i l’empresa ha de fer-se càrrec de l’abonament de part de la prestació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Uns 70 immigrants del centre de Guardamar es concentren per a exigir agilitzar la seua regularització

Al voltant de 70 immigrants del centre d'acolliment de Guardamar del Segura es van concentrar davant el recinte per a reclamar major rapidesa en la tramitació de la seua documentació legal a Espanya.

Tabilo lidera als favorits en una Copa Faulconbridge que puja a categoria ATP Challenger 175

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 en el CT València amb Alejandro Tabilo com primer cap de sèrie i un quadre ple de figures i promeses.

Sarabia demana a l’Elx controlar les emocions davant un dol clau amb el Betis

Eder Sarabia reclama a l'Elx màxima calma i control emocional abans de visitar al Betis, un rival al qual considera un equipazo, en plena baralla per la permanència en LaLiga.

Dimitrievski mira al dol davant el Raig amb ganes de celebrar la salvació a Mestalla

Stole Dimitrievski destaca la importància del partit del dijous davant el Rayo Vallecano a Mestalla, on el València busca certificar la salvació i festejar-la amb la seua afició després del triomf en San Mames.

Arranca la vaga indefinida del professorat en tots els centres públics valencians

La vaga indefinida en l'educació pública valenciana comença amb 78.000 docents cridats a parar, servicis mínims polèmics i manifestacions en les principals ciutats.

Sis detinguts i sis plantacions de marihuana desmantellades a Alcoi, Cocentaina i l’Alqueria d’Asnar

Policia Nacional i Guàrdia Civil detenen a sis persones i desmantellen sis plantacions de marihuana a Alcoi, Cocentaina i l'Alqueria d'Asnar, després de 21 registres en tres mesos.

La Fiscalia demana 26 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment a les dos filles de la seua parella

Un home se senta en la banqueta acusada d'agredir sexualment durant anys a les dos filles de la seua llavors parella, de 9 i 11 anys, per a qui la Fiscalia reclama 26 anys de presó.

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.
Anuncios