12.9 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

El Govern espanyol estudia canviar la llei per a incloure als pares de fills en quarantena no contagiats

 

El ministre d’Inclusió, José Luis Escrivá, ha assegurat este divendres que el Govern «està disposat» a introduir «canvis normatius» per a que les prestacions de les baixes per incapacitat temporal per contingències professionals donen cobertura als pares que hagen de cuidar als seus fills en quarantena.

 

Durant la roda de premsa posterior a la reunió de diàleg social, que s’ha celebrat este matí en Palma, en les Illes Balears, el titular d’Inclusió ha assegurat que el Govern està «analitzant la situació» i que ha conclòs que el supòsit de pares amb fills que siguen aïllats però que no estiguen contagiats «no està cobert» per la normativa actual. «Per a fer-ho, cal introduir un canvi normatiu», ha dit Escrivá, qui ha demanat per a principis de la setmana que ve que la patronal i els sindicats aporten el seu punt de vista sobre el tema.

 

En els últims dies, i davant la imminent arrancada del curs escolar, s’ha plantejat en el Govern com articular una resposta davant d’eixa situació, amb declaracions en alguns casos creuades de diferents ministres.

 

Els sindicats fa temps que reclamen ampliar la cobertura, que actualment protegix als treballadors que siguen posats en quarantena o aquells que tinguen els fills malalts per coronavirus. Però no passa igual amb els pares de xiquets que, encara que no estiguen infectats ni tinguen símptomes, requerisquen aïllament.

 

Des de la patronal, el president de la CEOE, Antonio Garamendi, ha criticat la falta d‘informació per part del Govern i les versions diferents comunicades per cada un dels ministres, al mateix temps que ha destacat què la figura que es plantege gastar siga la ‘incapacitat temporal per contingències professionals’.

 

I és que si fora una ‘baixa per malaltia professional’, el treballador cobraria la prestació des del primer dia, en una major quantitat i, completament, a càrrec a l’Administració. Per contra, amb la ‘incapacitat temporal per malaltia comuna’, l’empleat percep una menor quantia, a partir del quart dia de baixa i l’empresa ha de fer-se càrrec de l’abonament de part de la prestació.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.