El Govern espanyol estudia canviar la llei per a incloure als pares de fills en quarantena no contagiats

 

El ministre d’Inclusió, José Luis Escrivá, ha assegurat este divendres que el Govern «està disposat» a introduir «canvis normatius» per a que les prestacions de les baixes per incapacitat temporal per contingències professionals donen cobertura als pares que hagen de cuidar als seus fills en quarantena.

 

Durant la roda de premsa posterior a la reunió de diàleg social, que s’ha celebrat este matí en Palma, en les Illes Balears, el titular d’Inclusió ha assegurat que el Govern està «analitzant la situació» i que ha conclòs que el supòsit de pares amb fills que siguen aïllats però que no estiguen contagiats «no està cobert» per la normativa actual. «Per a fer-ho, cal introduir un canvi normatiu», ha dit Escrivá, qui ha demanat per a principis de la setmana que ve que la patronal i els sindicats aporten el seu punt de vista sobre el tema.

 

En els últims dies, i davant la imminent arrancada del curs escolar, s’ha plantejat en el Govern com articular una resposta davant d’eixa situació, amb declaracions en alguns casos creuades de diferents ministres.

 

Els sindicats fa temps que reclamen ampliar la cobertura, que actualment protegix als treballadors que siguen posats en quarantena o aquells que tinguen els fills malalts per coronavirus. Però no passa igual amb els pares de xiquets que, encara que no estiguen infectats ni tinguen símptomes, requerisquen aïllament.

 

Des de la patronal, el president de la CEOE, Antonio Garamendi, ha criticat la falta d‘informació per part del Govern i les versions diferents comunicades per cada un dels ministres, al mateix temps que ha destacat què la figura que es plantege gastar siga la ‘incapacitat temporal per contingències professionals’.

 

I és que si fora una ‘baixa per malaltia professional’, el treballador cobraria la prestació des del primer dia, en una major quantitat i, completament, a càrrec a l’Administració. Per contra, amb la ‘incapacitat temporal per malaltia comuna’, l’empleat percep una menor quantia, a partir del quart dia de baixa i l’empresa ha de fer-se càrrec de l’abonament de part de la prestació.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.