El Govern espanyol estudia canviar la llei per a incloure als pares de fills en quarantena no contagiats

 

El ministre d’Inclusió, José Luis Escrivá, ha assegurat este divendres que el Govern «està disposat» a introduir «canvis normatius» per a que les prestacions de les baixes per incapacitat temporal per contingències professionals donen cobertura als pares que hagen de cuidar als seus fills en quarantena.

 

Durant la roda de premsa posterior a la reunió de diàleg social, que s’ha celebrat este matí en Palma, en les Illes Balears, el titular d’Inclusió ha assegurat que el Govern està «analitzant la situació» i que ha conclòs que el supòsit de pares amb fills que siguen aïllats però que no estiguen contagiats «no està cobert» per la normativa actual. «Per a fer-ho, cal introduir un canvi normatiu», ha dit Escrivá, qui ha demanat per a principis de la setmana que ve que la patronal i els sindicats aporten el seu punt de vista sobre el tema.

 

En els últims dies, i davant la imminent arrancada del curs escolar, s’ha plantejat en el Govern com articular una resposta davant d’eixa situació, amb declaracions en alguns casos creuades de diferents ministres.

 

Els sindicats fa temps que reclamen ampliar la cobertura, que actualment protegix als treballadors que siguen posats en quarantena o aquells que tinguen els fills malalts per coronavirus. Però no passa igual amb els pares de xiquets que, encara que no estiguen infectats ni tinguen símptomes, requerisquen aïllament.

 

Des de la patronal, el president de la CEOE, Antonio Garamendi, ha criticat la falta d‘informació per part del Govern i les versions diferents comunicades per cada un dels ministres, al mateix temps que ha destacat què la figura que es plantege gastar siga la ‘incapacitat temporal per contingències professionals’.

 

I és que si fora una ‘baixa per malaltia professional’, el treballador cobraria la prestació des del primer dia, en una major quantitat i, completament, a càrrec a l’Administració. Per contra, amb la ‘incapacitat temporal per malaltia comuna’, l’empleat percep una menor quantia, a partir del quart dia de baixa i l’empresa ha de fer-se càrrec de l’abonament de part de la prestació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.