Casado recorrerà al Constitucional la candidatura de Puigdemont a les europees

Pablo Casado en una entrevista amb l'Agència EFE

Pablo Casado en una entrevista amb l’Agència EFE | EFE

 

Pablo Casado no es rendix en la seua lluita per a evitar que Puigdemont es presente a les europees. El líder del PP ha anunciat que recorrerà al Tribunal Constitucional la candidatura de l’expresident de la Generalitat. Este dilluns el jutjat de Madrid ha avalat la presència dels tres polítics fugits en llistes, en contra de la decisió de vet de la Junta Electoral.

 

Casado considera que «a un pròfug de la Justícia no se li hauria de donar el benefici de representar el seu país en les institucions comunitàries» i ha afegit que «pensem que la democràcia espanyola no mereix esta burla de vore com persones que estan reclamades per la Justícia volen representar el nostre país en unes eleccions europees» perquè, segons ha indicat, d’esta manera podran «seguir fent propaganda pagada amb els nostres impostos i intentar traslladar la postveritat falsària que a Espanya no hi ha democràcia i no es respecten els drets i les llibertats polítiques».

 

Casado reitera la seva aposta per aplicar el 155

Casado reitera la seua aposta per a aplicar el 155 | Cedida

 

«En Catalunya hi ha un problema greu de compliment de la legalitat»

El PP i C’s van ser les dos formacions que van recórrer la candidatura de Puigdemont, Comín i Ponsatí a Europa i, a pesar de què la JEC els va donar la raó en un primer moment, finalment la Fiscalia, el Tribunal Suprem i el contenciós-administratiu de Madrid s’han posicionat a favor del dret dels tres polítics a presentar-se a les eleccions.

 

El líder del PP  ha insistit que «en Catalunya continua havent un problema greu de compliment de la legalitat» i ha reiterat la seua aposta per a aplicar el 155 o altres normes com la Llei de partits, de finançament d’organitzacions polítiques. «Espere que el govern que isca de la ronda de consultes i d’esta investidura pose ordre en Catalunya», ha dit.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.