Casado recorrerà al Constitucional la candidatura de Puigdemont a les europees

Pablo Casado en una entrevista amb l'Agència EFE

Pablo Casado en una entrevista amb l’Agència EFE | EFE

 

Pablo Casado no es rendix en la seua lluita per a evitar que Puigdemont es presente a les europees. El líder del PP ha anunciat que recorrerà al Tribunal Constitucional la candidatura de l’expresident de la Generalitat. Este dilluns el jutjat de Madrid ha avalat la presència dels tres polítics fugits en llistes, en contra de la decisió de vet de la Junta Electoral.

 

Casado considera que «a un pròfug de la Justícia no se li hauria de donar el benefici de representar el seu país en les institucions comunitàries» i ha afegit que «pensem que la democràcia espanyola no mereix esta burla de vore com persones que estan reclamades per la Justícia volen representar el nostre país en unes eleccions europees» perquè, segons ha indicat, d’esta manera podran «seguir fent propaganda pagada amb els nostres impostos i intentar traslladar la postveritat falsària que a Espanya no hi ha democràcia i no es respecten els drets i les llibertats polítiques».

 

Casado reitera la seva aposta per aplicar el 155

Casado reitera la seua aposta per a aplicar el 155 | Cedida

 

«En Catalunya hi ha un problema greu de compliment de la legalitat»

El PP i C’s van ser les dos formacions que van recórrer la candidatura de Puigdemont, Comín i Ponsatí a Europa i, a pesar de què la JEC els va donar la raó en un primer moment, finalment la Fiscalia, el Tribunal Suprem i el contenciós-administratiu de Madrid s’han posicionat a favor del dret dels tres polítics a presentar-se a les eleccions.

 

El líder del PP  ha insistit que «en Catalunya continua havent un problema greu de compliment de la legalitat» i ha reiterat la seua aposta per a aplicar el 155 o altres normes com la Llei de partits, de finançament d’organitzacions polítiques. «Espere que el govern que isca de la ronda de consultes i d’esta investidura pose ordre en Catalunya», ha dit.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.