Casado recorrerà al Constitucional la candidatura de Puigdemont a les europees

Pablo Casado en una entrevista amb l'Agència EFE

Pablo Casado en una entrevista amb l’Agència EFE | EFE

 

Pablo Casado no es rendix en la seua lluita per a evitar que Puigdemont es presente a les europees. El líder del PP ha anunciat que recorrerà al Tribunal Constitucional la candidatura de l’expresident de la Generalitat. Este dilluns el jutjat de Madrid ha avalat la presència dels tres polítics fugits en llistes, en contra de la decisió de vet de la Junta Electoral.

 

Casado considera que «a un pròfug de la Justícia no se li hauria de donar el benefici de representar el seu país en les institucions comunitàries» i ha afegit que «pensem que la democràcia espanyola no mereix esta burla de vore com persones que estan reclamades per la Justícia volen representar el nostre país en unes eleccions europees» perquè, segons ha indicat, d’esta manera podran «seguir fent propaganda pagada amb els nostres impostos i intentar traslladar la postveritat falsària que a Espanya no hi ha democràcia i no es respecten els drets i les llibertats polítiques».

 

Casado reitera la seva aposta per aplicar el 155

Casado reitera la seua aposta per a aplicar el 155 | Cedida

 

«En Catalunya hi ha un problema greu de compliment de la legalitat»

El PP i C’s van ser les dos formacions que van recórrer la candidatura de Puigdemont, Comín i Ponsatí a Europa i, a pesar de què la JEC els va donar la raó en un primer moment, finalment la Fiscalia, el Tribunal Suprem i el contenciós-administratiu de Madrid s’han posicionat a favor del dret dels tres polítics a presentar-se a les eleccions.

 

El líder del PP  ha insistit que «en Catalunya continua havent un problema greu de compliment de la legalitat» i ha reiterat la seua aposta per a aplicar el 155 o altres normes com la Llei de partits, de finançament d’organitzacions polítiques. «Espere que el govern que isca de la ronda de consultes i d’esta investidura pose ordre en Catalunya», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Extingit tres dies després l’incendi en una nau industrial de Biar

Els bombers han donat per extingit l'incendi en una nau industrial abandonada de Biar tres dies després del seu inici. Continuen les labors de refresc i no hi ha ferits.

La primera setmana de març arranca amb pols en suspensió i pluges de fang en la Comunitat Valenciana

La setmana comença amb cels nuvolosos, pols en suspensió i pluges febles que podrien ser de fang. El vent podrà deixar ratxes molt fortes en el litoral d'Alacant.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.