Casado recorrerà al Constitucional la candidatura de Puigdemont a les europees

Pablo Casado en una entrevista amb l'Agència EFE

Pablo Casado en una entrevista amb l’Agència EFE | EFE

 

Pablo Casado no es rendix en la seua lluita per a evitar que Puigdemont es presente a les europees. El líder del PP ha anunciat que recorrerà al Tribunal Constitucional la candidatura de l’expresident de la Generalitat. Este dilluns el jutjat de Madrid ha avalat la presència dels tres polítics fugits en llistes, en contra de la decisió de vet de la Junta Electoral.

 

Casado considera que «a un pròfug de la Justícia no se li hauria de donar el benefici de representar el seu país en les institucions comunitàries» i ha afegit que «pensem que la democràcia espanyola no mereix esta burla de vore com persones que estan reclamades per la Justícia volen representar el nostre país en unes eleccions europees» perquè, segons ha indicat, d’esta manera podran «seguir fent propaganda pagada amb els nostres impostos i intentar traslladar la postveritat falsària que a Espanya no hi ha democràcia i no es respecten els drets i les llibertats polítiques».

 

Casado reitera la seva aposta per aplicar el 155

Casado reitera la seua aposta per a aplicar el 155 | Cedida

 

«En Catalunya hi ha un problema greu de compliment de la legalitat»

El PP i C’s van ser les dos formacions que van recórrer la candidatura de Puigdemont, Comín i Ponsatí a Europa i, a pesar de què la JEC els va donar la raó en un primer moment, finalment la Fiscalia, el Tribunal Suprem i el contenciós-administratiu de Madrid s’han posicionat a favor del dret dels tres polítics a presentar-se a les eleccions.

 

El líder del PP  ha insistit que «en Catalunya continua havent un problema greu de compliment de la legalitat» i ha reiterat la seua aposta per a aplicar el 155 o altres normes com la Llei de partits, de finançament d’organitzacions polítiques. «Espere que el govern que isca de la ronda de consultes i d’esta investidura pose ordre en Catalunya», ha dit.

Últimes notícies

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.

El paper essencial dels cuidadors de persones majors en una societat cada vegada més envellida

Descobreix la importància de cuidar les persones majors i com el suport professional pot millorar la seva qualitat de vida.

Lleuger ascens de temperatures a l’interior i estabilitat en el litoral de la Comunitat

La Comunitat Valenciana manté cels poc nuvolosos o buidats, amb lleuger ascens de temperatures a l'interior, estabilitat en el litoral i vent fluix de component este en les hores centrals.

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.