Condemnen a 44 anys de presó a l’home que va matar a tirs a la seua exparella i la seua exsogra en Llíria

 

La Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 44 anys i 9 mesos de presó imposada a un home que en novembre de 2015 va matar a tirs a la seua exparella i a la seua exsogra en Llíria, en el Camp del Túria (València), a escassos metres del seu fill de quatre anys i a les que es va acostar a pesar de tindre una ordre d’allunyament sobre la seua exdona.

 

D’esta manera, la Sala ha desestimat el recurs de cassació plantejat pel condemnat contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que ha confirmat la dictada per un Tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial, per dos delictes d’assassinat, un d’ells amb l’agreujant de parentiu, tinença il·lícita d’armes i trencament de mesura cautelar.

L’ara condemnat havia recorregut al TS perquè considerava que no s’havien tingut en compte els informes mèdics forenses que acreditaven un trastorn esquizofrènic i que no tenia ple domini de les seues facultats en el moment dels fets, cosa que no va ser valorada pel jurat.

 

No obstant això, segons el TS, totes les pericials van ser practicades en el juí oral, valorades pel Tribunal del Jurat que va donar explicacions sobre la seua apreciació i sobre el motiu pel que va optar per descartar en el moment del doble crim d’existència de cap brot en l’acusat, el que implica una motivació raonable i suficient.

 

Atenuant de confessió

També al·legava que no se li va aplicar l’atenuant de confessió. El jurat va considerar provat que el condemnat, després dels fets, es va dirigir a casa de sa mare en València, i la seua família es va posar en contacte amb un advocat que els va indicar que havia d’entregar-se, un fet que va gestionar el mateix lletrat amb les Forces de Seguretat i que es va produir a última hora de la nit en la porta d’un hospital.

 

Per a la sala, d’esta seqüència de fets «no es desprén els requisits que, legal i jurisprudencialment, s’exigixen per a la concurrència de l’atenuant de confessió anteriorment descrits, en definitiva, no es descriu una vertadera confessió, ni la necessària utilitat d’esta», i assenyala que l’única cosa rellevant va ser el seu lliurament a la Guàrdia Civil, per indicació del seu lletrat, quan ja havia sigut vist per diferents testimonis, principalment pel seu amic que li va portar en el cotxe de Villena a Llíria i una volta iniciada la investigació policial.

 

A demés, destaca que quan es va entregar no va prestar declaració davant la policia, sinó que es va negar a fer-ho; que mai ha dit a on va deixar l’arma usada i que a demés al llarg de la instrucció va arribar a negar que haguera sigut ell l’autor del crim, fent recaure la responsabilitat al seu germà, i, finalment, que només va contestar en el juí en la seua defensa.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.