Condemnen a 44 anys de presó a l’home que va matar a tirs a la seua exparella i la seua exsogra en Llíria

 

La Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 44 anys i 9 mesos de presó imposada a un home que en novembre de 2015 va matar a tirs a la seua exparella i a la seua exsogra en Llíria, en el Camp del Túria (València), a escassos metres del seu fill de quatre anys i a les que es va acostar a pesar de tindre una ordre d’allunyament sobre la seua exdona.

 

D’esta manera, la Sala ha desestimat el recurs de cassació plantejat pel condemnat contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que ha confirmat la dictada per un Tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial, per dos delictes d’assassinat, un d’ells amb l’agreujant de parentiu, tinença il·lícita d’armes i trencament de mesura cautelar.

L’ara condemnat havia recorregut al TS perquè considerava que no s’havien tingut en compte els informes mèdics forenses que acreditaven un trastorn esquizofrènic i que no tenia ple domini de les seues facultats en el moment dels fets, cosa que no va ser valorada pel jurat.

 

No obstant això, segons el TS, totes les pericials van ser practicades en el juí oral, valorades pel Tribunal del Jurat que va donar explicacions sobre la seua apreciació i sobre el motiu pel que va optar per descartar en el moment del doble crim d’existència de cap brot en l’acusat, el que implica una motivació raonable i suficient.

 

Atenuant de confessió

També al·legava que no se li va aplicar l’atenuant de confessió. El jurat va considerar provat que el condemnat, després dels fets, es va dirigir a casa de sa mare en València, i la seua família es va posar en contacte amb un advocat que els va indicar que havia d’entregar-se, un fet que va gestionar el mateix lletrat amb les Forces de Seguretat i que es va produir a última hora de la nit en la porta d’un hospital.

 

Per a la sala, d’esta seqüència de fets «no es desprén els requisits que, legal i jurisprudencialment, s’exigixen per a la concurrència de l’atenuant de confessió anteriorment descrits, en definitiva, no es descriu una vertadera confessió, ni la necessària utilitat d’esta», i assenyala que l’única cosa rellevant va ser el seu lliurament a la Guàrdia Civil, per indicació del seu lletrat, quan ja havia sigut vist per diferents testimonis, principalment pel seu amic que li va portar en el cotxe de Villena a Llíria i una volta iniciada la investigació policial.

 

A demés, destaca que quan es va entregar no va prestar declaració davant la policia, sinó que es va negar a fer-ho; que mai ha dit a on va deixar l’arma usada i que a demés al llarg de la instrucció va arribar a negar que haguera sigut ell l’autor del crim, fent recaure la responsabilitat al seu germà, i, finalment, que només va contestar en el juí en la seua defensa.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.