11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Condemnen a 44 anys de presó a l’home que va matar a tirs a la seua exparella i la seua exsogra en Llíria

 

La Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a 44 anys i 9 mesos de presó imposada a un home que en novembre de 2015 va matar a tirs a la seua exparella i a la seua exsogra en Llíria, en el Camp del Túria (València), a escassos metres del seu fill de quatre anys i a les que es va acostar a pesar de tindre una ordre d’allunyament sobre la seua exdona.

 

D’esta manera, la Sala ha desestimat el recurs de cassació plantejat pel condemnat contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, que ha confirmat la dictada per un Tribunal del Jurat de l’Audiència Provincial, per dos delictes d’assassinat, un d’ells amb l’agreujant de parentiu, tinença il·lícita d’armes i trencament de mesura cautelar.

L’ara condemnat havia recorregut al TS perquè considerava que no s’havien tingut en compte els informes mèdics forenses que acreditaven un trastorn esquizofrènic i que no tenia ple domini de les seues facultats en el moment dels fets, cosa que no va ser valorada pel jurat.

 

No obstant això, segons el TS, totes les pericials van ser practicades en el juí oral, valorades pel Tribunal del Jurat que va donar explicacions sobre la seua apreciació i sobre el motiu pel que va optar per descartar en el moment del doble crim d’existència de cap brot en l’acusat, el que implica una motivació raonable i suficient.

 

Atenuant de confessió

També al·legava que no se li va aplicar l’atenuant de confessió. El jurat va considerar provat que el condemnat, després dels fets, es va dirigir a casa de sa mare en València, i la seua família es va posar en contacte amb un advocat que els va indicar que havia d’entregar-se, un fet que va gestionar el mateix lletrat amb les Forces de Seguretat i que es va produir a última hora de la nit en la porta d’un hospital.

 

Per a la sala, d’esta seqüència de fets «no es desprén els requisits que, legal i jurisprudencialment, s’exigixen per a la concurrència de l’atenuant de confessió anteriorment descrits, en definitiva, no es descriu una vertadera confessió, ni la necessària utilitat d’esta», i assenyala que l’única cosa rellevant va ser el seu lliurament a la Guàrdia Civil, per indicació del seu lletrat, quan ja havia sigut vist per diferents testimonis, principalment pel seu amic que li va portar en el cotxe de Villena a Llíria i una volta iniciada la investigació policial.

 

A demés, destaca que quan es va entregar no va prestar declaració davant la policia, sinó que es va negar a fer-ho; que mai ha dit a on va deixar l’arma usada i que a demés al llarg de la instrucció va arribar a negar que haguera sigut ell l’autor del crim, fent recaure la responsabilitat al seu germà, i, finalment, que només va contestar en el juí en la seua defensa.

Últimes notícies

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.

Ha ingressat a la presó un encaputxat per l’atracament a una gasolinera a Novelda

Un home de 44 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d'un atracament amb arma blanca en una gasolinera de Novelda. Va ser interceptat després de ser identificat i es va recuperar l'arma utilitzada.

Bombers intenten sufocar un incendi en una planta fragmentadora de ferralla de Sollana

El foc ha començat sobre les 2.28 i sis hores després seguia actiu. Set dotacions i comandaments coordinen relleus per a contindre-ho dins del recinte.

Cap de setmana postnadalenc estable en la Comunitat Valenciana, amb vent fort i poc canvi tèrmic

La Comunitat Valenciana afrontarà un cap de setmana estable i sense pluges. El vent deixarà ratxes molt fortes el divendres i el dissabte i les temperatures variaran poc.

Feijóo atesta este divendres davant la jutgessa de la DANA des del seu despatx del Congrés

Feijóo declara este divendres com a testimoni davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA i ho farà per videoconferència des del Congrés. L'interrogatori se centrarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024, ja aportats a la causa.

Indonèsia posa fi a la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de rescat van donar per conclòs l'operatiu per a localitzar al menor desaparegut després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. El sinistre s'ha saldat amb tres morts i dos supervivents.