13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Confirmats 14 casos de coronavirus entre la plantilla de l’Ajuntament de València

 

14 treballadors de l’Ajuntament de València estan contagiats de Covid-19. D’esta manera ho ha comunicat el mateix consistori en un comunicat. Per la seua banda, la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, ha explicat que només dos són casos sospitosos d’haver-se contagiat en l’àmbit laboral.

 

Ja s’han fet proves PCR al personal que ha presentat símptomes compatibles amb el coronavirus i als que es troben en quarantena perquè han estat en contacte directe amb persones positives, tant en l’àmbit laboral com en el personal, tal i com marquen els protocols de les autoritats sanitàries. En total, s’han fet 36 proves PCR, totes elles negatives

 

Amb estes dades, Notario ha destacat que «les mesures de protecció i prevenció dels treballadors que ha posat en marxa l’Ajuntament de València des de què es va decretar l’estat d’alarma han sigut exemplars». Segons Notario, «les dades reflectixen l’efectivitat d’estes mesures que han sigut consensuades amb els representants sindicals i seguint estrictament les instruccions que han establert en cada moment les autoritats sanitàries competents». 

 

La regidora explica que, d’una plantilla aproximada de 5.000 persones, de les que pràcticament la mitat han estat treballant presencialment per ser considerades servicis essencials, 14 persones han donat positiu en coronavirus des de la segona quinzena de març, quan es va decretat l’estat d’alarma. A demés, d’estes 14, només dos podrien haver sigut per contagi laboral

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.