Una desena de guàrdies civils d’Alacant van rebre dosis sobrants de la vacuna davant la falta de protocol

 

Una desena de guàrdies civils, entre ells un tinent, destinats en municipis que pertanyen a l’àrea de salut de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), van rebre el passat mes de desembre, la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus, a pesar de no formar part dels col·lectius inicials -ancians de residències i sanitaris-.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, en tots els casos, van acceptar la primera dosi a proposta del responsable metge que les distribuïa, i que els va convidar a ser immunitzats per a no malgastar les restes dels vials després d’haver punxat als residents dels centres de majors.

 

A demés, va haver-hi més casos en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja. En este cas, es tractava dels agents que formaven part de les patrulles que custodiaven les vacunes des del centre de recepció a les diferents residències d’ancians.

 

Van rebre la dosi en un centre de majors

Fonts coneixedores dels fets han explicat al citat mitjà que els agents «van ser convidats a vacunar-se pels metges baix l’argument que si no, les dosis sobrants es malgastaven, perquè ja havien sigut descongelades i havien cobert el contingent diari de residents immunitzats».

 

Estes vacunacions es van produir en els primers dies en què va començar la campanya d’immunització en el territori valencià. De fet, els huit guàrdies i el tinent, responsable a demés del protocol de vigilància i custòdia del fàrmac de Pfizer en l’àrea de Dénia, van rebre la primera dosi en un centre de majors determinat, però van acudir per la segona «a on els deien des de Sanitat».

 

Prohibició expressa del general de la Guàrdia Civil

L’alerta sobre estes vacunacions dins de l’Institut Armat va botar en els primers dies de gener, després que per protocol reglamentari es notificarà que no sols la desena d’agents de l’àrea de Dénia havia rebut una vacuna sense estar en el llistat, sinó que hi havia més agents immunitzats amb dosis sobrants en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja.

Va ser el propi general cap de la Guàrdia Civil del territori valencià qui, després de conèixer la situació, va demanar un aclariment a la Generalitat. La resposta va ser clara: ningú que no estiguera en el llistat, és a dir, que no fóra resident o sanitari, havia de rebre vacunes en eixe moment.

El passat 10 de gener, el general va emetre una ordre a tots els seus oficials perquè la feren arribar a totes les dependències de la Comunitat Valenciana en la que es prohibia expressament que qualsevol agent, tinguera el rang que tinguera, podria rebre la vacuna. I que en cas de rebre la invitació, es declinarà sense més.

 

Fins al moment, només hi ha constància de casos en estes tres àrees d’Alacant. Les mateixes fonts van atribuir estes immunitzacions irregulars a «la falta d’un protocol detallat i clar de com actuar amb les vacunes, sobretot en aquells primers dies, en què en funció que es fera ús d’una classe de xeringa o d’un altre, es perdia part del fàrmac».

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.