Una desena de guàrdies civils d’Alacant van rebre dosis sobrants de la vacuna davant la falta de protocol

 

Una desena de guàrdies civils, entre ells un tinent, destinats en municipis que pertanyen a l’àrea de salut de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), van rebre el passat mes de desembre, la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus, a pesar de no formar part dels col·lectius inicials -ancians de residències i sanitaris-.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, en tots els casos, van acceptar la primera dosi a proposta del responsable metge que les distribuïa, i que els va convidar a ser immunitzats per a no malgastar les restes dels vials després d’haver punxat als residents dels centres de majors.

 

A demés, va haver-hi més casos en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja. En este cas, es tractava dels agents que formaven part de les patrulles que custodiaven les vacunes des del centre de recepció a les diferents residències d’ancians.

 

Van rebre la dosi en un centre de majors

Fonts coneixedores dels fets han explicat al citat mitjà que els agents «van ser convidats a vacunar-se pels metges baix l’argument que si no, les dosis sobrants es malgastaven, perquè ja havien sigut descongelades i havien cobert el contingent diari de residents immunitzats».

 

Estes vacunacions es van produir en els primers dies en què va començar la campanya d’immunització en el territori valencià. De fet, els huit guàrdies i el tinent, responsable a demés del protocol de vigilància i custòdia del fàrmac de Pfizer en l’àrea de Dénia, van rebre la primera dosi en un centre de majors determinat, però van acudir per la segona «a on els deien des de Sanitat».

 

Prohibició expressa del general de la Guàrdia Civil

L’alerta sobre estes vacunacions dins de l’Institut Armat va botar en els primers dies de gener, després que per protocol reglamentari es notificarà que no sols la desena d’agents de l’àrea de Dénia havia rebut una vacuna sense estar en el llistat, sinó que hi havia més agents immunitzats amb dosis sobrants en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja.

Va ser el propi general cap de la Guàrdia Civil del territori valencià qui, després de conèixer la situació, va demanar un aclariment a la Generalitat. La resposta va ser clara: ningú que no estiguera en el llistat, és a dir, que no fóra resident o sanitari, havia de rebre vacunes en eixe moment.

El passat 10 de gener, el general va emetre una ordre a tots els seus oficials perquè la feren arribar a totes les dependències de la Comunitat Valenciana en la que es prohibia expressament que qualsevol agent, tinguera el rang que tinguera, podria rebre la vacuna. I que en cas de rebre la invitació, es declinarà sense més.

 

Fins al moment, només hi ha constància de casos en estes tres àrees d’Alacant. Les mateixes fonts van atribuir estes immunitzacions irregulars a «la falta d’un protocol detallat i clar de com actuar amb les vacunes, sobretot en aquells primers dies, en què en funció que es fera ús d’una classe de xeringa o d’un altre, es perdia part del fàrmac».

Últimes notícies

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.
FILMOTECA D'ESTIU