Una desena de guàrdies civils d’Alacant van rebre dosis sobrants de la vacuna davant la falta de protocol

 

Una desena de guàrdies civils, entre ells un tinent, destinats en municipis que pertanyen a l’àrea de salut de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), van rebre el passat mes de desembre, la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus, a pesar de no formar part dels col·lectius inicials -ancians de residències i sanitaris-.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, en tots els casos, van acceptar la primera dosi a proposta del responsable metge que les distribuïa, i que els va convidar a ser immunitzats per a no malgastar les restes dels vials després d’haver punxat als residents dels centres de majors.

 

A demés, va haver-hi més casos en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja. En este cas, es tractava dels agents que formaven part de les patrulles que custodiaven les vacunes des del centre de recepció a les diferents residències d’ancians.

 

Van rebre la dosi en un centre de majors

Fonts coneixedores dels fets han explicat al citat mitjà que els agents «van ser convidats a vacunar-se pels metges baix l’argument que si no, les dosis sobrants es malgastaven, perquè ja havien sigut descongelades i havien cobert el contingent diari de residents immunitzats».

 

Estes vacunacions es van produir en els primers dies en què va començar la campanya d’immunització en el territori valencià. De fet, els huit guàrdies i el tinent, responsable a demés del protocol de vigilància i custòdia del fàrmac de Pfizer en l’àrea de Dénia, van rebre la primera dosi en un centre de majors determinat, però van acudir per la segona «a on els deien des de Sanitat».

 

Prohibició expressa del general de la Guàrdia Civil

L’alerta sobre estes vacunacions dins de l’Institut Armat va botar en els primers dies de gener, després que per protocol reglamentari es notificarà que no sols la desena d’agents de l’àrea de Dénia havia rebut una vacuna sense estar en el llistat, sinó que hi havia més agents immunitzats amb dosis sobrants en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja.

Va ser el propi general cap de la Guàrdia Civil del territori valencià qui, després de conèixer la situació, va demanar un aclariment a la Generalitat. La resposta va ser clara: ningú que no estiguera en el llistat, és a dir, que no fóra resident o sanitari, havia de rebre vacunes en eixe moment.

El passat 10 de gener, el general va emetre una ordre a tots els seus oficials perquè la feren arribar a totes les dependències de la Comunitat Valenciana en la que es prohibia expressament que qualsevol agent, tinguera el rang que tinguera, podria rebre la vacuna. I que en cas de rebre la invitació, es declinarà sense més.

 

Fins al moment, només hi ha constància de casos en estes tres àrees d’Alacant. Les mateixes fonts van atribuir estes immunitzacions irregulars a «la falta d’un protocol detallat i clar de com actuar amb les vacunes, sobretot en aquells primers dies, en què en funció que es fera ús d’una classe de xeringa o d’un altre, es perdia part del fàrmac».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Policia Nacional investiga una agressió sexual a una dona prop de la platja de Gandia

La Policia Nacional manté oberta la investigació per una agressió sexual patida per una dona estrangera de 38 anys en un carrer pròxim a la platja de Gandia, ocorreguda de matinada.

Compromís reclama un model europeu per a accelerar la vivenda pública a València

Compromís per València proposa aplicar models europeus de construcció industrialitzada per a accelerar la vivenda pública, començant per les 644 vivendes previstes en Patraix.

Nou dia d’aturs en FGV amb servicis mínims del 75% en totes les línies

Les seccions sindicals de SEMAF en FGV afronten una nova jornada d'aturs amb servicis mínims del 75% en totes les línies, que es repetirà el dijous i la setmana vinent.

Detingut l’encarregat d’un bar a Godelleta per ocultar un saló d’estètica, un taller il·legal i mercaderia robada

La Guàrdia Civil ha detingut a l'encarregat d'un bar a Godelleta després de localitzar en la mateixa nau un saló de bellesa sense llicència, un taller clandestí i un magatzem amb productes robats llestos per a la seua venda.

Els Arts celebra el seu vinté aniversari amb una nova Salome de Strauss

El Palau de les Arts programa Salome de Richard Strauss entre el 25 d'abril i el 9 de maig en una producció de Damiano Michieletto dirigida musicalment per James Gaffigan.

Només 19 dels 121 bombers forestals van treballar durant la dana de València del 29 d’octubre

Durant la dana de València del 29 d'octubre només van actuar 19 dels 121 bombers forestals disponibles i el 85% de la plantilla va ser enviat a casa a les 19.30 hores, malgrat les greus inundacions.

Ortí insistix en el diàleg salarial amb els docents mentres el STEPV prepara una vaga indefinida

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén la seua voluntat de diàleg sobre les millores salarials del professorat valencià, mentres el STEPV denúncia la falta d'un compromís real i crida a organitzar una vaga indefinida al maig.

Ciutadans demana que declare davant la jutgessa el tècnic que va visar les vivendes públiques d’Alacant

Ciutadans sol·licita que el tècnic de Vivenda que va visar els pisos públics de la Platja de Sant Joan declare davant la jutgessa que investiga presumptes irregularitats en l'adjudicació de la promoció Els Naus.