Una desena de guàrdies civils d’Alacant van rebre dosis sobrants de la vacuna davant la falta de protocol

 

Una desena de guàrdies civils, entre ells un tinent, destinats en municipis que pertanyen a l’àrea de salut de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), van rebre el passat mes de desembre, la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus, a pesar de no formar part dels col·lectius inicials -ancians de residències i sanitaris-.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, en tots els casos, van acceptar la primera dosi a proposta del responsable metge que les distribuïa, i que els va convidar a ser immunitzats per a no malgastar les restes dels vials després d’haver punxat als residents dels centres de majors.

 

A demés, va haver-hi més casos en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja. En este cas, es tractava dels agents que formaven part de les patrulles que custodiaven les vacunes des del centre de recepció a les diferents residències d’ancians.

 

Van rebre la dosi en un centre de majors

Fonts coneixedores dels fets han explicat al citat mitjà que els agents «van ser convidats a vacunar-se pels metges baix l’argument que si no, les dosis sobrants es malgastaven, perquè ja havien sigut descongelades i havien cobert el contingent diari de residents immunitzats».

 

Estes vacunacions es van produir en els primers dies en què va començar la campanya d’immunització en el territori valencià. De fet, els huit guàrdies i el tinent, responsable a demés del protocol de vigilància i custòdia del fàrmac de Pfizer en l’àrea de Dénia, van rebre la primera dosi en un centre de majors determinat, però van acudir per la segona «a on els deien des de Sanitat».

 

Prohibició expressa del general de la Guàrdia Civil

L’alerta sobre estes vacunacions dins de l’Institut Armat va botar en els primers dies de gener, després que per protocol reglamentari es notificarà que no sols la desena d’agents de l’àrea de Dénia havia rebut una vacuna sense estar en el llistat, sinó que hi havia més agents immunitzats amb dosis sobrants en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja.

Va ser el propi general cap de la Guàrdia Civil del territori valencià qui, després de conèixer la situació, va demanar un aclariment a la Generalitat. La resposta va ser clara: ningú que no estiguera en el llistat, és a dir, que no fóra resident o sanitari, havia de rebre vacunes en eixe moment.

El passat 10 de gener, el general va emetre una ordre a tots els seus oficials perquè la feren arribar a totes les dependències de la Comunitat Valenciana en la que es prohibia expressament que qualsevol agent, tinguera el rang que tinguera, podria rebre la vacuna. I que en cas de rebre la invitació, es declinarà sense més.

 

Fins al moment, només hi ha constància de casos en estes tres àrees d’Alacant. Les mateixes fonts van atribuir estes immunitzacions irregulars a «la falta d’un protocol detallat i clar de com actuar amb les vacunes, sobretot en aquells primers dies, en què en funció que es fera ús d’una classe de xeringa o d’un altre, es perdia part del fàrmac».

Anuncios

Últimes notícies

El Palau de Congressos de València impulsa 94,7 milions d’impacte econòmic en 2025

L'activitat del Palau de Congressos de València va generar en 2025 un impacte econòmic de 94,7 milions, va reforçar la seua solvència financera i va consolidar a la ciutat com a destí MICE competitiu.

Una oceanògrafa valenciana, entre els espanyols del creuer amb possible brot de hantavirus

L'oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez és una de les catorze persones espanyoles que viatgen en el creuer amb un possible brot de hantavirus que ha causat tres morts a l'Atlàntic Sud, mentres Espanya i l'OMS coordinen l'assistència.

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.