19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Una desena de guàrdies civils d’Alacant van rebre dosis sobrants de la vacuna davant la falta de protocol

 

Una desena de guàrdies civils, entre ells un tinent, destinats en municipis que pertanyen a l’àrea de salut de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), van rebre el passat mes de desembre, la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus, a pesar de no formar part dels col·lectius inicials -ancians de residències i sanitaris-.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, en tots els casos, van acceptar la primera dosi a proposta del responsable metge que les distribuïa, i que els va convidar a ser immunitzats per a no malgastar les restes dels vials després d’haver punxat als residents dels centres de majors.

 

A demés, va haver-hi més casos en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja. En este cas, es tractava dels agents que formaven part de les patrulles que custodiaven les vacunes des del centre de recepció a les diferents residències d’ancians.

 

Van rebre la dosi en un centre de majors

Fonts coneixedores dels fets han explicat al citat mitjà que els agents «van ser convidats a vacunar-se pels metges baix l’argument que si no, les dosis sobrants es malgastaven, perquè ja havien sigut descongelades i havien cobert el contingent diari de residents immunitzats».

 

Estes vacunacions es van produir en els primers dies en què va començar la campanya d’immunització en el territori valencià. De fet, els huit guàrdies i el tinent, responsable a demés del protocol de vigilància i custòdia del fàrmac de Pfizer en l’àrea de Dénia, van rebre la primera dosi en un centre de majors determinat, però van acudir per la segona «a on els deien des de Sanitat».

 

Prohibició expressa del general de la Guàrdia Civil

L’alerta sobre estes vacunacions dins de l’Institut Armat va botar en els primers dies de gener, després que per protocol reglamentari es notificarà que no sols la desena d’agents de l’àrea de Dénia havia rebut una vacuna sense estar en el llistat, sinó que hi havia més agents immunitzats amb dosis sobrants en les àrees de salut de Benidorm i de Torrevieja.

Va ser el propi general cap de la Guàrdia Civil del territori valencià qui, després de conèixer la situació, va demanar un aclariment a la Generalitat. La resposta va ser clara: ningú que no estiguera en el llistat, és a dir, que no fóra resident o sanitari, havia de rebre vacunes en eixe moment.

El passat 10 de gener, el general va emetre una ordre a tots els seus oficials perquè la feren arribar a totes les dependències de la Comunitat Valenciana en la que es prohibia expressament que qualsevol agent, tinguera el rang que tinguera, podria rebre la vacuna. I que en cas de rebre la invitació, es declinarà sense més.

 

Fins al moment, només hi ha constància de casos en estes tres àrees d’Alacant. Les mateixes fonts van atribuir estes immunitzacions irregulars a «la falta d’un protocol detallat i clar de com actuar amb les vacunes, sobretot en aquells primers dies, en què en funció que es fera ús d’una classe de xeringa o d’un altre, es perdia part del fàrmac».

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.