Detecten restes de coronavirus de fa més d’un any en Barcelona

 

Els investigadors del Grup de Virus Entèrics de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb Aigües de Barcelona, han detectat la presència de coronavirus en mostres d’aigües residuals de la ciutat arreplegades i congelades el març del 2019. Estos resultats indiquen que la infecció estava present en la capital catalana molt abans de què es tinguera constància de cap cas de Covid-19 en el món. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casos emmascarats amb la grip

Des del passat 13 d’abril, els investigadors han analitzat setmanalment mostres obtingudes de dos grans plantes de tractament d’aigües residuals de Barcelona, amb l’objectiu de detectar el virus i facilitar l’adopció de mesures immediates davant de possibles rebrots. El president de la Societat Espanyola de Virologia i catedràtic del Departament de Microbiologia de la Universitat de Barcelona, Albert Bosch, explicava que «els nivells del genoma del SARS-CoV-2 van coincidir clarament amb l’evolució dels casos de Covid-19 en la població». 

 

Posteriorment es va passar a l’anàlisi de mostres congelades dels mesos anteriors a l’inici del mostreig sistemàtic, i els resultats mostraven com hi havia genomes de SARS-CoV-2 entre principis de gener i principis de març del 2020. En concret, es van trobar restes de coronavirus el 15 de gener, 41 dies abans de què es detectara el primer cas en Espanya. «Als infectats se’ls podria haver assignat erròniament un diagnòstic de grip en l’atenció primària, contribuint a la transmissió comunitària abans de què es prengueren mesures de salut pública», manifestava Bosch. 

 

Estos resultats van portar als investigadors a analitzar altres mostres des del gener del 2018 fins al desembre del 2019. «Totes les mostres van resultar negatives per la presència de genomes de SARS-CoV-2 a excepció de la del 12 de març de 2019, en la que els nivells de SARS-CoV-2 eren molt baixos, però van donar clarament positiu per PCR i, a demés, utilitzant dos dianes diferents», explicava l’investigador. 

 

«Barcelona rep molts visitants per motius turístics o professionals i és més que probable que una situació similar s’haja produït en altres llocs del món. Com que la majoria de casos de Covid-19 mostren una simptomatologia similar a la grip, els primers devien quedar emmascarats com casos de grip sense diagnosticar», conclou Albert Bosch. 

 

Restes en ciutats italianes

Barcelona no és l’única ciutat europea a on s’han trobat restes de coronavirus abans de què s’escoltara parlar d’ell. En alguns punts d’Itàlia, concretament en les ciutats de Milà i Torí, també s’ha pogut demostrar que el virus hi circulava des del desembre del 2019. Després de més investigacions, s’ha trobat la presència de patògens en Bolonya el gener del 2020

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.