Detecten restes de coronavirus de fa més d’un any en Barcelona

 

Els investigadors del Grup de Virus Entèrics de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb Aigües de Barcelona, han detectat la presència de coronavirus en mostres d’aigües residuals de la ciutat arreplegades i congelades el març del 2019. Estos resultats indiquen que la infecció estava present en la capital catalana molt abans de què es tinguera constància de cap cas de Covid-19 en el món. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casos emmascarats amb la grip

Des del passat 13 d’abril, els investigadors han analitzat setmanalment mostres obtingudes de dos grans plantes de tractament d’aigües residuals de Barcelona, amb l’objectiu de detectar el virus i facilitar l’adopció de mesures immediates davant de possibles rebrots. El president de la Societat Espanyola de Virologia i catedràtic del Departament de Microbiologia de la Universitat de Barcelona, Albert Bosch, explicava que «els nivells del genoma del SARS-CoV-2 van coincidir clarament amb l’evolució dels casos de Covid-19 en la població». 

 

Posteriorment es va passar a l’anàlisi de mostres congelades dels mesos anteriors a l’inici del mostreig sistemàtic, i els resultats mostraven com hi havia genomes de SARS-CoV-2 entre principis de gener i principis de març del 2020. En concret, es van trobar restes de coronavirus el 15 de gener, 41 dies abans de què es detectara el primer cas en Espanya. «Als infectats se’ls podria haver assignat erròniament un diagnòstic de grip en l’atenció primària, contribuint a la transmissió comunitària abans de què es prengueren mesures de salut pública», manifestava Bosch. 

 

Estos resultats van portar als investigadors a analitzar altres mostres des del gener del 2018 fins al desembre del 2019. «Totes les mostres van resultar negatives per la presència de genomes de SARS-CoV-2 a excepció de la del 12 de març de 2019, en la que els nivells de SARS-CoV-2 eren molt baixos, però van donar clarament positiu per PCR i, a demés, utilitzant dos dianes diferents», explicava l’investigador. 

 

«Barcelona rep molts visitants per motius turístics o professionals i és més que probable que una situació similar s’haja produït en altres llocs del món. Com que la majoria de casos de Covid-19 mostren una simptomatologia similar a la grip, els primers devien quedar emmascarats com casos de grip sense diagnosticar», conclou Albert Bosch. 

 

Restes en ciutats italianes

Barcelona no és l’única ciutat europea a on s’han trobat restes de coronavirus abans de què s’escoltara parlar d’ell. En alguns punts d’Itàlia, concretament en les ciutats de Milà i Torí, també s’ha pogut demostrar que el virus hi circulava des del desembre del 2019. Després de més investigacions, s’ha trobat la presència de patògens en Bolonya el gener del 2020

Últimes notícies

Bernabé acusa Pérez Llorca d’estafar els valencians per no forçar Feijóo a desbloquejar la financiació

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha qualificat d’estafa que el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no pressione Alberto Núñez Feijóo per alçar el bloqueig del nou sistema de financiació autonòmica que, segons afirma, doblaria els recursos per a la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing de deute autonòmic amb un 40,4 % del seu PIB

La Comunitat Valenciana ha acumulat 64.348 milions de deute públic en el primer trimestre de lany i registra la ràtio més alta despanya, amb un 40,4 % del seu PIB, segons el Banc dEspanya.

Bernabé acusa Catalá de esquivar responsabilitats per la DANA mortal de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de no assumir cap responsabilitat per la DANA del 29 d’octubre de 2024 i de carregar-les sobre altres administracions després de la seua compareixença en la comissió d’investigació del Congrés.

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.