Anuncios

Detecten restes de coronavirus de fa més d’un any en Barcelona

 

Els investigadors del Grup de Virus Entèrics de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb Aigües de Barcelona, han detectat la presència de coronavirus en mostres d’aigües residuals de la ciutat arreplegades i congelades el març del 2019. Estos resultats indiquen que la infecció estava present en la capital catalana molt abans de què es tinguera constància de cap cas de Covid-19 en el món. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Anuncios

 

Casos emmascarats amb la grip

Des del passat 13 d’abril, els investigadors han analitzat setmanalment mostres obtingudes de dos grans plantes de tractament d’aigües residuals de Barcelona, amb l’objectiu de detectar el virus i facilitar l’adopció de mesures immediates davant de possibles rebrots. El president de la Societat Espanyola de Virologia i catedràtic del Departament de Microbiologia de la Universitat de Barcelona, Albert Bosch, explicava que «els nivells del genoma del SARS-CoV-2 van coincidir clarament amb l’evolució dels casos de Covid-19 en la població». 

 

Posteriorment es va passar a l’anàlisi de mostres congelades dels mesos anteriors a l’inici del mostreig sistemàtic, i els resultats mostraven com hi havia genomes de SARS-CoV-2 entre principis de gener i principis de març del 2020. En concret, es van trobar restes de coronavirus el 15 de gener, 41 dies abans de què es detectara el primer cas en Espanya. «Als infectats se’ls podria haver assignat erròniament un diagnòstic de grip en l’atenció primària, contribuint a la transmissió comunitària abans de què es prengueren mesures de salut pública», manifestava Bosch. 

 

Estos resultats van portar als investigadors a analitzar altres mostres des del gener del 2018 fins al desembre del 2019. «Totes les mostres van resultar negatives per la presència de genomes de SARS-CoV-2 a excepció de la del 12 de març de 2019, en la que els nivells de SARS-CoV-2 eren molt baixos, però van donar clarament positiu per PCR i, a demés, utilitzant dos dianes diferents», explicava l’investigador. 

 

«Barcelona rep molts visitants per motius turístics o professionals i és més que probable que una situació similar s’haja produït en altres llocs del món. Com que la majoria de casos de Covid-19 mostren una simptomatologia similar a la grip, els primers devien quedar emmascarats com casos de grip sense diagnosticar», conclou Albert Bosch. 

 

Restes en ciutats italianes

Barcelona no és l’única ciutat europea a on s’han trobat restes de coronavirus abans de què s’escoltara parlar d’ell. En alguns punts d’Itàlia, concretament en les ciutats de Milà i Torí, també s’ha pogut demostrar que el virus hi circulava des del desembre del 2019. Després de més investigacions, s’ha trobat la presència de patògens en Bolonya el gener del 2020

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi confirma que els antioxidants milloren el tractament de la MPOC

Una investigació coordinada per la Universitat de València conclou que els antioxidants, especialment la N-Acetilcisteïna, reduïxen de manera significativa el risc d'empitjorament de la MPOC i reforcen els tractaments habituals.

Compromís denuncia davant Protecció de Dades l’ús d’informació de famílies per a propaganda educativa

Compromís presenta una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'enviament de missatges de la Conselleria d'Educació a les famílies contra la vaga del professorat.

Betis i Elx es juguen mitja temporada en La Cartoixa

Betis i Elx afronten en La Cartoixa un dol clau: els verd-i-blancs busquen assegurar la quinta plaça i la Champions, mentres els il·licitans necessiten allunyar-se del descens.

L’administrador de Fraorgi compareixerà en la comissió sobre les vivendes dels Naus a Alacant

La comissió municipal d'Alacant que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de les vivendes públiques dels Naus citarà a l'administrador únic de Fraorgi el pròxim 8 de juny, al costat d'altres intervinents en el procés.

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.

La pacient aïllada a Alacant per possible hantavirus se sotmet hui a una tercera PCR

La dona de 32 anys aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus continua asimptomàtica i serà sotmesa esta vesprada a una tercera PCR els resultats de la qual avaluaran Sanitat i el Ministeri.
Anuncios