Detecten restes de coronavirus de fa més d’un any en Barcelona

 

Els investigadors del Grup de Virus Entèrics de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb Aigües de Barcelona, han detectat la presència de coronavirus en mostres d’aigües residuals de la ciutat arreplegades i congelades el març del 2019. Estos resultats indiquen que la infecció estava present en la capital catalana molt abans de què es tinguera constància de cap cas de Covid-19 en el món. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Casos emmascarats amb la grip

Des del passat 13 d’abril, els investigadors han analitzat setmanalment mostres obtingudes de dos grans plantes de tractament d’aigües residuals de Barcelona, amb l’objectiu de detectar el virus i facilitar l’adopció de mesures immediates davant de possibles rebrots. El president de la Societat Espanyola de Virologia i catedràtic del Departament de Microbiologia de la Universitat de Barcelona, Albert Bosch, explicava que «els nivells del genoma del SARS-CoV-2 van coincidir clarament amb l’evolució dels casos de Covid-19 en la població». 

 

Posteriorment es va passar a l’anàlisi de mostres congelades dels mesos anteriors a l’inici del mostreig sistemàtic, i els resultats mostraven com hi havia genomes de SARS-CoV-2 entre principis de gener i principis de març del 2020. En concret, es van trobar restes de coronavirus el 15 de gener, 41 dies abans de què es detectara el primer cas en Espanya. «Als infectats se’ls podria haver assignat erròniament un diagnòstic de grip en l’atenció primària, contribuint a la transmissió comunitària abans de què es prengueren mesures de salut pública», manifestava Bosch. 

 

Estos resultats van portar als investigadors a analitzar altres mostres des del gener del 2018 fins al desembre del 2019. «Totes les mostres van resultar negatives per la presència de genomes de SARS-CoV-2 a excepció de la del 12 de març de 2019, en la que els nivells de SARS-CoV-2 eren molt baixos, però van donar clarament positiu per PCR i, a demés, utilitzant dos dianes diferents», explicava l’investigador. 

 

«Barcelona rep molts visitants per motius turístics o professionals i és més que probable que una situació similar s’haja produït en altres llocs del món. Com que la majoria de casos de Covid-19 mostren una simptomatologia similar a la grip, els primers devien quedar emmascarats com casos de grip sense diagnosticar», conclou Albert Bosch. 

 

Restes en ciutats italianes

Barcelona no és l’única ciutat europea a on s’han trobat restes de coronavirus abans de què s’escoltara parlar d’ell. En alguns punts d’Itàlia, concretament en les ciutats de Milà i Torí, també s’ha pogut demostrar que el virus hi circulava des del desembre del 2019. Després de més investigacions, s’ha trobat la presència de patògens en Bolonya el gener del 2020

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.