La Diputació de València presenta el major pressupost de la seua història, amb 550 milions d’euros

 

La Diputació de València comptarà en 2021 amb el major pressupost de la seua història, que arribarà als 549.982.614 euros. Ho ha avançat este dilluns el diputat d’Hisenda, Vicent Mascarell, durant la presentació de la proposta de comptes per al pròxim exercici, que haurà d’aprovar-se en l’últim ple de l’any a celebrar este dimecres de manera semipresencial respectant el protocol anti Covid.

 

El pressupost de la corporació provincial s’adaptarà a les necessitats dels municipis valencians per a fer front a una pandèmia que ja va condicionar l’execució dels comptes del present exercici. Per a 2021, la Diputació aposta per tres grans blocs que incrementaran les seues partides, com són Inversions, Polítiques Socials i Medi Ambient, grans eixos d’una gestió continuista darrere d’una institució més àgil i moderna.

 

En paraules del responsable d’Hisenda, Vicent Mascarell, «la proposta de pressupost que portem a ple inclou quasi 20 milions d’euros més que l’any passat i centra la política inversora de la institució en les necessitats dels municipis en el context actual, amb una partida que passa de 119 a 126 milions d’euros; els servicis socials bàsics, l’assignació dels que passa de 19,2 a 22,1 milions d’euros; i la gestió mediambiental, que superarà els 40 milions d’euros i inclou un Pla Reacciona que augmenta de manera considerable la seua dotació».

 

Es vol reduir els passius financers en 5 milions d’euros

Mascarell ha explicat també que la corporació provincial «té previst reduir els passius financers en 5 milions d’euros, que és el mateix que dir que es demanarà menys diners als bancs, i mantindrà la col·laboració institucional amb la Generalitat participant de manera directa en tres fons d’inversió en matèria de cooperació municipal, despoblació i turisme que sumaran més de 40 milions d’euros».

 

En este sentit, la Diputació de València destinarà d’inici 42,5 milions d’euros als fons de cooperació en els que  participa al costat del Consell, que inclouen les ajudes directes als municipis per a inversió i despesa corrent, i els programes de lluita contra el despoblament i de cogovernança i dinamització turística coordinats per la Generalitat, el Patronat Provincial de Turisme i els ajuntaments.

Últimes notícies

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.