15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La Diputació de València presenta el major pressupost de la seua història, amb 550 milions d’euros

 

La Diputació de València comptarà en 2021 amb el major pressupost de la seua història, que arribarà als 549.982.614 euros. Ho ha avançat este dilluns el diputat d’Hisenda, Vicent Mascarell, durant la presentació de la proposta de comptes per al pròxim exercici, que haurà d’aprovar-se en l’últim ple de l’any a celebrar este dimecres de manera semipresencial respectant el protocol anti Covid.

 

El pressupost de la corporació provincial s’adaptarà a les necessitats dels municipis valencians per a fer front a una pandèmia que ja va condicionar l’execució dels comptes del present exercici. Per a 2021, la Diputació aposta per tres grans blocs que incrementaran les seues partides, com són Inversions, Polítiques Socials i Medi Ambient, grans eixos d’una gestió continuista darrere d’una institució més àgil i moderna.

 

En paraules del responsable d’Hisenda, Vicent Mascarell, «la proposta de pressupost que portem a ple inclou quasi 20 milions d’euros més que l’any passat i centra la política inversora de la institució en les necessitats dels municipis en el context actual, amb una partida que passa de 119 a 126 milions d’euros; els servicis socials bàsics, l’assignació dels que passa de 19,2 a 22,1 milions d’euros; i la gestió mediambiental, que superarà els 40 milions d’euros i inclou un Pla Reacciona que augmenta de manera considerable la seua dotació».

 

Es vol reduir els passius financers en 5 milions d’euros

Mascarell ha explicat també que la corporació provincial «té previst reduir els passius financers en 5 milions d’euros, que és el mateix que dir que es demanarà menys diners als bancs, i mantindrà la col·laboració institucional amb la Generalitat participant de manera directa en tres fons d’inversió en matèria de cooperació municipal, despoblació i turisme que sumaran més de 40 milions d’euros».

 

En este sentit, la Diputació de València destinarà d’inici 42,5 milions d’euros als fons de cooperació en els que  participa al costat del Consell, que inclouen les ajudes directes als municipis per a inversió i despesa corrent, i els programes de lluita contra el despoblament i de cogovernança i dinamització turística coordinats per la Generalitat, el Patronat Provincial de Turisme i els ajuntaments.

Últimes notícies

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.