La Diputació de València presenta el major pressupost de la seua història, amb 550 milions d’euros

 

La Diputació de València comptarà en 2021 amb el major pressupost de la seua història, que arribarà als 549.982.614 euros. Ho ha avançat este dilluns el diputat d’Hisenda, Vicent Mascarell, durant la presentació de la proposta de comptes per al pròxim exercici, que haurà d’aprovar-se en l’últim ple de l’any a celebrar este dimecres de manera semipresencial respectant el protocol anti Covid.

 

El pressupost de la corporació provincial s’adaptarà a les necessitats dels municipis valencians per a fer front a una pandèmia que ja va condicionar l’execució dels comptes del present exercici. Per a 2021, la Diputació aposta per tres grans blocs que incrementaran les seues partides, com són Inversions, Polítiques Socials i Medi Ambient, grans eixos d’una gestió continuista darrere d’una institució més àgil i moderna.

 

En paraules del responsable d’Hisenda, Vicent Mascarell, «la proposta de pressupost que portem a ple inclou quasi 20 milions d’euros més que l’any passat i centra la política inversora de la institució en les necessitats dels municipis en el context actual, amb una partida que passa de 119 a 126 milions d’euros; els servicis socials bàsics, l’assignació dels que passa de 19,2 a 22,1 milions d’euros; i la gestió mediambiental, que superarà els 40 milions d’euros i inclou un Pla Reacciona que augmenta de manera considerable la seua dotació».

 

Es vol reduir els passius financers en 5 milions d’euros

Mascarell ha explicat també que la corporació provincial «té previst reduir els passius financers en 5 milions d’euros, que és el mateix que dir que es demanarà menys diners als bancs, i mantindrà la col·laboració institucional amb la Generalitat participant de manera directa en tres fons d’inversió en matèria de cooperació municipal, despoblació i turisme que sumaran més de 40 milions d’euros».

 

En este sentit, la Diputació de València destinarà d’inici 42,5 milions d’euros als fons de cooperació en els que  participa al costat del Consell, que inclouen les ajudes directes als municipis per a inversió i despesa corrent, i els programes de lluita contra el despoblament i de cogovernança i dinamització turística coordinats per la Generalitat, el Patronat Provincial de Turisme i els ajuntaments.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.