La Diputació de València presenta el major pressupost de la seua història, amb 550 milions d’euros

 

La Diputació de València comptarà en 2021 amb el major pressupost de la seua història, que arribarà als 549.982.614 euros. Ho ha avançat este dilluns el diputat d’Hisenda, Vicent Mascarell, durant la presentació de la proposta de comptes per al pròxim exercici, que haurà d’aprovar-se en l’últim ple de l’any a celebrar este dimecres de manera semipresencial respectant el protocol anti Covid.

 

El pressupost de la corporació provincial s’adaptarà a les necessitats dels municipis valencians per a fer front a una pandèmia que ja va condicionar l’execució dels comptes del present exercici. Per a 2021, la Diputació aposta per tres grans blocs que incrementaran les seues partides, com són Inversions, Polítiques Socials i Medi Ambient, grans eixos d’una gestió continuista darrere d’una institució més àgil i moderna.

 

En paraules del responsable d’Hisenda, Vicent Mascarell, «la proposta de pressupost que portem a ple inclou quasi 20 milions d’euros més que l’any passat i centra la política inversora de la institució en les necessitats dels municipis en el context actual, amb una partida que passa de 119 a 126 milions d’euros; els servicis socials bàsics, l’assignació dels que passa de 19,2 a 22,1 milions d’euros; i la gestió mediambiental, que superarà els 40 milions d’euros i inclou un Pla Reacciona que augmenta de manera considerable la seua dotació».

 

Es vol reduir els passius financers en 5 milions d’euros

Mascarell ha explicat també que la corporació provincial «té previst reduir els passius financers en 5 milions d’euros, que és el mateix que dir que es demanarà menys diners als bancs, i mantindrà la col·laboració institucional amb la Generalitat participant de manera directa en tres fons d’inversió en matèria de cooperació municipal, despoblació i turisme que sumaran més de 40 milions d’euros».

 

En este sentit, la Diputació de València destinarà d’inici 42,5 milions d’euros als fons de cooperació en els que  participa al costat del Consell, que inclouen les ajudes directes als municipis per a inversió i despesa corrent, i els programes de lluita contra el despoblament i de cogovernança i dinamització turística coordinats per la Generalitat, el Patronat Provincial de Turisme i els ajuntaments.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.

La jutgessa de la DANA cridarà Carlos Mazón a declarar com a testimoni després de quedar descartada la seua imputació

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València cita com a testimoni al expresident Carlos Mazón, després que el TSJCV haja descartat indicis de delicte en la seua actuació.

La Comunitat Valenciana impulsa el seu sector aeroespacial amb un pla estratègic fins a 2030

La Comunitat Valenciana dissenya un pla estratègic 2026-2030 per a consolidar el seu sector aeroespacial, atraure inversió i reforçar la seua posició internacional en tecnologia espacial.

Ben Abdelkader fixa la Copa de la Reina com a gran objectiu del València Basket

Hind Ben Abdelkader subratlla que la Copa de la Reina és un objectiu clar per al València Basket, encara que insistix que l'equip només pensa a superar primer al Ensino Lugo en quarts.

El Síndic de Greuges denúncia una deriva institucional perillosa en Les Corts i alerta d’una regressió democràtica

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts, que qualifica de deriva institucional perillosa i regressió democràtica, i vincula amb el bloqueig a les institucions estatutàries, la pressió política sobre els seus pressupostos i la falta de coordinació després de la dana de 2024.

El sector aeroespacial valencià dissenya la seua expansió internacional fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, que ha crescut un 48% en nombre d'empreses i factura 735 milions anuals, prepara un pla estratègic fins a 2030 per a guanyar presència internacional.

La jutgessa de la DANA cita com a testimoni al expresident Carlos Mazón després de quedar descartada la seua imputació

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València ha acordat citar com a testimoni al expresident Carlos Mazón i demanar-li els missatges i crides del 29 d'octubre de 2024, una vegada siga ferma l'acte del TSJCV que va rebutjar investigar-lo.