9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

La Diputació de València presenta el major pressupost de la seua història, amb 550 milions d’euros

 

La Diputació de València comptarà en 2021 amb el major pressupost de la seua història, que arribarà als 549.982.614 euros. Ho ha avançat este dilluns el diputat d’Hisenda, Vicent Mascarell, durant la presentació de la proposta de comptes per al pròxim exercici, que haurà d’aprovar-se en l’últim ple de l’any a celebrar este dimecres de manera semipresencial respectant el protocol anti Covid.

 

El pressupost de la corporació provincial s’adaptarà a les necessitats dels municipis valencians per a fer front a una pandèmia que ja va condicionar l’execució dels comptes del present exercici. Per a 2021, la Diputació aposta per tres grans blocs que incrementaran les seues partides, com són Inversions, Polítiques Socials i Medi Ambient, grans eixos d’una gestió continuista darrere d’una institució més àgil i moderna.

 

En paraules del responsable d’Hisenda, Vicent Mascarell, «la proposta de pressupost que portem a ple inclou quasi 20 milions d’euros més que l’any passat i centra la política inversora de la institució en les necessitats dels municipis en el context actual, amb una partida que passa de 119 a 126 milions d’euros; els servicis socials bàsics, l’assignació dels que passa de 19,2 a 22,1 milions d’euros; i la gestió mediambiental, que superarà els 40 milions d’euros i inclou un Pla Reacciona que augmenta de manera considerable la seua dotació».

 

Es vol reduir els passius financers en 5 milions d’euros

Mascarell ha explicat també que la corporació provincial «té previst reduir els passius financers en 5 milions d’euros, que és el mateix que dir que es demanarà menys diners als bancs, i mantindrà la col·laboració institucional amb la Generalitat participant de manera directa en tres fons d’inversió en matèria de cooperació municipal, despoblació i turisme que sumaran més de 40 milions d’euros».

 

En este sentit, la Diputació de València destinarà d’inici 42,5 milions d’euros als fons de cooperació en els que  participa al costat del Consell, que inclouen les ajudes directes als municipis per a inversió i despesa corrent, i els programes de lluita contra el despoblament i de cogovernança i dinamització turística coordinats per la Generalitat, el Patronat Provincial de Turisme i els ajuntaments.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.