Es dispara la venda de test d’antígens en farmàcies després de festes

El passat cap de setmana va haver-hi qui va fer una ruta entre farmàcies a la caça de test d’antígens, cosa que no va resultar gens fàcil.

Tot això es deu a la pujada imparable dels contagis per covid-19 a Espanya, al costat de la dificultat de poder fer-se proves en els centres de salut, ha disparat la venda de test d’antígens en les farmàcies de tot el país. Aquests casos no computen en les estadístiques oficials, les dades no els reflecteixen, encara que evidencien que la presència del coronavirus ha augmentat de nou. Alguns experts parlen d’augmentar l’ús de la màscara de nou.

En concret, a escala nacional les vendes van augmentar un 22,9% respecte a març.

La major part dels nous casos de covid són lleus

És cert que la major part dels nous casos són lleus, però amb la finalitat de l’ús de la mascareta en interiors s’han disparat els contagis. I això, unit al fet que el preu dels test no arriba als tres euros, fa que la gent compre proves per a tota la família.

Setena ona?

Amb l’anomenada ‘gripalització‘ de la pandèmia, a més de la reducció de les mesures de prevenció també s’ha rebaixat la vigilància de la propagació del virus. Així, des del 28 de març ja no s’ofereixen dades de contagis de tota la població.

El Ministeri va prendre aquestes mesures en produir-se un canvi substancial en la incidència del virus, molt més lleu gràcies al fet que el 92% de la població espanyola està vacunada i l’efecte menys agressiu de la variant Omicron. No obstant això, sí que ha continuat fent seguiment de la malaltia en la població de més de 60 anys, així com de les hospitalitzacions, ingressos en UCI i defuncions.

Per això, i perquè amb la generalització de l’ús de test d’autodiagnòstic molts positius queden fora del coneixement del sistema de salut, és més difícil baremar com d’estés està el virus (més enllà de la percepció generalitzada al nostre al voltant que torna a haver-hi molts casos).

També per als experts, que ara compten amb menys eines per a analitzar la situació. No obstant això, encara que reconeixen aquest important augment de casos, asseguren que aquesta onada de contagis, de moment, només està comportant hospitalització en la població més vulnerable.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.

La Generalitat reforça la seua aposta per l’hidrogen verd en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ratifica l'impuls a l'hidrogen verd i analitza amb Enagás el pla de participació pública de la Xarxa Troncal, el traçat de la qual aconseguirà 100 municipis.

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.