Es dispara la venda de test d’antígens en farmàcies després de festes

El passat cap de setmana va haver-hi qui va fer una ruta entre farmàcies a la caça de test d’antígens, cosa que no va resultar gens fàcil.

Tot això es deu a la pujada imparable dels contagis per covid-19 a Espanya, al costat de la dificultat de poder fer-se proves en els centres de salut, ha disparat la venda de test d’antígens en les farmàcies de tot el país. Aquests casos no computen en les estadístiques oficials, les dades no els reflecteixen, encara que evidencien que la presència del coronavirus ha augmentat de nou. Alguns experts parlen d’augmentar l’ús de la màscara de nou.

En concret, a escala nacional les vendes van augmentar un 22,9% respecte a març.

La major part dels nous casos de covid són lleus

És cert que la major part dels nous casos són lleus, però amb la finalitat de l’ús de la mascareta en interiors s’han disparat els contagis. I això, unit al fet que el preu dels test no arriba als tres euros, fa que la gent compre proves per a tota la família.

Setena ona?

Amb l’anomenada ‘gripalització‘ de la pandèmia, a més de la reducció de les mesures de prevenció també s’ha rebaixat la vigilància de la propagació del virus. Així, des del 28 de març ja no s’ofereixen dades de contagis de tota la població.

El Ministeri va prendre aquestes mesures en produir-se un canvi substancial en la incidència del virus, molt més lleu gràcies al fet que el 92% de la població espanyola està vacunada i l’efecte menys agressiu de la variant Omicron. No obstant això, sí que ha continuat fent seguiment de la malaltia en la població de més de 60 anys, així com de les hospitalitzacions, ingressos en UCI i defuncions.

Per això, i perquè amb la generalització de l’ús de test d’autodiagnòstic molts positius queden fora del coneixement del sistema de salut, és més difícil baremar com d’estés està el virus (més enllà de la percepció generalitzada al nostre al voltant que torna a haver-hi molts casos).

També per als experts, que ara compten amb menys eines per a analitzar la situació. No obstant això, encara que reconeixen aquest important augment de casos, asseguren que aquesta onada de contagis, de moment, només està comportant hospitalització en la població més vulnerable.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.