15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Es dispara la venda de test d’antígens en farmàcies després de festes

El passat cap de setmana va haver-hi qui va fer una ruta entre farmàcies a la caça de test d’antígens, cosa que no va resultar gens fàcil.

Tot això es deu a la pujada imparable dels contagis per covid-19 a Espanya, al costat de la dificultat de poder fer-se proves en els centres de salut, ha disparat la venda de test d’antígens en les farmàcies de tot el país. Aquests casos no computen en les estadístiques oficials, les dades no els reflecteixen, encara que evidencien que la presència del coronavirus ha augmentat de nou. Alguns experts parlen d’augmentar l’ús de la màscara de nou.

En concret, a escala nacional les vendes van augmentar un 22,9% respecte a març.

La major part dels nous casos de covid són lleus

És cert que la major part dels nous casos són lleus, però amb la finalitat de l’ús de la mascareta en interiors s’han disparat els contagis. I això, unit al fet que el preu dels test no arriba als tres euros, fa que la gent compre proves per a tota la família.

Setena ona?

Amb l’anomenada ‘gripalització‘ de la pandèmia, a més de la reducció de les mesures de prevenció també s’ha rebaixat la vigilància de la propagació del virus. Així, des del 28 de març ja no s’ofereixen dades de contagis de tota la població.

El Ministeri va prendre aquestes mesures en produir-se un canvi substancial en la incidència del virus, molt més lleu gràcies al fet que el 92% de la població espanyola està vacunada i l’efecte menys agressiu de la variant Omicron. No obstant això, sí que ha continuat fent seguiment de la malaltia en la població de més de 60 anys, així com de les hospitalitzacions, ingressos en UCI i defuncions.

Per això, i perquè amb la generalització de l’ús de test d’autodiagnòstic molts positius queden fora del coneixement del sistema de salut, és més difícil baremar com d’estés està el virus (més enllà de la percepció generalitzada al nostre al voltant que torna a haver-hi molts casos).

També per als experts, que ara compten amb menys eines per a analitzar la situació. No obstant això, encara que reconeixen aquest important augment de casos, asseguren que aquesta onada de contagis, de moment, només està comportant hospitalització en la població més vulnerable.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.