10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Es dispara la venda de test d’antígens en farmàcies després de festes

El passat cap de setmana va haver-hi qui va fer una ruta entre farmàcies a la caça de test d’antígens, cosa que no va resultar gens fàcil.

Tot això es deu a la pujada imparable dels contagis per covid-19 a Espanya, al costat de la dificultat de poder fer-se proves en els centres de salut, ha disparat la venda de test d’antígens en les farmàcies de tot el país. Aquests casos no computen en les estadístiques oficials, les dades no els reflecteixen, encara que evidencien que la presència del coronavirus ha augmentat de nou. Alguns experts parlen d’augmentar l’ús de la màscara de nou.

En concret, a escala nacional les vendes van augmentar un 22,9% respecte a març.

La major part dels nous casos de covid són lleus

És cert que la major part dels nous casos són lleus, però amb la finalitat de l’ús de la mascareta en interiors s’han disparat els contagis. I això, unit al fet que el preu dels test no arriba als tres euros, fa que la gent compre proves per a tota la família.

Setena ona?

Amb l’anomenada ‘gripalització‘ de la pandèmia, a més de la reducció de les mesures de prevenció també s’ha rebaixat la vigilància de la propagació del virus. Així, des del 28 de març ja no s’ofereixen dades de contagis de tota la població.

El Ministeri va prendre aquestes mesures en produir-se un canvi substancial en la incidència del virus, molt més lleu gràcies al fet que el 92% de la població espanyola està vacunada i l’efecte menys agressiu de la variant Omicron. No obstant això, sí que ha continuat fent seguiment de la malaltia en la població de més de 60 anys, així com de les hospitalitzacions, ingressos en UCI i defuncions.

Per això, i perquè amb la generalització de l’ús de test d’autodiagnòstic molts positius queden fora del coneixement del sistema de salut, és més difícil baremar com d’estés està el virus (més enllà de la percepció generalitzada al nostre al voltant que torna a haver-hi molts casos).

També per als experts, que ara compten amb menys eines per a analitzar la situació. No obstant això, encara que reconeixen aquest important augment de casos, asseguren que aquesta onada de contagis, de moment, només està comportant hospitalització en la població més vulnerable.

Últimes notícies

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.