12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Es dispara la venda de test d’antígens en farmàcies després de festes

El passat cap de setmana va haver-hi qui va fer una ruta entre farmàcies a la caça de test d’antígens, cosa que no va resultar gens fàcil.

Tot això es deu a la pujada imparable dels contagis per covid-19 a Espanya, al costat de la dificultat de poder fer-se proves en els centres de salut, ha disparat la venda de test d’antígens en les farmàcies de tot el país. Aquests casos no computen en les estadístiques oficials, les dades no els reflecteixen, encara que evidencien que la presència del coronavirus ha augmentat de nou. Alguns experts parlen d’augmentar l’ús de la màscara de nou.

En concret, a escala nacional les vendes van augmentar un 22,9% respecte a març.

La major part dels nous casos de covid són lleus

És cert que la major part dels nous casos són lleus, però amb la finalitat de l’ús de la mascareta en interiors s’han disparat els contagis. I això, unit al fet que el preu dels test no arriba als tres euros, fa que la gent compre proves per a tota la família.

Setena ona?

Amb l’anomenada ‘gripalització‘ de la pandèmia, a més de la reducció de les mesures de prevenció també s’ha rebaixat la vigilància de la propagació del virus. Així, des del 28 de març ja no s’ofereixen dades de contagis de tota la població.

El Ministeri va prendre aquestes mesures en produir-se un canvi substancial en la incidència del virus, molt més lleu gràcies al fet que el 92% de la població espanyola està vacunada i l’efecte menys agressiu de la variant Omicron. No obstant això, sí que ha continuat fent seguiment de la malaltia en la població de més de 60 anys, així com de les hospitalitzacions, ingressos en UCI i defuncions.

Per això, i perquè amb la generalització de l’ús de test d’autodiagnòstic molts positius queden fora del coneixement del sistema de salut, és més difícil baremar com d’estés està el virus (més enllà de la percepció generalitzada al nostre al voltant que torna a haver-hi molts casos).

També per als experts, que ara compten amb menys eines per a analitzar la situació. No obstant això, encara que reconeixen aquest important augment de casos, asseguren que aquesta onada de contagis, de moment, només està comportant hospitalització en la població més vulnerable.

Últimes notícies

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.