Els tres centres logístics valencians que recullen material d’ajuda per a Ucraïna obrin aquest dilluns

Aquest dilluns s’obriran en la Comunitat Valenciana els tres centres logístics que ha preparat la Generalitat per a recollir el material d’ajuda humanitària que la societat valenciana vulga donar per al poble ucraïnés. Així ho ha anunciat aquest diumenge a través de xarxes socials la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez.

Ha explicat que se situarà un magatzem logístic per província. A València aquest estarà en Fira València, mentre que a Alacant se situarà en la Ciutat de la Llum. A Castelló, indica la directora general que tenen un edifici de cotxeres per a situar el centre.

Així mateix, ha exposat Pérez que l’ajuda es canalitzarà a través de dos sistemes. D’una banda, gràcies a l’ajuda de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), les empreses podran portar els materials directament als centres logístics. En el cas dels ciutadans que vulguen ajudar, la Generalitat en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), habilitarà en cada municipi els punts de recollida que establesca cada ajuntament.

“Volem que tota la solidaritat de la Comunitat Valenciana puga sortir conjuntament en un comboi cap a Polònia on es repartirà posteriorment al poble ucraïnés”, ha indicat la directora general, qui ha assegurat que estan en contacte amb els governs de Polònia i Ucraïna per a dur a terme l’operatiu. “És un moment important perquè tots treballem de la mà i poder fer arribar aquesta ajuda tan important al poble d’ucraïnesa”, ha asseverat Pérez.

Entre els productes més necessaris es troba el material sanitari, material tèxtil com a roba, calçat i mantes, així com aliments que no caduquen.

El primer enviament d’ajuda humanitària aportada per la Generalitat a les persones refugiades d’Ucraïna, compost per 990 tendals d’emergència, sortirà del magatzem de la Creu Vermella de Picanya en direcció al centre logístic d’aquesta organització a Debrecen (Hongria), aquest dilluns al matí.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.