Els tres centres logístics valencians que recullen material d’ajuda per a Ucraïna obrin aquest dilluns

Aquest dilluns s’obriran en la Comunitat Valenciana els tres centres logístics que ha preparat la Generalitat per a recollir el material d’ajuda humanitària que la societat valenciana vulga donar per al poble ucraïnés. Així ho ha anunciat aquest diumenge a través de xarxes socials la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez.

Ha explicat que se situarà un magatzem logístic per província. A València aquest estarà en Fira València, mentre que a Alacant se situarà en la Ciutat de la Llum. A Castelló, indica la directora general que tenen un edifici de cotxeres per a situar el centre.

Així mateix, ha exposat Pérez que l’ajuda es canalitzarà a través de dos sistemes. D’una banda, gràcies a l’ajuda de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), les empreses podran portar els materials directament als centres logístics. En el cas dels ciutadans que vulguen ajudar, la Generalitat en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), habilitarà en cada municipi els punts de recollida que establesca cada ajuntament.

“Volem que tota la solidaritat de la Comunitat Valenciana puga sortir conjuntament en un comboi cap a Polònia on es repartirà posteriorment al poble ucraïnés”, ha indicat la directora general, qui ha assegurat que estan en contacte amb els governs de Polònia i Ucraïna per a dur a terme l’operatiu. “És un moment important perquè tots treballem de la mà i poder fer arribar aquesta ajuda tan important al poble d’ucraïnesa”, ha asseverat Pérez.

Entre els productes més necessaris es troba el material sanitari, material tèxtil com a roba, calçat i mantes, així com aliments que no caduquen.

El primer enviament d’ajuda humanitària aportada per la Generalitat a les persones refugiades d’Ucraïna, compost per 990 tendals d’emergència, sortirà del magatzem de la Creu Vermella de Picanya en direcció al centre logístic d’aquesta organització a Debrecen (Hongria), aquest dilluns al matí.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.

Seguretat Social celebrarà els seus 45 anys amb un gran concert en el Roig Arena en 2027

Seguretat Social llança el senzill 'Pertot arreu et veig', avançament del seu àlbum i llibre 'Vaig a Mart', i anuncia un gran concert pels seus 45 anys en el Roig Arena de València al maig de 2027.

Arcadi España reafirma com a prioritat la reforma del finançament autonòmic i la quitació de deute

Arcadi España situa entre les seues prioritats la reforma del model de finançament autonòmic dissenyat per María Jesús Montero i la quitació de deute a les comunitats, ja en tramitació en el Congrés.

Vox manté la prioritat nacional i el PP desplaça el debat a l’arrelament en les ajudes socials

Vox defén que els nacionals tinguen prioritat en l'accés a ajudes socials mentres el PP centra la discussió a exigir arrelament. PSPV i Compromís alerten que el concepte de prioritat nacional és inconstitucional i racista.

El Govern reforça les ajudes fiscals als afectats per la dana de València i els incendis forestals

El Govern aprova un reial decret llei amb millores financeres i exempcions fiscals per als afectats per la dana a València i pels incendis forestals del passat estiu, amb més de 9.200 milions mobilitzats entre 2024 i 2025.