Els tres centres logístics valencians que recullen material d’ajuda per a Ucraïna obrin aquest dilluns

Aquest dilluns s’obriran en la Comunitat Valenciana els tres centres logístics que ha preparat la Generalitat per a recollir el material d’ajuda humanitària que la societat valenciana vulga donar per al poble ucraïnés. Així ho ha anunciat aquest diumenge a través de xarxes socials la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez.

Ha explicat que se situarà un magatzem logístic per província. A València aquest estarà en Fira València, mentre que a Alacant se situarà en la Ciutat de la Llum. A Castelló, indica la directora general que tenen un edifici de cotxeres per a situar el centre.

Així mateix, ha exposat Pérez que l’ajuda es canalitzarà a través de dos sistemes. D’una banda, gràcies a l’ajuda de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), les empreses podran portar els materials directament als centres logístics. En el cas dels ciutadans que vulguen ajudar, la Generalitat en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), habilitarà en cada municipi els punts de recollida que establesca cada ajuntament.

“Volem que tota la solidaritat de la Comunitat Valenciana puga sortir conjuntament en un comboi cap a Polònia on es repartirà posteriorment al poble ucraïnés”, ha indicat la directora general, qui ha assegurat que estan en contacte amb els governs de Polònia i Ucraïna per a dur a terme l’operatiu. “És un moment important perquè tots treballem de la mà i poder fer arribar aquesta ajuda tan important al poble d’ucraïnesa”, ha asseverat Pérez.

Entre els productes més necessaris es troba el material sanitari, material tèxtil com a roba, calçat i mantes, així com aliments que no caduquen.

El primer enviament d’ajuda humanitària aportada per la Generalitat a les persones refugiades d’Ucraïna, compost per 990 tendals d’emergència, sortirà del magatzem de la Creu Vermella de Picanya en direcció al centre logístic d’aquesta organització a Debrecen (Hongria), aquest dilluns al matí.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.