Entesa Govern-sindicats per pujar l’SMI als 1.000 euros mensuals

El salari mínim interprofessional (SMI) arribarà als 1.000 euros al mes, és a dir 14.000 euros anuals repartits en 14 pagues, després que el Govern espanyol i els líders dels principals sindicats hagen arribat a un acord per a pujar-lo en 35 euros mensuals.

El pacte ho han anunciat aquest dilluns la ministra de Treball, Yolanda Díaz, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i el secretari general de CCOO, Unai Sordo; i tindrà caràcter retroactiu des de l’1 de gener.

Fins ara els sous mínims que es percebien estaven en els 965 euros al mes i aquest nou augment suposa una pujada del 3,6%, i un 30% des que el Govern de coalició és a La Moncloa fa quatre anys.

L’increment també afecta els treballadors temporers que no treballen per a una mateixa empresa en 120 dies, que percebran 47,36 euros per jornada, i les empleades de la llar externes a temps parcial, que guanyaran 7,82 euros per hora. Segons ha detallat Sordo, més d’1,8 milions de treballadors es veuran beneficiats d’aquest acord, en especial dones i joves de 16 a 24 anys.

De l’entesa s’ha quedat fora la patronal i, tot i això, Díaz ha mostrat la seua predisposició a què quan finalitze la legislatura l’SMI espanyol s’aprope al 60% del salari mitjà com mana la carta social europea.

Últimes notícies

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.

Alerten a València de tetraplegies greus per cabussades imprudents en piscines i platges

Especialistes del servei de Raquis i Lesió Medul·lar de La Fe alerten que les cabussades de cap en aigua poc profunda poden provocar tetraplegia o fins i tot la mort, sobretot en contextos d’oci estival amb alcohol i salts des d’alçària.