Entesa Govern-sindicats per pujar l’SMI als 1.000 euros mensuals

El salari mínim interprofessional (SMI) arribarà als 1.000 euros al mes, és a dir 14.000 euros anuals repartits en 14 pagues, després que el Govern espanyol i els líders dels principals sindicats hagen arribat a un acord per a pujar-lo en 35 euros mensuals.

El pacte ho han anunciat aquest dilluns la ministra de Treball, Yolanda Díaz, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, i el secretari general de CCOO, Unai Sordo; i tindrà caràcter retroactiu des de l’1 de gener.

Fins ara els sous mínims que es percebien estaven en els 965 euros al mes i aquest nou augment suposa una pujada del 3,6%, i un 30% des que el Govern de coalició és a La Moncloa fa quatre anys.

L’increment també afecta els treballadors temporers que no treballen per a una mateixa empresa en 120 dies, que percebran 47,36 euros per jornada, i les empleades de la llar externes a temps parcial, que guanyaran 7,82 euros per hora. Segons ha detallat Sordo, més d’1,8 milions de treballadors es veuran beneficiats d’aquest acord, en especial dones i joves de 16 a 24 anys.

De l’entesa s’ha quedat fora la patronal i, tot i això, Díaz ha mostrat la seua predisposició a què quan finalitze la legislatura l’SMI espanyol s’aprope al 60% del salari mitjà com mana la carta social europea.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.