Els epidemiòlegs ho prohibixen: Les 3 activitats que has d’evitar sí o sí

 

La pandèmia del Covid-19 ha canviat la nostra forma de vida i de relacionar-nos amb els altres. Hi ha unes activitats que abans eren inofensives i que des que vivim en època de pandèmia poden ser realment molt perilloses. Per a tindre una idea més clara de com ens ha afectat el virus en el dia a dia, el diari ‘The New York Times’ ha elaborat una macroenquesta en la que fins a 700 epidemiòlegs i científics dels Estats Units han opinat sobre quines són les activitats de major risc en temps de Covid-19.

 

Els resultats de l’enquesta deixen vore que l’activitat més perillosa és menjar dins d’un restaurant, segons un 44% dels enquestats. La segona activitat que més risc seria assistir a unes noces o un funeral, per al 43% dels experts. Finalment, el 35% considera que la tercera activitat que comporta més perill és acudir a un acte deportiu, un concert o una obra de teatre.

 

Els experts veuen perillosos els llocs tancats o les aglomeracions

En línies generals, els epidemiòlegs enquestats a penes mostren preocupació per fer activitats a l’aire lliure o per tocar superfícies, i veuen més perill en les activitats en llocs tancats i aquelles en les que intervé molta gent.

 

«Els llocs baix sostre amb molta gent són la situació més perillosa. El menys arriscat és estar a l‘aire lliure, amb poca gent, distanciament social i precaucions», afirma Leland Ackerson, de la Universitat de Massachusetts.

 

En oposició a la perillositat, tres activitats van ser marcades per la majoria dels experts com les més segures: estar a l’aire lliure amb amics (72%), recollir el correu (75%) o anar al supermercat o la farmàcia (46%). A demés, els epidemiòlegs han confessat que passaran les celebracions nadalenques amb persones convivents i fins a alguns han assegurat que no celebraran res especial en este dates.

 

Què passarà després de la vacuna?

L’arribada de la vacuna està a la volta de cantonada, ja que empreses com Pfizer o Moderna van sol·licitar en els últims dies l’autorització per a l’ús dels seus fàrmacs contra el coronavirus. Tot i això, un gran número dels experts enquestats admeten que se sentiran més segurs quan la major part de la població s’haja vacunat del Covid-19.

 

«Si més de la mitat de la població estiguera vacunada, em sentiria un poc menys estressat i ansiós quan eixira a fer els manats. De fet, podria sentir-me còmode per a menjar en un restaurant o tornar a vore als meus amics algun dia si és possible», explica Vijaya L. Seegulam, gerent de projectes de busca, Universitat de Boston.

 

Julie Bettinger, professora de la Universitat de Columbia Britànica, confessa que no tornarà a fer vida normal fins que ella i la seua família es vacunen contra el Covid-19. A demés, l’experta no desitja visitar llocs massificats «fins que el 80% o més estiguen vacunats».

 

Michael Webster-Clark, investigador postdoctoral de la Universitat de Carolina del Nord en Chapel Hill, són més positius i esperen que «la disponibilitat generalitzada de vacunes donarà com a resultat una major relaxació de la majoria de les precaucions a mitjans d’any o finals de l’estiu de 2021». D’altra banda, la professora associada Cathryn Bock vaticina que «passaran dos o tres anys abans que les coses tornen a la normalitat per als cautelosos, com a mínim en els Estats Units».

 

Per la seua banda, la professora Marilyn Tseng, no pot «imaginar que alguna volta tornarà a la nostra normalitat anterior», encara que creu que «les noves mesures preventives que hem hagut d’adoptar, com les mascaretes, se sentiran normals amb el temps. En este sentit, soc optimista que la vida es convertirà en una nova classe de normalitat», ha sentenciat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.