Un estudi de la UMH diu quins seran els 5 municipis valencians amb major creixement de casos de Covid-19

 

L’Institut Universitari d’Investigació ‘Centre d’Investigació Operativa’ (CIO) de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), ha creat una ferramenta de monitoratge de l’evolució del coronavirus en els diferents municipis del territori valencià. La finalitat de Ciovid, com es coneix, és que es puga saber i l’evolució de la pandèmia en localitats determinades.

 

Amb esta ferramenta es pot conéixer la possible evolució de la pandèmia en un municipi durant els pròxims 15 dies, a través de tres projeccions que agarren com a referència els casos detectats fins a un dia determinat i contemplen quina seria la situació a partir dels números. Basant-se en este estudi, les cinc localitats valencianes amb major creixement de casos de coronavirus en els pròxims dies serien:

  • Alzira, en la Ribera (València)
  • Carlet, en la Ribera (València)
  • Miramar, en la Safor (València)
  • El Pinós, en el Vinalopó Mitjà (Alacant)
  • Alboraia, en l’Horta Nord (València)

 

A demés, la ferramenta també ha estimat quins serien els municipis valencians que esperen un major creixement de casos a llarg termini:

  • El Pinós, en el Vinalopó Mitjà (Alacant)
  • Petrer, en el Vinalopó Mitjà (Alacant)
  • Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant)
  • Carlet, en la Ribera (València)
  • Villena, en l’Alt Vinalopó (Alacant)

 

Evolució per províncies

L’aplicació de la UMH també estudia l’evolució del coronavirus per províncies. D’eixa manera, l’estudi afirma que València experimentarà una millora en l’aparició de casos durant els primers dies d’octubre, ja que segons les dades analitzades, patirà un descens en el número de contagis.

 

Quant a Alacant i Castelló, en els seus casos tot indica que hi hauria un augment dels casos tant en una situació moderada com una desfavorable de la pandèmia del coronavirus. En este enllaç pots vore l’evolució del coronavirus en cada municipi valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla