L’estudi valencià que analitza l’exposició al Covid-19 en menors asimptomàtics

Anàlisi de proves de PCR per detectar la presència del coronavirus a la seu del Laboratori Clinic de l'ICS a Girona

L’estudi analitzarà dos situacions diferents dels menors | ACN

 

Un estudi clínic epidemiològic observacional posat en marxa per la Unitat Mixta Universitat de València (UV)-La Fe d’Hepatologia Experimental analitzarà, al llarg de les pròximes setmanes, el grau d’exposició al virus SARS-CoV-2 de menors asimptomàtics per a preparar el retorn presencial a les classes.

 

Els menors, d’entre 3 i 14 anys, participaran voluntàriament en un estudi de cohorts estratificat per edats que inicien l’escolarització obligatòria (3-4 anys, 5-6 anys i 11-12 anys), amb l’objectiu de «conéixer i abordar amb base científica el retorn presencial a les aules el pròxim curs acadèmic 2020-2021», segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

 

La investigació ha sigut promoguda pel doctor Josep V. Castell, catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Medicina de la UV i director de la Unitat Mixta, i aprovada pel Comité Ètic d’Investigació Biomèdica de l’Hospital La Fe.

 

L’estudi compta amb la col·laboració de l’Equip de Pediatria i infermeria del Centre de Salut Campanar de València, Departament la Fe, per al reclutament de subjectes i recollida de dades i mostres biològiques, en col·laboració amb l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital La Fe (IIS La Fe), que compta amb autorització de l’Institut de Salut Carles III per a dur a terme estudis de detecció del Covid-19, i l’empresa de biotecnologia Biotech BIONOS, per a les determinants analítiques.

 

Aborda dos situacions diferents

Per a això, s’aprofitaran les visites previstes per a les revisions dels xiquets/as dins del Programa del Xiquet Sa, que es duu a terme per a l’emissió del certificat escolar a l’inici de cada etapa educativa i la vacunació sistemàtica. La participació en l’estudi és voluntària i requerix el consentiment informat de les famílies. També poden participar els germans convivents dels menors que prenen part. La informació per a ser inclosos en l’estudi els possibles participants està centralitzada a través del correu covidschoolkids@gmail.com.

 

En l’estudi s’aborden dos circumstàncies singulars: la de xiquets que van poder vore’s exposats al coronavirus en les etapes prèvies al confinament, alguns d’ells amb símptomes compatibles amb un procés viral i/o gripal però que no van ser correctament identificats els patògens causants del procés i la d’aquells menors que han conviscut durant el confinament, en el seu entorn familiar, amb pares/convivents positius per a SARS-cov2, no han desenrotllat clínica de la malaltia i es desconeix quina és la seua situació enfront del Covid-19.

 

«Volem conéixer quin ha sigut el grau d’exposició, inadvertida o no, del Covid per la població infantil; la seua eventual resposta enfront del virus, si existixen portadors asimptomàtics», ha assenyalat el professor Castell.

Últimes notícies

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.

Oratge inestable al sud de València i nord d’Alacant amb pluges febles i temperatures a la baixa

Hui dimecres s’esperen núvols abundants, pluges febles al sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana.