L’estudi valencià que analitza l’exposició al Covid-19 en menors asimptomàtics

Anàlisi de proves de PCR per detectar la presència del coronavirus a la seu del Laboratori Clinic de l'ICS a Girona

L’estudi analitzarà dos situacions diferents dels menors | ACN

 

Un estudi clínic epidemiològic observacional posat en marxa per la Unitat Mixta Universitat de València (UV)-La Fe d’Hepatologia Experimental analitzarà, al llarg de les pròximes setmanes, el grau d’exposició al virus SARS-CoV-2 de menors asimptomàtics per a preparar el retorn presencial a les classes.

 

Els menors, d’entre 3 i 14 anys, participaran voluntàriament en un estudi de cohorts estratificat per edats que inicien l’escolarització obligatòria (3-4 anys, 5-6 anys i 11-12 anys), amb l’objectiu de «conéixer i abordar amb base científica el retorn presencial a les aules el pròxim curs acadèmic 2020-2021», segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

 

La investigació ha sigut promoguda pel doctor Josep V. Castell, catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Medicina de la UV i director de la Unitat Mixta, i aprovada pel Comité Ètic d’Investigació Biomèdica de l’Hospital La Fe.

 

L’estudi compta amb la col·laboració de l’Equip de Pediatria i infermeria del Centre de Salut Campanar de València, Departament la Fe, per al reclutament de subjectes i recollida de dades i mostres biològiques, en col·laboració amb l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital La Fe (IIS La Fe), que compta amb autorització de l’Institut de Salut Carles III per a dur a terme estudis de detecció del Covid-19, i l’empresa de biotecnologia Biotech BIONOS, per a les determinants analítiques.

 

Aborda dos situacions diferents

Per a això, s’aprofitaran les visites previstes per a les revisions dels xiquets/as dins del Programa del Xiquet Sa, que es duu a terme per a l’emissió del certificat escolar a l’inici de cada etapa educativa i la vacunació sistemàtica. La participació en l’estudi és voluntària i requerix el consentiment informat de les famílies. També poden participar els germans convivents dels menors que prenen part. La informació per a ser inclosos en l’estudi els possibles participants està centralitzada a través del correu covidschoolkids@gmail.com.

 

En l’estudi s’aborden dos circumstàncies singulars: la de xiquets que van poder vore’s exposats al coronavirus en les etapes prèvies al confinament, alguns d’ells amb símptomes compatibles amb un procés viral i/o gripal però que no van ser correctament identificats els patògens causants del procés i la d’aquells menors que han conviscut durant el confinament, en el seu entorn familiar, amb pares/convivents positius per a SARS-cov2, no han desenrotllat clínica de la malaltia i es desconeix quina és la seua situació enfront del Covid-19.

 

«Volem conéixer quin ha sigut el grau d’exposició, inadvertida o no, del Covid per la població infantil; la seua eventual resposta enfront del virus, si existixen portadors asimptomàtics», ha assenyalat el professor Castell.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.