L’estudi valencià que analitza l’exposició al Covid-19 en menors asimptomàtics

Anàlisi de proves de PCR per detectar la presència del coronavirus a la seu del Laboratori Clinic de l'ICS a Girona

L’estudi analitzarà dos situacions diferents dels menors | ACN

 

Un estudi clínic epidemiològic observacional posat en marxa per la Unitat Mixta Universitat de València (UV)-La Fe d’Hepatologia Experimental analitzarà, al llarg de les pròximes setmanes, el grau d’exposició al virus SARS-CoV-2 de menors asimptomàtics per a preparar el retorn presencial a les classes.

 

Els menors, d’entre 3 i 14 anys, participaran voluntàriament en un estudi de cohorts estratificat per edats que inicien l’escolarització obligatòria (3-4 anys, 5-6 anys i 11-12 anys), amb l’objectiu de «conéixer i abordar amb base científica el retorn presencial a les aules el pròxim curs acadèmic 2020-2021», segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

 

La investigació ha sigut promoguda pel doctor Josep V. Castell, catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Facultat de Medicina de la UV i director de la Unitat Mixta, i aprovada pel Comité Ètic d’Investigació Biomèdica de l’Hospital La Fe.

 

L’estudi compta amb la col·laboració de l’Equip de Pediatria i infermeria del Centre de Salut Campanar de València, Departament la Fe, per al reclutament de subjectes i recollida de dades i mostres biològiques, en col·laboració amb l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital La Fe (IIS La Fe), que compta amb autorització de l’Institut de Salut Carles III per a dur a terme estudis de detecció del Covid-19, i l’empresa de biotecnologia Biotech BIONOS, per a les determinants analítiques.

 

Aborda dos situacions diferents

Per a això, s’aprofitaran les visites previstes per a les revisions dels xiquets/as dins del Programa del Xiquet Sa, que es duu a terme per a l’emissió del certificat escolar a l’inici de cada etapa educativa i la vacunació sistemàtica. La participació en l’estudi és voluntària i requerix el consentiment informat de les famílies. També poden participar els germans convivents dels menors que prenen part. La informació per a ser inclosos en l’estudi els possibles participants està centralitzada a través del correu covidschoolkids@gmail.com.

 

En l’estudi s’aborden dos circumstàncies singulars: la de xiquets que van poder vore’s exposats al coronavirus en les etapes prèvies al confinament, alguns d’ells amb símptomes compatibles amb un procés viral i/o gripal però que no van ser correctament identificats els patògens causants del procés i la d’aquells menors que han conviscut durant el confinament, en el seu entorn familiar, amb pares/convivents positius per a SARS-cov2, no han desenrotllat clínica de la malaltia i es desconeix quina és la seua situació enfront del Covid-19.

 

«Volem conéixer quin ha sigut el grau d’exposició, inadvertida o no, del Covid per la població infantil; la seua eventual resposta enfront del virus, si existixen portadors asimptomàtics», ha assenyalat el professor Castell.

Últimes notícies

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.

Barcala nega haver-se reunit amb l’administrador de les vivendes públiques d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha negat en el ple haver mantingut cap reunió amb l’administrador de Fraorgi, empresa que gestiona les vivendes públiques de la platja de Sant Joan, en plena polèmica pel cas Les Naus.

Els voluntaris valencians d’IAE localitzen víctimes mortals del terratrémol en 10 zones de La Guaira

Els onze voluntaris de l’ONG IAE, amb seu a Algemesí, han localitzat i marcat cossos sense vida en deu zones de La Guaira després del terratrémol de Veneçuela, sense rastre encara de supervivents.

Ibáñez (Compromís) exigix més explicacions a Sánchez per les causes judicials del seu entorn

El diputat de Compromís Alberto Ibáñez, integrat en el grup Sumar, ha reclamat a Pedro Sánchez més explicacions al Congrés sobre les causes judicials que afecten el seu entorn i ha instat el PSOE a fer una reflexió profunda i a escoltar el seu electorat.

Les constructores calculen quasi 29.000 milions en obres clau a la Comunitat Valenciana per als pròxims 10 anys

SEOPAN ha quantificat en 28.749 milions d'euros la inversió necessària en infraestructures prioritàries i conservació viària i hidràulica a la Comunitat Valenciana en la pròxima dècada, amb el gruix destinat a aigua i transport.

Colom estrena voreres de granit mentre avancen les obres al cor comercial de València

Les obres de remodelació del carrer Colom de València compleixen dues setmanes, ja mostren les primeres baldoses de granit i mantenen el trànsit i l’accés als comerços.

Les denúncies per violència de gènere creixen un 5,8 % fins a 7.080 casos en tres mesos

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han registrat 7.080 denúncies per violència de gènere en el primer trimestre, un 5,8 % més, amb 6.327 víctimes i un descens de les ordres de protecció i de les persones enjuiciades.

Rufus Wainwright porta el seu concert més íntim a Les Arts el 2 de juliol

L’Auditori del Palau de les Arts Reina Sofía acollirà dijous 2 de juliol, a les 19.30 hores, un concert acústic i íntim de Rufus Wainwright, dins de la gira 'Goint to a Town Solo'. El cantant alternarà guitarra i piano per a repassar la seua trajectòria, de l’àlbum debut de 1998 fins a 'Folkocracy' (2023).