16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Les famílies d’una escola de Silla no porten als seus fills a classe per falta de PCR

 

Alguns pares d’alumnes de sext curs de Primària del col·legi del Pati de Silla, en la comarca de l’Horta (València), a on una companya va donar positiu en Covid-19, han decidit no portar als seus fills a classe fins que Sanitat els faça una PCR per a confirmar que no estan afectats i, fins i tot, un d’ells ja li ha fet a la seua filla la prova de manera privada.

 

A demés, presentaran en les pròximes hores en el registre d’entrada de la Conselleria de Sanitat un escrit exigint que els facen les proves PCR i l’aïllament per als seus fills, després de la negativa de l’administració sanitària a fer-ho per no considerar als xiquets de la classe com a «contactes estrets», seguint el protocol que s’aplica en esta classe de casos.

 

També presentaran el mateix escrit a l’Ajuntament de Silla, amb la confiança que l’equip de govern municipal els done suport en la seua reivindicació, alguna cosa que ja està fent l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) del centre escolar, segons ha explicat a EFE Rafael Jiménez, un dels pares.

 

Més de la mitat no han tornat a classe

Jiménez ha dit que este dilluns va fer a la seua filla la prova PCR de manera privada i tindrà els resultats demà dimecres, i ha afegit que hi ha altres pares que s’estan plantejant fer el mateix si finalment Sanitat no canvia la seua decisió.

 

A demés, ha assegurat que més de la mitat dels alumnes de la classe, a on acudixen 15 escolars, no està anant al col·legi des que van conéixer divendres passat que una companya de l’aula havia donat positiu en Covid-19.

 

Encara que el divendres al matí els van informar que posaven en quarantena a la classe durant 14 dies i que es posarien en contacte amb ells per a fer les PCR a tots els alumnes, al llarg d’eixe mateix matí se’ls va dir que s’alçava la quarantena dels alumnes i no s’anaven a fer les proves, segons expliquen els pares.

Últimes notícies

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada en la seua història

València va reunir 30.777 corredors que van acabar la Marató València Trinidad Alfonso, màxim històric, amb 36.000 dorsals i un 85,4% de finalització. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any a nivell mundial

Hugo Duro empata en el 93 i salva el 1-1 del València davant el Sevilla

Hugo Duro va firmar l'empat en el 93 després d'una passada de Ugrinic, després que un autogol de Tárrega avançara al Sevilla. Repartiment de punts que va deixar insatisfets als dos.