Les famílies d’una escola de Silla no porten als seus fills a classe per falta de PCR

 

Alguns pares d’alumnes de sext curs de Primària del col·legi del Pati de Silla, en la comarca de l’Horta (València), a on una companya va donar positiu en Covid-19, han decidit no portar als seus fills a classe fins que Sanitat els faça una PCR per a confirmar que no estan afectats i, fins i tot, un d’ells ja li ha fet a la seua filla la prova de manera privada.

 

A demés, presentaran en les pròximes hores en el registre d’entrada de la Conselleria de Sanitat un escrit exigint que els facen les proves PCR i l’aïllament per als seus fills, després de la negativa de l’administració sanitària a fer-ho per no considerar als xiquets de la classe com a «contactes estrets», seguint el protocol que s’aplica en esta classe de casos.

 

També presentaran el mateix escrit a l’Ajuntament de Silla, amb la confiança que l’equip de govern municipal els done suport en la seua reivindicació, alguna cosa que ja està fent l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) del centre escolar, segons ha explicat a EFE Rafael Jiménez, un dels pares.

 

Més de la mitat no han tornat a classe

Jiménez ha dit que este dilluns va fer a la seua filla la prova PCR de manera privada i tindrà els resultats demà dimecres, i ha afegit que hi ha altres pares que s’estan plantejant fer el mateix si finalment Sanitat no canvia la seua decisió.

 

A demés, ha assegurat que més de la mitat dels alumnes de la classe, a on acudixen 15 escolars, no està anant al col·legi des que van conéixer divendres passat que una companya de l’aula havia donat positiu en Covid-19.

 

Encara que el divendres al matí els van informar que posaven en quarantena a la classe durant 14 dies i que es posarien en contacte amb ells per a fer les PCR a tots els alumnes, al llarg d’eixe mateix matí se’ls va dir que s’alçava la quarantena dels alumnes i no s’anaven a fer les proves, segons expliquen els pares.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.

Quasi 150 xurreries comencen a muntar a València les parades ambulants de Falles

Les autoritzacions arriben enguany amb retard i les parades estaran obertes fins al dia de Sant Josep

Pérez Llorca, en contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

Pérez Llorca es manté en contacte amb l'equip júnior del València Basket a Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri pel conflicte. La delegació, de 33 persones, espera indicacions de l'ambaixada.