19.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Les famílies d’una escola de Silla no porten als seus fills a classe per falta de PCR

 

Alguns pares d’alumnes de sext curs de Primària del col·legi del Pati de Silla, en la comarca de l’Horta (València), a on una companya va donar positiu en Covid-19, han decidit no portar als seus fills a classe fins que Sanitat els faça una PCR per a confirmar que no estan afectats i, fins i tot, un d’ells ja li ha fet a la seua filla la prova de manera privada.

 

A demés, presentaran en les pròximes hores en el registre d’entrada de la Conselleria de Sanitat un escrit exigint que els facen les proves PCR i l’aïllament per als seus fills, després de la negativa de l’administració sanitària a fer-ho per no considerar als xiquets de la classe com a «contactes estrets», seguint el protocol que s’aplica en esta classe de casos.

 

També presentaran el mateix escrit a l’Ajuntament de Silla, amb la confiança que l’equip de govern municipal els done suport en la seua reivindicació, alguna cosa que ja està fent l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) del centre escolar, segons ha explicat a EFE Rafael Jiménez, un dels pares.

 

Més de la mitat no han tornat a classe

Jiménez ha dit que este dilluns va fer a la seua filla la prova PCR de manera privada i tindrà els resultats demà dimecres, i ha afegit que hi ha altres pares que s’estan plantejant fer el mateix si finalment Sanitat no canvia la seua decisió.

 

A demés, ha assegurat que més de la mitat dels alumnes de la classe, a on acudixen 15 escolars, no està anant al col·legi des que van conéixer divendres passat que una companya de l’aula havia donat positiu en Covid-19.

 

Encara que el divendres al matí els van informar que posaven en quarantena a la classe durant 14 dies i que es posarien en contacte amb ells per a fer les PCR a tots els alumnes, al llarg d’eixe mateix matí se’ls va dir que s’alçava la quarantena dels alumnes i no s’anaven a fer les proves, segons expliquen els pares.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.