9.8 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Fernando Simón anuncia la millor notícia del Covid-19: «No havia passat en cap moment»

 

Este dilluns 15 de febrer, Sanitat va actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus després del cap de setmana, com ja és habitual, i ho ha fet amb les millores xifres d’un cap de setmana des del passat mes de desembre en el cas dels nous contagis, i des de principis de gener pel que fa a la incidència acumulada.

 

Però estes no van ser les úniques dades que s’han vist sobre l’evolució de la pandèmia en Espanya perquè encara que la tendència és a la baixa, se seguixen notificant molts casos i els hospitals encara tenen cert nivell de saturació. A demés, se seguixen comptant per centenars les víctimes mortals cada dia.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en una nova compareixença davant els mitjans, ha sorprès donant una dada que permet tindre esperances de cara al mitjà i llarg termini, i fa pensar que la ‘normalitat’ podria estar més a prop del què creiem.

 

27 de desembre, data de l’inici de la vacuna en Espanya

Concretament, Simón ha explicat que en els últims informes de Sanitat ja s’han començat a notar els efectes de les vacunes, que es van començar a administrar en Espanya fa un mes i mig, el 27 de desembre.

 

Segons el director del CCAES, en els últims dies ha baixat considerablement la incidència acumulada general en Espanya, i en tots els grups de població, però hi ha una dada que s’ha donat per primera volta durant tota la pandèmia: la incidència és menor en els majors de 65 anys que viuen en residències respecte als majors de 65 anys que no viuen en estes.

 

És a dir, actualment hi ha més casos de Covid-19 a la població general de majors de 65 anys que en aquells que viuen en residències i centres sociosanitaris, un fet que demostraria que les vacunes són efectives.

 

Simón ha apuntat que les dades són prou bones

Simón ha apuntat que «el grup d’edat que ja està vacunat té ara mateix una incidència menor que aquell mateix grup d’edat que encara no està vacunat», una dada important i que «no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», perquè «fins a la setmana passada, esta incidència en les persones que estan en residències era igual o inclòs major dels que ja no ho estan».

 

El doctor ha especificat que, de moment, són dades preliminars que el Ministeri ha d’acabar de confirmar, però són prou bones per tindre esperances. Simón ha explicat que les dades «no indiquen encara que l’efectivitat de la vacuna siga igual que l’eficàcia dels assajos clínics», encara que ha admès que «el més lògic és que estiga al voltant» d’aquell 93% d’efectivitat que Pfizer i Moderna van adjudicar a les seues vacunes.

 

A demés, l’expert ha indicat que «la velocitat a la que ha descendit» la incidència en el grup de persones vacunades «és molt més gran que en cap altre grup». Així, Fernando Simón s’ha posicionat públicament a l’hora de donar suport a la tesi que la vacunació ja està tenint un efecte important en els nous contagis per coronavirus en Espanya, tot i que encara és prompte i s’ha d’esperar al fet que es confirmen les dades.

 

Més d’un milió de persones immunitzades

Precisament este dilluns, Sanitat ha informat que ja hi ha més d’un milió de persones que han rebut les dos dosis de la vacuna. Concretament, 1.070.091 persones en Espanya estarien immunitzades contra el coronavirus en rebre el 41,8% de les 2.914.755 dosis que el país ha rebut de Pfizer, Moderna i AstraZeneca.

 

D’esta manera, la vacunació avança de manera positiva en Espanya, encara que més lentament del que s’esperava. Actualment, el 2,2% de la població espanyola està vacunada, però Sanitat pretén arribar a l’estiu amb el 70% de la societat immunitzada.

 

La bona notícia és que està previst que l’Agència Europea del Medicament i la Comissió Europea aproven i autoritzen, respectivament, l’ús d’una nova vacuna a Europa, la de Johnson & Johnson, el pròxim mes de març. Una vacuna que només necessita una dosi, per això s’espera que la velocitat de vacunació augmente considerablement.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.