16.8 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Fernando Simón anuncia la millor notícia del Covid-19: «No havia passat en cap moment»

 

Este dilluns 15 de febrer, Sanitat va actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus després del cap de setmana, com ja és habitual, i ho ha fet amb les millores xifres d’un cap de setmana des del passat mes de desembre en el cas dels nous contagis, i des de principis de gener pel que fa a la incidència acumulada.

 

Però estes no van ser les úniques dades que s’han vist sobre l’evolució de la pandèmia en Espanya perquè encara que la tendència és a la baixa, se seguixen notificant molts casos i els hospitals encara tenen cert nivell de saturació. A demés, se seguixen comptant per centenars les víctimes mortals cada dia.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en una nova compareixença davant els mitjans, ha sorprès donant una dada que permet tindre esperances de cara al mitjà i llarg termini, i fa pensar que la ‘normalitat’ podria estar més a prop del què creiem.

 

27 de desembre, data de l’inici de la vacuna en Espanya

Concretament, Simón ha explicat que en els últims informes de Sanitat ja s’han començat a notar els efectes de les vacunes, que es van començar a administrar en Espanya fa un mes i mig, el 27 de desembre.

 

Segons el director del CCAES, en els últims dies ha baixat considerablement la incidència acumulada general en Espanya, i en tots els grups de població, però hi ha una dada que s’ha donat per primera volta durant tota la pandèmia: la incidència és menor en els majors de 65 anys que viuen en residències respecte als majors de 65 anys que no viuen en estes.

 

És a dir, actualment hi ha més casos de Covid-19 a la població general de majors de 65 anys que en aquells que viuen en residències i centres sociosanitaris, un fet que demostraria que les vacunes són efectives.

 

Simón ha apuntat que les dades són prou bones

Simón ha apuntat que «el grup d’edat que ja està vacunat té ara mateix una incidència menor que aquell mateix grup d’edat que encara no està vacunat», una dada important i que «no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», perquè «fins a la setmana passada, esta incidència en les persones que estan en residències era igual o inclòs major dels que ja no ho estan».

 

El doctor ha especificat que, de moment, són dades preliminars que el Ministeri ha d’acabar de confirmar, però són prou bones per tindre esperances. Simón ha explicat que les dades «no indiquen encara que l’efectivitat de la vacuna siga igual que l’eficàcia dels assajos clínics», encara que ha admès que «el més lògic és que estiga al voltant» d’aquell 93% d’efectivitat que Pfizer i Moderna van adjudicar a les seues vacunes.

 

A demés, l’expert ha indicat que «la velocitat a la que ha descendit» la incidència en el grup de persones vacunades «és molt més gran que en cap altre grup». Així, Fernando Simón s’ha posicionat públicament a l’hora de donar suport a la tesi que la vacunació ja està tenint un efecte important en els nous contagis per coronavirus en Espanya, tot i que encara és prompte i s’ha d’esperar al fet que es confirmen les dades.

 

Més d’un milió de persones immunitzades

Precisament este dilluns, Sanitat ha informat que ja hi ha més d’un milió de persones que han rebut les dos dosis de la vacuna. Concretament, 1.070.091 persones en Espanya estarien immunitzades contra el coronavirus en rebre el 41,8% de les 2.914.755 dosis que el país ha rebut de Pfizer, Moderna i AstraZeneca.

 

D’esta manera, la vacunació avança de manera positiva en Espanya, encara que més lentament del que s’esperava. Actualment, el 2,2% de la població espanyola està vacunada, però Sanitat pretén arribar a l’estiu amb el 70% de la societat immunitzada.

 

La bona notícia és que està previst que l’Agència Europea del Medicament i la Comissió Europea aproven i autoritzen, respectivament, l’ús d’una nova vacuna a Europa, la de Johnson & Johnson, el pròxim mes de març. Una vacuna que només necessita una dosi, per això s’espera que la velocitat de vacunació augmente considerablement.

Últimes notícies

Màxim Horta rep el Premi de les Lletres de l’Ateneu 2025 en la Nit de les Lletres

L'Ateneu Mercantil ha reconegut la trajectòria de Màxim Horta amb el Premi de les Lletres de l'Ateneu 2025 en la VII Nit Valenciana de les Lletres. La novel·la 'El Cercle Fènix', de Joaquín Ferry, ha guanyat el Premi Nacional de Novel·la, dotat amb 8.000 euros i publicació.

Mazón obri les compareixences per la dana en el Congrés; Camarero i Mompó seguiran el 24 de novembre

La Mesa de la comissió ha aprovat este dimecres el calendari: Mazón compareixerà el dilluns 17 de novembre i, el dia 24, ho faran Susana Camarero i Vicent Mompó amb format de 20 minutos per grup.

Elda abrigalla a Paula Vázquez com a Millor Calçada d’Espanya 2025

Paula Vázquez ha sigut abrigallada a Elda en una gala que ha reivindicat la tradició sabatera local amb el seu nomenament com a Millor Calçada d'Espanya 2025. La vetlada ha reunit representants institucionals, empresarials i del sector per a posar en valor el disseny i l'artesania de la ciutat.

L’Hèrcules incorpora al migcampista Mehdi Puch-Herrantz

L'Hèrcules ha incorporat al migcampista franc algerià Mehdi Puch-Herrantz, de 21 anys, després de deu dies als ordes de Rubén Torrecilla. Arriba lliure de l'AC Ajaccio, ocuparà fitxa sub-23 i firma pel que resta de temporada i una més.

El PP trenca el pacte a l’Alqueria d’Asnar i deixa a l’alcalde en minoria

Els dos regidors del PP ixen del govern local i renuncien a les seues delegacions, la qual cosa deixa a l'alcalde i a una edil no adscrita en minoria. La decisió arriba després de la polèmica per una possible irregularitat comptable i reobri el debat sobre una moció de censura.

Activen el protocol per una fallada en les polseres antimaltractament i asseguren que no va haver-hi desprotecció

Igualtat va activar el protocol de protecció després d'una incidència en el sistema Milotxa. El servici es va estabilitzar a la vesprada i no va deixar víctimes desprotegides.

Hisenda convoca el CPFF el dilluns per a la senda d’estabilitat i la tramitarà el dimarts en el Consell de Ministres

Hisenda ha convocat el CPFF per a presentar la senda d'estabilitat i el Govern la tramitarà l'endemà en el Consell de Ministres. El retard del calendari fa inviable que els comptes de 2026 entren en vigor l'1 de gener i aboca a una nova pròrroga de 2023.

Gómez demana al Ministeri flexibilitzar l’acreditació per a augmentar fins a un 15% les places MIR en la Comunitat Valenciana

El conseller ha urgit a canviar els criteris d'acreditació i a obrir un procediment permanent per a sumar places MIR en la Comunitat Valenciana. El CISNS s'ha compromés a enviar dades de cribratges amb indicadors homogenis mentres s'habilita una plataforma.