Fernando Simón anuncia la millor notícia del Covid-19: «No havia passat en cap moment»

 

Este dilluns 15 de febrer, Sanitat va actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus després del cap de setmana, com ja és habitual, i ho ha fet amb les millores xifres d’un cap de setmana des del passat mes de desembre en el cas dels nous contagis, i des de principis de gener pel que fa a la incidència acumulada.

 

Però estes no van ser les úniques dades que s’han vist sobre l’evolució de la pandèmia en Espanya perquè encara que la tendència és a la baixa, se seguixen notificant molts casos i els hospitals encara tenen cert nivell de saturació. A demés, se seguixen comptant per centenars les víctimes mortals cada dia.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en una nova compareixença davant els mitjans, ha sorprès donant una dada que permet tindre esperances de cara al mitjà i llarg termini, i fa pensar que la ‘normalitat’ podria estar més a prop del què creiem.

 

27 de desembre, data de l’inici de la vacuna en Espanya

Concretament, Simón ha explicat que en els últims informes de Sanitat ja s’han començat a notar els efectes de les vacunes, que es van començar a administrar en Espanya fa un mes i mig, el 27 de desembre.

 

Segons el director del CCAES, en els últims dies ha baixat considerablement la incidència acumulada general en Espanya, i en tots els grups de població, però hi ha una dada que s’ha donat per primera volta durant tota la pandèmia: la incidència és menor en els majors de 65 anys que viuen en residències respecte als majors de 65 anys que no viuen en estes.

 

És a dir, actualment hi ha més casos de Covid-19 a la població general de majors de 65 anys que en aquells que viuen en residències i centres sociosanitaris, un fet que demostraria que les vacunes són efectives.

 

Simón ha apuntat que les dades són prou bones

Simón ha apuntat que «el grup d’edat que ja està vacunat té ara mateix una incidència menor que aquell mateix grup d’edat que encara no està vacunat», una dada important i que «no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», perquè «fins a la setmana passada, esta incidència en les persones que estan en residències era igual o inclòs major dels que ja no ho estan».

 

El doctor ha especificat que, de moment, són dades preliminars que el Ministeri ha d’acabar de confirmar, però són prou bones per tindre esperances. Simón ha explicat que les dades «no indiquen encara que l’efectivitat de la vacuna siga igual que l’eficàcia dels assajos clínics», encara que ha admès que «el més lògic és que estiga al voltant» d’aquell 93% d’efectivitat que Pfizer i Moderna van adjudicar a les seues vacunes.

 

A demés, l’expert ha indicat que «la velocitat a la que ha descendit» la incidència en el grup de persones vacunades «és molt més gran que en cap altre grup». Així, Fernando Simón s’ha posicionat públicament a l’hora de donar suport a la tesi que la vacunació ja està tenint un efecte important en els nous contagis per coronavirus en Espanya, tot i que encara és prompte i s’ha d’esperar al fet que es confirmen les dades.

 

Més d’un milió de persones immunitzades

Precisament este dilluns, Sanitat ha informat que ja hi ha més d’un milió de persones que han rebut les dos dosis de la vacuna. Concretament, 1.070.091 persones en Espanya estarien immunitzades contra el coronavirus en rebre el 41,8% de les 2.914.755 dosis que el país ha rebut de Pfizer, Moderna i AstraZeneca.

 

D’esta manera, la vacunació avança de manera positiva en Espanya, encara que més lentament del que s’esperava. Actualment, el 2,2% de la població espanyola està vacunada, però Sanitat pretén arribar a l’estiu amb el 70% de la societat immunitzada.

 

La bona notícia és que està previst que l’Agència Europea del Medicament i la Comissió Europea aproven i autoritzen, respectivament, l’ús d’una nova vacuna a Europa, la de Johnson & Johnson, el pròxim mes de març. Una vacuna que només necessita una dosi, per això s’espera que la velocitat de vacunació augmente considerablement.

Últimes notícies

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.