12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

FGV mantindrà en 2019 el preu de tots els títols de transport de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

.

Imatge d’arxiu de Metrovalència   | GVA

 

El Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) que presidix la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha aprovat mantenir en 2019 el preu dels diferents títols de transport de Metrovalencia i TRAMd’Alacant.

  

Aquesta decisió, segons ha explicat la consellera en un comunicat, «es pren amb l’objectiu de seguir afavorint l’ús dels serveis de transport que oferix FGV en les seues explotacions de València i Alacant».

    

«Apostem pel transport públic i així ho demostren les nostres mesures i que hem mantingut les tarifes durant aquesta legislatura», ha destacat per a assenyalar que tan solament es va produir una única variació en 2018 per a afavorir la migració de les persones usuàries cap a la targeta TuiN (targeta moneder única i intel·ligent) que manté, des d’aquesta última modificació, un preu per baix del bonometro de 10 viatges.

  

A més, amb aquest mateix objectiu, des d’abril d’enguany es comercialitza la nova Targeta Jove que permet que els joves, fins a 30 anys inclusivament, gaudisquen d’un 15% de descompte sobre la targeta moneder TuiN. Açò se suma als avantatges que s’oferixen per a menors de 10 anys, famílies nombroses, monoparentals i educadores, majors de 65 anys o persones de mobilitat reduïda.

  

Paterna passarà a ser zona A, i no B com en l’actualitat

  

En aquest mateix Consell d’Administració també s’ha tractat la proposta realitzada per l’Ajuntament de Paterna a FGV perquè la tarifa d’aplicació en la xarxa tranviaria, que discorre per aquest terme municipal, siga la corresponent a la Zona A, en lloc de l’actualment vigent, que és la Zona B.

    

Aquesta petició afecta a les parades de Lloma Llarga-Terramelar, Santa Gemma – Parc Científic UV, Tomás y Valiente, La Coma i Mas del Rosari. S’ha acordat aplicar-la a partir del segon semestre de 2019, ja que és necessari coordinar prèviament la modificació zonal proposta amb les accions pendents de canvis de denominació de parades, senyalització i altres elements d’informació

  

Amb aquesta actuació que ja s’aplica als usuaris de la targeta TuiN s’unificarà l’àmbit zonal de tota la xarxa tranviaria, en una única zona, afavorint l’ús del tramvia en les zones afectades.

 

Cessió d’un solar per a fer una zona verda a Alboraia

  

D’altra banda, també s’ha aprovat la cessió d’un solar, situat en el carrer Mossén José Lluch, 16, d’Alboraia, a l’ajuntament d’aquesta localitat perquè siga condicionat com a zona verda. La cessió d’aquest espai, situat al costat de l’estació d’Alboraia-Peris Aragó de Metrovalencia, es realitza per un període de 15 anys, prorrogable fins a un total de 30.

 

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.