16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

FGV mantindrà en 2019 el preu de tots els títols de transport de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

.

Imatge d’arxiu de Metrovalència   | GVA

 

El Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) que presidix la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha aprovat mantenir en 2019 el preu dels diferents títols de transport de Metrovalencia i TRAMd’Alacant.

  

Aquesta decisió, segons ha explicat la consellera en un comunicat, «es pren amb l’objectiu de seguir afavorint l’ús dels serveis de transport que oferix FGV en les seues explotacions de València i Alacant».

    

«Apostem pel transport públic i així ho demostren les nostres mesures i que hem mantingut les tarifes durant aquesta legislatura», ha destacat per a assenyalar que tan solament es va produir una única variació en 2018 per a afavorir la migració de les persones usuàries cap a la targeta TuiN (targeta moneder única i intel·ligent) que manté, des d’aquesta última modificació, un preu per baix del bonometro de 10 viatges.

  

A més, amb aquest mateix objectiu, des d’abril d’enguany es comercialitza la nova Targeta Jove que permet que els joves, fins a 30 anys inclusivament, gaudisquen d’un 15% de descompte sobre la targeta moneder TuiN. Açò se suma als avantatges que s’oferixen per a menors de 10 anys, famílies nombroses, monoparentals i educadores, majors de 65 anys o persones de mobilitat reduïda.

  

Paterna passarà a ser zona A, i no B com en l’actualitat

  

En aquest mateix Consell d’Administració també s’ha tractat la proposta realitzada per l’Ajuntament de Paterna a FGV perquè la tarifa d’aplicació en la xarxa tranviaria, que discorre per aquest terme municipal, siga la corresponent a la Zona A, en lloc de l’actualment vigent, que és la Zona B.

    

Aquesta petició afecta a les parades de Lloma Llarga-Terramelar, Santa Gemma – Parc Científic UV, Tomás y Valiente, La Coma i Mas del Rosari. S’ha acordat aplicar-la a partir del segon semestre de 2019, ja que és necessari coordinar prèviament la modificació zonal proposta amb les accions pendents de canvis de denominació de parades, senyalització i altres elements d’informació

  

Amb aquesta actuació que ja s’aplica als usuaris de la targeta TuiN s’unificarà l’àmbit zonal de tota la xarxa tranviaria, en una única zona, afavorint l’ús del tramvia en les zones afectades.

 

Cessió d’un solar per a fer una zona verda a Alboraia

  

D’altra banda, també s’ha aprovat la cessió d’un solar, situat en el carrer Mossén José Lluch, 16, d’Alboraia, a l’ajuntament d’aquesta localitat perquè siga condicionat com a zona verda. La cessió d’aquest espai, situat al costat de l’estació d’Alboraia-Peris Aragó de Metrovalencia, es realitza per un període de 15 anys, prorrogable fins a un total de 30.

 

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.

Simulacre d’incendi en la Llotja de València: rescats en altura i 135 evacuats

Bombers de València ha assajat un incendi en la Llotja amb rescat en altura i 135 evacuats en tres minuts. L'exercici ha provat protocols, coordinació i temps de resposta en una zona d'alt risc per la seua estructura de fusta.

El vicepresident de la comissió de la DANA ha anticipat un interrogatori molt dur a Feijóo

El vicepresident de la comissió de la DANA ha avançat un interrogatori molt dur a Alberto Núñez Feijóo el 2 de febrer. Se li demanarà que aclarisca el seu paper durant l'emergència i el presumpte encobriment a Carlos Mazón.

El Consell ha demanat declarar zona catastròfica en els municipis danyats per les pluges de desembre

El Consell ha sol·licitat al Govern declarar zona catastròfica per a tots els municipis de València i 30 d'Alacant després de les pluges del 28 i 29 de desembre de 2025. La mesura busca activar ajudes i agilitzar reparacions.

El Consell adapta l’Atenció Primària a la nova demanda: menys demores i més capacitat resolutiva

El Consell ha aprovat el decret que redissenya l'Atenció Primària en la Comunitat Valenciana. La norma agilitza cites, impulsa la digitalització i crea noves direccions.