FGV mantindrà en 2019 el preu de tots els títols de transport de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

.

Imatge d’arxiu de Metrovalència   | GVA

 

El Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) que presidix la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha aprovat mantenir en 2019 el preu dels diferents títols de transport de Metrovalencia i TRAMd’Alacant.

  

Aquesta decisió, segons ha explicat la consellera en un comunicat, «es pren amb l’objectiu de seguir afavorint l’ús dels serveis de transport que oferix FGV en les seues explotacions de València i Alacant».

    

«Apostem pel transport públic i així ho demostren les nostres mesures i que hem mantingut les tarifes durant aquesta legislatura», ha destacat per a assenyalar que tan solament es va produir una única variació en 2018 per a afavorir la migració de les persones usuàries cap a la targeta TuiN (targeta moneder única i intel·ligent) que manté, des d’aquesta última modificació, un preu per baix del bonometro de 10 viatges.

  

A més, amb aquest mateix objectiu, des d’abril d’enguany es comercialitza la nova Targeta Jove que permet que els joves, fins a 30 anys inclusivament, gaudisquen d’un 15% de descompte sobre la targeta moneder TuiN. Açò se suma als avantatges que s’oferixen per a menors de 10 anys, famílies nombroses, monoparentals i educadores, majors de 65 anys o persones de mobilitat reduïda.

  

Paterna passarà a ser zona A, i no B com en l’actualitat

  

En aquest mateix Consell d’Administració també s’ha tractat la proposta realitzada per l’Ajuntament de Paterna a FGV perquè la tarifa d’aplicació en la xarxa tranviaria, que discorre per aquest terme municipal, siga la corresponent a la Zona A, en lloc de l’actualment vigent, que és la Zona B.

    

Aquesta petició afecta a les parades de Lloma Llarga-Terramelar, Santa Gemma – Parc Científic UV, Tomás y Valiente, La Coma i Mas del Rosari. S’ha acordat aplicar-la a partir del segon semestre de 2019, ja que és necessari coordinar prèviament la modificació zonal proposta amb les accions pendents de canvis de denominació de parades, senyalització i altres elements d’informació

  

Amb aquesta actuació que ja s’aplica als usuaris de la targeta TuiN s’unificarà l’àmbit zonal de tota la xarxa tranviaria, en una única zona, afavorint l’ús del tramvia en les zones afectades.

 

Cessió d’un solar per a fer una zona verda a Alboraia

  

D’altra banda, també s’ha aprovat la cessió d’un solar, situat en el carrer Mossén José Lluch, 16, d’Alboraia, a l’ajuntament d’aquesta localitat perquè siga condicionat com a zona verda. La cessió d’aquest espai, situat al costat de l’estació d’Alboraia-Peris Aragó de Metrovalencia, es realitza per un període de 15 anys, prorrogable fins a un total de 30.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.