FGV mantindrà en 2019 el preu de tots els títols de transport de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

.

Imatge d’arxiu de Metrovalència   | GVA

 

El Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) que presidix la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha aprovat mantenir en 2019 el preu dels diferents títols de transport de Metrovalencia i TRAMd’Alacant.

  

Aquesta decisió, segons ha explicat la consellera en un comunicat, «es pren amb l’objectiu de seguir afavorint l’ús dels serveis de transport que oferix FGV en les seues explotacions de València i Alacant».

    

«Apostem pel transport públic i així ho demostren les nostres mesures i que hem mantingut les tarifes durant aquesta legislatura», ha destacat per a assenyalar que tan solament es va produir una única variació en 2018 per a afavorir la migració de les persones usuàries cap a la targeta TuiN (targeta moneder única i intel·ligent) que manté, des d’aquesta última modificació, un preu per baix del bonometro de 10 viatges.

  

A més, amb aquest mateix objectiu, des d’abril d’enguany es comercialitza la nova Targeta Jove que permet que els joves, fins a 30 anys inclusivament, gaudisquen d’un 15% de descompte sobre la targeta moneder TuiN. Açò se suma als avantatges que s’oferixen per a menors de 10 anys, famílies nombroses, monoparentals i educadores, majors de 65 anys o persones de mobilitat reduïda.

  

Paterna passarà a ser zona A, i no B com en l’actualitat

  

En aquest mateix Consell d’Administració també s’ha tractat la proposta realitzada per l’Ajuntament de Paterna a FGV perquè la tarifa d’aplicació en la xarxa tranviaria, que discorre per aquest terme municipal, siga la corresponent a la Zona A, en lloc de l’actualment vigent, que és la Zona B.

    

Aquesta petició afecta a les parades de Lloma Llarga-Terramelar, Santa Gemma – Parc Científic UV, Tomás y Valiente, La Coma i Mas del Rosari. S’ha acordat aplicar-la a partir del segon semestre de 2019, ja que és necessari coordinar prèviament la modificació zonal proposta amb les accions pendents de canvis de denominació de parades, senyalització i altres elements d’informació

  

Amb aquesta actuació que ja s’aplica als usuaris de la targeta TuiN s’unificarà l’àmbit zonal de tota la xarxa tranviaria, en una única zona, afavorint l’ús del tramvia en les zones afectades.

 

Cessió d’un solar per a fer una zona verda a Alboraia

  

D’altra banda, també s’ha aprovat la cessió d’un solar, situat en el carrer Mossén José Lluch, 16, d’Alboraia, a l’ajuntament d’aquesta localitat perquè siga condicionat com a zona verda. La cessió d’aquest espai, situat al costat de l’estació d’Alboraia-Peris Aragó de Metrovalencia, es realitza per un període de 15 anys, prorrogable fins a un total de 30.

 

Últimes notícies

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.