5.7 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

La Generalitat defensarà que cuidadors de dependents en l’entorn familiar siguen prioritaris en la vacunació

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha portat al Consell Interterritorial de Sanitat la proposta que les persones cuidadores de dependents en l’entorn familiar siguen considerades com un «col·lectiu prioritari» en el pla de vacunació del Covid-19 del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social.

 

Segons fonts de la Generalitat, es tracta d’un dels punts acordats este passat dimarts en la reunió sobre vacunació que van mantindre la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i la titular de Sanitat

 

En este sentit, es va acordar plantejar a Sanitat que siguen considerades com a col·lectiu prioritari les conegudes com a ‘cuidadores no professionals’, que són aquelles que fan faenes de cures en l’entorn familiar assimilables a les faenes que fa el personal sociosanitari en residències o en els Serveis d’Atenció a domicili. Es tracta d’una prestació reconeguda en la Llei d’Autonomia Personal i Dependència.

 

També se sol·licitarà com a col·lectiu prioritari en el pla de vacunació al personal que estudia la dependència, que són els professionals que van a les cases per a avaluar el grau de dependència amb el que poder formular posteriorment la proposta d’atenció.

Últimes notícies

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.