Anuncios

La Generalitat defensarà que cuidadors de dependents en l’entorn familiar siguen prioritaris en la vacunació

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha portat al Consell Interterritorial de Sanitat la proposta que les persones cuidadores de dependents en l’entorn familiar siguen considerades com un «col·lectiu prioritari» en el pla de vacunació del Covid-19 del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social.

 

Segons fonts de la Generalitat, es tracta d’un dels punts acordats este passat dimarts en la reunió sobre vacunació que van mantindre la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i la titular de Sanitat

 

En este sentit, es va acordar plantejar a Sanitat que siguen considerades com a col·lectiu prioritari les conegudes com a ‘cuidadores no professionals’, que són aquelles que fan faenes de cures en l’entorn familiar assimilables a les faenes que fa el personal sociosanitari en residències o en els Serveis d’Atenció a domicili. Es tracta d’una prestació reconeguda en la Llei d’Autonomia Personal i Dependència.

 

També se sol·licitarà com a col·lectiu prioritari en el pla de vacunació al personal que estudia la dependència, que són els professionals que van a les cases per a avaluar el grau de dependència amb el que poder formular posteriorment la proposta d’atenció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.

El PP exigix a Diana Morant que done explicacions després del processament del germà de Ximo Puig

El PP en Les Corts reclama a Diana Morant que trenque el seu silenci després del processament de Francis Puig per presumpte ús irregular de subvencions de la Generalitat i aclarisca la seua posició política.

PortCastelló suma quatre noves escales de creuers en 2027 amb el National Geographic Orion

PortCastelló ha tancat quatre noves escales del vaixell d'expedició National Geographic Orion per a 2027, amb parades lligades a visites a les els Columbrets i a un model de creuers sostenible.