17.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

La Generalitat defensarà que cuidadors de dependents en l’entorn familiar siguen prioritaris en la vacunació

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha portat al Consell Interterritorial de Sanitat la proposta que les persones cuidadores de dependents en l’entorn familiar siguen considerades com un «col·lectiu prioritari» en el pla de vacunació del Covid-19 del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social.

 

Segons fonts de la Generalitat, es tracta d’un dels punts acordats este passat dimarts en la reunió sobre vacunació que van mantindre la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i la titular de Sanitat

 

En este sentit, es va acordar plantejar a Sanitat que siguen considerades com a col·lectiu prioritari les conegudes com a ‘cuidadores no professionals’, que són aquelles que fan faenes de cures en l’entorn familiar assimilables a les faenes que fa el personal sociosanitari en residències o en els Serveis d’Atenció a domicili. Es tracta d’una prestació reconeguda en la Llei d’Autonomia Personal i Dependència.

 

També se sol·licitarà com a col·lectiu prioritari en el pla de vacunació al personal que estudia la dependència, que són els professionals que van a les cases per a avaluar el grau de dependència amb el que poder formular posteriorment la proposta d’atenció.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.