La Generalitat defensarà que cuidadors de dependents en l’entorn familiar siguen prioritaris en la vacunació

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha portat al Consell Interterritorial de Sanitat la proposta que les persones cuidadores de dependents en l’entorn familiar siguen considerades com un «col·lectiu prioritari» en el pla de vacunació del Covid-19 del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social.

 

Segons fonts de la Generalitat, es tracta d’un dels punts acordats este passat dimarts en la reunió sobre vacunació que van mantindre la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i la titular de Sanitat

 

En este sentit, es va acordar plantejar a Sanitat que siguen considerades com a col·lectiu prioritari les conegudes com a ‘cuidadores no professionals’, que són aquelles que fan faenes de cures en l’entorn familiar assimilables a les faenes que fa el personal sociosanitari en residències o en els Serveis d’Atenció a domicili. Es tracta d’una prestació reconeguda en la Llei d’Autonomia Personal i Dependència.

 

També se sol·licitarà com a col·lectiu prioritari en el pla de vacunació al personal que estudia la dependència, que són els professionals que van a les cases per a avaluar el grau de dependència amb el que poder formular posteriorment la proposta d’atenció.

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.