La Generalitat destinarà prop de 7,4 milions d’euros en la millora dels ports

 

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat té previst invertir prop de 7,4 milions d’euros en obres d’emergència per a reparar els danys causats pels últims temporals en diferents ports del territori valencià.

 

El conseller responsable del departament, Arcadi España, s’ha reunit per videoconferència amb responsables municipals de Peníscola, Borriana, Cullera, Xàbia, Altea, Dénia i Calp per a informar-los de la situació, inversió i termini d’execució de les actuacions a executar en les instal·lacions portuàries dels seus municipis.

 

«Des de l’Administració valenciana considerem els ports prioritaris, no sols perquè són una peça clau del desenvolupament econòmic i de l’ocupació, sinó també pel seu component cultural i turístic, així com per la influència i arrelament que tenen en les localitats a on se situen», ha recalcat el conseller.

 

Reparar danys causats pels últims temporals

En este sentit, ha afegit que «s’estan duent a terme tota una sèrie d’obres d’emergència necessàries per a reparar els danys causats pels últims temporals que han afectat els ports autonòmics perquè recuperen la total normalitat, però alhora, es continua amb l’impuls a l’accessibilitat i millora dels ports de la Generalitat».

 

Com ha destacat el titular d’Obres Públiques, «la Conselleria està treballant per a modernitzar i fer dels ports de la Generalitat un motor econòmic, turístic i social», i ha valorat la importància de la col·laboració entre totes les administracions per a la consecució d’estos objectius en benefici de tota la ciutadania.

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.