6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La Generalitat valora alçar els tancaments perimetrals a les ciutats els caps de setmana a partir de març

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha apuntat que està «damunt de la taula» alçar els tancaments perimetrals de cap de setmana en les grans ciutats a partir de l’1 de març, quan expiren les actuals restriccions. D’eixa manera s’ha pronunciat Puig este dimarts a on ha advocat per una desescalada «extraordinàriament prudent» i ha afirmat que el territori valencià està «en condicions» de flexibilitzar les mesures restrictives que van començar a mitat de gener.

 

El president s’ha congratulat del «gran esforç» de la ciutadania que ha permés que la situació epidemiològica avance «molt positivament». En este sentit, ha incidit en què serà a finals de setmana quan es decidisquen les mesures que es flexibilitzaran (hi haurà una comissió interdepartamental el dijous).

 

No obstant això, ha recordat que estem «en una situació molt difícil», pel que ha insistit en la «prudència» en la desescalada. A demés, ha expressat el seu desig que la vacunació i la immunització vagen a significar «l’escut fonamental de salvació enfront de la pandèmia».

 

Per això, ha apostat per«accelerar la vacunació» i al mateix temps «mantindre la prudència», a demés d’algunes de les restriccions que «són obligatòries per a poder conviure amb esta situació».

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.