Convocada una vaga indefinida per a bombers i policies de l’Ajuntament de València

 

El Sindicat Professional de Policies Locals i Bombers (SPPLB) ha convocat vaga indefinida per a tots els empleats públics en la totalitat dels centres de treball adscrits a l’Ajuntament de València per al dia de demà.

A més, es realitzarà una concentració a les 10 hores en la plaça de l’Ajuntament per motius estrictament laborals.

Amb esta mobilització, l’SPPLB tracta de donar suport a la campanya per la fixesa dels interins i denunciar “la passivitat de les Administracions Públiques, incloent-hi el propi Ajuntament de València al no aplicar al sector públic les disposicions legals, reglamentàries i administratives necessàries per a acomplir a la Directiva sobre el Treball de Duració Determinada que porta 20 anys sense aplicar-se en el sector públic, directiva que obliga els estats membres a establir mesures per a previndre els abusos a conseqüència de la utilització successiva de relacions laborals de duració determinada i reconeix el dret a l’estabilitat en l’ocupació”.

En opinió del sindicat, l’Ajuntament de València “hauria de tindre la capacitat política de forçar al Govern perquè adopte una solució que no passe per l’acomiadament sense indemnització i que estabilitze en el seu lloc a milers d’empleats públics”

Explica que “el propi Ajuntament reconeix l’existència de més de 1.400 interins, dels quals aproximadament 1.200 estaríem en abús de temporalitat, és a dir, ocupant una plaça estructural durant més de tres anys, personal que ja hem accedit mitjançant els processos convocats pel propi Ajuntament de València complint amb el mandat legal d’igualtat, publicitat, concurrència competitiva, mèrit i capacitat, estes dos últimes condicions les vam demostrar tots els dies amb el nostre treball”. I a més, recorden que existeixen 1.346 places vacants a l’Ajuntament.

Les exigències dels sindicats i que reclamaran mitjançant la vaga convocada demà són, entre altres, la paralització de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València que incloguen places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys, així com excloure de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València les places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys.

A més, el sindicat reclama l’estabilització del personal interí o laboral temporal amb més de tres anys de prestació de serveis a l’Ajuntament de València.

El Sindicat deixa clar que esta és la primera de diverses jornades de vaga que es realitzaran fins que es done la solució que en dret comunitari i prevalent Unió Europea.

Últimes notícies

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.