Convocada una vaga indefinida per a bombers i policies de l’Ajuntament de València

 

El Sindicat Professional de Policies Locals i Bombers (SPPLB) ha convocat vaga indefinida per a tots els empleats públics en la totalitat dels centres de treball adscrits a l’Ajuntament de València per al dia de demà.

A més, es realitzarà una concentració a les 10 hores en la plaça de l’Ajuntament per motius estrictament laborals.

Amb esta mobilització, l’SPPLB tracta de donar suport a la campanya per la fixesa dels interins i denunciar “la passivitat de les Administracions Públiques, incloent-hi el propi Ajuntament de València al no aplicar al sector públic les disposicions legals, reglamentàries i administratives necessàries per a acomplir a la Directiva sobre el Treball de Duració Determinada que porta 20 anys sense aplicar-se en el sector públic, directiva que obliga els estats membres a establir mesures per a previndre els abusos a conseqüència de la utilització successiva de relacions laborals de duració determinada i reconeix el dret a l’estabilitat en l’ocupació”.

En opinió del sindicat, l’Ajuntament de València “hauria de tindre la capacitat política de forçar al Govern perquè adopte una solució que no passe per l’acomiadament sense indemnització i que estabilitze en el seu lloc a milers d’empleats públics”

Explica que “el propi Ajuntament reconeix l’existència de més de 1.400 interins, dels quals aproximadament 1.200 estaríem en abús de temporalitat, és a dir, ocupant una plaça estructural durant més de tres anys, personal que ja hem accedit mitjançant els processos convocats pel propi Ajuntament de València complint amb el mandat legal d’igualtat, publicitat, concurrència competitiva, mèrit i capacitat, estes dos últimes condicions les vam demostrar tots els dies amb el nostre treball”. I a més, recorden que existeixen 1.346 places vacants a l’Ajuntament.

Les exigències dels sindicats i que reclamaran mitjançant la vaga convocada demà són, entre altres, la paralització de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València que incloguen places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys, així com excloure de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València les places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys.

A més, el sindicat reclama l’estabilització del personal interí o laboral temporal amb més de tres anys de prestació de serveis a l’Ajuntament de València.

El Sindicat deixa clar que esta és la primera de diverses jornades de vaga que es realitzaran fins que es done la solució que en dret comunitari i prevalent Unió Europea.

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.