Convocada una vaga indefinida per a bombers i policies de l’Ajuntament de València

 

El Sindicat Professional de Policies Locals i Bombers (SPPLB) ha convocat vaga indefinida per a tots els empleats públics en la totalitat dels centres de treball adscrits a l’Ajuntament de València per al dia de demà.

A més, es realitzarà una concentració a les 10 hores en la plaça de l’Ajuntament per motius estrictament laborals.

Amb esta mobilització, l’SPPLB tracta de donar suport a la campanya per la fixesa dels interins i denunciar “la passivitat de les Administracions Públiques, incloent-hi el propi Ajuntament de València al no aplicar al sector públic les disposicions legals, reglamentàries i administratives necessàries per a acomplir a la Directiva sobre el Treball de Duració Determinada que porta 20 anys sense aplicar-se en el sector públic, directiva que obliga els estats membres a establir mesures per a previndre els abusos a conseqüència de la utilització successiva de relacions laborals de duració determinada i reconeix el dret a l’estabilitat en l’ocupació”.

En opinió del sindicat, l’Ajuntament de València “hauria de tindre la capacitat política de forçar al Govern perquè adopte una solució que no passe per l’acomiadament sense indemnització i que estabilitze en el seu lloc a milers d’empleats públics”

Explica que “el propi Ajuntament reconeix l’existència de més de 1.400 interins, dels quals aproximadament 1.200 estaríem en abús de temporalitat, és a dir, ocupant una plaça estructural durant més de tres anys, personal que ja hem accedit mitjançant els processos convocats pel propi Ajuntament de València complint amb el mandat legal d’igualtat, publicitat, concurrència competitiva, mèrit i capacitat, estes dos últimes condicions les vam demostrar tots els dies amb el nostre treball”. I a més, recorden que existeixen 1.346 places vacants a l’Ajuntament.

Les exigències dels sindicats i que reclamaran mitjançant la vaga convocada demà són, entre altres, la paralització de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València que incloguen places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys, així com excloure de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València les places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys.

A més, el sindicat reclama l’estabilització del personal interí o laboral temporal amb més de tres anys de prestació de serveis a l’Ajuntament de València.

El Sindicat deixa clar que esta és la primera de diverses jornades de vaga que es realitzaran fins que es done la solució que en dret comunitari i prevalent Unió Europea.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.