Convocada una vaga indefinida per a bombers i policies de l’Ajuntament de València

 

El Sindicat Professional de Policies Locals i Bombers (SPPLB) ha convocat vaga indefinida per a tots els empleats públics en la totalitat dels centres de treball adscrits a l’Ajuntament de València per al dia de demà.

A més, es realitzarà una concentració a les 10 hores en la plaça de l’Ajuntament per motius estrictament laborals.

Amb esta mobilització, l’SPPLB tracta de donar suport a la campanya per la fixesa dels interins i denunciar “la passivitat de les Administracions Públiques, incloent-hi el propi Ajuntament de València al no aplicar al sector públic les disposicions legals, reglamentàries i administratives necessàries per a acomplir a la Directiva sobre el Treball de Duració Determinada que porta 20 anys sense aplicar-se en el sector públic, directiva que obliga els estats membres a establir mesures per a previndre els abusos a conseqüència de la utilització successiva de relacions laborals de duració determinada i reconeix el dret a l’estabilitat en l’ocupació”.

En opinió del sindicat, l’Ajuntament de València “hauria de tindre la capacitat política de forçar al Govern perquè adopte una solució que no passe per l’acomiadament sense indemnització i que estabilitze en el seu lloc a milers d’empleats públics”

Explica que “el propi Ajuntament reconeix l’existència de més de 1.400 interins, dels quals aproximadament 1.200 estaríem en abús de temporalitat, és a dir, ocupant una plaça estructural durant més de tres anys, personal que ja hem accedit mitjançant els processos convocats pel propi Ajuntament de València complint amb el mandat legal d’igualtat, publicitat, concurrència competitiva, mèrit i capacitat, estes dos últimes condicions les vam demostrar tots els dies amb el nostre treball”. I a més, recorden que existeixen 1.346 places vacants a l’Ajuntament.

Les exigències dels sindicats i que reclamaran mitjançant la vaga convocada demà són, entre altres, la paralització de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València que incloguen places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys, així com excloure de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València les places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys.

A més, el sindicat reclama l’estabilització del personal interí o laboral temporal amb més de tres anys de prestació de serveis a l’Ajuntament de València.

El Sindicat deixa clar que esta és la primera de diverses jornades de vaga que es realitzaran fins que es done la solució que en dret comunitari i prevalent Unió Europea.

Últimes notícies

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.
FILMOTECA D'ESTIU