Convocada una vaga indefinida per a bombers i policies de l’Ajuntament de València

 

El Sindicat Professional de Policies Locals i Bombers (SPPLB) ha convocat vaga indefinida per a tots els empleats públics en la totalitat dels centres de treball adscrits a l’Ajuntament de València per al dia de demà.

A més, es realitzarà una concentració a les 10 hores en la plaça de l’Ajuntament per motius estrictament laborals.

Amb esta mobilització, l’SPPLB tracta de donar suport a la campanya per la fixesa dels interins i denunciar “la passivitat de les Administracions Públiques, incloent-hi el propi Ajuntament de València al no aplicar al sector públic les disposicions legals, reglamentàries i administratives necessàries per a acomplir a la Directiva sobre el Treball de Duració Determinada que porta 20 anys sense aplicar-se en el sector públic, directiva que obliga els estats membres a establir mesures per a previndre els abusos a conseqüència de la utilització successiva de relacions laborals de duració determinada i reconeix el dret a l’estabilitat en l’ocupació”.

En opinió del sindicat, l’Ajuntament de València “hauria de tindre la capacitat política de forçar al Govern perquè adopte una solució que no passe per l’acomiadament sense indemnització i que estabilitze en el seu lloc a milers d’empleats públics”

Explica que “el propi Ajuntament reconeix l’existència de més de 1.400 interins, dels quals aproximadament 1.200 estaríem en abús de temporalitat, és a dir, ocupant una plaça estructural durant més de tres anys, personal que ja hem accedit mitjançant els processos convocats pel propi Ajuntament de València complint amb el mandat legal d’igualtat, publicitat, concurrència competitiva, mèrit i capacitat, estes dos últimes condicions les vam demostrar tots els dies amb el nostre treball”. I a més, recorden que existeixen 1.346 places vacants a l’Ajuntament.

Les exigències dels sindicats i que reclamaran mitjançant la vaga convocada demà són, entre altres, la paralització de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València que incloguen places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys, així com excloure de totes les ofertes d’ocupació pública de l’Ajuntament de València les places que estiguen sent ocupades per personal interí o laboral temporal durant més de tres anys.

A més, el sindicat reclama l’estabilització del personal interí o laboral temporal amb més de tres anys de prestació de serveis a l’Ajuntament de València.

El Sindicat deixa clar que esta és la primera de diverses jornades de vaga que es realitzaran fins que es done la solució que en dret comunitari i prevalent Unió Europea.

Últimes notícies

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.

El síndic del PSPV tanca files amb Zapatero i qüestiona l’actuació de part de la Justícia

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, defén la trajectòria de José Luis Rodríguez Zapatero malgrat la seua imputació pel cas Plus ultra i denúncia un tracte judicial diferent segons el partit afectat.

El PP veu la imputació de Zapatero com una maçada per al socialisme valencià i per a Morant

Nando Pastor (PP) considera que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero colpeja de ple al socialisme valencià i debilita el lideratge de Diana Morant, mentres Vox parla d'un fet molt greu lligat al rescat de Plus ultra.

Detinguts a València per forçar a diverses dones a prostituir-se amb coaccions i amenaces

La Policia Nacional ha detingut a València a una regent d'una casa de cites i a un home que forçava a la seua esposa a prostituir-se, els dos acusats d'explotar a dones mitjançant coaccions i amenaces.

Baldoví veu punts foscos en la imputació de Zapatero pel cas Plus ultra

Joan Baldoví afirma que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus ultra li sembla lletja, detecta punts foscos en l'acte judicial i reclama explicacions i màxima transparència.

El Llevant es juga la permanència en l’última jornada 21 anys després

El Llevant necessita almenys un punt davant el Betis en La Cartoixa per a assegurar la permanència en Primera i evitar un desenllaç com el descens de 2005.