17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Una jove denúncia al seu nòvio per no demanar-li matrimoni després de 8 anys de relació

Després de 8 anys amb la seua parella i un fill en comú, una dona decideix portar als tribunals a al seu nòvio per no proposar-li matrimoni. Els fets van ocórrer a Zàmbia, a Àfrica.

Ell no es decidia a casar-se

Gertrude Ngoma, de 26 anys, i Herbert Salaliki, de 28 anys, van estar junts durant huit anys i fins i tot van tenir un fill en comú. No obstant això, la relació es va anar deteriorant, ja que ell no es decidia a casar-se.

Cansada i frustrada

La jove cada vegada el sentia més lluny i amb menys gana de casar-se, se sentia cansada i frustrada per la falta de compromís de la seua parella, indica ‘Tuko’. Per això, va decidir portar al seu nòvio davant el jutge i demandar-lo per perdre el seu temps.

Sentia que no anava de debò

Va sentir que el pare del seu fill no parlava de debò sobre la seua relació, encara que havia pagat el pagament del dot a la seua família. Això és tradició a Zàmbia. Malgrat pagar-ho, no havia comprat l’anell de compromís.

Mai ha parlat de debò, per això ho vaig portar als tribunals“, va dir la nòvia. Estos van ser els motius pels quals la jove va decidir solucionar el problema en la relació en els tribunals.

Defensa del nòvio

El nòvio, en defensa en el tribunal, va indicar el motiu pel qual no li havia proposat matrimoni. No tenia la seguretat financera per a poder pagar unes noces. A més, va argumentar que la seua nòvia no havia estat una companya afectuosa i que no li havia parat esment.

El jutge li va dir a la parella que la reconciliació era la millor opció. No obstant això, no se sap si han decidit seguir el consell del jutge o si han decidit trencar la relació.

Com se celebren les noces a Àfrica?

El matrimoni africà, sovint, és entés més com una unió de clans diferents o llinatges del mateix clan diferents, més que com una unió individual entre dos persones. A vegades, este dot pot consistir en el fet que el nuvi treballe durant un temps en les terres dels seus futurs sogres.

Què és el dot a Àfrica?

El dot és una vella tradició africana i encara es practica com es feia fa segles. … Per als no iniciats, el dot és un procés molt complex de negociacions formals entre les dos famílies per a arribar a un acord mutu sobre el preu que el nuvi ha de pagar per a poder casar-se amb la núvia.

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.