9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Una jove denúncia al seu nòvio per no demanar-li matrimoni després de 8 anys de relació

Després de 8 anys amb la seua parella i un fill en comú, una dona decideix portar als tribunals a al seu nòvio per no proposar-li matrimoni. Els fets van ocórrer a Zàmbia, a Àfrica.

Ell no es decidia a casar-se

Gertrude Ngoma, de 26 anys, i Herbert Salaliki, de 28 anys, van estar junts durant huit anys i fins i tot van tenir un fill en comú. No obstant això, la relació es va anar deteriorant, ja que ell no es decidia a casar-se.

Cansada i frustrada

La jove cada vegada el sentia més lluny i amb menys gana de casar-se, se sentia cansada i frustrada per la falta de compromís de la seua parella, indica ‘Tuko’. Per això, va decidir portar al seu nòvio davant el jutge i demandar-lo per perdre el seu temps.

Sentia que no anava de debò

Va sentir que el pare del seu fill no parlava de debò sobre la seua relació, encara que havia pagat el pagament del dot a la seua família. Això és tradició a Zàmbia. Malgrat pagar-ho, no havia comprat l’anell de compromís.

Mai ha parlat de debò, per això ho vaig portar als tribunals“, va dir la nòvia. Estos van ser els motius pels quals la jove va decidir solucionar el problema en la relació en els tribunals.

Defensa del nòvio

El nòvio, en defensa en el tribunal, va indicar el motiu pel qual no li havia proposat matrimoni. No tenia la seguretat financera per a poder pagar unes noces. A més, va argumentar que la seua nòvia no havia estat una companya afectuosa i que no li havia parat esment.

El jutge li va dir a la parella que la reconciliació era la millor opció. No obstant això, no se sap si han decidit seguir el consell del jutge o si han decidit trencar la relació.

Com se celebren les noces a Àfrica?

El matrimoni africà, sovint, és entés més com una unió de clans diferents o llinatges del mateix clan diferents, més que com una unió individual entre dos persones. A vegades, este dot pot consistir en el fet que el nuvi treballe durant un temps en les terres dels seus futurs sogres.

Què és el dot a Àfrica?

El dot és una vella tradició africana i encara es practica com es feia fa segles. … Per als no iniciats, el dot és un procés molt complex de negociacions formals entre les dos famílies per a arribar a un acord mutu sobre el preu que el nuvi ha de pagar per a poder casar-se amb la núvia.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.