Els jutges assenyalen dos raons per a no portar els fills a l’escola i no ser acusat de delicte

 

La tornada a l’escola és una de les grans preocupacions que ha arribat amb l’inici del setembre, tant pels pares com per als professionals sanitaris. Són moltes les persones que defensen que l’inici de les classes suposarà un gran retrocés de la pandèmia del coronavirus i un gran augment de persones contagiades.

 

Doncs bé, és este el motiu pel que molts pares no volen que els seus fills tornen a l’escola. Per esta raó, la ministra Isabel Celaá, ha manifestat que l’educació és obligatòria i ha encarregat un informe jurídic perquè les Comunitats Autònomes sàpiguen què fer en estos casos.

 

Segons ha explicat una jutgessa de menors de Madrid, Concepción Rodríguez, «la possibilitat de no portar un xiquet a l’escola es manté sempre que hi haja una causa que ho justifique. El que prima és l’interès superior del menor i això és un concepte jurídic indeterminat que es valora segons el cas». Per tant, i seguint estes paraules, no serà fàcil que la família d’un xiquet siga condemnada per un delicte de no portar el fill o filla a l’escola a causa del coronavirus.

 

Hi ha excepcions

Tot i que és cert que en Espanya és obligatòria l’educació i els pares han de procurar que els més xicotets reben una formació integral i segons l’article 226 del Codi Penal, és un delicte deixar «de complir els deures legals d’assistència inherents a la pàtria potestat, tutela, guarda o acolliment familiar o de donar l’assistència necessària».

 

No obstant això, sempre s’ha de tindre en compte algunes excepcions com són, per exemple, els xiquets amb patologies prèvies i que, per tant, corren més perill si s’arriben a contagiar, o aquells que conviuen amb persones d’alt risc.

 

«Està clar que, encara que hi haja discrepàncies amb l’Administració que diu que ha d’anar a l’escola, en este cas s’hauria d’anar a la via judicial», ha defensat Rodríguez. «I pot ser acceptat este absentisme pel coronavirus». I seria realment important que en estos casos, tant el col·legi com l’Administració hagen de donar la formació per una altra classe de via als xiquets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.