10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Els jutges assenyalen dos raons per a no portar els fills a l’escola i no ser acusat de delicte

 

La tornada a l’escola és una de les grans preocupacions que ha arribat amb l’inici del setembre, tant pels pares com per als professionals sanitaris. Són moltes les persones que defensen que l’inici de les classes suposarà un gran retrocés de la pandèmia del coronavirus i un gran augment de persones contagiades.

 

Doncs bé, és este el motiu pel que molts pares no volen que els seus fills tornen a l’escola. Per esta raó, la ministra Isabel Celaá, ha manifestat que l’educació és obligatòria i ha encarregat un informe jurídic perquè les Comunitats Autònomes sàpiguen què fer en estos casos.

 

Segons ha explicat una jutgessa de menors de Madrid, Concepción Rodríguez, «la possibilitat de no portar un xiquet a l’escola es manté sempre que hi haja una causa que ho justifique. El que prima és l’interès superior del menor i això és un concepte jurídic indeterminat que es valora segons el cas». Per tant, i seguint estes paraules, no serà fàcil que la família d’un xiquet siga condemnada per un delicte de no portar el fill o filla a l’escola a causa del coronavirus.

 

Hi ha excepcions

Tot i que és cert que en Espanya és obligatòria l’educació i els pares han de procurar que els més xicotets reben una formació integral i segons l’article 226 del Codi Penal, és un delicte deixar «de complir els deures legals d’assistència inherents a la pàtria potestat, tutela, guarda o acolliment familiar o de donar l’assistència necessària».

 

No obstant això, sempre s’ha de tindre en compte algunes excepcions com són, per exemple, els xiquets amb patologies prèvies i que, per tant, corren més perill si s’arriben a contagiar, o aquells que conviuen amb persones d’alt risc.

 

«Està clar que, encara que hi haja discrepàncies amb l’Administració que diu que ha d’anar a l’escola, en este cas s’hauria d’anar a la via judicial», ha defensat Rodríguez. «I pot ser acceptat este absentisme pel coronavirus». I seria realment important que en estos casos, tant el col·legi com l’Administració hagen de donar la formació per una altra classe de via als xiquets.

Últimes notícies

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 264 plantes en una vivenda de Pedreguer

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació interior en una vivenda de Pedreguer amb 264 plantes i ha detingut a un home i una dona, de 67 i 68 anys, per tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.