Els jutges assenyalen dos raons per a no portar els fills a l’escola i no ser acusat de delicte

 

La tornada a l’escola és una de les grans preocupacions que ha arribat amb l’inici del setembre, tant pels pares com per als professionals sanitaris. Són moltes les persones que defensen que l’inici de les classes suposarà un gran retrocés de la pandèmia del coronavirus i un gran augment de persones contagiades.

 

Doncs bé, és este el motiu pel que molts pares no volen que els seus fills tornen a l’escola. Per esta raó, la ministra Isabel Celaá, ha manifestat que l’educació és obligatòria i ha encarregat un informe jurídic perquè les Comunitats Autònomes sàpiguen què fer en estos casos.

 

Segons ha explicat una jutgessa de menors de Madrid, Concepción Rodríguez, «la possibilitat de no portar un xiquet a l’escola es manté sempre que hi haja una causa que ho justifique. El que prima és l’interès superior del menor i això és un concepte jurídic indeterminat que es valora segons el cas». Per tant, i seguint estes paraules, no serà fàcil que la família d’un xiquet siga condemnada per un delicte de no portar el fill o filla a l’escola a causa del coronavirus.

 

Hi ha excepcions

Tot i que és cert que en Espanya és obligatòria l’educació i els pares han de procurar que els més xicotets reben una formació integral i segons l’article 226 del Codi Penal, és un delicte deixar «de complir els deures legals d’assistència inherents a la pàtria potestat, tutela, guarda o acolliment familiar o de donar l’assistència necessària».

 

No obstant això, sempre s’ha de tindre en compte algunes excepcions com són, per exemple, els xiquets amb patologies prèvies i que, per tant, corren més perill si s’arriben a contagiar, o aquells que conviuen amb persones d’alt risc.

 

«Està clar que, encara que hi haja discrepàncies amb l’Administració que diu que ha d’anar a l’escola, en este cas s’hauria d’anar a la via judicial», ha defensat Rodríguez. «I pot ser acceptat este absentisme pel coronavirus». I seria realment important que en estos casos, tant el col·legi com l’Administració hagen de donar la formació per una altra classe de via als xiquets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.