Els jutges assenyalen dos raons per a no portar els fills a l’escola i no ser acusat de delicte

 

La tornada a l’escola és una de les grans preocupacions que ha arribat amb l’inici del setembre, tant pels pares com per als professionals sanitaris. Són moltes les persones que defensen que l’inici de les classes suposarà un gran retrocés de la pandèmia del coronavirus i un gran augment de persones contagiades.

 

Doncs bé, és este el motiu pel que molts pares no volen que els seus fills tornen a l’escola. Per esta raó, la ministra Isabel Celaá, ha manifestat que l’educació és obligatòria i ha encarregat un informe jurídic perquè les Comunitats Autònomes sàpiguen què fer en estos casos.

 

Segons ha explicat una jutgessa de menors de Madrid, Concepción Rodríguez, «la possibilitat de no portar un xiquet a l’escola es manté sempre que hi haja una causa que ho justifique. El que prima és l’interès superior del menor i això és un concepte jurídic indeterminat que es valora segons el cas». Per tant, i seguint estes paraules, no serà fàcil que la família d’un xiquet siga condemnada per un delicte de no portar el fill o filla a l’escola a causa del coronavirus.

 

Hi ha excepcions

Tot i que és cert que en Espanya és obligatòria l’educació i els pares han de procurar que els més xicotets reben una formació integral i segons l’article 226 del Codi Penal, és un delicte deixar «de complir els deures legals d’assistència inherents a la pàtria potestat, tutela, guarda o acolliment familiar o de donar l’assistència necessària».

 

No obstant això, sempre s’ha de tindre en compte algunes excepcions com són, per exemple, els xiquets amb patologies prèvies i que, per tant, corren més perill si s’arriben a contagiar, o aquells que conviuen amb persones d’alt risc.

 

«Està clar que, encara que hi haja discrepàncies amb l’Administració que diu que ha d’anar a l’escola, en este cas s’hauria d’anar a la via judicial», ha defensat Rodríguez. «I pot ser acceptat este absentisme pel coronavirus». I seria realment important que en estos casos, tant el col·legi com l’Administració hagen de donar la formació per una altra classe de via als xiquets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.