Els jutges assenyalen dos raons per a no portar els fills a l’escola i no ser acusat de delicte

 

La tornada a l’escola és una de les grans preocupacions que ha arribat amb l’inici del setembre, tant pels pares com per als professionals sanitaris. Són moltes les persones que defensen que l’inici de les classes suposarà un gran retrocés de la pandèmia del coronavirus i un gran augment de persones contagiades.

 

Doncs bé, és este el motiu pel que molts pares no volen que els seus fills tornen a l’escola. Per esta raó, la ministra Isabel Celaá, ha manifestat que l’educació és obligatòria i ha encarregat un informe jurídic perquè les Comunitats Autònomes sàpiguen què fer en estos casos.

 

Segons ha explicat una jutgessa de menors de Madrid, Concepción Rodríguez, «la possibilitat de no portar un xiquet a l’escola es manté sempre que hi haja una causa que ho justifique. El que prima és l’interès superior del menor i això és un concepte jurídic indeterminat que es valora segons el cas». Per tant, i seguint estes paraules, no serà fàcil que la família d’un xiquet siga condemnada per un delicte de no portar el fill o filla a l’escola a causa del coronavirus.

 

Hi ha excepcions

Tot i que és cert que en Espanya és obligatòria l’educació i els pares han de procurar que els més xicotets reben una formació integral i segons l’article 226 del Codi Penal, és un delicte deixar «de complir els deures legals d’assistència inherents a la pàtria potestat, tutela, guarda o acolliment familiar o de donar l’assistència necessària».

 

No obstant això, sempre s’ha de tindre en compte algunes excepcions com són, per exemple, els xiquets amb patologies prèvies i que, per tant, corren més perill si s’arriben a contagiar, o aquells que conviuen amb persones d’alt risc.

 

«Està clar que, encara que hi haja discrepàncies amb l’Administració que diu que ha d’anar a l’escola, en este cas s’hauria d’anar a la via judicial», ha defensat Rodríguez. «I pot ser acceptat este absentisme pel coronavirus». I seria realment important que en estos casos, tant el col·legi com l’Administració hagen de donar la formació per una altra classe de via als xiquets.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.