L’Ajuntament de Torís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

 

L’Ajuntament de Turís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista per tal d’expressar el seu suport. Al llarg de la setmana s’ha desenvolupat la campanya coordinada per l’equip d’Equàlitat tant al mercat ambulant del dimarts i del divendres com als comerços locals aconseguint més d’un centenar d’adhesions particulars, així com quasi 40 comerços del poble.

 

L’acció està emmarcada en la subvenció del ‘Pacte d’Estat contra la violència de gènere’ del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat. Aquest pacte mostra el rebuig de la societat a totes les agressions contra les dones, les persones LGTBI i contra la llibertat i diversitat sexual, social i familiar. «L’objectiu del Pacte és garantir una societat més segura i lliure de violència, amb la coordinació en xarxa de la seguretat de les dones i la de les seues filles i els seus fills, de manera que assegure que l’espai que ocupen les dones siga aquell que els correspon i amb una dotació pressupostaria que ho garantisca», explica Núria Montero, regidora d’Igualtat i Dona.

 

L’alcalde de Turís, Eugenio Fortaña, confirma que «l’Ajuntament de Turís vol col·laborar amb les institucions estatals, associacions i entitats socials per garantir una societat més acollidora i solidària, en la qual no tinguen cabuda actituds violentes de cap mena. Amb aquestes accions es pretén promoure una cultura ciutadana més respectuosa i compromesa amb els drets que giren al voltant de la igualtat de gènere, així com per conéixer les resistències i els riscs que comporta la desigualtat en la seua forma més extrema: la violència masclista en totes les seues formes».

Últimes notícies

La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.

Avís groc per calor en el litoral sud d’Alacant este dimarts per màximes de més de 38 graus

La Aemet activa per a este dimarts el nivell groc per calor en el litoral sud d'Alacant, amb màximes que podrien superar els 38 i fins i tot fregar els 39 graus en la zona d'Orihuela.

La UV i l’UJI recolzen a la docent agredida i reclamen avanços per a tancar la vaga

La Universitat de València i la Universitat Jaume I expressen el seu suport a la docent agredida durant una protesta davant Educació i urgixen a desbloquejar la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dos Nobel demanen copiar el model de la NASA per a acostar la ciència al gran públic

Gary Ruvkun i Benjamín List reclamen aprendre de la NASA per a comunicar millor la biologia molecular i la química, i advertixen sobre els riscos de la IA i les xarxes socials.

Detingut un jove per extorquir a usuaris de webs de contactes amb amenaces econòmiques

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 24 anys acusat d'extorquir a usuaris de pàgines de contactes, als quals reclamava diners mitjançant amenaces i intimidacions.

Xàbia concedix la medalla de la ciutat a Gerson Andrés Rincón per la seua actuació heroica en un incendi

L'Ajuntament de Xàbia ha atorgat a títol pòstum la seua màxima distinció a Gerson Andrés Rincón Murillo, veí colombià que va morir en avisar porta a porta als seus veïns durant un incendi en el seu edifici al febrer de 2026.

Set detinguts per una xarxa que introduïa migrants en pasteres taxi entre Espanya i França

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desarticulat una xarxa internacional que introduïa migrants en pasteres taxi per les costes d'Alacant, Múrcia i Almeria, amb set detinguts a Espanya i França.

Les famílies exigixen explicacions per l’agressió policial a una docent enfront d’Educació

Les federacions de famílies de l'escola pública condemnen l'agressió policial patida per una professora durant una protesta enfront de la Conselleria d'Educació i reclamen una negociació ràpida per a tancar el curs amb garanties.