13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

L’Ajuntament de Torís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

 

L’Ajuntament de Turís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista per tal d’expressar el seu suport. Al llarg de la setmana s’ha desenvolupat la campanya coordinada per l’equip d’Equàlitat tant al mercat ambulant del dimarts i del divendres com als comerços locals aconseguint més d’un centenar d’adhesions particulars, així com quasi 40 comerços del poble.

 

L’acció està emmarcada en la subvenció del ‘Pacte d’Estat contra la violència de gènere’ del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat. Aquest pacte mostra el rebuig de la societat a totes les agressions contra les dones, les persones LGTBI i contra la llibertat i diversitat sexual, social i familiar. “L’objectiu del Pacte és garantir una societat més segura i lliure de violència, amb la coordinació en xarxa de la seguretat de les dones i la de les seues filles i els seus fills, de manera que assegure que l’espai que ocupen les dones siga aquell que els correspon i amb una dotació pressupostaria que ho garantisca”, explica Núria Montero, regidora d’Igualtat i Dona.

 

L’alcalde de Turís, Eugenio Fortaña, confirma que “l’Ajuntament de Turís vol col·laborar amb les institucions estatals, associacions i entitats socials per garantir una societat més acollidora i solidària, en la qual no tinguen cabuda actituds violentes de cap mena. Amb aquestes accions es pretén promoure una cultura ciutadana més respectuosa i compromesa amb els drets que giren al voltant de la igualtat de gènere, així com per conéixer les resistències i els riscs que comporta la desigualtat en la seua forma més extrema: la violència masclista en totes les seues formes”.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.