L’Ajuntament de Torís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

 

L’Ajuntament de Turís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista per tal d’expressar el seu suport. Al llarg de la setmana s’ha desenvolupat la campanya coordinada per l’equip d’Equàlitat tant al mercat ambulant del dimarts i del divendres com als comerços locals aconseguint més d’un centenar d’adhesions particulars, així com quasi 40 comerços del poble.

 

L’acció està emmarcada en la subvenció del ‘Pacte d’Estat contra la violència de gènere’ del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat. Aquest pacte mostra el rebuig de la societat a totes les agressions contra les dones, les persones LGTBI i contra la llibertat i diversitat sexual, social i familiar. “L’objectiu del Pacte és garantir una societat més segura i lliure de violència, amb la coordinació en xarxa de la seguretat de les dones i la de les seues filles i els seus fills, de manera que assegure que l’espai que ocupen les dones siga aquell que els correspon i amb una dotació pressupostaria que ho garantisca”, explica Núria Montero, regidora d’Igualtat i Dona.

 

L’alcalde de Turís, Eugenio Fortaña, confirma que “l’Ajuntament de Turís vol col·laborar amb les institucions estatals, associacions i entitats socials per garantir una societat més acollidora i solidària, en la qual no tinguen cabuda actituds violentes de cap mena. Amb aquestes accions es pretén promoure una cultura ciutadana més respectuosa i compromesa amb els drets que giren al voltant de la igualtat de gènere, així com per conéixer les resistències i els riscs que comporta la desigualtat en la seua forma més extrema: la violència masclista en totes les seues formes”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.