9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

L’Ajuntament de Torís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

 

L’Ajuntament de Turís s’adhereix al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista per tal d’expressar el seu suport. Al llarg de la setmana s’ha desenvolupat la campanya coordinada per l’equip d’Equàlitat tant al mercat ambulant del dimarts i del divendres com als comerços locals aconseguint més d’un centenar d’adhesions particulars, així com quasi 40 comerços del poble.

 

L’acció està emmarcada en la subvenció del ‘Pacte d’Estat contra la violència de gènere’ del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat. Aquest pacte mostra el rebuig de la societat a totes les agressions contra les dones, les persones LGTBI i contra la llibertat i diversitat sexual, social i familiar. “L’objectiu del Pacte és garantir una societat més segura i lliure de violència, amb la coordinació en xarxa de la seguretat de les dones i la de les seues filles i els seus fills, de manera que assegure que l’espai que ocupen les dones siga aquell que els correspon i amb una dotació pressupostaria que ho garantisca”, explica Núria Montero, regidora d’Igualtat i Dona.

 

L’alcalde de Turís, Eugenio Fortaña, confirma que “l’Ajuntament de Turís vol col·laborar amb les institucions estatals, associacions i entitats socials per garantir una societat més acollidora i solidària, en la qual no tinguen cabuda actituds violentes de cap mena. Amb aquestes accions es pretén promoure una cultura ciutadana més respectuosa i compromesa amb els drets que giren al voltant de la igualtat de gènere, així com per conéixer les resistències i els riscs que comporta la desigualtat en la seua forma més extrema: la violència masclista en totes les seues formes”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.