Madrid preocupa Pedro Sánchez: possible nou estat d’alarma

 

Tot i que a l’inici dels rebrots Madrid era una de les comunitats amb un dels menors índexs de contagi, les xifres que es registren ara estan alarmant a Pedro Sánchez, qui està pressionant a la líder de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, per a que demane l’estat d’alarma

I no és d’estranyar que el president del govern espanyol estiga preocupat per la situació que està travessant la capital espanyola, perquè en els últims dies s’han notificat el doble d’infectats per cada 100.000 habitants que la mitjana nacional i es continua mantenint com la més afectada per la pandèmia. 

Este dimarts passat Sánchez va concedir una entrevista a la Cadena Ser, a on va manifestar la seua inquietud respecte a «l’estat de la salut pública i de l’epidèmia». No obstant això, també va defendre que no establiria un nou estat d’alarma en tot el territori nacional, encara que sí que va animar els presidents autonòmics a sol·licitar-los en el Congrés. 

«Els presidents autonòmics són els màxims representants de l’Estat en cada territori. Jo estic oferint el que no se m’oferia a mi, els vots dels partits que sustenten el govern d’Espanya, perquè qualsevol president que ho sol·licite, compte amb el suport del Congrés», deia.

Fernando Simón, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, va declarar que la majoria de contagis i morts per coronavirus que s’havien comptat en els últims dies havien sigut en la capital espanyola: «Una gran part dels diagnòstics i les defuncions es deuen a una comunitat, Madrid», cosa que també ha confirmat Pedro Sánchez. 

 

El desacord de la presidenta de la Comunitat de Madrid 

Però Isabel Díaz Ayuso ha gastat les xarxes socials per a respondre a les declaracions del president del govern espanyol sobre la capital espanyola. «Este acarnissament amb Madrid és injust, desproporcionat i perjudicial per a Espanya», escrivia, tot i afegir que agraïa la preocupació mostrada cap a la comunitat.

 

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.