Madrid preocupa Pedro Sánchez: possible nou estat d’alarma

 

Tot i que a l’inici dels rebrots Madrid era una de les comunitats amb un dels menors índexs de contagi, les xifres que es registren ara estan alarmant a Pedro Sánchez, qui està pressionant a la líder de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, per a que demane l’estat d’alarma

I no és d’estranyar que el president del govern espanyol estiga preocupat per la situació que està travessant la capital espanyola, perquè en els últims dies s’han notificat el doble d’infectats per cada 100.000 habitants que la mitjana nacional i es continua mantenint com la més afectada per la pandèmia. 

Este dimarts passat Sánchez va concedir una entrevista a la Cadena Ser, a on va manifestar la seua inquietud respecte a «l’estat de la salut pública i de l’epidèmia». No obstant això, també va defendre que no establiria un nou estat d’alarma en tot el territori nacional, encara que sí que va animar els presidents autonòmics a sol·licitar-los en el Congrés. 

«Els presidents autonòmics són els màxims representants de l’Estat en cada territori. Jo estic oferint el que no se m’oferia a mi, els vots dels partits que sustenten el govern d’Espanya, perquè qualsevol president que ho sol·licite, compte amb el suport del Congrés», deia.

Fernando Simón, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, va declarar que la majoria de contagis i morts per coronavirus que s’havien comptat en els últims dies havien sigut en la capital espanyola: «Una gran part dels diagnòstics i les defuncions es deuen a una comunitat, Madrid», cosa que també ha confirmat Pedro Sánchez. 

 

El desacord de la presidenta de la Comunitat de Madrid 

Però Isabel Díaz Ayuso ha gastat les xarxes socials per a respondre a les declaracions del president del govern espanyol sobre la capital espanyola. «Este acarnissament amb Madrid és injust, desproporcionat i perjudicial per a Espanya», escrivia, tot i afegir que agraïa la preocupació mostrada cap a la comunitat.

 

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.