Madrid preocupa Pedro Sánchez: possible nou estat d’alarma

 

Tot i que a l’inici dels rebrots Madrid era una de les comunitats amb un dels menors índexs de contagi, les xifres que es registren ara estan alarmant a Pedro Sánchez, qui està pressionant a la líder de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, per a que demane l’estat d’alarma

I no és d’estranyar que el president del govern espanyol estiga preocupat per la situació que està travessant la capital espanyola, perquè en els últims dies s’han notificat el doble d’infectats per cada 100.000 habitants que la mitjana nacional i es continua mantenint com la més afectada per la pandèmia. 

Este dimarts passat Sánchez va concedir una entrevista a la Cadena Ser, a on va manifestar la seua inquietud respecte a «l’estat de la salut pública i de l’epidèmia». No obstant això, també va defendre que no establiria un nou estat d’alarma en tot el territori nacional, encara que sí que va animar els presidents autonòmics a sol·licitar-los en el Congrés. 

«Els presidents autonòmics són els màxims representants de l’Estat en cada territori. Jo estic oferint el que no se m’oferia a mi, els vots dels partits que sustenten el govern d’Espanya, perquè qualsevol president que ho sol·licite, compte amb el suport del Congrés», deia.

Fernando Simón, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, va declarar que la majoria de contagis i morts per coronavirus que s’havien comptat en els últims dies havien sigut en la capital espanyola: «Una gran part dels diagnòstics i les defuncions es deuen a una comunitat, Madrid», cosa que també ha confirmat Pedro Sánchez. 

 

El desacord de la presidenta de la Comunitat de Madrid 

Però Isabel Díaz Ayuso ha gastat les xarxes socials per a respondre a les declaracions del president del govern espanyol sobre la capital espanyola. «Este acarnissament amb Madrid és injust, desproporcionat i perjudicial per a Espanya», escrivia, tot i afegir que agraïa la preocupació mostrada cap a la comunitat.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.