Madrid preocupa Pedro Sánchez: possible nou estat d’alarma

 

Tot i que a l’inici dels rebrots Madrid era una de les comunitats amb un dels menors índexs de contagi, les xifres que es registren ara estan alarmant a Pedro Sánchez, qui està pressionant a la líder de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, per a que demane l’estat d’alarma

I no és d’estranyar que el president del govern espanyol estiga preocupat per la situació que està travessant la capital espanyola, perquè en els últims dies s’han notificat el doble d’infectats per cada 100.000 habitants que la mitjana nacional i es continua mantenint com la més afectada per la pandèmia. 

Este dimarts passat Sánchez va concedir una entrevista a la Cadena Ser, a on va manifestar la seua inquietud respecte a «l’estat de la salut pública i de l’epidèmia». No obstant això, també va defendre que no establiria un nou estat d’alarma en tot el territori nacional, encara que sí que va animar els presidents autonòmics a sol·licitar-los en el Congrés. 

«Els presidents autonòmics són els màxims representants de l’Estat en cada territori. Jo estic oferint el que no se m’oferia a mi, els vots dels partits que sustenten el govern d’Espanya, perquè qualsevol president que ho sol·licite, compte amb el suport del Congrés», deia.

Fernando Simón, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, va declarar que la majoria de contagis i morts per coronavirus que s’havien comptat en els últims dies havien sigut en la capital espanyola: «Una gran part dels diagnòstics i les defuncions es deuen a una comunitat, Madrid», cosa que també ha confirmat Pedro Sánchez. 

 

El desacord de la presidenta de la Comunitat de Madrid 

Però Isabel Díaz Ayuso ha gastat les xarxes socials per a respondre a les declaracions del president del govern espanyol sobre la capital espanyola. «Este acarnissament amb Madrid és injust, desproporcionat i perjudicial per a Espanya», escrivia, tot i afegir que agraïa la preocupació mostrada cap a la comunitat.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.