Madrid preocupa Pedro Sánchez: possible nou estat d’alarma

 

Tot i que a l’inici dels rebrots Madrid era una de les comunitats amb un dels menors índexs de contagi, les xifres que es registren ara estan alarmant a Pedro Sánchez, qui està pressionant a la líder de la comunitat, Isabel Díaz Ayuso, per a que demane l’estat d’alarma

I no és d’estranyar que el president del govern espanyol estiga preocupat per la situació que està travessant la capital espanyola, perquè en els últims dies s’han notificat el doble d’infectats per cada 100.000 habitants que la mitjana nacional i es continua mantenint com la més afectada per la pandèmia. 

Este dimarts passat Sánchez va concedir una entrevista a la Cadena Ser, a on va manifestar la seua inquietud respecte a «l’estat de la salut pública i de l’epidèmia». No obstant això, també va defendre que no establiria un nou estat d’alarma en tot el territori nacional, encara que sí que va animar els presidents autonòmics a sol·licitar-los en el Congrés. 

«Els presidents autonòmics són els màxims representants de l’Estat en cada territori. Jo estic oferint el que no se m’oferia a mi, els vots dels partits que sustenten el govern d’Espanya, perquè qualsevol president que ho sol·licite, compte amb el suport del Congrés», deia.

Fernando Simón, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, va declarar que la majoria de contagis i morts per coronavirus que s’havien comptat en els últims dies havien sigut en la capital espanyola: «Una gran part dels diagnòstics i les defuncions es deuen a una comunitat, Madrid», cosa que també ha confirmat Pedro Sánchez. 

 

El desacord de la presidenta de la Comunitat de Madrid 

Però Isabel Díaz Ayuso ha gastat les xarxes socials per a respondre a les declaracions del president del govern espanyol sobre la capital espanyola. «Este acarnissament amb Madrid és injust, desproporcionat i perjudicial per a Espanya», escrivia, tot i afegir que agraïa la preocupació mostrada cap a la comunitat.

 

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.