Les mascaretes que deixaran de vendre en Espanya a pesar de ser de les més populars

 

Quan estem a punt de complir un any amb la pandèmia del Covid-19, encara el govern continua debatent sobre la venda de les mascaretes. Estes s’han convertit en una peça principal en el nostre dia a dia i el seu mercat, ara molt extens, però nul en els primers mesos de la pandèmia, ha sigut objecte de numerosos canvis. Este dijous el Ministeri de Consum ha firmat una ordre que regula el mercat de les mascaretes higièniques.

 

Noves obligacions d’etiquetatge i comercialització

Alberto Garzón serà l’encarregat de signar l’ordre que arribe del Ministeri de Consum a on s’establisquen les noves obligacions d’etiquetatge i comercialització que hauran d’acompanyar a la venda de les mascaretes. En esta ordre també s’assenyalarà el concepte de mascaretes, els accessoris i l’eficàcia de filtració que han de tindre. Perquè, encara que li diguem mascareta a qualsevol drap que ens cobrix la boca, la seua composició és la clau per a estar degudament protegits.

 

La nova ordre especificarà que en l’envàs s’hauran de fer constar obligatòriament les dades testades relatives a l’eficàcia de filtració del material i la resistència a la respiració o permeabilitat a l’aire. A demés, s’especificarà el laboratori encarregat de la seua fabricació. En el cas de les mascaretes reutilitzables, en el producte hauran d’estar assenyalats les dades obtingudes abans i després del total de cicles de rentada que s’indique en l’envàs.

 

Quan haja transcorregut un mes des de l’entrada en vigor de l’ordre, només podran comercialitzar-se mascaretes higièniques que hagen estat testades per un laboratori amb acreditació. En el cas dels laboratoris que realitzen esta certificació sense complir amb el que es disposa en la norma, s’exposaran a sancions que poden arribar a implicar el tancament del laboratori durant cinc anys.

 

Adeu a les de tela

Remuntant-nos al mes de març de 2020 i els mesos posteriors, ens ve al cap com les màscares quirúrgiques eren un dels béns més preuats. No hi havia farmàcia que assegurara no tindre en estoc i l’Executiu es va posar a la feina per a intentar comprar carregaments per a proveir a la població.

 

Com a conseqüència, la població va començar a fabricar mascaretes de tela de manera massiva. De fet, ara disposem d’un ampli ventall de possibilitats que fins i tot ens permet poder combinar-ho amb el nostre look. Però no ens enganyem, està demostrat que esta classe de màscares no oferixen la protecció adequada.

 

No estan compostes de manera correcta per a evitar els contagis i no evita els aerosols. D’ací ve que molts països hagen començat a prohibir l’ús de les mascaretes de tela. En França, per exemple, prohibixen la venda de màscares higièniques que oferixen una filtració per baix del 90%. En Alemanya, les de tela estan completament prohibides en espais oberts al públic.

 

Es retiraran les mascaretes que no complixen l’ordre

En el cas d’Espanya, el Ministeri de Consum insistix que el govern «no pot prohibir que es venguen trossos de tela amb dos gomes, però sí que es venga com a màscara higiènica». D’ací la importància de la nova ordre de comercialització de mascaretes, per a posar cèrcol a totes aquelles botigues a on les venen sense la deguda certificació que garantisca una protecció eficaç contra el virus.

 

L’ús de les mascaretes de tela en espais públics és competència del Ministeri de Sanitat i esta nova ordre podria atorgar-los el necessari per a prohibir el seu ús. De moment, es retiraran totes aquelles màscares que no complisquen l’ordre i s’establiran requisits sobre els filtres.

 

«Hauran de cobrir la major superfície possible de la mascareta, garantint que no es deixen zones per a on l’aire inhalat/exhalat puga passar sense filtrar; haurà de precisar-se quina tela concreta s’ha usat per a obtindre les dades de filtració bacteriana i respirabilitat i que el conjunt màscara-filtre haurà de complir amb els requisits establerts en les normes o especificacions tècniques que resulten d’aplicació».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.