Les mascaretes que deixaran de vendre en Espanya a pesar de ser de les més populars

 

Quan estem a punt de complir un any amb la pandèmia del Covid-19, encara el govern continua debatent sobre la venda de les mascaretes. Estes s’han convertit en una peça principal en el nostre dia a dia i el seu mercat, ara molt extens, però nul en els primers mesos de la pandèmia, ha sigut objecte de numerosos canvis. Este dijous el Ministeri de Consum ha firmat una ordre que regula el mercat de les mascaretes higièniques.

 

Noves obligacions d’etiquetatge i comercialització

Alberto Garzón serà l’encarregat de signar l’ordre que arribe del Ministeri de Consum a on s’establisquen les noves obligacions d’etiquetatge i comercialització que hauran d’acompanyar a la venda de les mascaretes. En esta ordre també s’assenyalarà el concepte de mascaretes, els accessoris i l’eficàcia de filtració que han de tindre. Perquè, encara que li diguem mascareta a qualsevol drap que ens cobrix la boca, la seua composició és la clau per a estar degudament protegits.

 

La nova ordre especificarà que en l’envàs s’hauran de fer constar obligatòriament les dades testades relatives a l’eficàcia de filtració del material i la resistència a la respiració o permeabilitat a l’aire. A demés, s’especificarà el laboratori encarregat de la seua fabricació. En el cas de les mascaretes reutilitzables, en el producte hauran d’estar assenyalats les dades obtingudes abans i després del total de cicles de rentada que s’indique en l’envàs.

 

Quan haja transcorregut un mes des de l’entrada en vigor de l’ordre, només podran comercialitzar-se mascaretes higièniques que hagen estat testades per un laboratori amb acreditació. En el cas dels laboratoris que realitzen esta certificació sense complir amb el que es disposa en la norma, s’exposaran a sancions que poden arribar a implicar el tancament del laboratori durant cinc anys.

 

Adeu a les de tela

Remuntant-nos al mes de març de 2020 i els mesos posteriors, ens ve al cap com les màscares quirúrgiques eren un dels béns més preuats. No hi havia farmàcia que assegurara no tindre en estoc i l’Executiu es va posar a la feina per a intentar comprar carregaments per a proveir a la població.

 

Com a conseqüència, la població va començar a fabricar mascaretes de tela de manera massiva. De fet, ara disposem d’un ampli ventall de possibilitats que fins i tot ens permet poder combinar-ho amb el nostre look. Però no ens enganyem, està demostrat que esta classe de màscares no oferixen la protecció adequada.

 

No estan compostes de manera correcta per a evitar els contagis i no evita els aerosols. D’ací ve que molts països hagen començat a prohibir l’ús de les mascaretes de tela. En França, per exemple, prohibixen la venda de màscares higièniques que oferixen una filtració per baix del 90%. En Alemanya, les de tela estan completament prohibides en espais oberts al públic.

 

Es retiraran les mascaretes que no complixen l’ordre

En el cas d’Espanya, el Ministeri de Consum insistix que el govern «no pot prohibir que es venguen trossos de tela amb dos gomes, però sí que es venga com a màscara higiènica». D’ací la importància de la nova ordre de comercialització de mascaretes, per a posar cèrcol a totes aquelles botigues a on les venen sense la deguda certificació que garantisca una protecció eficaç contra el virus.

 

L’ús de les mascaretes de tela en espais públics és competència del Ministeri de Sanitat i esta nova ordre podria atorgar-los el necessari per a prohibir el seu ús. De moment, es retiraran totes aquelles màscares que no complisquen l’ordre i s’establiran requisits sobre els filtres.

 

«Hauran de cobrir la major superfície possible de la mascareta, garantint que no es deixen zones per a on l’aire inhalat/exhalat puga passar sense filtrar; haurà de precisar-se quina tela concreta s’ha usat per a obtindre les dades de filtració bacteriana i respirabilitat i que el conjunt màscara-filtre haurà de complir amb els requisits establerts en les normes o especificacions tècniques que resulten d’aplicació».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.