Les mascaretes que deixaran de vendre en Espanya a pesar de ser de les més populars

 

Quan estem a punt de complir un any amb la pandèmia del Covid-19, encara el govern continua debatent sobre la venda de les mascaretes. Estes s’han convertit en una peça principal en el nostre dia a dia i el seu mercat, ara molt extens, però nul en els primers mesos de la pandèmia, ha sigut objecte de numerosos canvis. Este dijous el Ministeri de Consum ha firmat una ordre que regula el mercat de les mascaretes higièniques.

 

Noves obligacions d’etiquetatge i comercialització

Alberto Garzón serà l’encarregat de signar l’ordre que arribe del Ministeri de Consum a on s’establisquen les noves obligacions d’etiquetatge i comercialització que hauran d’acompanyar a la venda de les mascaretes. En esta ordre també s’assenyalarà el concepte de mascaretes, els accessoris i l’eficàcia de filtració que han de tindre. Perquè, encara que li diguem mascareta a qualsevol drap que ens cobrix la boca, la seua composició és la clau per a estar degudament protegits.

 

La nova ordre especificarà que en l’envàs s’hauran de fer constar obligatòriament les dades testades relatives a l’eficàcia de filtració del material i la resistència a la respiració o permeabilitat a l’aire. A demés, s’especificarà el laboratori encarregat de la seua fabricació. En el cas de les mascaretes reutilitzables, en el producte hauran d’estar assenyalats les dades obtingudes abans i després del total de cicles de rentada que s’indique en l’envàs.

 

Quan haja transcorregut un mes des de l’entrada en vigor de l’ordre, només podran comercialitzar-se mascaretes higièniques que hagen estat testades per un laboratori amb acreditació. En el cas dels laboratoris que realitzen esta certificació sense complir amb el que es disposa en la norma, s’exposaran a sancions que poden arribar a implicar el tancament del laboratori durant cinc anys.

 

Adeu a les de tela

Remuntant-nos al mes de març de 2020 i els mesos posteriors, ens ve al cap com les màscares quirúrgiques eren un dels béns més preuats. No hi havia farmàcia que assegurara no tindre en estoc i l’Executiu es va posar a la feina per a intentar comprar carregaments per a proveir a la població.

 

Com a conseqüència, la població va començar a fabricar mascaretes de tela de manera massiva. De fet, ara disposem d’un ampli ventall de possibilitats que fins i tot ens permet poder combinar-ho amb el nostre look. Però no ens enganyem, està demostrat que esta classe de màscares no oferixen la protecció adequada.

 

No estan compostes de manera correcta per a evitar els contagis i no evita els aerosols. D’ací ve que molts països hagen començat a prohibir l’ús de les mascaretes de tela. En França, per exemple, prohibixen la venda de màscares higièniques que oferixen una filtració per baix del 90%. En Alemanya, les de tela estan completament prohibides en espais oberts al públic.

 

Es retiraran les mascaretes que no complixen l’ordre

En el cas d’Espanya, el Ministeri de Consum insistix que el govern «no pot prohibir que es venguen trossos de tela amb dos gomes, però sí que es venga com a màscara higiènica». D’ací la importància de la nova ordre de comercialització de mascaretes, per a posar cèrcol a totes aquelles botigues a on les venen sense la deguda certificació que garantisca una protecció eficaç contra el virus.

 

L’ús de les mascaretes de tela en espais públics és competència del Ministeri de Sanitat i esta nova ordre podria atorgar-los el necessari per a prohibir el seu ús. De moment, es retiraran totes aquelles màscares que no complisquen l’ordre i s’establiran requisits sobre els filtres.

 

«Hauran de cobrir la major superfície possible de la mascareta, garantint que no es deixen zones per a on l’aire inhalat/exhalat puga passar sense filtrar; haurà de precisar-se quina tela concreta s’ha usat per a obtindre les dades de filtració bacteriana i respirabilitat i que el conjunt màscara-filtre haurà de complir amb els requisits establerts en les normes o especificacions tècniques que resulten d’aplicació».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.