Les mascaretes que deixaran de vendre en Espanya a pesar de ser de les més populars

 

Quan estem a punt de complir un any amb la pandèmia del Covid-19, encara el govern continua debatent sobre la venda de les mascaretes. Estes s’han convertit en una peça principal en el nostre dia a dia i el seu mercat, ara molt extens, però nul en els primers mesos de la pandèmia, ha sigut objecte de numerosos canvis. Este dijous el Ministeri de Consum ha firmat una ordre que regula el mercat de les mascaretes higièniques.

 

Noves obligacions d’etiquetatge i comercialització

Alberto Garzón serà l’encarregat de signar l’ordre que arribe del Ministeri de Consum a on s’establisquen les noves obligacions d’etiquetatge i comercialització que hauran d’acompanyar a la venda de les mascaretes. En esta ordre també s’assenyalarà el concepte de mascaretes, els accessoris i l’eficàcia de filtració que han de tindre. Perquè, encara que li diguem mascareta a qualsevol drap que ens cobrix la boca, la seua composició és la clau per a estar degudament protegits.

 

La nova ordre especificarà que en l’envàs s’hauran de fer constar obligatòriament les dades testades relatives a l’eficàcia de filtració del material i la resistència a la respiració o permeabilitat a l’aire. A demés, s’especificarà el laboratori encarregat de la seua fabricació. En el cas de les mascaretes reutilitzables, en el producte hauran d’estar assenyalats les dades obtingudes abans i després del total de cicles de rentada que s’indique en l’envàs.

 

Quan haja transcorregut un mes des de l’entrada en vigor de l’ordre, només podran comercialitzar-se mascaretes higièniques que hagen estat testades per un laboratori amb acreditació. En el cas dels laboratoris que realitzen esta certificació sense complir amb el que es disposa en la norma, s’exposaran a sancions que poden arribar a implicar el tancament del laboratori durant cinc anys.

 

Adeu a les de tela

Remuntant-nos al mes de març de 2020 i els mesos posteriors, ens ve al cap com les màscares quirúrgiques eren un dels béns més preuats. No hi havia farmàcia que assegurara no tindre en estoc i l’Executiu es va posar a la feina per a intentar comprar carregaments per a proveir a la població.

 

Com a conseqüència, la població va començar a fabricar mascaretes de tela de manera massiva. De fet, ara disposem d’un ampli ventall de possibilitats que fins i tot ens permet poder combinar-ho amb el nostre look. Però no ens enganyem, està demostrat que esta classe de màscares no oferixen la protecció adequada.

 

No estan compostes de manera correcta per a evitar els contagis i no evita els aerosols. D’ací ve que molts països hagen començat a prohibir l’ús de les mascaretes de tela. En França, per exemple, prohibixen la venda de màscares higièniques que oferixen una filtració per baix del 90%. En Alemanya, les de tela estan completament prohibides en espais oberts al públic.

 

Es retiraran les mascaretes que no complixen l’ordre

En el cas d’Espanya, el Ministeri de Consum insistix que el govern «no pot prohibir que es venguen trossos de tela amb dos gomes, però sí que es venga com a màscara higiènica». D’ací la importància de la nova ordre de comercialització de mascaretes, per a posar cèrcol a totes aquelles botigues a on les venen sense la deguda certificació que garantisca una protecció eficaç contra el virus.

 

L’ús de les mascaretes de tela en espais públics és competència del Ministeri de Sanitat i esta nova ordre podria atorgar-los el necessari per a prohibir el seu ús. De moment, es retiraran totes aquelles màscares que no complisquen l’ordre i s’establiran requisits sobre els filtres.

 

«Hauran de cobrir la major superfície possible de la mascareta, garantint que no es deixen zones per a on l’aire inhalat/exhalat puga passar sense filtrar; haurà de precisar-se quina tela concreta s’ha usat per a obtindre les dades de filtració bacteriana i respirabilitat i que el conjunt màscara-filtre haurà de complir amb els requisits establerts en les normes o especificacions tècniques que resulten d’aplicació».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.