15.6 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

El mes de gener ha sigut el més mortal de la pandèmia en el territori valencià

 

Gener ha sigut el més mortal de tota la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Només este mes han mort 1.827 persones per Covid-19 i s’ha conseguit en tres ocasions el màxim històric de 98 defuncions notificades en una sola jornada.

 

D’eixa manera, l’any va començar amb un total de 2.988 morts i acaba amb 4.802 valencians morts per Covid-19. D’esta manera, el nou any va començar amb 13 morts notificades el dia 2 –el dia 1 en ser festiu no es van actualitzar dades– i el dilluns 4 es van registrar altres 43. Els efectes de Nadal van començar a notar-se ja el dia 5 quan es va comunicar un rècord de 85 defuncions, que va ser superat el dia 12 amb 92 morts.

 

No obstant això, l’impacte de la tercera ona es va deixar sentir en la setmana del 18 de gener, quan es van fregar el centenar de morts diàries de manera consecutiva fins a sumar 477 morts en cinc dies i es van polvoritzar rècords. A demés, eixe dilluns es va conseguir un pic de 95 decessos que va ser superat l’endemà amb 98 morts que es van repetir el dijous. El dimecres es van sumar altres 96 morts i el divendres 90.

 

El dissabte i diumenge les notificacions van baixar a 54 i 40 –encara que els caps de setmana sempre es notifiquen menys defuncions o no s’actualitzen dades–. No obstant això, gener es tanca amb una altra setmana negra: 671 morts en set dies: 96 el dilluns, 93 el dimarts, 95 el dimecres, 97 el dijous, 98 el divendres, 97 el dissabte i 95 el diumenge.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.