Anuncios

El mes de gener ha sigut el més mortal de la pandèmia en el territori valencià

 

Gener ha sigut el més mortal de tota la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Només este mes han mort 1.827 persones per Covid-19 i s’ha conseguit en tres ocasions el màxim històric de 98 defuncions notificades en una sola jornada.

 

D’eixa manera, l’any va començar amb un total de 2.988 morts i acaba amb 4.802 valencians morts per Covid-19. D’esta manera, el nou any va començar amb 13 morts notificades el dia 2 –el dia 1 en ser festiu no es van actualitzar dades– i el dilluns 4 es van registrar altres 43. Els efectes de Nadal van començar a notar-se ja el dia 5 quan es va comunicar un rècord de 85 defuncions, que va ser superat el dia 12 amb 92 morts.

Anuncios

 

No obstant això, l’impacte de la tercera ona es va deixar sentir en la setmana del 18 de gener, quan es van fregar el centenar de morts diàries de manera consecutiva fins a sumar 477 morts en cinc dies i es van polvoritzar rècords. A demés, eixe dilluns es va conseguir un pic de 95 decessos que va ser superat l’endemà amb 98 morts que es van repetir el dijous. El dimecres es van sumar altres 96 morts i el divendres 90.

 

El dissabte i diumenge les notificacions van baixar a 54 i 40 –encara que els caps de setmana sempre es notifiquen menys defuncions o no s’actualitzen dades–. No obstant això, gener es tanca amb una altra setmana negra: 671 morts en set dies: 96 el dilluns, 93 el dimarts, 95 el dimecres, 97 el dijous, 98 el divendres, 97 el dissabte i 95 el diumenge.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios