El mes de gener ha sigut el més mortal de la pandèmia en el territori valencià

 

Gener ha sigut el més mortal de tota la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Només este mes han mort 1.827 persones per Covid-19 i s’ha conseguit en tres ocasions el màxim històric de 98 defuncions notificades en una sola jornada.

 

D’eixa manera, l’any va començar amb un total de 2.988 morts i acaba amb 4.802 valencians morts per Covid-19. D’esta manera, el nou any va començar amb 13 morts notificades el dia 2 –el dia 1 en ser festiu no es van actualitzar dades– i el dilluns 4 es van registrar altres 43. Els efectes de Nadal van començar a notar-se ja el dia 5 quan es va comunicar un rècord de 85 defuncions, que va ser superat el dia 12 amb 92 morts.

 

No obstant això, l’impacte de la tercera ona es va deixar sentir en la setmana del 18 de gener, quan es van fregar el centenar de morts diàries de manera consecutiva fins a sumar 477 morts en cinc dies i es van polvoritzar rècords. A demés, eixe dilluns es va conseguir un pic de 95 decessos que va ser superat l’endemà amb 98 morts que es van repetir el dijous. El dimecres es van sumar altres 96 morts i el divendres 90.

 

El dissabte i diumenge les notificacions van baixar a 54 i 40 –encara que els caps de setmana sempre es notifiquen menys defuncions o no s’actualitzen dades–. No obstant això, gener es tanca amb una altra setmana negra: 671 morts en set dies: 96 el dilluns, 93 el dimarts, 95 el dimecres, 97 el dijous, 98 el divendres, 97 el dissabte i 95 el diumenge.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.