El mes de gener ha sigut el més mortal de la pandèmia en el territori valencià

 

Gener ha sigut el més mortal de tota la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Només este mes han mort 1.827 persones per Covid-19 i s’ha conseguit en tres ocasions el màxim històric de 98 defuncions notificades en una sola jornada.

 

D’eixa manera, l’any va començar amb un total de 2.988 morts i acaba amb 4.802 valencians morts per Covid-19. D’esta manera, el nou any va començar amb 13 morts notificades el dia 2 –el dia 1 en ser festiu no es van actualitzar dades– i el dilluns 4 es van registrar altres 43. Els efectes de Nadal van començar a notar-se ja el dia 5 quan es va comunicar un rècord de 85 defuncions, que va ser superat el dia 12 amb 92 morts.

 

No obstant això, l’impacte de la tercera ona es va deixar sentir en la setmana del 18 de gener, quan es van fregar el centenar de morts diàries de manera consecutiva fins a sumar 477 morts en cinc dies i es van polvoritzar rècords. A demés, eixe dilluns es va conseguir un pic de 95 decessos que va ser superat l’endemà amb 98 morts que es van repetir el dijous. El dimecres es van sumar altres 96 morts i el divendres 90.

 

El dissabte i diumenge les notificacions van baixar a 54 i 40 –encara que els caps de setmana sempre es notifiquen menys defuncions o no s’actualitzen dades–. No obstant això, gener es tanca amb una altra setmana negra: 671 morts en set dies: 96 el dilluns, 93 el dimarts, 95 el dimecres, 97 el dijous, 98 el divendres, 97 el dissabte i 95 el diumenge.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.