El mes de gener ha sigut el més mortal de la pandèmia en el territori valencià

 

Gener ha sigut el més mortal de tota la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Només este mes han mort 1.827 persones per Covid-19 i s’ha conseguit en tres ocasions el màxim històric de 98 defuncions notificades en una sola jornada.

 

D’eixa manera, l’any va començar amb un total de 2.988 morts i acaba amb 4.802 valencians morts per Covid-19. D’esta manera, el nou any va començar amb 13 morts notificades el dia 2 –el dia 1 en ser festiu no es van actualitzar dades– i el dilluns 4 es van registrar altres 43. Els efectes de Nadal van començar a notar-se ja el dia 5 quan es va comunicar un rècord de 85 defuncions, que va ser superat el dia 12 amb 92 morts.

 

No obstant això, l’impacte de la tercera ona es va deixar sentir en la setmana del 18 de gener, quan es van fregar el centenar de morts diàries de manera consecutiva fins a sumar 477 morts en cinc dies i es van polvoritzar rècords. A demés, eixe dilluns es va conseguir un pic de 95 decessos que va ser superat l’endemà amb 98 morts que es van repetir el dijous. El dimecres es van sumar altres 96 morts i el divendres 90.

 

El dissabte i diumenge les notificacions van baixar a 54 i 40 –encara que els caps de setmana sempre es notifiquen menys defuncions o no s’actualitzen dades–. No obstant això, gener es tanca amb una altra setmana negra: 671 morts en set dies: 96 el dilluns, 93 el dimarts, 95 el dimecres, 97 el dijous, 98 el divendres, 97 el dissabte i 95 el diumenge.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.