19.9 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Metrovalencia i el TRAM d’Alacant tornen a la normalitat a partir del dilluns

Tram d’Alacant | Cedida

 

La Generalitat aplicarà a partir del dilluns que ve, 11 de maig, un nou calendari de servici en Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la finalitat de què recuperen la normalitat, al costat de reforços en les mesures de seguretat. En València, la freqüència de pas del metre recupera les circulacions habituals anteriors a la crisi sanitària.

 

S’establix una reducció màxima de fins al 2% del servici ordinari en les línies ferroviàries de metre i del 17% del servici ordinari en les línies tramviàries, pel que amb esta disposició FGV «oferirà pràcticament el cent per cent de les seues circulacions habituals, en les línies en servici, enfront del 50% aproximat de circulacions que s’han prestat en les últimes setmanes», ha destacat en un comunicat el conseller de Mobilitat, Arcadi España.

 

Metrovalencia

En Metrovalencia, les línies de metro recuperen el servici habitual establit de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, les Línies 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei-Marítim Serreria) recuperen el servici dels dies laborables no lectius, al no estar oberts els centres universitaris i educatius.

 

Al seu torn, continua paralitzada temporalment el servici de la Línia 8 (Marítim Serreria-Marina Reial Joan Carles I). A demés, el servici nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 03.00 hores de la matinada aproximadament, seguix suspés en les línies de metro i tramvia.

 

Els usuaris i usuàries de Metrovalencia disposen dels canals d’atenció telefònica, xarxes socials, i el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En Twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 06.00 a 00.00 hores de dilluns a dissabtes i de 07.00 a 00.00 h diumenges i festius.

 

El TRAM d’Alacant

En la xarxa del TRAM d’Alacant es recupera el servici previst per a les jornades laborables no lectives, al no estar oberta la Universitat d’Alacant i ni els altres centres educatius. La Línia 3 (Estels-El Campello) entra de nou en servici, mentres que la Línia 5 (Porta de la Mar-Plaça la Corunya) seguix paralitzada temporalment.

 

Davant de qualsevol dubte els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72 i en Twitter @tramdealicante amb horari d’atenció de 06.00 a 00.00 hores de dilluns a dissabtes i de 07.00 a 00.00 h diumenges i festius.

Últimes notícies

Dos dones han resultat ferides per la caiguda d’un arbre a València durant el temporal de vent

Un arbre ha caigut al carrer Sant Vicent, en ple centre, i ha provocat ferides a dos dones de 75 i 57 anys, traslladades a l'Hospital General. Bombers i una unitat SVB han intervingut; el vent també ha despenjat una lona a Mestalla.

Dos dones ferides per la caiguda d’un arbre en el centre de València

El vent ha derrocat un arbre al carrer Sant Vicent i ha ferit a dos dones, traslladades a l'Hospital General de València. Els bombers han intervingut.

Foulquier se sotmet este dijous a una cirurgia artroscópica en el genoll esquerre

El lateral del València serà intervingut per artroscòpia en el genoll esquerre per a resoldre les seues molèsties. Romandrà 24 hores ingressat i no hi ha termini de baixa oficial.

Sindicats exigixen un calendari seriós per a negociar les condicions del professorat

STEPV, CSIF, CCOO i UGT titllen de 'una broma' el pla de la Conselleria i demanen una reunió urgent; no descarten noves vagues. Educació defén que obrirà una taula al març.

Intent de robatori de cable entre Algemesí i Benifaió causa retards en Rodalia i mitjana distància

Un intent de robatori de cable entre Algemesí i Benifaió ha provocat retards d'uns 20 minutos en la C2 en els dos sentits i afecta també a trens de mitjana i llarga distància. Renfe i Adif treballen per a restablir la normalitat.

Quique Llopis, després del seu rècord d’Espanya en 60 m tanques, veu marge per a arrapar centèsimes

El corredor de tanques va rebaixar el rècord nacional de 60 m barres a 7.45 a Madrid i avisa que encara pot arrapar centèsimes. Enfoca Lievin, el Nacional i el Mundial de Torun.

La borrasca Nils deixa ratxes de fins a 145 km/h en la Comunitat Valenciana sense incidències greus

El pas de la borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 145 km/h a Xodos i més de 140 km/h a Alcoi, sense incidències greus. Emergències ha coordinat intervencions puntuals a València i Alacant.

Ricardo Ten celebra el Premi Infanta Sofía i ja mira a la classificació per a Los Angeles 2028

Ricardo Ten va celebrar el Premi Infanta Sofía amb una alegria immensa i va destacar la visibilitat per a l'esport paralímpic. Després de la seua triple medalla a París 2024, fixa objectius en els mundials i la classificació per a Los Angeles 2028.