15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Metrovalencia i el TRAM d’Alacant tornen a la normalitat a partir del dilluns

Tram d’Alacant | Cedida

 

La Generalitat aplicarà a partir del dilluns que ve, 11 de maig, un nou calendari de servici en Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la finalitat de què recuperen la normalitat, al costat de reforços en les mesures de seguretat. En València, la freqüència de pas del metre recupera les circulacions habituals anteriors a la crisi sanitària.

 

S’establix una reducció màxima de fins al 2% del servici ordinari en les línies ferroviàries de metre i del 17% del servici ordinari en les línies tramviàries, pel que amb esta disposició FGV «oferirà pràcticament el cent per cent de les seues circulacions habituals, en les línies en servici, enfront del 50% aproximat de circulacions que s’han prestat en les últimes setmanes», ha destacat en un comunicat el conseller de Mobilitat, Arcadi España.

 

Metrovalencia

En Metrovalencia, les línies de metro recuperen el servici habitual establit de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, les Línies 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei-Marítim Serreria) recuperen el servici dels dies laborables no lectius, al no estar oberts els centres universitaris i educatius.

 

Al seu torn, continua paralitzada temporalment el servici de la Línia 8 (Marítim Serreria-Marina Reial Joan Carles I). A demés, el servici nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 03.00 hores de la matinada aproximadament, seguix suspés en les línies de metro i tramvia.

 

Els usuaris i usuàries de Metrovalencia disposen dels canals d’atenció telefònica, xarxes socials, i el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En Twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 06.00 a 00.00 hores de dilluns a dissabtes i de 07.00 a 00.00 h diumenges i festius.

 

El TRAM d’Alacant

En la xarxa del TRAM d’Alacant es recupera el servici previst per a les jornades laborables no lectives, al no estar oberta la Universitat d’Alacant i ni els altres centres educatius. La Línia 3 (Estels-El Campello) entra de nou en servici, mentres que la Línia 5 (Porta de la Mar-Plaça la Corunya) seguix paralitzada temporalment.

 

Davant de qualsevol dubte els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72 i en Twitter @tramdealicante amb horari d’atenció de 06.00 a 00.00 hores de dilluns a dissabtes i de 07.00 a 00.00 h diumenges i festius.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.