La NASA busca candidats per a estar dos mesos en el llit per 11.000 euros

La NASA i el Centre Aeroespacial Alemany han publicat un anunci amb el qual busquen voluntaris per a passar dos mesos en un llit. Este lloc de treball tindrà una remuneració de 11.000 euros o 12.500 dòlars.

L’objectiu

L’objectiu és provar un llit amb gravetat artificial que s’utilitzarà en una recerca en conjunt amb l’Agència Espacial Europea. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Requisits per als voluntaris

Es tracta d’una recerca científica de la NASA junt l’Agència Espacial Europea. La convocatòria està orientada a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut.

Este projecte apunta a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut. Altres requisits que s’inclouen és no ser fumador, tenir una alçada d’entre 1,53 i 1,90 metres. També tenir un índex de massa corporal d’entre 19 i 30 quilograms per metre quadrat.

Conéixer els efectes secundaris

L’estudi consisteix a provar un llit amb gravetat artificial durant 59 dies amb l’objectiu de conéixer quins efectes secundaris pot tenir en el cos una expedició espacial, després d’estar un determinat de temps exposat a la ingravitació.

«Per a generar condicions similars a les de l’espai, les persones que se sotmetran a la prova hauran de ficar-se al llit en un llit inclinat sis graus cap al seu cap«, explica l’Agència en un comunicat.

Alteracions del cos humà

Una llarga estada en l’espai pot alterar l’organisme i l’estrés físic pot conduir a la ruptura de músculs i d’ossos, segons indiquen. A més, els fluids corporals es desplacen cap al cap i pot provocar canvis en els ulls.

«Els resultats ajudaran els científics a desenvolupar contramesures o mesures preventives més efectives per a garantir el benestar dels astronautes«, aclareixen.

En què consisteix l’estudi?

Dels 59 dies que dura en total la recerca, 15 són d’aclimatació, 30 dies de repòs en llit i 14 de recuperació i rehabilitació. Durant els 30 dies que els voluntaris passen en el llit, les tasques quotidianes les realitzaran des del llit en posició horitzontal.

Al llarg dels 59 dies, les persones no podran tenir contacte físic amb amics, parelles ni familiars. A més, seran sotmesos a exàmens de seguiment tres mesos després de finalitzar l’estudi i també quan passe un any i mig.

Aquells interessats a participar en este estudi hauran d’inscriure’s de manera en línia emplenant un qüestionari general a través del Centre Aeroespacial Alemany. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Últimes notícies

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.