La NASA busca candidats per a estar dos mesos en el llit per 11.000 euros

La NASA i el Centre Aeroespacial Alemany han publicat un anunci amb el qual busquen voluntaris per a passar dos mesos en un llit. Este lloc de treball tindrà una remuneració de 11.000 euros o 12.500 dòlars.

L’objectiu

L’objectiu és provar un llit amb gravetat artificial que s’utilitzarà en una recerca en conjunt amb l’Agència Espacial Europea. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Requisits per als voluntaris

Es tracta d’una recerca científica de la NASA junt l’Agència Espacial Europea. La convocatòria està orientada a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut.

Este projecte apunta a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut. Altres requisits que s’inclouen és no ser fumador, tenir una alçada d’entre 1,53 i 1,90 metres. També tenir un índex de massa corporal d’entre 19 i 30 quilograms per metre quadrat.

Conéixer els efectes secundaris

L’estudi consisteix a provar un llit amb gravetat artificial durant 59 dies amb l’objectiu de conéixer quins efectes secundaris pot tenir en el cos una expedició espacial, després d’estar un determinat de temps exposat a la ingravitació.

«Per a generar condicions similars a les de l’espai, les persones que se sotmetran a la prova hauran de ficar-se al llit en un llit inclinat sis graus cap al seu cap«, explica l’Agència en un comunicat.

Alteracions del cos humà

Una llarga estada en l’espai pot alterar l’organisme i l’estrés físic pot conduir a la ruptura de músculs i d’ossos, segons indiquen. A més, els fluids corporals es desplacen cap al cap i pot provocar canvis en els ulls.

«Els resultats ajudaran els científics a desenvolupar contramesures o mesures preventives més efectives per a garantir el benestar dels astronautes«, aclareixen.

En què consisteix l’estudi?

Dels 59 dies que dura en total la recerca, 15 són d’aclimatació, 30 dies de repòs en llit i 14 de recuperació i rehabilitació. Durant els 30 dies que els voluntaris passen en el llit, les tasques quotidianes les realitzaran des del llit en posició horitzontal.

Al llarg dels 59 dies, les persones no podran tenir contacte físic amb amics, parelles ni familiars. A més, seran sotmesos a exàmens de seguiment tres mesos després de finalitzar l’estudi i també quan passe un any i mig.

Aquells interessats a participar en este estudi hauran d’inscriure’s de manera en línia emplenant un qüestionari general a través del Centre Aeroespacial Alemany. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Últimes notícies

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.

L’exdirectora de Prevenció d’Incendis va demanar alarmar la població per la presa de Forata durant la DANA

Rosa Touris ha explicat al jutjat de Catarroja que va recomanar alarmar la població per la incertesa sobre la presa de Forata durant la DANA, i ha descrit molt de desordre en el Cecopi.

Investiguen la possible intoxicació d’una xiqueta de 5 anys per una beguda en un bar de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga la possible intoxicació d’una xiqueta alemanya de 5 anys i de sa mare després de beure en un establiment de Xàbia. S’han intervingut el recipient i altres productes del mateix lot mentre continuen les diligències.

Critiques al retard de l’Es-Alert i a la suspensió del partit del Llevant per les fortes pluges

El Consell defensa que va avisar del temporal i que l’Es-Alert es va enviar segons criteris tècnics, mentre l’oposició i associacions de víctimes critiquen el retard de l’avís i la suspensió a última hora del Llevant-Athletic.

La UPV reprén divendres les classes presencials després de l’episodi de pluges

La Universitat Politècnica de València ha anunciat que este divendres tornarà a la docència presencial, després d’haver passat a classe en línia pel temporal de pluges. Garantix flexibilitat a l’estudiantat i al personal que no puga desplaçar-se amb seguretat.