La NASA busca candidats per a estar dos mesos en el llit per 11.000 euros

La NASA i el Centre Aeroespacial Alemany han publicat un anunci amb el qual busquen voluntaris per a passar dos mesos en un llit. Este lloc de treball tindrà una remuneració de 11.000 euros o 12.500 dòlars.

L’objectiu

L’objectiu és provar un llit amb gravetat artificial que s’utilitzarà en una recerca en conjunt amb l’Agència Espacial Europea. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Requisits per als voluntaris

Es tracta d’una recerca científica de la NASA junt l’Agència Espacial Europea. La convocatòria està orientada a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut.

Este projecte apunta a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut. Altres requisits que s’inclouen és no ser fumador, tenir una alçada d’entre 1,53 i 1,90 metres. També tenir un índex de massa corporal d’entre 19 i 30 quilograms per metre quadrat.

Conéixer els efectes secundaris

L’estudi consisteix a provar un llit amb gravetat artificial durant 59 dies amb l’objectiu de conéixer quins efectes secundaris pot tenir en el cos una expedició espacial, després d’estar un determinat de temps exposat a la ingravitació.

«Per a generar condicions similars a les de l’espai, les persones que se sotmetran a la prova hauran de ficar-se al llit en un llit inclinat sis graus cap al seu cap«, explica l’Agència en un comunicat.

Alteracions del cos humà

Una llarga estada en l’espai pot alterar l’organisme i l’estrés físic pot conduir a la ruptura de músculs i d’ossos, segons indiquen. A més, els fluids corporals es desplacen cap al cap i pot provocar canvis en els ulls.

«Els resultats ajudaran els científics a desenvolupar contramesures o mesures preventives més efectives per a garantir el benestar dels astronautes«, aclareixen.

En què consisteix l’estudi?

Dels 59 dies que dura en total la recerca, 15 són d’aclimatació, 30 dies de repòs en llit i 14 de recuperació i rehabilitació. Durant els 30 dies que els voluntaris passen en el llit, les tasques quotidianes les realitzaran des del llit en posició horitzontal.

Al llarg dels 59 dies, les persones no podran tenir contacte físic amb amics, parelles ni familiars. A més, seran sotmesos a exàmens de seguiment tres mesos després de finalitzar l’estudi i també quan passe un any i mig.

Aquells interessats a participar en este estudi hauran d’inscriure’s de manera en línia emplenant un qüestionari general a través del Centre Aeroespacial Alemany. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.