Un nou test PCR permitix distingir entre el Covid-19 i la grip

 

Genomica, l’empresa de diagnòstic molecular del Grup PharmaMar, ha posat a la disposició dels hospitals i laboratoris de diagnòstic un nou test PCR per a detectar de manera diferencial el Covid-19, la grip A i B i el virus respiratori (RSV), ha informat este dimarts la farmacèutica a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

 

El nou test, que ja ha obtingut el marcatge CE, ha completat amb èxit les proves fetes amb mostres nasofaríngies de pacients amb infeccions respiratòries en l’Hospital Universitari La Paz, l’Hospital Clínic Universitari de València i l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València, segons ha precisat PharmaMar. Els tests han obtingut sensibilitats de més del 95% i especificitats per damunt del 99,7%.

 

«El kit PCR de diagnòstic de la companyia ha demostrat, per tant, ser altament sensible i específic en la detecció i diferenciació de virus respiratoris, incloent el SARS-CoV-2, que permet fins i tot detectar casos asimptomàtics», subratlla la companyia. El nou test, basat en una PCR, permet diferenciar el virus SARS-CoV-2, causant de l’actual pandèmia, enfront d’altres virus.

 

«D’esta forma, es pot fer un diagnòstic ràpid i precís, que permet als metges classificar als pacients i determinar el tractament i mesures d’aïllament més adequades per a cada cas», defensa la farmacèutica. El producte ja està disponible comercialment i és compatible amb tecnologia de PCR en Temps Real o qPCR, tecnologia àmpliament usada per a diagnòstic en hospitals, centres sanitaris o laboratoris de diagnòstic.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.