Un nou test PCR permitix distingir entre el Covid-19 i la grip

 

Genomica, l’empresa de diagnòstic molecular del Grup PharmaMar, ha posat a la disposició dels hospitals i laboratoris de diagnòstic un nou test PCR per a detectar de manera diferencial el Covid-19, la grip A i B i el virus respiratori (RSV), ha informat este dimarts la farmacèutica a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

 

El nou test, que ja ha obtingut el marcatge CE, ha completat amb èxit les proves fetes amb mostres nasofaríngies de pacients amb infeccions respiratòries en l’Hospital Universitari La Paz, l’Hospital Clínic Universitari de València i l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València, segons ha precisat PharmaMar. Els tests han obtingut sensibilitats de més del 95% i especificitats per damunt del 99,7%.

 

«El kit PCR de diagnòstic de la companyia ha demostrat, per tant, ser altament sensible i específic en la detecció i diferenciació de virus respiratoris, incloent el SARS-CoV-2, que permet fins i tot detectar casos asimptomàtics», subratlla la companyia. El nou test, basat en una PCR, permet diferenciar el virus SARS-CoV-2, causant de l’actual pandèmia, enfront d’altres virus.

 

«D’esta forma, es pot fer un diagnòstic ràpid i precís, que permet als metges classificar als pacients i determinar el tractament i mesures d’aïllament més adequades per a cada cas», defensa la farmacèutica. El producte ja està disponible comercialment i és compatible amb tecnologia de PCR en Temps Real o qPCR, tecnologia àmpliament usada per a diagnòstic en hospitals, centres sanitaris o laboratoris de diagnòstic.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.