Un nou test PCR permitix distingir entre el Covid-19 i la grip

 

Genomica, l’empresa de diagnòstic molecular del Grup PharmaMar, ha posat a la disposició dels hospitals i laboratoris de diagnòstic un nou test PCR per a detectar de manera diferencial el Covid-19, la grip A i B i el virus respiratori (RSV), ha informat este dimarts la farmacèutica a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

 

El nou test, que ja ha obtingut el marcatge CE, ha completat amb èxit les proves fetes amb mostres nasofaríngies de pacients amb infeccions respiratòries en l’Hospital Universitari La Paz, l’Hospital Clínic Universitari de València i l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València, segons ha precisat PharmaMar. Els tests han obtingut sensibilitats de més del 95% i especificitats per damunt del 99,7%.

 

«El kit PCR de diagnòstic de la companyia ha demostrat, per tant, ser altament sensible i específic en la detecció i diferenciació de virus respiratoris, incloent el SARS-CoV-2, que permet fins i tot detectar casos asimptomàtics», subratlla la companyia. El nou test, basat en una PCR, permet diferenciar el virus SARS-CoV-2, causant de l’actual pandèmia, enfront d’altres virus.

 

«D’esta forma, es pot fer un diagnòstic ràpid i precís, que permet als metges classificar als pacients i determinar el tractament i mesures d’aïllament més adequades per a cada cas», defensa la farmacèutica. El producte ja està disponible comercialment i és compatible amb tecnologia de PCR en Temps Real o qPCR, tecnologia àmpliament usada per a diagnòstic en hospitals, centres sanitaris o laboratoris de diagnòstic.

Últimes notícies

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.

Pla urgent per a regenerar la Devesa de El Saler després de l’incendi d’agost

L’Ajuntament de València i la Generalitat han pactat un pla de regeneració i defensa contra incendis a la Devesa de El Saler després del foc d’agost, que va arrasar 37 hectàrees. Les administracions volen agilitzar tràmits, adaptar la normativa de L’Albufera i desplegar el sistema defensiu Sideinfo.