Un nou test PCR permitix distingir entre el Covid-19 i la grip

 

Genomica, l’empresa de diagnòstic molecular del Grup PharmaMar, ha posat a la disposició dels hospitals i laboratoris de diagnòstic un nou test PCR per a detectar de manera diferencial el Covid-19, la grip A i B i el virus respiratori (RSV), ha informat este dimarts la farmacèutica a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

 

El nou test, que ja ha obtingut el marcatge CE, ha completat amb èxit les proves fetes amb mostres nasofaríngies de pacients amb infeccions respiratòries en l’Hospital Universitari La Paz, l’Hospital Clínic Universitari de València i l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València, segons ha precisat PharmaMar. Els tests han obtingut sensibilitats de més del 95% i especificitats per damunt del 99,7%.

 

«El kit PCR de diagnòstic de la companyia ha demostrat, per tant, ser altament sensible i específic en la detecció i diferenciació de virus respiratoris, incloent el SARS-CoV-2, que permet fins i tot detectar casos asimptomàtics», subratlla la companyia. El nou test, basat en una PCR, permet diferenciar el virus SARS-CoV-2, causant de l’actual pandèmia, enfront d’altres virus.

 

«D’esta forma, es pot fer un diagnòstic ràpid i precís, que permet als metges classificar als pacients i determinar el tractament i mesures d’aïllament més adequades per a cada cas», defensa la farmacèutica. El producte ja està disponible comercialment i és compatible amb tecnologia de PCR en Temps Real o qPCR, tecnologia àmpliament usada per a diagnòstic en hospitals, centres sanitaris o laboratoris de diagnòstic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.