11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Un nou test PCR permitix distingir entre el Covid-19 i la grip

 

Genomica, l’empresa de diagnòstic molecular del Grup PharmaMar, ha posat a la disposició dels hospitals i laboratoris de diagnòstic un nou test PCR per a detectar de manera diferencial el Covid-19, la grip A i B i el virus respiratori (RSV), ha informat este dimarts la farmacèutica a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

 

El nou test, que ja ha obtingut el marcatge CE, ha completat amb èxit les proves fetes amb mostres nasofaríngies de pacients amb infeccions respiratòries en l’Hospital Universitari La Paz, l’Hospital Clínic Universitari de València i l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València, segons ha precisat PharmaMar. Els tests han obtingut sensibilitats de més del 95% i especificitats per damunt del 99,7%.

 

«El kit PCR de diagnòstic de la companyia ha demostrat, per tant, ser altament sensible i específic en la detecció i diferenciació de virus respiratoris, incloent el SARS-CoV-2, que permet fins i tot detectar casos asimptomàtics», subratlla la companyia. El nou test, basat en una PCR, permet diferenciar el virus SARS-CoV-2, causant de l’actual pandèmia, enfront d’altres virus.

 

«D’esta forma, es pot fer un diagnòstic ràpid i precís, que permet als metges classificar als pacients i determinar el tractament i mesures d’aïllament més adequades per a cada cas», defensa la farmacèutica. El producte ja està disponible comercialment i és compatible amb tecnologia de PCR en Temps Real o qPCR, tecnologia àmpliament usada per a diagnòstic en hospitals, centres sanitaris o laboratoris de diagnòstic.

Últimes notícies

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.

Jaime Pradilla supera els 2.000 punts amb el València Basket

En el dol davant Paris Basketball, l'ala pivot va superar la barrera dels 2.000 punts des de 2020 i es va convertir en el 15é anotador històric del club. Als seus 25 anys també destaca en rebot i experiència europea.

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.