Paterna posa en marxa un programa de Servici d’Atenció Domiciliària per a dependents

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), ha posat en marxa una experiència d’un nou Servici d’Atenció Domiciliària (SAD) que permetrà prestar assistència a un major número de persones dependents residents en el municipi.

 

Actualment, els servicis socials municipals atenen a 64 persones i, amb la posada en marxa del nou servici, que compta amb finançament directe del Sistema de Serveis Socials del territori valencià, s’han incorporat 11 usuaris més, xifra que es podrà augmentar per a arribar a cobrir les necessitats dels veïns i veïnes dependents de Paterna.

 

Este servici pretén homogeneïtzar criteris en l’Atenció Domiciliària en la Comunitat, permetent als ajuntaments obtindre finançament de la Generalitat per a les persones amb un grau de dependència reconegut, assumint la gestió en la prestació d’assistència.

 

«Podrem millorar la qualitat de vida dels veïns»

Tal com ha explicat la Regidora de Serveis Socials, Isabel Segura, «la possibilitat d’obtindre recursos directes de la Conselleria ens permetrà atendre a més veïns de Paterna que ho necessiten per la seua condició de dependents, permetent que visquen el màxim temps possible en el seu entorn, millorant la seua qualitat de vida i aplicant el principi de permanència de les persones en sa casa».

 

El SAD es presta entorn de 4 eixos: l’assistencial, el preventiu, el rehabilitador i el psicoeducatiu. Els recursos a la disposició dels usuaris dependran del grau de dependència i necessitats però poden anar des de l’acompanyament a fer gestions o l’ajuda per a la neteja personal, fins al foment d’habilitats per a l’organització econòmica i familiar o el foment d’hàbits de vida saludables.

 

El servici es pot sol·licitar a través de l’Ajuntament de Paterna, sempre que es dispose del reconeixement d’un grau de dependència. En cas contrari, des dels servicis socials municipals podran sol·licitar este reconeixement.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.