Paterna posa en marxa un programa de Servici d’Atenció Domiciliària per a dependents

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), ha posat en marxa una experiència d’un nou Servici d’Atenció Domiciliària (SAD) que permetrà prestar assistència a un major número de persones dependents residents en el municipi.

 

Actualment, els servicis socials municipals atenen a 64 persones i, amb la posada en marxa del nou servici, que compta amb finançament directe del Sistema de Serveis Socials del territori valencià, s’han incorporat 11 usuaris més, xifra que es podrà augmentar per a arribar a cobrir les necessitats dels veïns i veïnes dependents de Paterna.

 

Este servici pretén homogeneïtzar criteris en l’Atenció Domiciliària en la Comunitat, permetent als ajuntaments obtindre finançament de la Generalitat per a les persones amb un grau de dependència reconegut, assumint la gestió en la prestació d’assistència.

 

«Podrem millorar la qualitat de vida dels veïns»

Tal com ha explicat la Regidora de Serveis Socials, Isabel Segura, «la possibilitat d’obtindre recursos directes de la Conselleria ens permetrà atendre a més veïns de Paterna que ho necessiten per la seua condició de dependents, permetent que visquen el màxim temps possible en el seu entorn, millorant la seua qualitat de vida i aplicant el principi de permanència de les persones en sa casa».

 

El SAD es presta entorn de 4 eixos: l’assistencial, el preventiu, el rehabilitador i el psicoeducatiu. Els recursos a la disposició dels usuaris dependran del grau de dependència i necessitats però poden anar des de l’acompanyament a fer gestions o l’ajuda per a la neteja personal, fins al foment d’habilitats per a l’organització econòmica i familiar o el foment d’hàbits de vida saludables.

 

El servici es pot sol·licitar a través de l’Ajuntament de Paterna, sempre que es dispose del reconeixement d’un grau de dependència. En cas contrari, des dels servicis socials municipals podran sol·licitar este reconeixement.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022