12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Paterna posa en marxa un programa de Servici d’Atenció Domiciliària per a dependents

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), ha posat en marxa una experiència d’un nou Servici d’Atenció Domiciliària (SAD) que permetrà prestar assistència a un major número de persones dependents residents en el municipi.

 

Actualment, els servicis socials municipals atenen a 64 persones i, amb la posada en marxa del nou servici, que compta amb finançament directe del Sistema de Serveis Socials del territori valencià, s’han incorporat 11 usuaris més, xifra que es podrà augmentar per a arribar a cobrir les necessitats dels veïns i veïnes dependents de Paterna.

 

Este servici pretén homogeneïtzar criteris en l’Atenció Domiciliària en la Comunitat, permetent als ajuntaments obtindre finançament de la Generalitat per a les persones amb un grau de dependència reconegut, assumint la gestió en la prestació d’assistència.

 

«Podrem millorar la qualitat de vida dels veïns»

Tal com ha explicat la Regidora de Serveis Socials, Isabel Segura, «la possibilitat d’obtindre recursos directes de la Conselleria ens permetrà atendre a més veïns de Paterna que ho necessiten per la seua condició de dependents, permetent que visquen el màxim temps possible en el seu entorn, millorant la seua qualitat de vida i aplicant el principi de permanència de les persones en sa casa».

 

El SAD es presta entorn de 4 eixos: l’assistencial, el preventiu, el rehabilitador i el psicoeducatiu. Els recursos a la disposició dels usuaris dependran del grau de dependència i necessitats però poden anar des de l’acompanyament a fer gestions o l’ajuda per a la neteja personal, fins al foment d’habilitats per a l’organització econòmica i familiar o el foment d’hàbits de vida saludables.

 

El servici es pot sol·licitar a través de l’Ajuntament de Paterna, sempre que es dispose del reconeixement d’un grau de dependència. En cas contrari, des dels servicis socials municipals podran sol·licitar este reconeixement.

Últimes notícies

El PSPV presenta 104 esmenes a l’avantprojecte de pressupostos de la Diputació d’Alacant

El PSPV ha presentat 104 esmenes per a corregir un pressupost que considera continuista i sense ambició social, econòmica i territorial. L'oposició planteja mesures per a reactivar l'economia, fer costat als ajuntaments i combatre la despoblació.

El 112 gestiona 50 incidents per la borrasca Emilia i manté el seguiment en la Comunitat

El 112 ha gestionat al voltant de 50 incidents per les pluges i tempestes associades a la borrasca Emilia. Les alertes s'han rebaixat a groc en tota la Comunitat i el seguiment continua.

La Comunitat Valenciana es manté com la més endeutada amb el 40,5% del PIB

La Comunitat Valenciana es va mantindre com l'autonomia més endeutada: 40,5% del PIB. En termes absoluts suma 62.424 milions, només per darrere de Catalunya.

Pluges en la Comunitat Valenciana deixen un incendi per llamp i una teulada esfondrada a Vinaròs

La borrasca ha desencadenat quatre actuacions del Consorci de Castelló, amb tres avisos a Vinaròs per acovardisques, un incendi i una solsida. Alacant no ha registrat incidents.

Avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres en una hora

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per ruixats i tempestes, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en 12. El risc es repartix per províncies amb franges horàries diferenciades.

UPV i UV reprenen les classes presencials després de passar l’alerta a nivell groc

Les universitats de València reprenen hui l'activitat lectiva presencial en normalitzar-se les alertes meteorològiques. La UV torna a les 15.00 i la UPV a les 14.00 a València i Gandia.

Revolta nega desviament de diners després de la dana i acusa a Vox de voler controlar-la

L'organització juvenil rebutja irregularitats en els fons per a l'emergència de València i atribuïx les denúncies a una maniobra política de part de Vox. Anuncia que publicarà una auditoria externa per a acreditar la seua gestió.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 l/m²

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per precipitacions intenses i tempestes. El litoral de Castelló concentrarà els majors acumulats, amb 30 l/m² en una hora i 80 en 12.