12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Paterna posa en marxa un programa de Servici d’Atenció Domiciliària per a dependents

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), ha posat en marxa una experiència d’un nou Servici d’Atenció Domiciliària (SAD) que permetrà prestar assistència a un major número de persones dependents residents en el municipi.

 

Actualment, els servicis socials municipals atenen a 64 persones i, amb la posada en marxa del nou servici, que compta amb finançament directe del Sistema de Serveis Socials del territori valencià, s’han incorporat 11 usuaris més, xifra que es podrà augmentar per a arribar a cobrir les necessitats dels veïns i veïnes dependents de Paterna.

 

Este servici pretén homogeneïtzar criteris en l’Atenció Domiciliària en la Comunitat, permetent als ajuntaments obtindre finançament de la Generalitat per a les persones amb un grau de dependència reconegut, assumint la gestió en la prestació d’assistència.

 

«Podrem millorar la qualitat de vida dels veïns»

Tal com ha explicat la Regidora de Serveis Socials, Isabel Segura, «la possibilitat d’obtindre recursos directes de la Conselleria ens permetrà atendre a més veïns de Paterna que ho necessiten per la seua condició de dependents, permetent que visquen el màxim temps possible en el seu entorn, millorant la seua qualitat de vida i aplicant el principi de permanència de les persones en sa casa».

 

El SAD es presta entorn de 4 eixos: l’assistencial, el preventiu, el rehabilitador i el psicoeducatiu. Els recursos a la disposició dels usuaris dependran del grau de dependència i necessitats però poden anar des de l’acompanyament a fer gestions o l’ajuda per a la neteja personal, fins al foment d’habilitats per a l’organització econòmica i familiar o el foment d’hàbits de vida saludables.

 

El servici es pot sol·licitar a través de l’Ajuntament de Paterna, sempre que es dispose del reconeixement d’un grau de dependència. En cas contrari, des dels servicis socials municipals podran sol·licitar este reconeixement.

Últimes notícies

Matías Moreno: ‘El Madrid serà molt difícil però no anirem amb el cap cot’

El central del Llevant va explicar que, malgrat la dificultat de visitar el Bernabéu, l'equip viatjarà per a competir i buscar els tres punts. Va destacar l'impuls amb Luis Castro i el seu bon moment personal.

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.