11.8 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Paterna posa en marxa un programa de Servici d’Atenció Domiciliària per a dependents

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), ha posat en marxa una experiència d’un nou Servici d’Atenció Domiciliària (SAD) que permetrà prestar assistència a un major número de persones dependents residents en el municipi.

 

Actualment, els servicis socials municipals atenen a 64 persones i, amb la posada en marxa del nou servici, que compta amb finançament directe del Sistema de Serveis Socials del territori valencià, s’han incorporat 11 usuaris més, xifra que es podrà augmentar per a arribar a cobrir les necessitats dels veïns i veïnes dependents de Paterna.

 

Este servici pretén homogeneïtzar criteris en l’Atenció Domiciliària en la Comunitat, permetent als ajuntaments obtindre finançament de la Generalitat per a les persones amb un grau de dependència reconegut, assumint la gestió en la prestació d’assistència.

 

«Podrem millorar la qualitat de vida dels veïns»

Tal com ha explicat la Regidora de Serveis Socials, Isabel Segura, «la possibilitat d’obtindre recursos directes de la Conselleria ens permetrà atendre a més veïns de Paterna que ho necessiten per la seua condició de dependents, permetent que visquen el màxim temps possible en el seu entorn, millorant la seua qualitat de vida i aplicant el principi de permanència de les persones en sa casa».

 

El SAD es presta entorn de 4 eixos: l’assistencial, el preventiu, el rehabilitador i el psicoeducatiu. Els recursos a la disposició dels usuaris dependran del grau de dependència i necessitats però poden anar des de l’acompanyament a fer gestions o l’ajuda per a la neteja personal, fins al foment d’habilitats per a l’organització econòmica i familiar o el foment d’hàbits de vida saludables.

 

El servici es pot sol·licitar a través de l’Ajuntament de Paterna, sempre que es dispose del reconeixement d’un grau de dependència. En cas contrari, des dels servicis socials municipals podran sol·licitar este reconeixement.

Últimes notícies

Les discoteques valencianes preveuen un 4,5% més de facturació este Nadal

Les discoteques de València encaren la campanya amb optimisme i anticipen un 4,5% més de facturació. L'avançament de les celebracions i la prevenda sostenen el repunt.

Catalá defén el canvi de la titlla a València per una qüestió d’identitat

L'alcaldessa ha defés que València passe a escriure's Valéncia en valencià per a reflectir la pronunciació tancada i ha assegurat que el tràmit no tindrà dificultats.

Detingut per incendiar 18 contenidors i danyar 32 vehicles a València

La Policia Nacional ha arrestat de matinada a un home de 45 anys a València després d'una cadena d'incendis que ha calcinat 18 contenidors i danyat 32 vehicles i tres façanes. Ha ocorregut al carrer Jerònim Gal·lés, on els veïns han alertat al 091 i els bombers han sufocat els focus.

València destinarà 14 milions perquè no puge el preu del transport

L'Ajuntament de València ha anunciat que cobrirà amb pressupost propi la part de les ajudes estatals no finançada per no tindre ZBE. Destinarà 14 milions per a mantindre els descomptes i evitar pujades l'any vinent.

Mercadona lidera la quota de productes de Nadal amb un 19,6% i Carrefour s’acosta

Mercadona encapçala les vendes nadalenques amb un 19,6% i Carrefour aconseguix el 14,8%, segons Worldpanel. La compra en línia a penes suposa el 1,6% del total.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en La Marina (Elx); la Guàrdia Civil a prop a dos sospitosos

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després d'una pallissa en la pedania de La Marina. La Guàrdia Civil ha voltat una vivenda on romanen dos sospitosos a l'espera de detenció.

Cel nuvolós, gelades febles i ratxes molt fortes en zones exposades de l’interior

Jornada de núvols amb pluges febles i cota de neu a l'alça; el vent del nord-oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior. El dimecres hi haurà ruixats en el litoral sud de València i nord d'Alacant i gelades a l'interior.

Ha mort un treballador de 52 anys després d’una caiguda en una empresa d’Albal

Un treballador de 52 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una empresa d'Albal. El SAMU no va aconseguir reanimar-lo i la Guàrdia Civil investiga les causes.