La Policia científica investiga les causes de l’incendi de la cotxera de l’EMT

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha informat este dissabte que la policia científica investiga les circumstàncies de l’incendi declarat en la cotxera de l’EMT en Sant Isidre i ha afirmat que els autobusos afectats eren antics.

 

El primer edil i el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, s’han desplaçat este dissabte a les instal·lacions de l’EMT en Sant Isidre per a comprovar de primera mà la situació.

 

En declaracions als mitjans, Ribó ha assenyalat que la Policia científica investiga les causes d’un incendi que ha qualificat d’important. Ha indicat que esta situació no afectarà el funcionament del servici. A demés, ha posat en valor que no hi haja hagut cap persona afectada.

 

L’alcalde ha explicat que els autobusos eren d’edat molt elevada, la majoria pendents que l’any que ve es retiraren de la xarxa. A demés, considera que el succeït és un indicador de la necessitat de renovació de la flota.

De la mateixa manera, ha afirmat que els autobusos havien passat la ITV, estaven assegurats i amb els mecanismes de seguretat en regla. «Les normes de seguretat han estat funcionat de manera adequada», ha remarcat.

 

Es desconeixen les causes

Segons l’alcalde, encara que ha indicat que es desconeixen les causes del foc, al principi una explosió inicial hauria sigut l’origen de les flames, que s’han propagat amb molta facilitat perquè els autobusos pròxims són de gas.

 

En la mateixa línia, Grezzi ha reconegut que l’incendi ha sigut bastant aparatós i molt vistós, però ha posat en valor que els sistemes de seguretat s’han mobilitzat de seguida, tant els interns de l’EMT com els bombers i forces de seguretat.

 

L’edil ha detallat que la Policia Local ha arribat de seguida i que els bombers han pogut connectar les seues mànegues al sistema de reg propi de les instal·lacions, que ha funcionat i s’havia canviat fa dos mesos. En este sentit, ha afirmat que l’incendi s’ha declarat passades les 17 hores i una hora després ja s’havia acabat.

 

Compra massiva de vehicles

En la mateixa línia que l’alcalde, Grezzi ha explicat que alguns dels autobusos afectats eren bastant antics i hi havia algun que tenia 22 anys i s’anava a retirar després de la compra massiva de vehicles amb l’última tecnologia que ha emprés el consistori.

 

«El problema quan estan en cotxera, si estan uns al costat d’uns altres i hi ha una espurna o un foc, més si són busos de gas, és que es propaga fàcilment» i és molt difícil controlar-ho.

 

El regidor ha posat en valor que treballadors de l’EMT s’han oferit voluntàriament a ajudar i a traslladar autobusos de la cotxera. Per això, ha agraït el compromís amb la cosa pública de tota la plantilla.

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.