14.7 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

La Policia científica investiga les causes de l’incendi de la cotxera de l’EMT

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha informat este dissabte que la policia científica investiga les circumstàncies de l’incendi declarat en la cotxera de l’EMT en Sant Isidre i ha afirmat que els autobusos afectats eren antics.

 

El primer edil i el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, s’han desplaçat este dissabte a les instal·lacions de l’EMT en Sant Isidre per a comprovar de primera mà la situació.

 

En declaracions als mitjans, Ribó ha assenyalat que la Policia científica investiga les causes d’un incendi que ha qualificat d’important. Ha indicat que esta situació no afectarà el funcionament del servici. A demés, ha posat en valor que no hi haja hagut cap persona afectada.

 

L’alcalde ha explicat que els autobusos eren d’edat molt elevada, la majoria pendents que l’any que ve es retiraren de la xarxa. A demés, considera que el succeït és un indicador de la necessitat de renovació de la flota.

De la mateixa manera, ha afirmat que els autobusos havien passat la ITV, estaven assegurats i amb els mecanismes de seguretat en regla. «Les normes de seguretat han estat funcionat de manera adequada», ha remarcat.

 

Es desconeixen les causes

Segons l’alcalde, encara que ha indicat que es desconeixen les causes del foc, al principi una explosió inicial hauria sigut l’origen de les flames, que s’han propagat amb molta facilitat perquè els autobusos pròxims són de gas.

 

En la mateixa línia, Grezzi ha reconegut que l’incendi ha sigut bastant aparatós i molt vistós, però ha posat en valor que els sistemes de seguretat s’han mobilitzat de seguida, tant els interns de l’EMT com els bombers i forces de seguretat.

 

L’edil ha detallat que la Policia Local ha arribat de seguida i que els bombers han pogut connectar les seues mànegues al sistema de reg propi de les instal·lacions, que ha funcionat i s’havia canviat fa dos mesos. En este sentit, ha afirmat que l’incendi s’ha declarat passades les 17 hores i una hora després ja s’havia acabat.

 

Compra massiva de vehicles

En la mateixa línia que l’alcalde, Grezzi ha explicat que alguns dels autobusos afectats eren bastant antics i hi havia algun que tenia 22 anys i s’anava a retirar després de la compra massiva de vehicles amb l’última tecnologia que ha emprés el consistori.

 

«El problema quan estan en cotxera, si estan uns al costat d’uns altres i hi ha una espurna o un foc, més si són busos de gas, és que es propaga fàcilment» i és molt difícil controlar-ho.

 

El regidor ha posat en valor que treballadors de l’EMT s’han oferit voluntàriament a ajudar i a traslladar autobusos de la cotxera. Per això, ha agraït el compromís amb la cosa pública de tota la plantilla.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.