La Policia científica investiga les causes de l’incendi de la cotxera de l’EMT

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha informat este dissabte que la policia científica investiga les circumstàncies de l’incendi declarat en la cotxera de l’EMT en Sant Isidre i ha afirmat que els autobusos afectats eren antics.

 

El primer edil i el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, s’han desplaçat este dissabte a les instal·lacions de l’EMT en Sant Isidre per a comprovar de primera mà la situació.

 

En declaracions als mitjans, Ribó ha assenyalat que la Policia científica investiga les causes d’un incendi que ha qualificat d’important. Ha indicat que esta situació no afectarà el funcionament del servici. A demés, ha posat en valor que no hi haja hagut cap persona afectada.

 

L’alcalde ha explicat que els autobusos eren d’edat molt elevada, la majoria pendents que l’any que ve es retiraren de la xarxa. A demés, considera que el succeït és un indicador de la necessitat de renovació de la flota.

De la mateixa manera, ha afirmat que els autobusos havien passat la ITV, estaven assegurats i amb els mecanismes de seguretat en regla. «Les normes de seguretat han estat funcionat de manera adequada», ha remarcat.

 

Es desconeixen les causes

Segons l’alcalde, encara que ha indicat que es desconeixen les causes del foc, al principi una explosió inicial hauria sigut l’origen de les flames, que s’han propagat amb molta facilitat perquè els autobusos pròxims són de gas.

 

En la mateixa línia, Grezzi ha reconegut que l’incendi ha sigut bastant aparatós i molt vistós, però ha posat en valor que els sistemes de seguretat s’han mobilitzat de seguida, tant els interns de l’EMT com els bombers i forces de seguretat.

 

L’edil ha detallat que la Policia Local ha arribat de seguida i que els bombers han pogut connectar les seues mànegues al sistema de reg propi de les instal·lacions, que ha funcionat i s’havia canviat fa dos mesos. En este sentit, ha afirmat que l’incendi s’ha declarat passades les 17 hores i una hora després ja s’havia acabat.

 

Compra massiva de vehicles

En la mateixa línia que l’alcalde, Grezzi ha explicat que alguns dels autobusos afectats eren bastant antics i hi havia algun que tenia 22 anys i s’anava a retirar després de la compra massiva de vehicles amb l’última tecnologia que ha emprés el consistori.

 

«El problema quan estan en cotxera, si estan uns al costat d’uns altres i hi ha una espurna o un foc, més si són busos de gas, és que es propaga fàcilment» i és molt difícil controlar-ho.

 

El regidor ha posat en valor que treballadors de l’EMT s’han oferit voluntàriament a ajudar i a traslladar autobusos de la cotxera. Per això, ha agraït el compromís amb la cosa pública de tota la plantilla.

Últimes notícies

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.

Oratge inestable al sud de València i nord d’Alacant amb pluges febles i temperatures a la baixa

Hui dimecres s’esperen núvols abundants, pluges febles al sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana.

Javi Torralba dirigirà l’equip femení del València Basket les tres pròximes temporades

El tècnic barceloní Javi Torralba agafa el relleu de Rubén Burgos a la banqueta del València Basket femení i firma per a les tres pròximes campanyes.

Ventaja de pista del València Basket davant un Joventut sense pressió en la semifinal de la Liga Endesa

València Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el gran moment de l’equip català. Pedro Martínez adverteix del perill de Ricky Rubio i de la solidesa col·lectiva del conjunt de Dani Miret.

L’IVAM estrena nova imatge per acostar l’art modern a nous públics

L’IVAM ha presentat una identitat visual renovada, dissenyada per l’estudi valencià Democràcia, que busca fer del museu un espai més experiencial, accessible i connectat amb nous públics.

Mor a Palència un ciclista valencià de 77 anys mentre feia el Camí de Santiago

Un home de 77 anys, veí de València i que feia el Camí de Santiago en bicicleta, ha mort en col·lisionar amb un cotxe en una intersecció amb stop a Melgar de Yuso, a la carretera local PP-4311 (Palència). La Guàrdia Civil investiga les causes de l accident.

València Basket busca colpejar primer davant un Joventut sense pressió en el Roig Arena

València Basket i Asisa Joventut obriran este dimecres al Roig Arena la seua semifinal de la Liga Endesa, amb avantatge de pista per als taronja i un conjunt badaloní sense pressió després de sorprendre el Kosner Baskonia als quarts. Pedro Martínez alerta sobre el perill de Ricky Rubio i del bloc català i relativitza l’etiqueta de favorit.

Les tres docents vetades de Les Corts per les protestes no aniran a Fiscalia

La Mesa de Les Corts ha prohibit l’accés a la cambra a tres docents que van llançar bitllets falsos i un xalec des de la tribuna, però descarta portar el cas a Fiscalia. Compromís i PSPV critiquen la decisió i la qualifiquen d’agressio al professorat en vaga.