La Policia científica investiga les causes de l’incendi de la cotxera de l’EMT

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha informat este dissabte que la policia científica investiga les circumstàncies de l’incendi declarat en la cotxera de l’EMT en Sant Isidre i ha afirmat que els autobusos afectats eren antics.

 

El primer edil i el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, s’han desplaçat este dissabte a les instal·lacions de l’EMT en Sant Isidre per a comprovar de primera mà la situació.

 

En declaracions als mitjans, Ribó ha assenyalat que la Policia científica investiga les causes d’un incendi que ha qualificat d’important. Ha indicat que esta situació no afectarà el funcionament del servici. A demés, ha posat en valor que no hi haja hagut cap persona afectada.

 

L’alcalde ha explicat que els autobusos eren d’edat molt elevada, la majoria pendents que l’any que ve es retiraren de la xarxa. A demés, considera que el succeït és un indicador de la necessitat de renovació de la flota.

De la mateixa manera, ha afirmat que els autobusos havien passat la ITV, estaven assegurats i amb els mecanismes de seguretat en regla. «Les normes de seguretat han estat funcionat de manera adequada», ha remarcat.

 

Es desconeixen les causes

Segons l’alcalde, encara que ha indicat que es desconeixen les causes del foc, al principi una explosió inicial hauria sigut l’origen de les flames, que s’han propagat amb molta facilitat perquè els autobusos pròxims són de gas.

 

En la mateixa línia, Grezzi ha reconegut que l’incendi ha sigut bastant aparatós i molt vistós, però ha posat en valor que els sistemes de seguretat s’han mobilitzat de seguida, tant els interns de l’EMT com els bombers i forces de seguretat.

 

L’edil ha detallat que la Policia Local ha arribat de seguida i que els bombers han pogut connectar les seues mànegues al sistema de reg propi de les instal·lacions, que ha funcionat i s’havia canviat fa dos mesos. En este sentit, ha afirmat que l’incendi s’ha declarat passades les 17 hores i una hora després ja s’havia acabat.

 

Compra massiva de vehicles

En la mateixa línia que l’alcalde, Grezzi ha explicat que alguns dels autobusos afectats eren bastant antics i hi havia algun que tenia 22 anys i s’anava a retirar després de la compra massiva de vehicles amb l’última tecnologia que ha emprés el consistori.

 

«El problema quan estan en cotxera, si estan uns al costat d’uns altres i hi ha una espurna o un foc, més si són busos de gas, és que es propaga fàcilment» i és molt difícil controlar-ho.

 

El regidor ha posat en valor que treballadors de l’EMT s’han oferit voluntàriament a ajudar i a traslladar autobusos de la cotxera. Per això, ha agraït el compromís amb la cosa pública de tota la plantilla.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.

Josep Puerto apel·la a la motivació del València Basket després de l’ajustada derrota davant Panathinaikos

Josep Puerto ressalta que la forma en què Panathinaikos va celebrar la victòria per un punt reforça la motivació del València Basket per a lluitar el segon partit de quarts de l'Eurolliga en el Roig Arena.

El PSOE recorrerà al Suprem per a frenar les acusacions de Aldama

El PSOE anuncia que tornarà a demanar empara al Tribunal Suprem per a respondre a les acusacions de Víctor de Aldama i nega qualsevol finançament il·legal en el partit.

Pérez Llorca reclama esperar a la investigació sobre la contractació de la seua parella abans de jutjar

Juanfran Pérez Llorca demana deixar treballar a l'Agència Antifrau en la investigació sobre la plaça adjudicada a la seua parella en la Diputació de València abans de traure conclusions polítiques.

Pérez Llorca acusa el Govern de discriminar la Comunitat i limitar-la a l’endeutament

Pérez Llorca acusa el Govern central de mantindre la discriminació econòmica amb la Comunitat Valenciana i de limitar la seua resposta a permetre més deute en lloc d'aportar recursos directes.

El Govern i el PSOE es desmarquen de Aldama després de les seues acusacions en el juí del cas Koldo

El Govern afirma estar tranquil i tatxa a Víctor de Aldama de gran mentider, mentres el PSOE anuncia que demanarà empara al Suprem davant el que considera injúries en el juí del cas Koldo.