El buit legal dels prostíbuls en les noves mesures ‘anticovid’

 

Han de tancar els prostíbuls o no? És la pregunta que sorgix després de l’entrada en vigor de les noves mesures ‘anticovid’ acordades entre el Govern i les comunitats autònomes. Però la realitat és que no hi ha una resposta tancada, perquè hi ha una espècie de buit legal.

 

L’advocat especialitzat en trata de persones, Carlos Torreño, ha assegurat a ‘Levante-EMV’ que estos negocis subsistixen gràcies a la situació d’alegalitat en la que es troben. Estos locals es registren en el Directori Central d’Empreses com a cases de cites, hotels, pubs, saunes, cases de massatges o bars.

 

En este sentit, aquells que estan registrats com a bars o restaurants poden continuar obrint fins a la una de la matinada. Els que ho estan com a pubs sí que han hagut de tancar, igual que tots els establiments d’oci nocturn. En canvi, els altres, poden continuar obrint, perquè la resolució de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no parla en concret dels prostíbuls.

 

Un fet amb el que no tot el món està d’acord perquè, tal com assegura Torreño, estos negocis suposen un «vector de transmissió» en plena pandèmia. A demés, «la vergonya complica l’abordatge efectiu d’este problema», perquè la confidencialitat que hi ha en estos ambients dificulta el seguiment de la cadena de contagis que es produïxen en este entorn.

 

«Qualsevol servici sexual hauria d’estar tancat en estos temps. És pura lògica, ho hem vist en Castella la Manxa i en Alacant, si no es regula esta situació tindrem problemes de Salut Pública», assegura Torreño. I és que en el nostre país s’han produït brots de coronavirus en dos prostíbuls: un en la localitat de Cox, en la comarca del Baix Segura (Alacant), que ha afectat a quatre persones, i l’altre en Ciudad Real, amb 12 persones contagiades.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.