9.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

El buit legal dels prostíbuls en les noves mesures ‘anticovid’

 

Han de tancar els prostíbuls o no? És la pregunta que sorgix després de l’entrada en vigor de les noves mesures ‘anticovid’ acordades entre el Govern i les comunitats autònomes. Però la realitat és que no hi ha una resposta tancada, perquè hi ha una espècie de buit legal.

 

L’advocat especialitzat en trata de persones, Carlos Torreño, ha assegurat a ‘Levante-EMV’ que estos negocis subsistixen gràcies a la situació d’alegalitat en la que es troben. Estos locals es registren en el Directori Central d’Empreses com a cases de cites, hotels, pubs, saunes, cases de massatges o bars.

 

En este sentit, aquells que estan registrats com a bars o restaurants poden continuar obrint fins a la una de la matinada. Els que ho estan com a pubs sí que han hagut de tancar, igual que tots els establiments d’oci nocturn. En canvi, els altres, poden continuar obrint, perquè la resolució de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no parla en concret dels prostíbuls.

 

Un fet amb el que no tot el món està d’acord perquè, tal com assegura Torreño, estos negocis suposen un «vector de transmissió» en plena pandèmia. A demés, «la vergonya complica l’abordatge efectiu d’este problema», perquè la confidencialitat que hi ha en estos ambients dificulta el seguiment de la cadena de contagis que es produïxen en este entorn.

 

«Qualsevol servici sexual hauria d’estar tancat en estos temps. És pura lògica, ho hem vist en Castella la Manxa i en Alacant, si no es regula esta situació tindrem problemes de Salut Pública», assegura Torreño. I és que en el nostre país s’han produït brots de coronavirus en dos prostíbuls: un en la localitat de Cox, en la comarca del Baix Segura (Alacant), que ha afectat a quatre persones, i l’altre en Ciudad Real, amb 12 persones contagiades.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.