El buit legal dels prostíbuls en les noves mesures ‘anticovid’

 

Han de tancar els prostíbuls o no? És la pregunta que sorgix després de l’entrada en vigor de les noves mesures ‘anticovid’ acordades entre el Govern i les comunitats autònomes. Però la realitat és que no hi ha una resposta tancada, perquè hi ha una espècie de buit legal.

 

L’advocat especialitzat en trata de persones, Carlos Torreño, ha assegurat a ‘Levante-EMV’ que estos negocis subsistixen gràcies a la situació d’alegalitat en la que es troben. Estos locals es registren en el Directori Central d’Empreses com a cases de cites, hotels, pubs, saunes, cases de massatges o bars.

 

En este sentit, aquells que estan registrats com a bars o restaurants poden continuar obrint fins a la una de la matinada. Els que ho estan com a pubs sí que han hagut de tancar, igual que tots els establiments d’oci nocturn. En canvi, els altres, poden continuar obrint, perquè la resolució de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no parla en concret dels prostíbuls.

 

Un fet amb el que no tot el món està d’acord perquè, tal com assegura Torreño, estos negocis suposen un «vector de transmissió» en plena pandèmia. A demés, «la vergonya complica l’abordatge efectiu d’este problema», perquè la confidencialitat que hi ha en estos ambients dificulta el seguiment de la cadena de contagis que es produïxen en este entorn.

 

«Qualsevol servici sexual hauria d’estar tancat en estos temps. És pura lògica, ho hem vist en Castella la Manxa i en Alacant, si no es regula esta situació tindrem problemes de Salut Pública», assegura Torreño. I és que en el nostre país s’han produït brots de coronavirus en dos prostíbuls: un en la localitat de Cox, en la comarca del Baix Segura (Alacant), que ha afectat a quatre persones, i l’altre en Ciudad Real, amb 12 persones contagiades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.