El buit legal dels prostíbuls en les noves mesures ‘anticovid’

 

Han de tancar els prostíbuls o no? És la pregunta que sorgix després de l’entrada en vigor de les noves mesures ‘anticovid’ acordades entre el Govern i les comunitats autònomes. Però la realitat és que no hi ha una resposta tancada, perquè hi ha una espècie de buit legal.

 

L’advocat especialitzat en trata de persones, Carlos Torreño, ha assegurat a ‘Levante-EMV’ que estos negocis subsistixen gràcies a la situació d’alegalitat en la que es troben. Estos locals es registren en el Directori Central d’Empreses com a cases de cites, hotels, pubs, saunes, cases de massatges o bars.

 

En este sentit, aquells que estan registrats com a bars o restaurants poden continuar obrint fins a la una de la matinada. Els que ho estan com a pubs sí que han hagut de tancar, igual que tots els establiments d’oci nocturn. En canvi, els altres, poden continuar obrint, perquè la resolució de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública no parla en concret dels prostíbuls.

 

Un fet amb el que no tot el món està d’acord perquè, tal com assegura Torreño, estos negocis suposen un «vector de transmissió» en plena pandèmia. A demés, «la vergonya complica l’abordatge efectiu d’este problema», perquè la confidencialitat que hi ha en estos ambients dificulta el seguiment de la cadena de contagis que es produïxen en este entorn.

 

«Qualsevol servici sexual hauria d’estar tancat en estos temps. És pura lògica, ho hem vist en Castella la Manxa i en Alacant, si no es regula esta situació tindrem problemes de Salut Pública», assegura Torreño. I és que en el nostre país s’han produït brots de coronavirus en dos prostíbuls: un en la localitat de Cox, en la comarca del Baix Segura (Alacant), que ha afectat a quatre persones, i l’altre en Ciudad Real, amb 12 persones contagiades.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU