16.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Un restaurant de la Malva-rosa deixa la seua terrassa a un grup de sensesostre

Persones sense sostre en la terrassa de Balandret

Els sensesostre s’han organitzat per a netejar l’espai | EFE

 

La propietària d’un restaurant i un hotel situat en primera línia de la platja de la Malva-rosa de València ha cedit la terrassa d’estes instal·lacions a diferents persones sense llar, que han habilitat la zona amb les seues escasses possessions i passen en ella l’obligat confinament.

 

D’esta manera, un grup, que sol variar entre les quatre i les deu persones, fa setmanes que es troba en un dels espais que, en altres condicions, seria sense dubte un dels més envejats de la ciutat.

 

En ell, han col·locat els seus matalassos i sacs de dormir, han habilitat uns xicotets prestatges a on deixar els seus objectes de primera necessitat i han instal·lat una corda de per a estendre.

 

«Són bona gent. A on van a anar»

«Encara no sabem com ens organitzarem ni si obrirem la terrassa pròximament, pel que no tinc inconvenient a deixar que es queden, mentres la cuiden i la tinguen neta», explica la propietària de Balandret (preferix no dir el seu nom).

 

«Un dia vam vindre a vore si estava tot bé, perquè vivim a prop, i els vam vore. Vam estar parlant un temps amb ells, em pareixien bona gent. A on van a anar?», afig.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots»

En este hotel de 21 habitacions i restaurant arriben a treballar fins a 41 persones en temporada alta, si bé ara únicament ha pogut incorporar a dos empleats per a fer i servir (i arreplegar després) paelles a domicili.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots. De salut estem bé, que és l’important, pel que ja vindran èpoques millors. No podem fer res», explica resignada esta propietària.

 

Van al polideportiu del Cabanyal a dutxar-se i a menjar

Una de les persones sense llar que utilitza esta terrassa, Javier, de 54 anys, agraïx a la propietària que els permeta ocupar temporalment un espai a escassos metres de la mar.

 

«Ens hem organitzat per a agranar, cuidar les plantes i tractar de mantindre l’espai tan bé com siga possible. Per a llavar-nos, dutxar-nos i menjar anem al Polideportiu del Cabanyal», especialment condicionat per a assistir a persones sense sostre durant el confinament, explica este exvoluntari de Protecció Civil, que coincidix en eixes instal·lacions amb alguns excompanys.

 

«Quan es comencen a obrir les terrasses caldrà buscar-se la vida, la propietària s’ha portat molt bé amb nosaltres, ens ha dit que no té estómac per a tirar-nos al carrer», conclou. 

Últimes notícies

Martínez Mus demana reunir-se ja amb la Comissionada de la DANA per a accelerar la coordinació

El vicepresident segon ha urgit a tancar una cita amb Zulima Pérez per a millorar la coordinació de la reconstrucció i activar una comissió mixta.

Compromís critica que seguisca sense conéixer-se el pacte PP-Vox per a investir a Pérez Llorca

Compromís ha retret l'opacitat de l'acord entre PP i Vox que permetrà investir a Juanfran Pérez Llorca i l'absència d'un programa detallat. Ibáñez i Micó han vaticinat continuïtat amb les polítiques de Carlos Mazón.

L’Elx està invicte en el camp del Getafe: quatre empats i una victòria

L'Elx visita este divendres al Getafe amb un balanç immaculat en Primera a domicili: cinc partits sense perdre. Quatre empats i un triomf en el Coliseum.

El València només ha guanyat una vegada en les seues últimes huit visites a Vallecas

El València visita al Raig en la jornada 14 amb una estadística adversa a Vallecas: només una victòria en les huit eixides més recents, després d'un empat la passada campanya.

Vencedor no jugarà davant l’Athletic per la clàusula de la por

El Llevant no abonarà la compensació prevista en la cessió, per la qual cosa Unai Vencedor no estarà davant l'Athletic este dissabte en el Ciutat de València.

El Llevant necessita guanyar a l’Athletic per a evitar el seu pitjor inici a casa en Primera

Amb quatre derrotes i un empat en el Ciutat, l'equip granota és el pitjor local de LaLiga. Si no venç a l'Athletic, firmarà la seua pitjor arrancada a casa.

El Vila-real suma dos triomfs en les seues cinc últimes visites al Reale Arena

El Vila-real visita este dissabte a la Reial Societat amb un balanç recent de dos victòries, un empat i dos derrotes en el Reale Arena. L'últim antecedent allí va ser 1-0 amb gol de Kubo.

Vencedor no jugarà davant l’Athletic per la clàusula de la por

Unai Vencedor, cedit per l'Athletic, no jugarà el dissabte amb el Llevant per la clàusula de la por. El club descarta pagar la compensació prevista per a alinear-lo.