14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Un restaurant de la Malva-rosa deixa la seua terrassa a un grup de sensesostre

Persones sense sostre en la terrassa de Balandret

Els sensesostre s’han organitzat per a netejar l’espai | EFE

 

La propietària d’un restaurant i un hotel situat en primera línia de la platja de la Malva-rosa de València ha cedit la terrassa d’estes instal·lacions a diferents persones sense llar, que han habilitat la zona amb les seues escasses possessions i passen en ella l’obligat confinament.

 

D’esta manera, un grup, que sol variar entre les quatre i les deu persones, fa setmanes que es troba en un dels espais que, en altres condicions, seria sense dubte un dels més envejats de la ciutat.

 

En ell, han col·locat els seus matalassos i sacs de dormir, han habilitat uns xicotets prestatges a on deixar els seus objectes de primera necessitat i han instal·lat una corda de per a estendre.

 

«Són bona gent. A on van a anar»

«Encara no sabem com ens organitzarem ni si obrirem la terrassa pròximament, pel que no tinc inconvenient a deixar que es queden, mentres la cuiden i la tinguen neta», explica la propietària de Balandret (preferix no dir el seu nom).

 

«Un dia vam vindre a vore si estava tot bé, perquè vivim a prop, i els vam vore. Vam estar parlant un temps amb ells, em pareixien bona gent. A on van a anar?», afig.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots»

En este hotel de 21 habitacions i restaurant arriben a treballar fins a 41 persones en temporada alta, si bé ara únicament ha pogut incorporar a dos empleats per a fer i servir (i arreplegar després) paelles a domicili.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots. De salut estem bé, que és l’important, pel que ja vindran èpoques millors. No podem fer res», explica resignada esta propietària.

 

Van al polideportiu del Cabanyal a dutxar-se i a menjar

Una de les persones sense llar que utilitza esta terrassa, Javier, de 54 anys, agraïx a la propietària que els permeta ocupar temporalment un espai a escassos metres de la mar.

 

«Ens hem organitzat per a agranar, cuidar les plantes i tractar de mantindre l’espai tan bé com siga possible. Per a llavar-nos, dutxar-nos i menjar anem al Polideportiu del Cabanyal», especialment condicionat per a assistir a persones sense sostre durant el confinament, explica este exvoluntari de Protecció Civil, que coincidix en eixes instal·lacions amb alguns excompanys.

 

«Quan es comencen a obrir les terrasses caldrà buscar-se la vida, la propietària s’ha portat molt bé amb nosaltres, ens ha dit que no té estómac per a tirar-nos al carrer», conclou. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs