Anuncios

Un restaurant de la Malva-rosa deixa la seua terrassa a un grup de sensesostre

Persones sense sostre en la terrassa de Balandret

Els sensesostre s’han organitzat per a netejar l’espai | EFE

 

La propietària d’un restaurant i un hotel situat en primera línia de la platja de la Malva-rosa de València ha cedit la terrassa d’estes instal·lacions a diferents persones sense llar, que han habilitat la zona amb les seues escasses possessions i passen en ella l’obligat confinament.

 

Anuncios

D’esta manera, un grup, que sol variar entre les quatre i les deu persones, fa setmanes que es troba en un dels espais que, en altres condicions, seria sense dubte un dels més envejats de la ciutat.

 

En ell, han col·locat els seus matalassos i sacs de dormir, han habilitat uns xicotets prestatges a on deixar els seus objectes de primera necessitat i han instal·lat una corda de per a estendre.

 

«Són bona gent. A on van a anar»

«Encara no sabem com ens organitzarem ni si obrirem la terrassa pròximament, pel que no tinc inconvenient a deixar que es queden, mentres la cuiden i la tinguen neta», explica la propietària de Balandret (preferix no dir el seu nom).

 

«Un dia vam vindre a vore si estava tot bé, perquè vivim a prop, i els vam vore. Vam estar parlant un temps amb ells, em pareixien bona gent. A on van a anar?», afig.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots»

En este hotel de 21 habitacions i restaurant arriben a treballar fins a 41 persones en temporada alta, si bé ara únicament ha pogut incorporar a dos empleats per a fer i servir (i arreplegar després) paelles a domicili.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots. De salut estem bé, que és l’important, pel que ja vindran èpoques millors. No podem fer res», explica resignada esta propietària.

 

Van al polideportiu del Cabanyal a dutxar-se i a menjar

Una de les persones sense llar que utilitza esta terrassa, Javier, de 54 anys, agraïx a la propietària que els permeta ocupar temporalment un espai a escassos metres de la mar.

 

«Ens hem organitzat per a agranar, cuidar les plantes i tractar de mantindre l’espai tan bé com siga possible. Per a llavar-nos, dutxar-nos i menjar anem al Polideportiu del Cabanyal», especialment condicionat per a assistir a persones sense sostre durant el confinament, explica este exvoluntari de Protecció Civil, que coincidix en eixes instal·lacions amb alguns excompanys.

 

«Quan es comencen a obrir les terrasses caldrà buscar-se la vida, la propietària s’ha portat molt bé amb nosaltres, ens ha dit que no té estómac per a tirar-nos al carrer», conclou. 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios