Un restaurant de la Malva-rosa deixa la seua terrassa a un grup de sensesostre

Persones sense sostre en la terrassa de Balandret

Els sensesostre s’han organitzat per a netejar l’espai | EFE

 

La propietària d’un restaurant i un hotel situat en primera línia de la platja de la Malva-rosa de València ha cedit la terrassa d’estes instal·lacions a diferents persones sense llar, que han habilitat la zona amb les seues escasses possessions i passen en ella l’obligat confinament.

 

D’esta manera, un grup, que sol variar entre les quatre i les deu persones, fa setmanes que es troba en un dels espais que, en altres condicions, seria sense dubte un dels més envejats de la ciutat.

 

En ell, han col·locat els seus matalassos i sacs de dormir, han habilitat uns xicotets prestatges a on deixar els seus objectes de primera necessitat i han instal·lat una corda de per a estendre.

 

«Són bona gent. A on van a anar»

«Encara no sabem com ens organitzarem ni si obrirem la terrassa pròximament, pel que no tinc inconvenient a deixar que es queden, mentres la cuiden i la tinguen neta», explica la propietària de Balandret (preferix no dir el seu nom).

 

«Un dia vam vindre a vore si estava tot bé, perquè vivim a prop, i els vam vore. Vam estar parlant un temps amb ells, em pareixien bona gent. A on van a anar?», afig.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots»

En este hotel de 21 habitacions i restaurant arriben a treballar fins a 41 persones en temporada alta, si bé ara únicament ha pogut incorporar a dos empleats per a fer i servir (i arreplegar després) paelles a domicili.

 

«És una verdadera llàstima el que ens està passant a tots. De salut estem bé, que és l’important, pel que ja vindran èpoques millors. No podem fer res», explica resignada esta propietària.

 

Van al polideportiu del Cabanyal a dutxar-se i a menjar

Una de les persones sense llar que utilitza esta terrassa, Javier, de 54 anys, agraïx a la propietària que els permeta ocupar temporalment un espai a escassos metres de la mar.

 

«Ens hem organitzat per a agranar, cuidar les plantes i tractar de mantindre l’espai tan bé com siga possible. Per a llavar-nos, dutxar-nos i menjar anem al Polideportiu del Cabanyal», especialment condicionat per a assistir a persones sense sostre durant el confinament, explica este exvoluntari de Protecció Civil, que coincidix en eixes instal·lacions amb alguns excompanys.

 

«Quan es comencen a obrir les terrasses caldrà buscar-se la vida, la propietària s’ha portat molt bé amb nosaltres, ens ha dit que no té estómac per a tirar-nos al carrer», conclou. 

Últimes notícies

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.