Ribó advoca per decidir si hi haurà Falles quan estiga vacunada «la majoria de la població»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha advocat per decidir si hi haurà celebracions de Falles en 2021 una volta estiga vacunada «la majoria de la població», i ha considerat que tractar esta qüestió abans és «donar-li voltes» a l’assumpte. D’eixa forma s’ha pronunciat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha considerat que la millora de les xifres de coronavirus «ni acosta ni allunya» les celebracions.

 

En este sentit, ha insistit que en el primer semestre «no hi haurà Falles», i que «el que acosta les dates d’una possible celebració és la vacunació massiva de la ciutadania», cosa que ha considerat el «paràmetre fonamental».

 

Preguntat sobre si és optimista respecte al segon semestre, ha dit, ha afirmat que sí, encara que en aquell moment hi haurà un percentatge de vacunació que «no pot determinar», però que demana que siga «el més ampli possible».

 

Creu que la recomanació de fer classe els dies de Falles «arriba tard»

Ribó ha considerat que la recomanació que els dies no lectius per Falles sí que s’impartisquen classes «arriba tard», encara que creu que «hi ha temps per a arreglar-ho». El Consell Escolar es reunirà el dijous a la vesprada per a tractar la qüestió.

 

D’esta manera s’ha expressat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha assegurat que li va traslladar al president de la Generalitat, Ximo Puig, que la recomanació «arribava tard», ja que ja hi havia hagut un Consell Escolar anterior a la ciutat en el que s’havia tractat la qüestió.

 

Este òrgan es tornarà a reunir el dijous a les 17.30 hores, per a valorar si els dies 16, 17 i 18 continuen dins del calendari de festius. Ribó ha afirmat que «evidentment que els xiquets sense classe és un indicador d’una festa que no existix», el que «no és una bona situació per a la pandèmia». A demés, ha recordat que la decisió del Consell Escolar de la ciutat és vinculant, llevat que una autoritat sanitària decrete altra.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.