Ribó advoca per decidir si hi haurà Falles quan estiga vacunada «la majoria de la població»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha advocat per decidir si hi haurà celebracions de Falles en 2021 una volta estiga vacunada «la majoria de la població», i ha considerat que tractar esta qüestió abans és «donar-li voltes» a l’assumpte. D’eixa forma s’ha pronunciat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha considerat que la millora de les xifres de coronavirus «ni acosta ni allunya» les celebracions.

 

En este sentit, ha insistit que en el primer semestre «no hi haurà Falles», i que «el que acosta les dates d’una possible celebració és la vacunació massiva de la ciutadania», cosa que ha considerat el «paràmetre fonamental».

 

Preguntat sobre si és optimista respecte al segon semestre, ha dit, ha afirmat que sí, encara que en aquell moment hi haurà un percentatge de vacunació que «no pot determinar», però que demana que siga «el més ampli possible».

 

Creu que la recomanació de fer classe els dies de Falles «arriba tard»

Ribó ha considerat que la recomanació que els dies no lectius per Falles sí que s’impartisquen classes «arriba tard», encara que creu que «hi ha temps per a arreglar-ho». El Consell Escolar es reunirà el dijous a la vesprada per a tractar la qüestió.

 

D’esta manera s’ha expressat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha assegurat que li va traslladar al president de la Generalitat, Ximo Puig, que la recomanació «arribava tard», ja que ja hi havia hagut un Consell Escolar anterior a la ciutat en el que s’havia tractat la qüestió.

 

Este òrgan es tornarà a reunir el dijous a les 17.30 hores, per a valorar si els dies 16, 17 i 18 continuen dins del calendari de festius. Ribó ha afirmat que «evidentment que els xiquets sense classe és un indicador d’una festa que no existix», el que «no és una bona situació per a la pandèmia». A demés, ha recordat que la decisió del Consell Escolar de la ciutat és vinculant, llevat que una autoritat sanitària decrete altra.

Últimes notícies

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.