11.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Ribó advoca per decidir si hi haurà Falles quan estiga vacunada «la majoria de la població»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha advocat per decidir si hi haurà celebracions de Falles en 2021 una volta estiga vacunada «la majoria de la població», i ha considerat que tractar esta qüestió abans és «donar-li voltes» a l’assumpte. D’eixa forma s’ha pronunciat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha considerat que la millora de les xifres de coronavirus «ni acosta ni allunya» les celebracions.

 

En este sentit, ha insistit que en el primer semestre «no hi haurà Falles», i que «el que acosta les dates d’una possible celebració és la vacunació massiva de la ciutadania», cosa que ha considerat el «paràmetre fonamental».

 

Preguntat sobre si és optimista respecte al segon semestre, ha dit, ha afirmat que sí, encara que en aquell moment hi haurà un percentatge de vacunació que «no pot determinar», però que demana que siga «el més ampli possible».

 

Creu que la recomanació de fer classe els dies de Falles «arriba tard»

Ribó ha considerat que la recomanació que els dies no lectius per Falles sí que s’impartisquen classes «arriba tard», encara que creu que «hi ha temps per a arreglar-ho». El Consell Escolar es reunirà el dijous a la vesprada per a tractar la qüestió.

 

D’esta manera s’ha expressat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha assegurat que li va traslladar al president de la Generalitat, Ximo Puig, que la recomanació «arribava tard», ja que ja hi havia hagut un Consell Escolar anterior a la ciutat en el que s’havia tractat la qüestió.

 

Este òrgan es tornarà a reunir el dijous a les 17.30 hores, per a valorar si els dies 16, 17 i 18 continuen dins del calendari de festius. Ribó ha afirmat que «evidentment que els xiquets sense classe és un indicador d’una festa que no existix», el que «no és una bona situació per a la pandèmia». A demés, ha recordat que la decisió del Consell Escolar de la ciutat és vinculant, llevat que una autoritat sanitària decrete altra.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.