Ribó advoca per decidir si hi haurà Falles quan estiga vacunada «la majoria de la població»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha advocat per decidir si hi haurà celebracions de Falles en 2021 una volta estiga vacunada «la majoria de la població», i ha considerat que tractar esta qüestió abans és «donar-li voltes» a l’assumpte. D’eixa forma s’ha pronunciat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha considerat que la millora de les xifres de coronavirus «ni acosta ni allunya» les celebracions.

 

En este sentit, ha insistit que en el primer semestre «no hi haurà Falles», i que «el que acosta les dates d’una possible celebració és la vacunació massiva de la ciutadania», cosa que ha considerat el «paràmetre fonamental».

 

Preguntat sobre si és optimista respecte al segon semestre, ha dit, ha afirmat que sí, encara que en aquell moment hi haurà un percentatge de vacunació que «no pot determinar», però que demana que siga «el més ampli possible».

 

Creu que la recomanació de fer classe els dies de Falles «arriba tard»

Ribó ha considerat que la recomanació que els dies no lectius per Falles sí que s’impartisquen classes «arriba tard», encara que creu que «hi ha temps per a arreglar-ho». El Consell Escolar es reunirà el dijous a la vesprada per a tractar la qüestió.

 

D’esta manera s’ha expressat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha assegurat que li va traslladar al president de la Generalitat, Ximo Puig, que la recomanació «arribava tard», ja que ja hi havia hagut un Consell Escolar anterior a la ciutat en el que s’havia tractat la qüestió.

 

Este òrgan es tornarà a reunir el dijous a les 17.30 hores, per a valorar si els dies 16, 17 i 18 continuen dins del calendari de festius. Ribó ha afirmat que «evidentment que els xiquets sense classe és un indicador d’una festa que no existix», el que «no és una bona situació per a la pandèmia». A demés, ha recordat que la decisió del Consell Escolar de la ciutat és vinculant, llevat que una autoritat sanitària decrete altra.

Últimes notícies

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.