Ribó advoca per decidir si hi haurà Falles quan estiga vacunada «la majoria de la població»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha advocat per decidir si hi haurà celebracions de Falles en 2021 una volta estiga vacunada «la majoria de la població», i ha considerat que tractar esta qüestió abans és «donar-li voltes» a l’assumpte. D’eixa forma s’ha pronunciat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha considerat que la millora de les xifres de coronavirus «ni acosta ni allunya» les celebracions.

 

En este sentit, ha insistit que en el primer semestre «no hi haurà Falles», i que «el que acosta les dates d’una possible celebració és la vacunació massiva de la ciutadania», cosa que ha considerat el «paràmetre fonamental».

 

Preguntat sobre si és optimista respecte al segon semestre, ha dit, ha afirmat que sí, encara que en aquell moment hi haurà un percentatge de vacunació que «no pot determinar», però que demana que siga «el més ampli possible».

 

Creu que la recomanació de fer classe els dies de Falles «arriba tard»

Ribó ha considerat que la recomanació que els dies no lectius per Falles sí que s’impartisquen classes «arriba tard», encara que creu que «hi ha temps per a arreglar-ho». El Consell Escolar es reunirà el dijous a la vesprada per a tractar la qüestió.

 

D’esta manera s’ha expressat el primer edil este dilluns en declaracions als mitjans, a on ha assegurat que li va traslladar al president de la Generalitat, Ximo Puig, que la recomanació «arribava tard», ja que ja hi havia hagut un Consell Escolar anterior a la ciutat en el que s’havia tractat la qüestió.

 

Este òrgan es tornarà a reunir el dijous a les 17.30 hores, per a valorar si els dies 16, 17 i 18 continuen dins del calendari de festius. Ribó ha afirmat que «evidentment que els xiquets sense classe és un indicador d’una festa que no existix», el que «no és una bona situació per a la pandèmia». A demés, ha recordat que la decisió del Consell Escolar de la ciutat és vinculant, llevat que una autoritat sanitària decrete altra.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.