Ribó demana «lentitud i tranquil·litat» per a reduir les restriccions davant del Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat este dimarts «lentitud i tranquil·litat» per a reduir i eliminar les restriccions decretades amb la finalitat de frenar l’expansió de la pandèmia dl Covid-19 i advocat per dur a terme una vacunació massiva per a frenar els contagis, a demés d’apel·lar a la «responsabilitat de tots».

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit al costat d’altres representants de Compromís per a parlar de paper dels ajuntaments en la gestió dels fons europeus de recuperació postCovid, preguntat per si és partidari que continuen les restriccions sanitàries establides enfront de la pandèmia.

 

El primer edil ha assenyalat que una qüestió que cal tindre «clara» i en compte són les conseqüències de «voler acabar ràpidament amb les restriccions en les fases anteriors» i ha citat com «un exemple molt clar d’això» la idea de salvar el Nadal. «És clar, salvem el Nadal és un exemple molt clar d’això. Ens ha portat a això», ha dit respecte a l’augment de contagis després d’estes festes.

 

Insistix en mantindre les restriccions

El responsable municipal ha afirmat que s’alegra «moltíssim que este siga el primer dia» en què la incidència acumulada en 14 dies haja baixat dels mil casos per 100.000 habitants, una barrera que es va superar el passat 20 de gener, però ha subratllat que encara d’eixa forma «mil són molts».

 

En este sentit, ha ressaltat que eixa és una xifra que «s’ha de baixar» i ha insistit en mantindre les mesures. Referent a això, ha dit que «si comparem, per exemple, amb les mesures que s’estan prenent en països molt civilitzats com Alemanya» no podem fer-nos «il·lusions. S’ha de baixar a poc a poc el tema», ha manifestat.

Últimes notícies

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.

El temps preestiuenc s’allarga en la Comunitat Valenciana amb màximes una mica més altes

La Comunitat Valenciana manté este dimarts un ambient quasi estiuenc, amb cels poc nuvolosos, temperatures sense canvis o en lleuger ascens i vents fluixos que només seran moderats en alguns trams del litoral.

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.