Ribó demana «lentitud i tranquil·litat» per a reduir les restriccions davant del Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat este dimarts «lentitud i tranquil·litat» per a reduir i eliminar les restriccions decretades amb la finalitat de frenar l’expansió de la pandèmia dl Covid-19 i advocat per dur a terme una vacunació massiva per a frenar els contagis, a demés d’apel·lar a la «responsabilitat de tots».

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit al costat d’altres representants de Compromís per a parlar de paper dels ajuntaments en la gestió dels fons europeus de recuperació postCovid, preguntat per si és partidari que continuen les restriccions sanitàries establides enfront de la pandèmia.

 

El primer edil ha assenyalat que una qüestió que cal tindre «clara» i en compte són les conseqüències de «voler acabar ràpidament amb les restriccions en les fases anteriors» i ha citat com «un exemple molt clar d’això» la idea de salvar el Nadal. «És clar, salvem el Nadal és un exemple molt clar d’això. Ens ha portat a això», ha dit respecte a l’augment de contagis després d’estes festes.

 

Insistix en mantindre les restriccions

El responsable municipal ha afirmat que s’alegra «moltíssim que este siga el primer dia» en què la incidència acumulada en 14 dies haja baixat dels mil casos per 100.000 habitants, una barrera que es va superar el passat 20 de gener, però ha subratllat que encara d’eixa forma «mil són molts».

 

En este sentit, ha ressaltat que eixa és una xifra que «s’ha de baixar» i ha insistit en mantindre les mesures. Referent a això, ha dit que «si comparem, per exemple, amb les mesures que s’estan prenent en països molt civilitzats com Alemanya» no podem fer-nos «il·lusions. S’ha de baixar a poc a poc el tema», ha manifestat.

Últimes notícies

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.