Ribó demana «lentitud i tranquil·litat» per a reduir les restriccions davant del Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat este dimarts «lentitud i tranquil·litat» per a reduir i eliminar les restriccions decretades amb la finalitat de frenar l’expansió de la pandèmia dl Covid-19 i advocat per dur a terme una vacunació massiva per a frenar els contagis, a demés d’apel·lar a la «responsabilitat de tots».

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit al costat d’altres representants de Compromís per a parlar de paper dels ajuntaments en la gestió dels fons europeus de recuperació postCovid, preguntat per si és partidari que continuen les restriccions sanitàries establides enfront de la pandèmia.

 

El primer edil ha assenyalat que una qüestió que cal tindre «clara» i en compte són les conseqüències de «voler acabar ràpidament amb les restriccions en les fases anteriors» i ha citat com «un exemple molt clar d’això» la idea de salvar el Nadal. «És clar, salvem el Nadal és un exemple molt clar d’això. Ens ha portat a això», ha dit respecte a l’augment de contagis després d’estes festes.

 

Insistix en mantindre les restriccions

El responsable municipal ha afirmat que s’alegra «moltíssim que este siga el primer dia» en què la incidència acumulada en 14 dies haja baixat dels mil casos per 100.000 habitants, una barrera que es va superar el passat 20 de gener, però ha subratllat que encara d’eixa forma «mil són molts».

 

En este sentit, ha ressaltat que eixa és una xifra que «s’ha de baixar» i ha insistit en mantindre les mesures. Referent a això, ha dit que «si comparem, per exemple, amb les mesures que s’estan prenent en països molt civilitzats com Alemanya» no podem fer-nos «il·lusions. S’ha de baixar a poc a poc el tema», ha manifestat.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.