13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Ribó demana «lentitud i tranquil·litat» per a reduir les restriccions davant del Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat este dimarts «lentitud i tranquil·litat» per a reduir i eliminar les restriccions decretades amb la finalitat de frenar l’expansió de la pandèmia dl Covid-19 i advocat per dur a terme una vacunació massiva per a frenar els contagis, a demés d’apel·lar a la «responsabilitat de tots».

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit al costat d’altres representants de Compromís per a parlar de paper dels ajuntaments en la gestió dels fons europeus de recuperació postCovid, preguntat per si és partidari que continuen les restriccions sanitàries establides enfront de la pandèmia.

 

El primer edil ha assenyalat que una qüestió que cal tindre «clara» i en compte són les conseqüències de «voler acabar ràpidament amb les restriccions en les fases anteriors» i ha citat com «un exemple molt clar d’això» la idea de salvar el Nadal. «És clar, salvem el Nadal és un exemple molt clar d’això. Ens ha portat a això», ha dit respecte a l’augment de contagis després d’estes festes.

 

Insistix en mantindre les restriccions

El responsable municipal ha afirmat que s’alegra «moltíssim que este siga el primer dia» en què la incidència acumulada en 14 dies haja baixat dels mil casos per 100.000 habitants, una barrera que es va superar el passat 20 de gener, però ha subratllat que encara d’eixa forma «mil són molts».

 

En este sentit, ha ressaltat que eixa és una xifra que «s’ha de baixar» i ha insistit en mantindre les mesures. Referent a això, ha dit que «si comparem, per exemple, amb les mesures que s’estan prenent en països molt civilitzats com Alemanya» no podem fer-nos «il·lusions. S’ha de baixar a poc a poc el tema», ha manifestat.

Últimes notícies

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha demanat al Suprem mantindre la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García per risc de fugida davant la proximitat del juí. La Sala resoldrà la setmana vinent.

Etta es presenta al Bernabéu amb el mercat en ebullició i sense marcar des d’octubre

Etta Eyong arriba al Bernabéu amb el Llevant en plena ratxa sense gols des del 26 d'octubre i amb el seu futur agitat pel mercat. Després de la Copa Àfrica, podria tornar a l'onze.

Bussejadors de l’Armada neutralitzen un obús de la Guerra Civil en una platja de Dénia

Un equip especialitzat de l'Armada ha neutralitzat un obús de la Guerra Civil a la platja de Les Albaranas, a Dénia, mitjançant una detonació controlada. L'operació es va coordinar amb forces de seguretat i servicis d'emergència.

El president d’Aena titlla de ‘penós’ el model de l’aeroport de Castelló

El president d'Aena ha qualificat 'penós' el model de Castelló per la seua inversió a fons perdut i el gasto anual de 20 milions. Ha defés una pujada moderada de taxes per a finançar una inversió regulada 4,5 vegades major i ha advertit contra transferències autonòmiques i rebaixes arbitràries.

Sanitat indemnitza amb 155.762 euros la mort d’un pacient pel retard en el seu diagnòstic

Sanitat ha estimat parcialment una reclamació i ha pagat 155.762 euros a la família d'un pacient mort després de demorar-se el seu diagnòstic i tractament. La resolució reconeix retards injustificats i pèrdua d'oportunitat diagnòstica, que fixa en un 34%.

Renovació de 17 milions al campus de la Universitat d’Alacant abans del 50 aniversari

La Universitat d'Alacant destinarà 17 milions enguany a modernitzar el campus de Sant Vicent del Raspeig i preparar la commemoració de 2029. El pla inclou obres en facultats, estabilitat del professorat associat i nous servicis com la Casa dels Estudiants.

La Fiscalia demana al Suprem mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha sol·licitat al Suprem que Ábalos continue a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí del cas Koldo. La decisió es coneixerà la setmana vinent.

La Comunitat Valenciana necessita 26.929 places residencials per a majors i és de les quals menys cobertura pública té

La Comunitat Valenciana concentra juntament amb Andalusia el major dèficit de places per a majors: 26.929 i 36.327, respectivament. El desajustament creix per l'estirada demogràfica i la lenta creació de recursos.