Sanitat es prepara per a traslladar a malalts lleus valencians de coronavirus a hotels

Personal mèdic fent un test de coronavirus

Personal mèdic fent un test de coronavirus | Europa Press

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’està preparant per a poder traslladar a persones amb símptomes lleus de coronavirus ingressades en hospitals valencians a altres instal·lacions, com hotels, amb l’objectiu de deixar els centres sanitaris a persones amb símptomes més greus.

 

D’esta manera ho ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per si ja s’estan ocupant places en residències, centres de Diputacions, hotels o altres administracions amb persones malaltes amb coronavirus.

 

Sobre este tema, la consellera ha indicat que «encara no» perquè no existix eixa «necessitat». A pesar d’això, ha matisat que s’estan preparant per a «poder fer una eixida ordenada» d’aquelles persones amb coronavirus que presenten símptomes lleus a places oferides en hotels, per exemple. L’objectiu és poder tindre més disponibilitat en hospitals per a persones amb símptomes més greus.

 

Hospitals de campanya

En relació amb els tres hospitals de campanya que s’habilitaran en el territori valencià i les instal·lacions de l’antiga Fe, la consellera ha manifestat que en els primers s’està preparant el terreny i, quan estiga preparada la parcel·la, es donarà més informació sobre planificació per a la instal·lació de llits.

 

Sobre l’antiga Fe, ha comentat que les obres que s’estan fent per a adaptar-la a nous llits es troben en edificis diferents a les obres de desamiantat: «Són edificis diferents, no té res a vore. Hi ha molts espais que ja s’han desamiantat, no hi ha cap perill», ha subratllat.

 

«No hi ha cap hospital que no tinga material»

Preguntada per què hospitals de referència tenen més escassetat de materials, ha indicat que «no hi ha cap hospital que no tinga material». «Eixa falta amb la que anàvem un poc ajustats l’hem resolt amb el material que ha arribat estos dies»», ha assegurat.

 

Sobre el repartiment de material, ha comentat que no pot concretar el que es destinarà a Alacant o a un hospital concret: «Per a això es recorre a criteris com el número de pacients que atén l’hospital o el número de residències de majors o de qualsevol altra classe adscrita a l’hospital o departament», entre altres aspectes, ha afirmat.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.