Sanitat es prepara per a traslladar a malalts lleus valencians de coronavirus a hotels

Personal mèdic fent un test de coronavirus

Personal mèdic fent un test de coronavirus | Europa Press

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’està preparant per a poder traslladar a persones amb símptomes lleus de coronavirus ingressades en hospitals valencians a altres instal·lacions, com hotels, amb l’objectiu de deixar els centres sanitaris a persones amb símptomes més greus.

 

D’esta manera ho ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per si ja s’estan ocupant places en residències, centres de Diputacions, hotels o altres administracions amb persones malaltes amb coronavirus.

 

Sobre este tema, la consellera ha indicat que «encara no» perquè no existix eixa «necessitat». A pesar d’això, ha matisat que s’estan preparant per a «poder fer una eixida ordenada» d’aquelles persones amb coronavirus que presenten símptomes lleus a places oferides en hotels, per exemple. L’objectiu és poder tindre més disponibilitat en hospitals per a persones amb símptomes més greus.

 

Hospitals de campanya

En relació amb els tres hospitals de campanya que s’habilitaran en el territori valencià i les instal·lacions de l’antiga Fe, la consellera ha manifestat que en els primers s’està preparant el terreny i, quan estiga preparada la parcel·la, es donarà més informació sobre planificació per a la instal·lació de llits.

 

Sobre l’antiga Fe, ha comentat que les obres que s’estan fent per a adaptar-la a nous llits es troben en edificis diferents a les obres de desamiantat: «Són edificis diferents, no té res a vore. Hi ha molts espais que ja s’han desamiantat, no hi ha cap perill», ha subratllat.

 

«No hi ha cap hospital que no tinga material»

Preguntada per què hospitals de referència tenen més escassetat de materials, ha indicat que «no hi ha cap hospital que no tinga material». «Eixa falta amb la que anàvem un poc ajustats l’hem resolt amb el material que ha arribat estos dies»», ha assegurat.

 

Sobre el repartiment de material, ha comentat que no pot concretar el que es destinarà a Alacant o a un hospital concret: «Per a això es recorre a criteris com el número de pacients que atén l’hospital o el número de residències de majors o de qualsevol altra classe adscrita a l’hospital o departament», entre altres aspectes, ha afirmat.

Últimes notícies

Quarta setmana de vaga del professorat valencià amb la negociació trencada i el front sindical dividit

La vaga indefinida del professorat valencià de la pública no universitària aconseguix la seua quarta setmana amb la taula de negociació trencada, dos blocs sindicals enfrontats i una creixent tensió per les càrregues policials.

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.