Sanitat es prepara per a traslladar a malalts lleus valencians de coronavirus a hotels

Personal mèdic fent un test de coronavirus

Personal mèdic fent un test de coronavirus | Europa Press

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’està preparant per a poder traslladar a persones amb símptomes lleus de coronavirus ingressades en hospitals valencians a altres instal·lacions, com hotels, amb l’objectiu de deixar els centres sanitaris a persones amb símptomes més greus.

 

D’esta manera ho ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per si ja s’estan ocupant places en residències, centres de Diputacions, hotels o altres administracions amb persones malaltes amb coronavirus.

 

Sobre este tema, la consellera ha indicat que «encara no» perquè no existix eixa «necessitat». A pesar d’això, ha matisat que s’estan preparant per a «poder fer una eixida ordenada» d’aquelles persones amb coronavirus que presenten símptomes lleus a places oferides en hotels, per exemple. L’objectiu és poder tindre més disponibilitat en hospitals per a persones amb símptomes més greus.

 

Hospitals de campanya

En relació amb els tres hospitals de campanya que s’habilitaran en el territori valencià i les instal·lacions de l’antiga Fe, la consellera ha manifestat que en els primers s’està preparant el terreny i, quan estiga preparada la parcel·la, es donarà més informació sobre planificació per a la instal·lació de llits.

 

Sobre l’antiga Fe, ha comentat que les obres que s’estan fent per a adaptar-la a nous llits es troben en edificis diferents a les obres de desamiantat: «Són edificis diferents, no té res a vore. Hi ha molts espais que ja s’han desamiantat, no hi ha cap perill», ha subratllat.

 

«No hi ha cap hospital que no tinga material»

Preguntada per què hospitals de referència tenen més escassetat de materials, ha indicat que «no hi ha cap hospital que no tinga material». «Eixa falta amb la que anàvem un poc ajustats l’hem resolt amb el material que ha arribat estos dies»», ha assegurat.

 

Sobre el repartiment de material, ha comentat que no pot concretar el que es destinarà a Alacant o a un hospital concret: «Per a això es recorre a criteris com el número de pacients que atén l’hospital o el número de residències de majors o de qualsevol altra classe adscrita a l’hospital o departament», entre altres aspectes, ha afirmat.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.