Sanitat es prepara per a traslladar a malalts lleus valencians de coronavirus a hotels

Personal mèdic fent un test de coronavirus

Personal mèdic fent un test de coronavirus | Europa Press

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’està preparant per a poder traslladar a persones amb símptomes lleus de coronavirus ingressades en hospitals valencians a altres instal·lacions, com hotels, amb l’objectiu de deixar els centres sanitaris a persones amb símptomes més greus.

 

D’esta manera ho ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per si ja s’estan ocupant places en residències, centres de Diputacions, hotels o altres administracions amb persones malaltes amb coronavirus.

 

Sobre este tema, la consellera ha indicat que «encara no» perquè no existix eixa «necessitat». A pesar d’això, ha matisat que s’estan preparant per a «poder fer una eixida ordenada» d’aquelles persones amb coronavirus que presenten símptomes lleus a places oferides en hotels, per exemple. L’objectiu és poder tindre més disponibilitat en hospitals per a persones amb símptomes més greus.

 

Hospitals de campanya

En relació amb els tres hospitals de campanya que s’habilitaran en el territori valencià i les instal·lacions de l’antiga Fe, la consellera ha manifestat que en els primers s’està preparant el terreny i, quan estiga preparada la parcel·la, es donarà més informació sobre planificació per a la instal·lació de llits.

 

Sobre l’antiga Fe, ha comentat que les obres que s’estan fent per a adaptar-la a nous llits es troben en edificis diferents a les obres de desamiantat: «Són edificis diferents, no té res a vore. Hi ha molts espais que ja s’han desamiantat, no hi ha cap perill», ha subratllat.

 

«No hi ha cap hospital que no tinga material»

Preguntada per què hospitals de referència tenen més escassetat de materials, ha indicat que «no hi ha cap hospital que no tinga material». «Eixa falta amb la que anàvem un poc ajustats l’hem resolt amb el material que ha arribat estos dies»», ha assegurat.

 

Sobre el repartiment de material, ha comentat que no pot concretar el que es destinarà a Alacant o a un hospital concret: «Per a això es recorre a criteris com el número de pacients que atén l’hospital o el número de residències de majors o de qualsevol altra classe adscrita a l’hospital o departament», entre altres aspectes, ha afirmat.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.