Sanitat es prepara per a traslladar a malalts lleus valencians de coronavirus a hotels

Personal mèdic fent un test de coronavirus

Personal mèdic fent un test de coronavirus | Europa Press

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’està preparant per a poder traslladar a persones amb símptomes lleus de coronavirus ingressades en hospitals valencians a altres instal·lacions, com hotels, amb l’objectiu de deixar els centres sanitaris a persones amb símptomes més greus.

 

D’esta manera ho ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en la seua compareixença diària per a informar de la situació del coronavirus en el territori valencià, en ser preguntada per si ja s’estan ocupant places en residències, centres de Diputacions, hotels o altres administracions amb persones malaltes amb coronavirus.

 

Sobre este tema, la consellera ha indicat que «encara no» perquè no existix eixa «necessitat». A pesar d’això, ha matisat que s’estan preparant per a «poder fer una eixida ordenada» d’aquelles persones amb coronavirus que presenten símptomes lleus a places oferides en hotels, per exemple. L’objectiu és poder tindre més disponibilitat en hospitals per a persones amb símptomes més greus.

 

Hospitals de campanya

En relació amb els tres hospitals de campanya que s’habilitaran en el territori valencià i les instal·lacions de l’antiga Fe, la consellera ha manifestat que en els primers s’està preparant el terreny i, quan estiga preparada la parcel·la, es donarà més informació sobre planificació per a la instal·lació de llits.

 

Sobre l’antiga Fe, ha comentat que les obres que s’estan fent per a adaptar-la a nous llits es troben en edificis diferents a les obres de desamiantat: «Són edificis diferents, no té res a vore. Hi ha molts espais que ja s’han desamiantat, no hi ha cap perill», ha subratllat.

 

«No hi ha cap hospital que no tinga material»

Preguntada per què hospitals de referència tenen més escassetat de materials, ha indicat que «no hi ha cap hospital que no tinga material». «Eixa falta amb la que anàvem un poc ajustats l’hem resolt amb el material que ha arribat estos dies»», ha assegurat.

 

Sobre el repartiment de material, ha comentat que no pot concretar el que es destinarà a Alacant o a un hospital concret: «Per a això es recorre a criteris com el número de pacients que atén l’hospital o el número de residències de majors o de qualsevol altra classe adscrita a l’hospital o departament», entre altres aspectes, ha afirmat.

Últimes notícies

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.